Witam wszystkich zgłaszam się do forumowiczów z zapytaniem na temat zastąpienia katalizatora tłumikiem przelotowym. Może przejdę odrazu do sedna sprawy a więc mój katalizator oryginał od BMW został wycięty ponieważ dawał bardzo nie przyjemny dzwięk a mianowicie był strasznie metaliczny(po wycięciu kat był pusciutki). W jego miejsce został wstawiony katalizator uniwersalny jak to określił mechanik okazała się kicha, oczywiście mój błąd mogłem wcześniej zaczerpnąć porady na forum pewnie znalazłbym z waszą pomocą jakieś lepszy rozwiązanie. Kontynuując ten kat uniwersalny strasznie chromoli dodaje filmik jak to się teraz ma nie oszukuje nadal mnie to drażni i powyżej 3,3-5 tysiąca obrotów jest nie przyjemnie. Filmik - https://www.youtube.com/watch?v=vqeeHkCcJNc. Poczytałem trochę i myślę nad kupnem przelotowego tłumika i wstawić w miejsce tego kata myślicie, że to coś zniweluje czy nadal będzie coś takiego? Wiadomo, że katalizator byłby najlepszym rozwiązaniem ale pytając się o używkę w moim mieście u gościa co skupuje i sprzedaje zawołał ponad 1000zł i na prawdę srednio mi się to uśmiecha. Jeden kolega chyba z innego zaprzyjaznionego forum o BMW wstawił do swojej e34 2,5 benzynie ten tłumik http://allegro.pl/tlumik-rurowy-przelotowy-awg-dl-55cm-czestochowa-i4079697109.html po czym podesłał filmik i chodzi na pewno lepiej niż moja. Dodaje tutaj kilka przelotów które znalazłem proszę o pomoc w podjęciu jakiejś decyzji http://allegro.pl/tlumik-tlumiki-przelotowy-rurowy-fi-45-50-55-60-i4089334594.html http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-sportowy-przelotowy-turboworks-2-5-i4115433989.html http://allegro.pl/tlumik-proex-srodkowy-przelotowy-wyciszajacy-i4143269455.html http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-srodkowy-rm-motors-rm01-i4100144679.html I jeszcze jedno orientuje się ktoś jaka jest średnica rury dolotowej w mojej BMW ?