Skocz do zawartości

lukas198888

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lukas198888

  • Urodziny 05.02.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330XD 2004r. 204KM
  • Zawód
    Kierowca

Osiągnięcia lukas198888

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Nie pisałem długo z racji braku czasu. Doszliśmy z mechanikiem dlaczego czuć było drganie i buczenie w moim BMW. Otóż winowajcą był krzyżak na wale napędowym. Wymieniłem dwa wraz z wyważeniem. Zaznaczam że wał dzielony mam na środku z jedną podporą i w tylnej jego części są dwa krzyżaki. To przyniosło 100% poprawę i autem jeździ się o wiele przyjemniej. Luz na krzyżaku był bardzo niewielki na oko może 0,5mm. Dziwiliśmy się że to jest właśnie przyczyna. Na wyważarce wszystko było widać idealnie. Tak niewielki luz a takie skutki. Kiedy dodawałem gazu głównie od 1500obr czuć było delikatne drganie i buczenie jakby na środku pod podłokietnikiem i przenosiło się po całym samochodzie. Był też dziwny efekt jakby samochód miał mniej mocy wtedy. Tak to odczuwałem. Może to komuś pomoże w rozpoznaniu usterki. Pozdrawiam.
  2. A co z zawieszeniem tylnej osi. Chodzi o tuleje. Mogą mieć na to wpływ??
  3. Witam! Po wymianie łącznika elastycznego podpory i tulejki centrującej objawy nadal występują. Ewidentnie czuć delikatne drganie i głuchy odgłos gdzieś w tunelu za podłokietnikiem podczas przyspieszania. Najbardziej odczuwalny w zakresie obrotów od 1500 - 2000 potem ustępuje i tak na 1 2 3 i 4 biegu. Na 5 i 6 biegu nic praktycznie nie czuć. Nie mam pojęcia w czym problem a tutejszy mechanik nie jest w stanie zdiagnozować usterki. Z tym olejem w dyferencjale to jak to wygląda dokładnie. Ja mam informację że nie powinno się ruszać oleju ani w przednim ani w tylnym dyferencjale. Proszę o podpowiedzi
  4. Wymiana poduszki niewiele wniosła. Buczenie nadal występuje. Zamówiłem łącznik elastyczny wału tuleje centrującą i podporę wału. Wszystko Lemfordera i Febi. Zobaczymy jak będzie po wymianie. Mam nadzieje że mechanik w UK nic nie spartoli przy montażu. Nie jest to chyba zbyt skomplikowane.
  5. Samochód stoi na warsztacie. Mechanik stwierdził poduszkę która znajduję się przy reduktorze. Prawdopodobnie poduszka skrzyni z tego co rozumiałem. Może to być przyczyną takich zachowań samochodu??
  6. Witam Forumowiczów. Jestem w UK swoją Beemką. Mam problem z układem napędowym. Przy mocniejszym przyspieszaniu słychać głuche buczenie/drganie o dużej częstotliwości w tunelu podłogi za podłokietnikiem. Nie wiem co może być przyczyną. Byłem na podnośniku u znajomego. Bez odkręcania rury wydechowej i osłon próbowaliśmy coś wypatrzeć ale nic to nie dało. Delikatny luz na krzyżaku przy tylnej osi. Przy reduktorze cisza aczkolwiek widziałem że delikatnie się poci. Może podpora albo jakiś łącznik gumowy. Najgorsze że tutaj nie ma mechanika któremu nie bałbym się oddać tego do roboty żeby nie rozgrzebał mi całego auta a do PL nie zajadę z taką awarią. Czy w XD układ napędowy na tył jest inaczej skonstruowany niż w zwykłym. Może ma ktoś wiedzę na ten temat. Podpowiedź żeby nie robić nic co nie byłoby potrzebne. Ewentualnie jaka jest skala trudności usunięcia usterki. Dzięki za podpowiedzi
  7. Witam po dłuższej przerwie ;-) Nadal jestem posiadaczem mojej BEMKI. Falujące obroty dym to już przeszłość. Jak wcześniej pisałem udało się to wyeliminować poprzez wymianę oleju kompletu dobrych filtrów i... i wymiany kolektora wydechowego. Miałem podobno stalowy a wymieniłem na żeliwny prawdopodobnie od starszego modelu silnika 330d. Robił mi to wszystko mechanik dlatego piszę "prawdopodobnie". Po prostu od mi tak powiedział. Okazało się że jest bardzo mała dziura w kolektorze i silnik przez to pracował nierównomiernie. Kolektor z uszczelkami kosztował mnie 600zł. Nie prosto go dostać ale mój mechanik miał jakiegoś gościa który specjalizuje się w BMW i miał parę sztuk. Jak do tej pory wszystko ok. Przez ten okres wymieniłem jeszcze parę rzeczy. Mianowicie Zawieszenie komplet, sprzęgło, koło dwumasowe, hamulce komplet. Miałem problem z drganiem silnika na wolnych obrotach. Jak dodawałem gazu to od 1500obr/min do 2100 czuć było i widać jak silnik drga. Później doszło do tego delikatne stukanie po puszczeniu gazu. Mechanik stwierdził koło dwumasowe a że dostęp był przy tym do sprzęgła także wymienił komplet. Koszt 2300zł plus 400zł robocizna. Po robocie objawy ustąpiły. Beemką jestem teraz w UK i wszystko byłoby ok gdyby nie pisk podczas odpalania i gaszenia silnika jakby na pasku choć to dziwne z racji iż paski i rolki były zmieniane prócz koła pasowego. Może w tym problem. Mechanik z Polski tak zasugerował. Mam też problem z układem napędowym. Przy mocniejszym przyspieszaniu słychać głuche buczenie/drganie w tunelu za podłokietnikiem. Nie wiem co może być przyczyną. Byłem na podnośniku u znajomego. Bez odkręcania rury wydechowej i osłon próbowaliśmy coś wypatrzeć ale nic to nie dało. Delikatny luz na krzyżaku przy tylnej osi. Przy reduktorze cisza. Może podpora albo jakiś łącznik gumowy. Najgorsze że tutaj nie ma mechanika któremu nie bałbym się oddać tego do roboty żeby nie rozgrzebał mi całego auta a do PL nie zajadę z taką awarią. Może ma ktoś wiedzę na ten temat. Podpowiedź żeby nie robić nic co nie byłoby potrzebne. Ewentualnie jaka jest skala trudności usunięcia usterki. Dzięki za podpowiedzi.
  8. Nie wymieniałem poduszek. Sądzisz że to tego przyczyna?? Ewentualnie które poduszki trzeba zmienić?? Pozdrówka
  9. Witam. Po wymianie kompletu filtrów i oleju falowanie ustało. Zdziwiło mnie to przeogromnie ;) na plus oczywiście. Dymienie także ustało. Są tylko dziwne odczuwalne drgania silnika przy 2000obr. Przenosi się to po samochodzie. Nie wiem czym to może być spowodowane. Pozdrawiam
  10. to masz jak ja, produkcja początek 2004 roku i Euro 3, tylko się cieszyć, nie trzeba nowego kolektora kupować wywalasz dziadostwo bez negatywnych skutków i śmigasz :cool2: sam to przechodziłem, po usunięciu jestem zadawolony i mogę spać spokojnie PS. wiadomo do czego służą klapki, mianowicie do skracania dolotu (niskie obroty długi dolot, wysokie obr. krótki) zresztą żeby to stwierdzić wystarczy mieć dolot w rękach i trochę oleju w głowie Trochę mnie na duchu podbudowałeś... :) Jak będę u mechanika powiem żeby założył zaślepki na ten kolektor. Jednak 2500zł za nowy to sporo w porównaniu z ceną zaślepek i uszczelek a i z tego co czytałem praca z tym nie jest taka trudna. Pozostaje jeszcze fakt falowania tych obrotów. Pojawiają się jak znikąd i tak samo znikają. Czasem mam wrażenie że jak podczas jazdy wciskam sprzęgło to obroty spadają poniżej obrotów na biegu jałowym i wracają z powrotem i wtedy zaczyna się falowanie. Chwilkę potrwa i przestaje. Najczęściej pojawiają się po odpaleniu. Hmm... :?:
  11. rocznik mam 2004 ale z tego co mi wiadomo to jest euro 3... :mad2: nie wiem właśnie co robić bo niektórzy twierdzą że nie ma żadnego pogorszenia mocy w dole a wręcz poprawa a niektórzy odwrotnie. Zapytam mechanika co on mi doradzi. Oddam BMW w przyszłym tygodniu do niego i zaproponuje Wasz sugestie. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
  12. u mnie nie bierze oleju wogóle. Ale jak mówicie że pogarsza się znacznie dół to może nie ma co tych klapek wywalać tylko jakaś regeneracja albo coś?? Nowy za 2500zł jak na razie nie wchodzi w gre. Tak poza tym ile wytrzymują takie klapki od nowości w kolektorze?? Wracając do falowania co sądzicie o tych czujnikach i zaworkach ciśnienia?? Mogą być felerne już i mogą być przyczyną falowania??
  13. Hmm... Falowanie najczęściej pojawia się po odpaleniu silnika wtedy gdy jest zimny. Nie zależnie od tego czy nawiew jest włączony czy nie. Czasem zeświruje też na światłach po zatrzymaniu ale rzadko. Po usunięciu klapek silnik straci jakieś walory bo różne rzeczy czytałem na ten temat.
  14. Co z tymi klapkami miałeś?? Jakie objawy?? Ingerowałeś w ten układ?? Jaka cena kolektora nowego?? Myślisz że wtryski odpowiedzialne za te obroty będą?? A co z czujnikiem ciśnienia CR i zaworem ciśnienia?? Słyszałem że to też lubi się psuć a co za tym idzie być odpowiedzialnym za falowanie. Nie wiem jak się wziąć za ten temat.
  15. Witam Mam problem z falującymi wolnymi obrotami ale od czasu do czasu. Nie zawsze. Falują przez chwile i przestają żeby po jakimś czasie znowu zacząć. Falowanie nie pojawia się codziennie. Kolektor wydechowy i uszczelka koło turbiny wymienione po stwierdzeniu nieszczelności. Zauważyłem także iż po odpaleniu po dłuższej przerwie BMW puszcza białego/niebieskiego dyma. Po ruszeniu rozgrzaniu objaw ustępuje. Zauważyłem też że jak postoi na wolnych obrotach to po dynamiczniejszym ruszeniu także puszcza niebieskiego dyma i po chwili znowu ustępuje ten objaw. Co może być przyczyną. Proszę o pomoc. Mam też pytanie odnośnie klapek kolektora ssącego. Moja wersja to 330xd rok 2004 touring 204KM. Czy ja mam takowe klapki i czy muszę / powinienem je zaślepić. Ewentualnie czy jest to trudna operacja?? Jak jej dokonać?? Dzięki z góry. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.