Skocz do zawartości

Hrumque

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Hrumque

  1. Chciałbym pozbyć się bezkluczykowości w sensie tego że dotykam klamki /zamka i auto się otwiera/zamyka samo (czyli - wywalić/zdeaktywować touch sensory) - jedynie (jakby się dało) tylna klapa chciałbym by została. Czemu? Któryś z modułów świruje, i auto samo się zamyka/otwiera gdy są kluczyki w pobliżu, a gdy nawet nie ma kluczyków - to rozładowuje akumulator w spoczynku (zapewne moduły zamka/dostępu nie wchodzą w uśpienie, bo ciągle są "dotykane" i próbują gadać z kluczykami) - aż do odcięcia przez elektrykę zasilania, w efekcie czego mogę auto otworzyć tylko z mechanicznego kluczyka (i wszystko niby od tego momentu działa - ale krzyczy błędem "high battery discharge rate") 1. Pojechałem do "mojego" mechanika - kombinował kombinował .. i jedyne co wykombinował to odpiął drzwi całkowicie od prądu. Nie działa mi nie tylko że bezkluczykowe otwieranie, ale też zwykłe z pilota - nie otwiera/zamyka zamków, muszę używać "bolca i klamki" od wewnątrz, a drzwi kierowcy kluczykiem fizycznym otwierać. Serio nie da się tego inaczej ogarnąć, zostawiając sterowanie z odbiornika, a (wy-programowując? czym?) z modułow w drzwiach obsługę touch-sensorów z klamek? 2. jak pierwsze zawiedzie, że się nie da softowo, to mam ochotę rozebrać moduły sterujące zamka/drzwi i wypruć im układy sterujące wejściem "touch" z klamki - nie rozbierałem tego jeszcze (stąd moje wątpliwości - czy nie są jakoś "zalewane"?) ale może to by było najprosze wyjście 3. czy którym/jakim softem (bo się chbya wkurzę i sam zajmę diagnostyką tego bmw - laptopa i interfejs mam, tylko brak softu) da się dowiedzieć, który moduł co robi, co zgłasza? Tak by dojść, który z modułów w których drzwiach wykrywa fałszywe dotknięcia i sieje zamęt (bo pewnie nie wszystkie są walnięte/szalone - tylko jeden). Czy może muszę się bawić w sniffowanie magistrali can 😉 ?
  2. E61 2009r kombi. "bezkluczykowość" znaczy keyless - kiedyś działało ok, wystarczyło że np. żona miała kluczyk w torebce (powiedzmy - w zależności od pogody, śniegu na klamkach itp), ale obecnie działa tylko gdy kluczyk mam w ręce i łapię za klamkę kierowcy lub pasażera. Na tylne drzwi - nie działa, w sensie nie reaguje. (co najgrosze) - z tyłu, przy próbie otwierania klapy lub podnoszonej szyby na klapie - też nie łapie, a to na 100% działało ok. Nic nie było z autem z tyłu robione (może poza prawymi tylnymi drzwiami, naprawa lakiernicza z pół roku temu). Błędów brak. W kluczykach baterie CR2032 (miały 2.95-3.00v) wymieniłem na nowe (3.20v) ale nic to nie zmieniło - oba komplety kluczy zachowują się tak samo. Równocześnie "normalnie" w sensie naciskając guzik na kluczyku-pilocie auto otwiera/zamyka się bez problemu ze sporej odległości. Gdzie szukać problemu, co mogło pójść źle? Gdzie jest odbiornik (odbiorniki?) do keyless, nazywa się to passive go, i to to chyba nie to samo co diversity receiver w owiewce nad szybą klapy? Znalazłem tylko coś takiego - ale ani to do kombi/touring, ani nie pokazuje zbyt dobrze gdzie to może być zlokalizowane http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PX92-EUR-11_2005_E61N_BMW_535d&diagId=61_2000#61359134707
  3. no to może jeszcze dla jasności dodajmy, że są conajmniej 2 rodzaje kluczyka od start-stopu: 1. Taki: http://img.diytrade.com/cdimg/1020281/10956339/0/1257234686.jpg w którym bakterię CR2032 wymienia się bez problemu ( i jest to opisane w instrukcji) - 2. Taki: http://www.auto-tool-shop.com/images/001.jpg W którym jest ta gimnastyka z lutowanym akumulatorkiem typu 2020/2025, który powinien się samo-ładować w samochodzie - kluczyk posiada system ładowania, ale jak kluczyk leżał długo w domu, albo ktoś mało jeździ, albo akumulator się zestarzał - to jest problem. http://www.bimmerboard.com/members/q/original/Transponder%20Location%20in%20Diamond%20Shaped%20Key.jpg
  4. Hej Ja mam CIC i szukam chińskiego interfejsu video do tego. Które miałeś, że tak narzekasz? Bo widzę że są dostępne conajmniej dwa wykonania: http://g01.s.alicdn.com/kf/HT1WYDFFHpaXXagOFbX8/121824507/HT1WYDFFHpaXXagOFbX8.jpg charakterystyczne: cztery otwory po bokach, prostokątna obudowa oraz: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1272910261_1/Car-Video-Interface-For-2009-UP-BMW-1-3-5-6-X5-X6-7-Series-CIC.jpg charakterystyczne - bardziej kwadratowy. I na tego ostatniego - słyszałem wiele złego, ale nie mam żadnych informacji o tej pierwszej wersji, dlatemu pytam...
  5. Coś to się nie zgadza. Albo jest bateria, i się zużywa (i powinno się dać ją wymienić), albo jest akumulatorek - i musi istnieć jakiś system jego ładowania. Tyle teorii Praktyka: nie bez powodu w instrukcji obsługi, strona 42, jest opisana Wymiana Baterii: Jeśli bateria w pilocie będzie rozładowana, pojawi się o tym komunikat na wyświetlaczu samochodu. Należy wymienić wtedy baterię wg instrukcji: - wyjąć z pilota kluczyk (grot) - zdjąć z pilota pokrywkę baterii - wymienić baterię, zwracając uwagę gdzie jest plus - założyć pokrywkę i włożyć z powrotem grot kluczyka Dodam jeszcze, że jest tam dość typowa bateria CR2032 (najtańsza - 60gr, dobra/markowa kosztuje z 3zł maks)
  6. To ja też się dopiszę do tematu: chciałbym doposażyć w kamerę cofania swoje E60 vin: WBAPX91000CU62647 Jest navi profesional, szeroki LCD, są czujniki parkowania przód i tył. Brakuje kamery cofania (oraz przedniej nightwision). Chciałbym (najpierw) rozeznać się - co i jak, i za ile, by dołożyć fabryczną kamerę cofania. Przyznam, że chciałbym również night-vision dorwać, a przynajmniej uzbroić auto w tą funkcję - niekoniecznie z oryginalną kamerą flir-IR - tylko ze zwykłą kamerą z przodu przy zderzaku, bo dużo wygodniej się tak parkuje (z przednią kamerą "jak cofania") Chińskie interfejsy i inne systemy pośrednie rozważę w ostateczności ;)
  7. Auto to posiada head-up, które z tego co wiem - jest o tyle problematyczne, że wymaga specjalnej szyby, która jest droga (a szyby - to materiał eksploatacyjny...). Ma też domykanie drzwi (jeśli to miałeś na myśli jako soft-close). Jeśli tylko je wezmę, to najbardziej by mi zależało na uruchomieniu video-in oraz/lub kamery cofania - oryginalnej lub dowolnej innej. A w zasadzie kamery cofania i kamery przedniej, miałem taką w poprzednim aucie - i bajer 10x lepszy niż czujniki parkingowe, bo widząc obraz z tablicy rejestracyjnej - mogłem dojechać na milimetry do przeszkody, a nikt nie przypuszczał że ktoś może mieć kamerę "jak cofania" ale z przodu ;)
  8. Ok, dzięki - to jest "radar" w takim razie (i by się widok zgadzał), a kamery nie ma - więc się zgadza z vin-em. Doposażenie auta w taką kamerę to zapewne wielki ból i problemy? Raczej się nie opłaca?
  9. Mam na oku 535d touring 2009, które widziałem jak było obite (otarte obiema stronami o bariery na autobahnie) , wiem co w nim wymienili (nadkola, drzwi, reflektor, tylne nadkole itp), i prawie bym był gotów je wziąć gdyby nie to że "coś się nie zgadza" VIN WBAPX91000CU62647 Mianowicie - wg vin auto (chyba) nie miało night vision. Fizycznie - w prawym dole zderzaka jest coś czarnego kopułkowatego, co bym obstawiał że jest kamerą night vision... Coś takiego samego jak widać (słabo) tutaj, tuż poniżej zaślepki (od haka do holowania) na zderzaku: http://st-lento.pl/adpics/original/01_2014/28/f3793d_bmw-535-286km-nightvision-zdjecia.jpg Ale już zgłupiałem: Na poniższym zdjęciu kamera jest zaznaczona po przeciwnej (lewej) stronie auta, niż jest w tym aucie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/15907d1141549810-video-night-vision-bmw-night-vision-sensor.jpg W nowszej serii F10 night vision jest chyba nie na dole w zderzaku, a na kratce-nerce?: W ogóle jak to ustrojstwo się załącza? Nie znalazłem tego ustrojstwa ani wprost w Options w menu, ani w navi... - może faktycznie nie ma? a to coś w zderzaku to jakaś atrapa/zaślepka/imitacja? - może faktycznie jest kamera, bo wzieli skubańce pierwszy lepszy zderzak, w którym to siedziało, to jest, ale nie jest podłączone/aktywowane/uruchomione () - domyślam się że uruchomienie conajmniej niemożliwe? - może jest, jest podłączone, ale ja nie wiem jak to się włącza?
  10. Po pierwsze - skoro sprzedający podaje w ofercie maila, to chyba by móc na niego napisać. Po drugie - a skąd wiesz, że nie dzwoniłem? Dzwoniłem, ale co - mamy sobie vin literować przez telefon? Nie łatwiej kopiuj-wklej zrobić w maila?
  11. Nie jeździłem, bo auto stoi w multi-komisie autoauto.pl zaraz koło pasa startowego Okęcia, i wyjazd stamtąd na zakorkowaną (i z fotoradarami) aleję Krakowską/Grójecką nie miał większego sensu (w korku każde auto stoi tak samo), a pan-diler niezbyt miał też czas na dłuższe wycieczki, ja zresztą też. Obejrzałem tylko z zewnątrz (pęknięta szyba przednia, rysa na szerokość całego auta), wewnątrz (dość mocno zapuszczone skóry, a reszta wygląda jak mocno wypolerowana jakimś kokpit-sprayem), pod maską (brud kurz syf, a na nadkolach wręcz grube błoto, i nieadekwatnie do tego czyściutki sam blok silnika), i tył zawiasu (śruby i wszystkie elementy wyglądają, jakby nikt nigdy ich nie ruszał, spatynowane zaśniedziałe - kluczem niedotykane od nigdy). O czym to wszystko powyższe świadczy, czy powinno świadczyć - nie wiem. Czy to dobrze, czy źle, czy znaczy że solidne fabryczne i przebieg naprawdę niski i te ~115k km przeżyło, czy też wytłuczone bo nigdy nie wymieniane... tego dopiero w jakimś serwisie można by się na szarpakach dowiedzieć.
  12. Dobra, rozdzieliłem na dwa wątki, podałem vin do tematu, sorry - ja tu nowy ;)
  13. alternatywą dla 335d z Grańska (którego temat jest tu) jest to z Warszawy: http://otomoto.pl/bmw-535-286km-nightvision-headup-23-C30565620.html http://img04-otomoto.sogastatic.pl/C30565620_11.jpg http://img03-otomoto.sogastatic.pl/C30565620_18.jpg WJ-0943C vin WBAPX910X0CU62140 To byłem obejrzeć... i jakoś mnie nie zachwyciło. Wszystko niby ok, ale stan zużycia skór itp trochę duży jak na podany przebieg 119 000 km, pod maską - sam blok silnika błysk-połysk, co koliduje z resztą osprzetu mocno skurzonego, a na nadkolach, pod skrzynkami itp - wręcz grube błoto. No i sprowadzony w tamtym roku, a nadal się nie sprzedał... Plusem jest tutaj head-up i nightwision, ale powierzmy sobie szczerze - są to bajery, bez nich da się żyć i nawet nie wiedzieć że mogły by się przydać. Kamera cofania jest 100% przydatniejsza. Powiedzcie, co o tych autach myślicie, może ktoś coś już oglądał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.