Witam a wiec zacznę tak, posiadam Beatke e36 97r. sedan m43 oznaczenie silnika, z klima, silnik na łańcuszku, po sprawdzeniu kompresji na trzecim cylku wybiło 3kg reszta po 10-9, jeszcze nie wiadomo co to dokładnie jest ponieważ na chwile obecna tylko pokrywa zdjęta do głowicy się jeszcze nie dostałem (brak czasu) zamierzałem do mojej pięknej beatki wsadzić nieco żwawszy silnik pomysłów było milion co się potem okazało ze za swapem idzie nieco więcej zmian jak tylko silnik (jestem w tym nowy i się dopiero uczę) na mieście u siebie mam tak zwanego jednego fachurę od bmw, gadaliśmy sobie tak od rzeczy i wyszło ze przy wymianie idą nie tylko silniki ale także przelożenie mosty wały itp itd, zamierzam wsadzić silnik 2,8 m52b28 nachodzi pytanię jak wygląda sprawa klimy, kolektorów mocowań silnika filtra powietrza chłodnicy oraz całej reszty, jak już napisałem od A do Z przepraszam za kolejny post ale naprawdę mam już dość poszukiwań odpowiedniego tematu gdzie będzie to opisane w 100% ponieważ takie tematy nie istnieją, zaraz zmieniają temat z wymiany kola robi się helikopter z helikoptera taboret i tak dalej, jakie zmiany musza nastąpić w wyposażeniu mojej Beatki czy wiązka łącząca silnik z buda będzie musiał być przerabiany (czytałem jeden post gdzie swap wymagał przerobienia wtyczki od silnika na męską czy tam żeńską nie pamiętam dokładnie) jak wygląda sprawa Vanosa, lepiej dwa czy jeden, jak z naprawa takowego Vanosa jeżeli będzie źle działać to jak naprawić lub czy się opłaca naprawiać, jak się wam sprawują aluminiowe bloki dodam że nie będę katował jej lecz spokojna jazda z depnięciem tu czy tam :D :twisted: :twisted: wiadomo, marka sprawia że noga jest cięższa miło było by posłuchać o waszych projektach oraz opiniach po takowym swapie, poziom trudności, koszta, dodatkowe wydatki, VANOS!!!!, osiągi, oraz wszystko co tylko wejdzie wam pod klawiaturowy klawisz, M52b28 czy m50b25, wiem że 50 jest mniej awaryjny źle ciągnie od dołu oraz cała reszta jednak wole znać opinie ludzi którzy wiedzą "z czym to się je" muszę wskrzesić moja bestię kwestia leży w tym co z nią zrobić, po otrzymaniu wypłaty z pracy napewno się uśmiechnę do forumowiczów w celu zakupu (prawdopodobnie głowicy) do mojej m43 jednak muszę wiedzieć co zrobić dalej m52b28 jeden vanos dwa vanosy bez wiatraczka, z, na wodę na światło itp itd. lubię mieć wszystko na sztywno, inaczej bym tutaj nie pisał autko z góry przeznaczone do miasta, tras od czasu do czasu, nad wodę, grilla, i tak dalej, żaden drift, latanie bokiem, fajna zabawa ale do tego zakupie inna budę, myślę że każdy będzie wiedział o co dokładnie mi chodzi, każde inne dane mogę podać wystarczy powiedzieć. Z czasem wrzucę jakieś fotki. aktualnie głowica w połowie rozbiórki zostało podnieść pokrywę oraz odkręcić kolektory wydechowe żeby było wiadomo jaki problem ona ma że nie chcę mnie zadowolić :( autko ogólnie kupiłem za 2 tyś. z "Rozdupconym" silnikiem pod dom podjechałem na kołach, tylko że ktoś mnie ciągnął ^^ wrażenia z jazdy były powrót na kołach również wiec czego tu chcieć więcej, autko wygląd m3 progi, ospojlerowanie światła jedynie to martwi mnie ta pół skóra, poleci do tapicerni i będzie ok. 0 rdzy, nawet przetarte podwozie ma mniej rdzy na gołym metalu niż śrubka zostawiona na 1 dzien na deszczu, prezentuje się pięknie, jeden mankament to ten silnik, jednak dzięki waszym opiniom, pomocy (mam nadzieję) potwór znów pokaże co potrafi myślę że to na tyle, wrazie pytań pisać. bmw e36 97 r. sedan M43 316 1,6 na łańcuszku, wersja tak zwana M-technik pół skora immo elektryka klima itp Planowany swap na 2,8 m52b28 Pozdrawiam.