Skocz do zawartości

prezes113

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320d 2008

Osiągnięcia prezes113

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Zainteresowało mnie auto z tego ogłoszenia: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320-d-touring-steptronic-sport-line-combi-ID6z5F3H.html#6a03a59e52 . Wszystko wstępnie wygląda sensownie, sprzedająca jest pierwszym właścicielem w kraju, poza ostatnim serwisem wszystkie wcześniejsze serwisy rzekomo były wykonane w ASO BMW. Wiem, że wymienione były oba zderzaki, ale to były jedyne szkody. Zastanawia mnie jednak, że auto jako dość młode (półtora roczne) sprowadził handlarz (nie było kupione w programie Premium Selection). Półtoraroczny samochód sprowadzony z niskim przebiegiem od handlarza zwykle oznacza korektę licznika lub wypadkową przeszłość. Tu niby licznik jest ok. Zostaje zatem kwestia blacharki i to mnie najbardziej zastanawia. Czy ktoś z tego VINu na forum jest w stanie wydusić coś więcej? Pozdrawiam prezes113
  2. Koledzy, Pisze ku przestrodze. Szukam BMW F20 dla mojej znajomej i trafiłem na ofertę deaera marki Sssang Yong z Pszczyny: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-12-mcy-gwar-navi-bixenon-autoryzowany-dealer-polska-ID6yBZgt.html#ff438cba2c. VIN: WBA1C110X0E942265. Auto sprowadzone podobno przez Auto Gleńsk z Niemiec i wystawione w październiku 2016r. za 64 900 zł, teraz już przecenione do 59 900 zł. Przebieg 155 000 km. A tu taka niespodzianka z aukcji z Holandii: https://www.webex24.com/en/auction/30154 - prawie 196 000 km. Niestety nie wiem kiedy aukcja została zakończona i ile auto teraz już może mieć prawdziwego przebiegu. Sprzedawca oczywiście dokłądnie zweryfikował stan auta i umożliwia sprawdzenie jego historii :) : Możliwość sprawdzenia samochodu na dowolnej stacji diagnostycznej, VIN dostępny w ogłoszeniu, śmiało można sobie sprawdzić całą historię samochodu. Auto Gleńsk zaprasza do swojego salonu Dlaczego warto wybrać właśnie naszą firmę ? Każdy samochód przeszedł naszą kontrolę techniczną Mamy olbrzymie doświadczenie w sprzedaży samochodów wszystkich marek Jesteśmy autoryzowanym dealerem wielomarkowym. Gwarantujemy pełną transparentność i rzetelność zawieranych transakcji. Zapewniamy możliwość zostawienia w rozliczeniu starszego samochodu. Dealerzy też jak widać nadal kręcą.
  3. Już nie. Czyli nawet jak auto nie było jeszcze na akcji lub nic nie wykryli to teraz już nie będą sprawdzać/wymieniać?? Cóż... W Audi akcja na cewki w silnikach 2.0 i 2.4 benzyna trwa od kilku lat i trwa cały czas, ale widocznie BMW się nie poczuwa:/ Może za dużo zapłacili za wymiany w ramach akcji :D Na pewno zdecydowana większość egzemplarzy ma z tym łańcuchem problem. Na 4 osoby, które znam 3 wymieniały rozrządy w tym silniku. Wersja 184 KM ma rzadziej z tym problemy, ale też się zdarzają. Zwykle łańcuch zaczyna hałasować przy ok. 150 000 km, ale znam auta, które bez usterki dojeździły do 220 000 km (mówię oczywiście o pewnych i zweryfikowanych przebiegach). Tylko trzeba uważać, bo jak poczytasz forum i pogadasz z mechanikami polecanymi na forum to okaże się, że przed zerwaniem nie wszystkie łańcuchy w N47 hałasują - zdarza się że zrywają się bez ostrzeżenia. Przy większych przebiegach warto pomyśleć o profilaktycznej wymianie.
  4. Kolego, jeżdżę E91 z 2008 r. z tym silnikiem już od ponad 2 lat. Obecnie mam 180 000 km przebiegu (pewnego, udokumentowanego od nowości do obecnej chwili, z czego sam przejechałem 35 000 km) - wersja sprzed liftu. Auto nie jest tanie w utrzymaniu, jeśli chcesz mieć je utrzymane w naprawdę dobrym stanie, ale w zamian za to oferuje naprawdę sporo przyjemności z jazdy, bardzo dobre osiągi i realnie niskie spalanie. Nie jest za to autem bardzo przestronnym w środku. Ja jestem zadowolony i jako następne auto biorę pod uwagę zakup używanej F30 z dieslem (tylko jeszcze trochę muszą stanieć :) ) Kupując ten silnik musisz założyć, że w trakcie eksploatacji będziesz musiał ruszyć rozrząd - to typowa bolączka silnika o czym pewnie już wiesz. Plus jest taki, że teraz BMW od roku prowadzi akcję serwisową dla tych aut - ja wymieniłem rozrząd zanim ruszyła kampania. Jeśli BMW nie weźmie wymiany na siebie to tanio nie jest. Ponadto robiłem jeszcze dwie typowe przypadłości tego modelu/silnika - wymieniłem moduł sterujący świec żarowych (dość droga jest robocizna, więc warto wymienić profilaktycznie świece jak jeszcze nie były wymieniane) oraz dyszę spryskiwacza reflektora (na szczęście wypadła mi pod garażem, więc nie straciłem lakierowanej zaślepki zderzaka. Poza tym z rzeczy eksploatacyjnych wymieniłem jeszcze koło pasowe po zakupie auta wraz z paskiem osprzętu i wymieniłem amortyzatory tylnej klapy (jak dostanie się tam zimą sól to niestety zaczynają rdzewieć i nie wyglądają estetycznie). Po zakupie profilaktycznie wymieniłem olej w automatycznej skrzyni biegów (myślę, że warto to zrobić mimo wysokiego kosztu wynikającego z konieczności wymiany całej miski olejowej - jest zintegrowana z filtrem). Skróciłem też interwały wymiany oleju z filtrem do max. 15 000 km (według komputera mógłbym jeździć między wymianami nawet 36 000 km, ale uważam że byłaby to głupota). Poza tym co napisałem wymieniłem jeden z czujników przy DPFie (całość wyszła z wymianą chyba 150 zł więc wrzucam to w kwestie eksploatacyjne (sam DPF nie robi mi problemów, ale jeżdżę głownie poza miejskimi korkami) i standardowo filtry, serwis klimy, tarcze/klocki hamulcowe, ze dwie żarówki i żarnik xenonu. W moim aucie jest kierownica M-pakietowa i niestety łuszczące się gumowanie i lakier na skórze, którą jest obszyta psuje trochę estetykę (planuję coś z tym zrobić), ale to typowa przypadłość tych kierownic. Podsumowując wydaje mi się, że jak na ten przebieg nie jest tak źle. jedyny większy koszt to rozrząd, ale niestety ten silnik tak ma i trzeba to wliczyć w koszty jazdy tym autem. Samochód sprowadziłem sobie sam, z pewnego źródła, więc już jadąc po niego wiedziałem, że nie będzie rozczarowania. Historia była pewna, przebieg niski (ale też pewny), auto nie lakierowane poza fabryką, ale co za tym idzie cena też nie była niska. Uważam jednak że było warto. Nie licz jednak na cuda - to auto nie będzie tanie w utrzymaniu jak np. Skoda Octavia II z silnikiem 1.9 TDI (mam porównanie no takim autem jeździłem wcześniej). Ale to też trochę inna klasa auta. Na pewno przed zakupem dokładnie sprawdź auto i jak się na tym nie znasz to nie żałuj na diagnostykę i weryfikację auta. Wtedy będziesz zadowolony z zakupu i eksploatacji.
  5. Koledzy, czy jest jakiś mechanik z DISem w okolicach Mińska Mazowieckiego? Kolega chce tam obejrzeć E90, a nie kojarzę w tej okolicy żadnego serwisu, gdzie można by zrobić pełną diagnostykę komputerową w BMW...
  6. Do mnie właśnie zadzwonili z ASO w sprawie tego rozrządu... A ja niecały miesiąc temu wymieniłem rozrząd oczywiście odpłatnie (oczywiście poza ASO). Jedyne co mnie pociesza to fakt, że według kolegi Gorik79, u którego robiłem wymianę, rozrząd mógł się poddać już w każdej chwili. A z samej usługi i jej efektów jestem bardzo zadowolony.
  7. Witam wszystkich Klubowiczów, Mam propozycję ciekawego jednodniowego lub weekendowego spotu niedaleko Warszawy połączonego ze spływem kajakowym i ogniskiem. Spływ odbywa się nowoczesnymi kajakami typu SIT ON TOP mieszczącymi 2 osoby dorosłe lub 2 osoby dorosłe + dziecko , malowniczą, spokojną i PRZEDE WSZYSTKIM CZYSTĄ rzeką Wkrą w okolicach Płońska - dojazd z Warszawy, Płocka w niecała godzinę (60 km od centrum Warszawy). po spływie można zorganizować ognisko wieczorne nad rzeką, a dodatkowe plusy to rozległy darmowy parking wraz z możliwością DARMOWEGO rozbicia namiotu. Więcej o miejscu i samym spływie: www.top-kajak.pl Facebook: https://www.facebook.com/pages/Top-Kajak-Pawe%C5%82-Lasocki-Sp%C5%82ywy-Kajakowe-na-rzece-Wkra/376593865788245 Gospodarze są bardzo mili, okolica fajna. jakby ktoś był zainteresowany to można by to jakoś ogarnąć i ewentualnie ustalić wszystkie szczegóły z p. Pawłem. Pozdrawiam prezes113
  8. prezes113

    Łódzkie

    U Tłokińskiego za wymianę oleju, filtra oleju, filtra powietrza i filtra kabinowego wraz z materiałami zaproponowali ok. 980 zł. Dla porównania Premium Arena Arena zaproponowała ok. 1300 zł. W warszawie najtańszy jest Rawski - 1180 zł, reszta ok. 1300-1500 zł. W warszawskich ASO olej wyceniali na ok. 450 zł (5,2 l), więc przy rabatach U Tłokińskiego pewnie wyjdzie min. ok. 350 zł do odliczenia za własny olej - będę to jeszcze sprawdzał, bo olej chciałbym przywieźć swój (zawsze to ok. 150 zł oszczędności). Dzięki za namiary na Klinikę BMW i Auto Classic Serwis z Raszyna (mam go bliżej). Słyszałem jeszcze o dobrym serwisie w Pruszkowie: http://www.auto-klinika.com.pl/ - kolega, który jeździł kiedyś e90 polecał mi ten warsztat. Co do wyboru ASO nie jestem jeszcze do końca przekonany, ale z mojego doświadczenia wynika, że przy późniejszej odsprzedaży tego typu auta pojawiają się problemy jak nie ma historii serwisowej do końca, a auto jest z importu. Auto jest z 2008 r. i ma niecałe 150 000 km przebiegu - to jest dość niski przebieg jak na diesla z tego rocznika. Samochód dokładnie sprawdziłem sam i sam go przyprowadziłem do Polski. Nie chcę się potem potykać przy odsprzedaży za kilka lat z kupującymi, którzy będą mi kwestionować przebieg, twierdząc, że auto z importu po 8 latach jazdy nie może mieć np. 180 000 km. Tak sprawa będzie jasna - zapraszam do ASO - z kluczyka wszystko będzie sprawdzone i nie będzie na ten temat dyskusji. Oczywiście nie myślę o tym, żeby do ASO jeździć na wymianę klocków hamulcowych czy ewentualne naprawy (oby takich poważniejszych nie było) :wink:
  9. prezes113

    Łódzkie

    Witam, Od niedawna jestem użytkownikiem BMW E91 320d. Postanowiłem na dobry początek wymienić w aucie olej wraz z filtrami (mam pełną i potwierdzoną w ASO historię serwisową, ale zawsze jak zaczynam eksploatacje auta używanego to dla spokoju sumienia robię taki serwis). Serwisy olejowe auta chcę kontynuować w ASO BMW (dla posiadania pełnej dokumentacji serwisowej przy dalszej odsprzedaży za jakiś czas). Jestem spod Warszawy - sprawdziłem oferty wszystkich ASO z Warszawy i z Łodzi. Najciekawszą ofertę cenową na usługę przedstawiło mi ASO Tłokiński z Łodzi. Ponadto pracownik tego ASO wydał mi się najbardziej konkretny i zorientowany w temacie - w wielu pozostałych ASO dzwoniąc z pytaniem o koszt usługi czułem się jak intruz. Czytałem jednak opinie na forum o ASO Tłokiński i trochę się zaniepokoiłem. Opinie te są jednak najczęściej sprzed kilku lat, kiedy Tłokiński był monopolistą na rynku łódzkim. Dlatego chciałem zapytać czy ktoś z forum serwisuje obecnie w tym ASO swoje auto i mógłby powiedzieć coś na temat rzetelności tego serwisu (chodzi mi o serwis mechaniczny)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.