Skocz do zawartości

CiagA

Zarejestrowani
  • Postów

    72
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    *BMW X5 e53 M57 TUD30 '2005
    *BMW 3 e91 N46 B20B '2007
  • Lokalizacja
    Nowogrodziec (DBL)

Osiągnięcia CiagA

  1. Dla przyszłych użytkownikow z podobnymi objawami w aucie. Wymieniłem odmę, która byla już mocno zalepiona, a przewody rozpadały się w rękach, wyczyściłem kolektor jak już był i tak ściągnięty, wymianilem olej i filtry i problem zniknął. Nie pokazuje się już wspomniany błąd 2A83, czujnik oleju pokazuje wlasciwą wartość bez wahań w trakcie jazdy, auto chodzi jak powinno. Został mi jeden wyciek do uszczelnienia, ale to już przy okazji. Olej jaki zalałem to Liqui Moly 5W40, zamiast poprzedniego Valvoline 5W30. Jeszcze mam zamiar zaaplikować ceramizer.
  2. No to szukam fachowca i podam mu Twoje wskazówki. Dzięki wielkie za pomoc. W razie problemów i pytań będę się odzywał
  3. No i już coś mi rozjaśniłeś. Można jakoś sprawdzić łańcuch bez zdejmowania pokrywy? Bo raczej trudno go złapać przez korek wlewu oleju. Źle się wyraziłem chodziło o masło pod korkiem, późna godzina, ciężko z logicznym myśleniem Jakaby to nie była usterka z 3 wymienionych, to i tak rozrząd do ściągnięcia, to twypadałoby wymienić. Jest możliwość, że to jakiś czujnik od Vanosa padł, czy marna szansa? A co do skoków poziomu oleju, to niewydolna odma też lubi dawać takie oznaki, do tej pory było wszystko ok, nawet teraz po przejechaniu kilku km poziom się normuje. Ale dla świętego spokoju spróbuję też z czujnikiem.
  4. Błąd 2A83, który mnie niepokoi, nierówna praca silnika na biegu jałowym, no i objawy, które przypisuje wysłużonej odmie (chyba, że ktoś ma inny pomysł), czyli wyciek, lekki nagar na korku, przyrost oleju wg wskazań komputera (później się normuje). Głownie chodzi mi o błąd 2A83, jakie mogą być przyczyny i ewentualne skutki. Tym autem jeździ głównie żona, wozi dzieci do przedszkola i chciałbym, aby beemka była w 100% sprawna. Auto ma już ponad 350 tys. km nalotu. I w pierwszym poście czeski błąd się wdarł, oczywiście chodzi o silnik N46B20B.
  5. Dzisiaj przejechałem się autostradą i wydaje mi się, że z mocą jest ok. Testowany na benzynie i LPG. Tak jak wspominałem podczas jazdy poziom oleju normuje się ze stanu maksymalnego, więc tu na 99% winie odmę. Zostaje tylko ten błąd: 2A83 - sterowanie wałkiem rozrządu, dolot. Czy moze się to wiązać z niewydolną odmą? Czy szukać problemu gdzieś indziej. Bo jak będę wymieniał odmę, to przy okazji zrobiłbym co trzeba. I pytanie, czy ktoś wymieniał odmę i czy przy okazji coś jeszcze warto wymienić? Ewentualnie proszę o jakieś tipy ułatwiające pracę
  6. Cześć! Mam problem z moją E91. Silnik M46B20B z LPG. Najpierw objawy: delikatny nalot na korku oleju, zarzygany silnik olejem, czujnik poziomu oleju po pierwszym "przeliczeniu" pokazuje, że oleju przybyło. W trakcie jazdy poziom normuje się. Test CO² nie wykazał obecności w płynie. Płynu "na oko" nie ubywa. Dlatego tu na pierwszy strzał podejrzewam odmę. Choć niepokoi mnie, że nawet po rozgrzaniu, trochę dymi na jasno. Ale tu może mieć wpływ wilgotność i temp. powietrza. No i po podpięciu b-toola pokazuje błąd: 2A83 sterowanie wałkiem rozrządu dolot. Auto pracuje trochę nierówno na jałowym. Nie wydaje mi się żeby mocy ubyło, za wiele jej nie ma, to myślę, że bym zauważył. Jutro jeszcze przetestuje dokładniej. Auto normalnie się nagrzewa i trzyma temperaturę. Jeśli ktoś miał podobne objawy, czy możecie mnie nakierować od czego zaczynać szukania przyczyny? Co do pierwszej części, czy też podejrzewacie odmę? Czy jedno drugie może być ze sobą powiązane? Każdą radę chętnie przyjmę, bo to totalnie nieznany mi silnik.
  7. Sorry, że dopiero teraz, ale zapomniałem napisać. Tak jak mówił @nomad66 to, że cykały nie oznacza, że działały :wink: Wymieniłem dwa czujniki na nówki zamienniki Getz i problem zniknął. Pozdro!
  8. Widać, widać, do tego kamera cofania, ale jestem zdania, że skoro mam coś na wyposażeniu to ma działać :D Dwa lata juz tak jeżdżę no ale małżonka w ciazy to jej wygodniej X5 jeździć, a jej się przydadzą ;) podjadę jutro na kompa, zobaczymy o co chodzi.
  9. Cześć! Wymieniałem uszkodzone czujniki parkowania i po złożeniu wszystkiego w dalszym ciągu przy próbie włączenia PDC jest chwilę sygnał ciągły oznaczający awarię. Sprawdzalem każdy czujnik i slychać charakterystyczne cykanie przy wszystkich. Czy muszę podpiąć pod kompa i usunąć jakiś błąd czy możliwe że moduł PDC jest uszkodzony?
  10. Czołem! Kupiłem navi z chińskiej aukcji do e53 (mozna montować też w e39, e46, e38 itp.) wypierdzielilem zmieniarke, czytnik nawigacji, radio i tuner, podpialem wszystko dedykowanym kablem. Zostawilem tylko wzmacniacz sygnału anteny. I wszystko chodzi fajnie, poza jednym szczegółem. Gdy słucham muzyki z pendrive'a, moge normalnie przełączyć na radio. Natomiast, gdy słucham radia i chce zmienić na muzykę po usb nie mam glosu. Widać, że piosenka leci, ale nie słychać. Po powrocie do radia gra normalnie. Jest też taka dolegliwość, że przy odpalonym radiu nie słychać dźwięków nawigacji, natomiast przy muzyce z pendrive'a wszystko jest normalnie. Mial ktoś taki problem? Czy można cos zmienic w ukrytych ustawieniach navi, czy cos mam źle podpięte? Pozdrawiam!
  11. Cześć! Czy jest możliwość zmiany języka, na wyświetlaczu pod zegarami, nie posiadając oryginalnej navi 16:9? I czy jest możliwośc usunięcia niektorych pozycji z wyświetlacza? Mialem ustawiony jezyk angielski i najpotrzebniejsze komunikaty, ale po wymianie akumulatora mam j. niemiecki i wszystkie mozliwe opcje.
  12. Temat rozwiązany, dzięki za pomoc. Co ciekawe podłączyłem się od spodu przez kabel od alternatora (dostęp bardzo slaby, cale szczęście nie mam za dużych dloni :wink: ale musialem klemę przypiąć do nasadowej 13-tki i dopiero klucz nałożyć na śrubę od kabla), ale po podpięciu do prostownika nie bylo reakcji. Musialem podjechać drugim autem i podpiąć klemy do niego.
  13. No właśnie mam osłonę, ale jak nic innego nie wymyśle to zanurkuje pod niego i sprobuje zdjąć. Zdemontowalem nerki, myslalem że dobiore się do linek cięgna zamka, ale ni hu hu. Najlepiej byłoby otworzyc maskę, ale nie wiem czy znajdzie sie taki magik, bez piłowania bolców.
  14. Pod moją nieobecność moja druga połówka rozładowała akumulator, a przy otwieraniu auta, uszkodziła klamkę. Klamka jest uszkodzona w ten sposób, że spadła linka z tego trzpienia który podnosi zamek. Także nie moge podnieść klamki nawet drutem. Czy mogę gdzieś podpiąć prostownik np. pod boczny kierunkowskaz, żeby tylko załapał centralny i wejść innymi drzeiami? Ew. jakiś mało inwazyjny sposób na otwarcie maski, żeby podpiąć prostownik normalnie. X5-tka poliftowa, diesel.
  15. Ooo dobrze wiedzieć, że jest coś takiego. A problem przed chwilą przypadkiem rozwiązałem. Wjeżdżając do garażu nie chciało mi się złożyć lusterko. Wyciągnąłem konsole sterowania szybami i lusterkami i okazało się, że biała kostka miała odgięte kable i nie stykała na całej powierzchni. Wypiąłem ją, wyprostowałem kabelki, wsadziłem i lusterka ładnie się złożyły. Po wyjściu z auta okazało się, że działa również centralny. Po ponownym odgięciu kabli, problem wrócił, więc to 100% była przyczyna. Nie miałem pojęcia, że w tej kostce i module sterowania szybami jest jakiś czujnik centralnego. Ot, ciekawostka i podpowiedż dla innych z podobnym problemem. Pozdrawiam i dzięki za wszystkie rady!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.