Skocz do zawartości

sebolec

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia sebolec

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nie popadajmy w skrajności, nikt tu nie mówi o zalepianiu wlotów. Fajnie, że BMW pomyślało o wzbogaceniu swoich samochodów w to ciekawe rozwiązanie, chwała naszym wózkom za to, że posiadają usprawnienia jakich nie mają inne samochody. Uważam jednak, że znaczenie tunelu powietrznego dla sprawności hamulców jest marginalne. :wink:
  2. Mechanizm jest prosty - hamując ze 100 do 20 nie rozgrzejesz tarcz tak jak hamując z 200 do 120. Tak więc do intensywnego upalania tarcz "osiągi" są potrzebne jak najbardziej. :wink:
  3. Ale __Kai__ miał całkowitą rację. Łączniki stabilizatora nijak mają się do stabilności jazdy. Zużyte po prostu pukają.
  4. Całkowicie zgadzam się z przedmówcą. Właśnie takie niuanse jak omawiane wloty czynią użytkowanie BMW tak przyjemnym, i zdecydowanie zwiększają radość z posiadania tego auta. Z drugiej strony nie przeceniałbym ich właściwości. Zwłaszcza, że ja mam mam takie wloty w 1600, i przy jego osiągach są one tam potrzebne jak przysłowiowa dziura w moście. :P
  5. Spalanie podczas krótkiego okresu użytkowania przez żonkę compacta 316 '96 m43: trasa bardzo spokojna 6,6-6,9; trasa nieco szybsza 7,3-7,5; miasto 11-12. Jeździ kobieta, ale wie jak pociągnąć obroty pod odcięcie. :D Wartości spalania na podstawie komputera pokładowego i własnych obliczeń.
  6. sebolec

    komputer w compakcie

    Ja mam compacta i w zegarku termometr z bc. Gadżet nudzi się po 10 minutach, gra nie warta świeczki. :) Jeśli już koniecznie chcesz rezać, to na ori częściach z compacta, bo przy elementach innej deski za dużo przeróbek Cię czeka. Na chłopski rozum musisz mieć: manetkę ze sterowaniem bc, moduł bc z compacta (mam na myśli wyświetlacz z elektroniką) i czujnik temperatury zewnętrznej. Czujnik umieszczasz w zderzaku, z lewej strony, przy wlocie powietrza na tarczę hamulcową. Wkładasz moduł bc w miejsce standardowego zegarka, zakładasz manetkę, ciągniesz kable z manetki i czujnika temperatury do wyświetlacza bc, na koniec najtrudniejsze - szperasz w niecie tak długo aż znajdziesz informację, który pin w ECU podaje sygnał spalania i ciągniesz z niego kabel do bc. Potrzebne Ci będą wspomniane części, zapał i schematy wyprowadzenia sygnałów (manetka, bc, ecu). Ja czegoś takiego w bmw nie rezałem, ale nie może to być specjalnie skomplikowane. Powodzenia.
  7. sebolec

    Tarcze hamulcowe

    Nie kupuj tych koreańskich czy też chińskich zamienników, bo to jest szmelc. Kiedyś miałem nissana i dałem się wmanewrować w produkty JC made in korea. Klocki śmierdziały niemiłosiernie przy hamowaniu, a tarcze pogięły się w mig. Jeśli chodzi o hamulce to nie ma co oszczędzać, tylko markowe produkty: ATE, Zimmermann w kategorii tarcz, textar, ATE w kwestii klocków (i pewnie sporo innych, podaję jednak tylko te marki, z których ja miałem okazję korzystać, i wiem, że są OK). W audicy po trasie często mam czerwone tarcze i wiem, że dobry i sprawny układ hamulcowy to podstawa bezpiecznej i dynamicznej jazdy. :wink:
  8. Po wymianie łączników stabilizatora nie musisz nic robić ze zbieżnością.
  9. Kiedyś z nudów zrobiłem sobie takie zestawienie olejów półsyntetycznych. Jak widać różnią się one miedzy sobą (w każdym razie wg deklaracji producenta; zestawienie oparłem na tzw. kartach produktu). http://img444.imageshack.us/img444/9038/olejejc1.th.jpg Z własnych doświadczeń mogę dodać, że dobór oleju należy podporządkować także stylowi jazdy. Mając kiedyś audi 80 2.0 8v wlewałem doń mobil 10w40. Jeździło się OK. Któregoś razu zapragnąłem zmiany i dałem się skusić na Valvoline 10w40 "high mileage" (czy o podobnej nazwie handlowej, nie pamiętam). Jakież było moje zdziwienie, kiedy po ostrym upalaniu zaczęły mi dzwonić popychacze! Był to jednorazowy przypadek, być może spowodowany zużyciem 12-letniego motoru, ale fakt pozostaje faktem, że funkcja smarna oleju wówczas zawiodła. Potem wróciłem do mobila i sytuacja się nie powtórzyła. Compacta kupiłem zalanego minerałem 15w40, jak na razie nie odczułem żadnych negatywnych skutków stosowania oleju mineralnego, ale przy następnej wymianie prawie na pewno w silniku pojawi się mobil 10w40. W audi mam syntetyk mobila 5w50. No ale to jest turbo i nie wyobrażam sobie tam niczego innego. :wink: Reasumując zaryzykuję stwierdzenie, że polecam do 1600 mobil 10w40. To będzie dobry olej. Ale czy najlepszy? Na pewno porównywalny z resztą dobrych olei w tej klasie. :)
  10. Dzięki. :D
  11. W którym miejscu powinien być zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej w 316 Compact E36? U mnie wala on się w komorze silnika przez co wskazywane w kabinie wartości temperatury powietrza są obciążone dużym przekłamaniem. :) Przyczepić go w zderzaku, za reflektorem?
  12. Kierownica to dobry wyznacznik zużycia, bo pedały można łatwo i tanio zmienić na mniej styrane. Popatrz jeszcze dokładnie na siedzenie kierowcy czy niepowycierane ma boczki od wsiadania. Ogólnie nie wiem, czy we Fracji blokada na kierownicy jest popularnym zabezpieczeniem. Raczej to łapa kierującego wytarła.
  13. Zgadzam się, że 250 000 to jeszcze nie tak dużo. Poza tym wolę udokumentowane ćwierć miliona niż rzekome 150 000 na liczniku, a w rzeczywistości może nawet grubo ponad 300 000. Zresztą i tak najważniejszy jest stan. Przykład dzidka, którego wyczyn ze spalonym BMW krąży po sieci, dobitnie pokazuje, że aby zajechać auto wcale nie trzeba nim przejechać dużej ilości kilometrów. Do czego zmierzam? Chodzi mi o ustalenie względnej trwałości diesli spod marki BMW. :D Przy VAGach wiem, że dla takiego tdi 200 000 to nic i przelatam jeszcze drugie tyle. Natomiast chciałbym usłyszeć opinie posiadaczy 3,0d co już trochę nalatali kilometrów, a propos ich własnej oceny trwałości tego silnika.
  14. Powiedzmy, że bym wziął 530d. Znalazłem jedną taką z 2000r o przebiegu 250 000km i z książką serwisową. Fakt, że po komisach stoją takie z przebiegami sporo niższymi, ale chyba tylko na liczniku. Proszę powiedzcie co myślicie, czy przy przebiegu liczącym ćwierć miliona kilometrów takie auto nadaje się jeszcze do w miarę bezawaryjnego użytkowania, czy może będzie workiem bez dna wysysającym ostatnie pieniądze z mojej kieszeni?
  15. Coraz bardziej podoba mi się to auto. :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.