Skocz do zawartości

marcin87k

Zarejestrowani
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d M47N
  • Lokalizacja
    NDM

Osiągnięcia marcin87k

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Problem rozwiązany Przyczyna banalna - niełącząca wtyka więc jednak nic z kodowaniem. Proszę o przeniesienie tematu do kosza.
  2. Padło pytanie o numery części i nie ma odpowiedzi w temacie, a jako że sam doposażałem auto w spryski reflektorów to coś skrobnę :) Przekaźnik 61 36 6 915 327 (1szt) Gniazdo przekaźnika 61 13 1 389 113 (1szt) Wtyczka do pompki: 61 13 8 364 520 (1szt) Piny (wszystkie są sprzedawane razem z kawałkiem kabelka) do wtyczki pompki: 61 13 0 021 229 (2szt) do wtyczki 54-pin modułu komfortu 61 13 0 005 197 (1szt.) do bezpiecznika 61 13 0 007 440 (1szt) do przekaźnika* 61 13 0 007 439 (1szt) i 61 13 0 007 440 (2szt)
  3. Sprawa dotyczy modułu komfortu / general module (GM) / ZKE .... zwał jak zwał auto to e46 czyli wersja modułu to GM5 Opiszę sytuację. Jestem na etapie doposażania auta w światła xenonowe przy czym coś tam robiłem przy elektryce (instalacja do spryskiwaczy, kabelki do przesłony bi-xenon). Nie wiem dokładnie dlaczego (bo hipotez mam parę) mój moduł GM zwariował..... tzn. szyby działały prawidłowo najpierw tylko z tyłu, potem się coś pomieszało i zaczęły działać prawidłowo tylko te z prawej strony a te z lewej tylko mogły się zamykać, wycieraczki wykonały pół ruchu i zamarły na dobre, i tu co ważne: centralny zamek działał (z kluczyka,komend DISa, przycisku centralnego ryglowania... z pilota nie działał ale to się pewnie rozprogramował) na wszystkie drzwi poza drzwiami pasażera Kodowanie DISem przy pomocy RECODE, NCSem przy użyciu SGCODIREN, czy SSS przy użyciu ENCODE nic nie dały.... no pomyślałem, że już nie ma ratunku dla tegoż modułu. Na szczęście w SSS jest też opcja kodowania modułu jako nowej części.... po tym zabiegu eureka! ... po chwili okazało się jednak, że nie wszystko działa - nie działa centralny zamek. Brak reakcji (zarówno przy kluczyku, używaniu rygla w drzwiach kierowcy, przycisku przy podłokietniku, diagnosis request z DISa i oczywiście z pilota) Ten przydługi wstęp ma za zadanie pokazać, że jest to sprawa ewidentnie programowa (coś nie działa, potem zaczyna - inne przestaje) więc zaryzykuję opinię, że mój moduł GM elektronicznie jest nadal w pełni sprawny. Teraz pytanie: czy istnieje jakaś specjalna procedura co do kodowania GM z uwagi na centralny zamek. Może coś zrobiłem nie tak? Jak się domyślam centralny to wyposażenie standardowe więc chyba jakiegoś wpisu w FA / VO nie ma?? czy się jednak mylę? jeżeli tak to proszę o podanie numeru zobaczę czy widnieje u mnie w FA
  4. soft już wgrany z płytki akurat w wersji v30... SW 8.4.4 na pokładzie niestety nic to nie pomogło przy odpaleniu RoadMap 2012 High, dodatkowo znalazłem jeszcze na dysku RoadMap 2010 High w wersji DL - ale po zmodyfikowaniu (tzn. wywaleniu niepotrzebnych języków w ultraiso zmieściła się na DVD5) i ta również nie poszła wniosek może być jeden - wina leży w napędzie (który to jeszcze jest w stanie odczytać mapę CD ale DVD to już za wysokie progi) a nie w wersji softu
  5. może być ciężko uzyskać odpowiedź skoro dostępny był ostatnim razem prawie 2lata temu :) no ale trochę poszukałem i znalazłem co nieco po pierwsze faktycznie w e65 nie ma mk4 - są w zależności od rocznika navi01/02/03 - z czego funkcjonalnością do mk4 najbardziej podobna jest navi03 jednak soft jak najbardziej pasuje tak wygląda oryginalna płytka z softem v32 http://www.xoutpost.com/attachments/navigation-system/25751d1215477311-navigation-v32-sib-img_0921.jpg poza mk1/2/3/4 pasuje także do navi (w tym co mnie najbardziej interesuje navi02) tutaj informacja o sofcie v32 http://www.xoutpost.com/488371-post1.html jest też podana procedura wgrywania dla e65 a także jak sprawdzić aktualną wersję nie ma tylko procedury samego dostania się do service menu więc wklejam: najnowsza wersja dla navi02 to 8.4.4.... ja ujrzałem 8.3.E więc aktualizacja wskazana :)
  6. dziękuję i prawie fersztejen :) dlaczego "prawie" ? otóż wszędzie znajduję jednak informacje, że e65 jest wyposażone w czytnik mk4 http://h9.abload.de/img/bmw_navi_vergleichwxey.png ale ok, mogę zaakceptować to że e65 jest to taki "model przechodni" (z jednej strony w bagażniku "rozpracowany" czytnik mk4 ale z drugiej w kabinie już system i-drive) i nie da się zaaplikować softów które krążą po forum a są odpowiednie np. do e46/53/83.... ok ale z drugiej strony jak mam traktować takie posty: viewtopic.php?f=91&t=88508&p=863707&hilit=soft+e65#p863707 że niby się koledze przyśniło wgranie softu v32 (akurat w wersji od kolegi CX3) do e65 ??
  7. dziękuję za bardzo merytoryczną odpowiedź byś mnie chociaż naprowadził i zaznaczył fragment mojego posta który to tak sprawił, że zapragnąłeś walnąć głową w mur - na pewno by trochę pomogło :D
  8. Witam wszystkich. Mam jedno zasadnicze pytanie: czy pojawiające się tutaj softy mk4 pasują do e65 (rocznik 2004)?? W wynikach wyszukiwania raz znalazłem, że będzie chodziło a zaraz potem że z i-drive nie będzie.... więc nie wiem co mam o tym myśleć? Sytuacja wygląda tak, że początkowo nagrałem soft v32-yaza na jakiejś płytce DVD - nic nie odpaliło. Dlatego też pognałem po płytki Verbatim DVD i jakieś CD (TDK czy Verbatim nie mieli ale podobno też nienajgorsze). Na jedną płytę CD nagrałem oryginalny soft v27 a na drugą CD ten v32-yaza. W obu przypadkach sytuacja wygląda tak: odpalam nawigację, wyjmuję płytę z mapą (w tym momencie pojawia się "please insert CD"), wkładam płytkę z softem, czytnik sobie zaczyna skrzeczeć tzn. pracuje (cały czas na ekranie widnieje napis "please insert CD" na czarnym tle - ale nie ma żadnego całego czarnego ekranu jak w opisach), potem pojawia się coś w stylu (gdyż nie zanotowałem dokładnie) "CD software has been inserted. Checking file part 2".... po jakiejś minucie czy dwóch płyta sama się wysuwa a na ekranie znowu pojawia się "please, insert CD" (i znowu rozbieżność bo wg opisów powinno być coś gdzie mogę nacisnąć "OK") Po tych operacjach nie widzę, żadnych zmian soft ( w tym oczywiście najważniejszej czyli dodatkowego języka w ustawieniach) Teraz pytanie - czy tak właśnie wygląda procedura z wgrywaniem softu do e65 (i właśnie trochę się różni od innych modeli z mk4)? czy to ja robię coś nie tak? I czy da się jakoś podejrzeć zainstalowaną wersję softu bo niestety tutaj nie ma tej informacji w prawym górnym rogu? Dodam, że wszystko zaczęło się od tego że nie uruchomiła mi się świeżo ściągnięta mapa w wersji HIGH 2012 (na DVD5) - dlatego pomyślałem, że to prawdopodobnie przez zapóźnioną wersję softu. Wiem, że to nie temat o mapach - ale czy może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć czy uruchomienie jakiejś wersji mapy może zależeć od wersji softu czy jednak nie (i najnowsza mapa powinna mi się włączyć, a jeżeli tego nie zrobiła to wina leży po stronie np. źle nagranej płyty itp.)
  9. Zainstalowałem SSSa :) Jedyny problem w stosunku do tej instrukcji http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1401774 jest taki, że w WIN7 nie da się zmapować dysku z wirtualnej maszyny (niekoniecznie SSS, nawet zwykłego XP którego mam postawionego na vmware też się nie da) proces automatycznego uruchamiania instalacji progmana możemy ominąć przy pomocy ERD COMMANDER... obraz ten montujemy w vmware i szybko bootujemy przed uruchomieniem xp z sss potem już standardowo zmiana ścieżki w pliku shell na explorer.exe i do dzieła. a kolejna sprawa to instalacja sterowników do urządzeń na tym xp, aby znalazło nam sterowniki musimy zainstalować VMware tools (dostępne w górnym menu vmware). To ważne, jak pozostawimy wykrzykniki czyli brak sterowników w menadżerze urządzeń to instalacja progmana nam się zawiesi (na drugiej dvd przy 100%).
  10. Oczywiście, to jest logiczne. Dlatego zapytałem czy można postawić np. DISA (oczywiście w Nativ a nie pod VmWare) OD PODSTAW tyle, że na innym komputerze aniżeli wspomniane IBMy. Zapomnijmy o gotowym dysku z zainstalowanym oprogramowaniem. Mamy jakiegoś laptopa, z wyczyszczonym dyskiem. Oczywiście dysponujemy oprogramowaniem na cd. Da się takie coś zrobić na innym lapku niż IBM czy się nie da? co do d-cana to dlatego napisałem, że pytanie pewnie głupie - tu raczej chodziło mi o sam interface, a nie że mi nagle moduły zamiast chodzić po linii K przeskoczą na szybką D-CAN ;)
  11. To ja zadam pytanie jeżeli byśmy znaleźli innego lapka z rs232 i dyskiem ATA (zakładam, że są inne spełniające te normy).... to czy można by go poprawnie skonfigurować z "żółtkiem"?? oczywiście mowa już wtedy o stawianiu natywnego systemu samemu a nie bazowanie na gotowym dysku?? Tak z ciekawości -Pytanie pewnie głupie: czy fejs na D-CANie jest w stanie jakoś przyśpieszyć działanie DISa (oczywiście na vmware) przy starszych modelach (mam tu na myśli e46).... na logikę to oczywiście nie, ale nie zaszkodzi zapytać ? :)
  12. zaznaczam na wstępie, że niewiele wiem wydaje mi si, że nie tylko te dwa komputery wchodzą w grę, wymogiem jest wejście rs232 (com) i musi być to wejście seryjne (nie mogą to być np. karty PCMCIA) Toshiba Sattelite takiego wymogu nie spełnia zapewne po to jest właśnie ten dysk - sprzedawca raczej głośno się nie będzie chwalił, że dodaje DISa czy PROGMANa najlepiej zapytać się bezpośrednio sprzedawcy Obawiam się, że do tak nowych roczników wymagana może być ISTA, a nie wiem czy ona współpracuje z tą głowicą (podejrzewam, że nie) Radzę się tak nie śpieszyć i poczekać, aż wypowie się jakaś bardziej kompetentna osoba.
  13. no to będę próbować, właśnie nastawiłem do ściągania bazę 3.1 mi jak najbardziej działa, wersja 1.2
  14. witam wszystkich chciałbym zasięgnąć rady co do instalacji SSS INPĘ w wersji 5.02 (ta z pakietu 10.0.0.4) mam zainstalowaną bezpośrednio na WIN7.... wiadomo NCS nie chodzi, ale powiedzmy, że nie był mi to tak bardzo potrzebny (choć też myślałem by zainstalować cały pakiet na wirtulanym XP) DIS chodzi mi naturalnie na VmWare teraz przyszła kolej na SSS (przy okazji przeszedłbym na wersję v57 DISa bo aktulanie korzystam z v44).... ściągnąłem sobie progman v32, nie wiedziałem, że też tak jak w przypadku disa potrzebna jest baza teraz pytanie: co zrobić? 1.ściągnąć sobie bazę v 3.1 2. czy może lepszym pomysłem byłoby ściągnięcie sobie całej gotowej virtualnej maszyny sss z linków trandolfa?? czy w opcji nr 1 mogę napotkać na jakieś problemy z instalacją opierając się na instrukcji z bimmerforums?? czy opcja nr 2 będzie działać? - chyba nie powinno być różnicy np. że ediabasa, inpę, interface mam skonfigurowanego bezpośrednio na WIN7, oraz że bezpośrednio z z WIN7 odpalę ifhsrv czy diaghead ??
  15. nie wiem dlaczego twierdzicie, że z płytki niewiele zostało skoro na zdjęciu pokazałem właściwie tylko radiator z tranzystorami.... tak jak wcześniej napisałem spalony ewidentnie jeden tranzystor który przypalił ten brązowy plastik (być może to tak potęguje obraz zniszczenia) do tego mocowanie tranzystorów do radiatora i lutowanie tranzystorów do płytki ale sama płytka jest na moje (oczywiście nieprofesjonalne oko) w bardzo dobrym stanie absolutnie nic nie jest spalone, żadna ścieżka uszkodzona itp. dlatego myślę właśnie o naprawie... kameleon3000, dokładnie tego się obawiam o czym napisałeś - kupię używany podgrzewacz i okaże się zepsuty lub w takim stanie, że padnie mi po miesiącu dodatkowo może nie być tak łatwo znaleźć mój podgrzewacz bo podobno po 2003r. minimalnie się różnił od tych montowanych wcześniej (moje auto jest z 2004) plusem naprawy jest też koszt, choć sam jeden tranzystor BTS282Z to jakieś 20zł (tylko w jednym sklepie internetowym go znalazłem) to i tak wydaje się to opłacalne dlatego ponawiam pytanie, jeżeli ktoś zna dobrego elektronika z Warszawy lub okolicy którego może polecić to proszę o namiar
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.