Skocz do zawartości

AddictedToOne

Zarejestrowani
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Monacoblau E87 120D

Osiągnięcia AddictedToOne

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Koledzy, chciałbym nabyć adapter OBD II bluetooth do mojej E87 2006 ale taki, który będzie usypiał podczas braku aktywności. Czy możecie mi polecić któryś? Wiem, że VGate ma tę opcję ale w związku ze zgłoszonymi uwagami waham się z jego kupnem.
  2. Koleżanki i Koledzy, może moje info rozwieje wątlipowości tych z Was, stojących przed wyborem kółek. Mam u siebie 17tki 8J ET30 z tylu, 7,5J ET37 przód z oponami 225, S226A i jest idealnie dopasowane, tarcia nie zaobserwowałem. Z tym że może nadinterpretuję ale takie opony mogą już być odczuwalne dla silnika.
  3. Bazując na własnych doświadczeniach, mogę w pełni polecić MG Motorsport. Robiłem u nich IC, DP i cały wydech i muszę przyznać jedno- pełna profeska. Taką właśnie jakość usług chciałoby się widzieć u rodzimych producentów. Co do ceny IC, to wyższą płacisz za indywidualne dopasowanie. I to się opłaca, bo w moim przypadku robione wg szablonu (poza samochodem) niestety nie spasowało. A dlaczego to nie wiem, bo nic nie było ruszane w strefie pasa przedniego. W RM Motors kupowałem DP i niestety nie był p&p. Nie miałem czasu na odsyłanie i przeróbki i w ten sposób wylądowałem u Michała ;)
  4. Moim skromnym zdaniem- siłowniki E87 i F20 są różne. Inne numery seryjne, inne mocowania, mogą wymuszać różną długość siłowników. Poza tym lepiej nie kupować zamiennika w ciemno i zapytać sprzedawcę. Z jakichś względów w kompatybilności podaje tylko jedną generację.
  5. Montował w E87, patent ten sam. Działa bez zarzutu. Jedyne do czego można się przyczepić, to cięższe zamykanie. W przybliżeniu tak 2x więcej siły trzeba użyć, mi to nie przeszkadza.
  6. Dalej moja wiedza już nie sięga. Warto podjechać do mechanika i sprawdzić filtr powietrza. Z jakiegoś powodu komputer chce więcej powietrza, jeśli dobrze rozumiem odczyt. Powodzenia w diagnozowaniu.
  7. Na moje laickie oko nasuwa się sugestia o przepływomierzu, pomimo że current= desired. Moja Jedyneczka obecnie na spa silnika więc nie mam jak sprawdzić u siebie jaką wartość desired powinien utrzymywać, może Koledzy pomogą. Jakieś dodatkowe objawy, jak spalanie, szarpanie?
  8. Lotka27, Koledzy mają rację. Ten OE-581M nie jest profesjonalnym chipem diagnostycznym i pomimo, że producent wypisuje możliwości produktu, to nie jest jednoznaczne z pełną komunikacją z OBD. Z mojego doświadczenia: zakup po taniości coś na ELM327 (a'la VGate ale nie daj sobie wcisnąć żadnych programików), zainstaluj Torque Pro na smartfonie i ciesz się podstawową diagnostyką za niewielkie pieniądze (Bo to wszystko, co potrafią tego typu chipy). Taki np ICar jest minimalnych rozmiarów, ma włącznik. Stara wersja samoczynnie wyłącza się po bodajże 30 minutach bezczynności. Fajna opcja, dzięki której możesz wpiąć interfejs w gniazdo na stałe i nie przejmować się, że mały bo mały ale jakiś prąd pobiera i uszczupla zasoby akumulatora. Ja jednak wolę wypinać go z obawy, że jakiś hakier wlezie mi do komputera przez to ustrojstwo :) Poważna diagnostyka zaczyna się z kablem K+DCAN i INPA. A Koledzy na tym forum są ludźmi z często wieloletnim doświadczeniem, więc nie ma się co obruszać :)
  9. Koledzy, przy okazji tematu , myślę że warto poruszyć kwestię zamienników. Ogólnie znana jest opinia, że mimo że producent ten sam co OE, to jakość niższa. Jakieś doświadczenia miał ktoś z Was? W moim przypadku chodzi o Sachsa i amorki.
  10. Znam temat Rivasiego, nieźle ogarnia swoją bunię. Niestety dopłata do KW Inox V3 wyniosłaby dwukrotnośc ceny OE :) Zastanawiam się więc, co wziąć w zakresie cenowym 4 tyś. MTS Technik odpada, gdyż spotkałem się z negatywnymi opiniami.
  11. Panowie, co prawda wątek jest o amortyzatorach ale po rozmowach ze znajomymi i własnych obserwacjach postanowiłem, że warto wymienić też sprężyny. Prośba do moderatora o zmianę tematu. Biorąc pod uwagę powyższe, cena za zestaw OE wyniesie ok. 4 tyś. więc robi się ciekawie. W tej cenie mam np. Bilstein B14 albo KW Inox V2 (z regulacją siły odbicia). Vogtland wypada dość nisko, zaczyna się od 35mm, czyli 15mm niżej niż S226A (Bilstein B14 obniżenie od 30mm). Wolę uzyskać jak najmniejsze obniżenie względem S226A.
  12. Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi. Nie zależy mi tylko na przepłacaniu :) Cała reszta jest jak najbardziej mile widziana: trakcja, tłumienie, bez utraty komfortu. Na to chyba wszyscy liczymy. Jeśli OE niczym nie odstaje pod względem technologicznym od custom i na odwrót, to wybór pozostaje oczywisty- biorę to, co tańsze. Cenna uwaga, dzięki. Rzeczywiście Bilstein ma dobrą reklamę, cała ta otoczka sportowa i w ogóle. Ale jak to się przekłada na samochód drogowy? Dla przykładu: OE (Sachs?) to technologia dwururowa olejowa, Bilstein znowu chwali się olejowo-powietrznym upside-down. Może zabrzmi to głupio ale jako stary biker endurowiec to drugie rozwiązanie widzę bardziej obiecująco. Możesz wypowiedzieć się, jakie różnice między firmami (systemami) zauważyłeś? Amorki w gwintowanym zawieszeniu różnią się od pozostałych?
  13. Apacer, jakie masz doświadczenia z gwintem?
  14. Czołem Koledzy Przymierzam się do wymiany amortyzatorów do zawiechy S226A. Iść w OE, zamiennik czy custom typu Bilstein? Nie zależy mi na utwardzeniu czy zwiększeniu amortyzacji. Bardziej myślę, czy w podobnej cenie co OE mogę dostać coś z lepszą technologią. Czy wręcz przeciwnie, wszystko po jednych pieniądzach jest?
  15. Zaiste korekty wtrysków do sprawdzenia. Z inpą czynność łatwa i miarodajna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.