Skocz do zawartości

jarek1986

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie mam BMW

Osiągnięcia jarek1986

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. jarek1986

    kolektor ssący m57d25

    dzięki maciek
  2. jarek1986

    kolektor ssący m57d25

    wiem wiem robiłem już to parę razy i jest lekki stres ,zwłaszcza jak potem brakuje jednej podkładki :D . Mówicie że można dostać te śruby w aso ,ale te z górnego kanału z tego co pamiętam to nie bardzo chcą wychodzić z kolektora . Po wyjęciu kolektora one przecież w nim zostają ,nie jest tak że wykręcając śrube wychodzą z kolektora
  3. jeśli chodzi o moment jaki znosi skrzynia GM 5L40E to fabrycznie najwyższy moment to 340 Nm w połączeniu z silnikiem 3.6 .
  4. jarek1986

    kolektor ssący m57d25

    jak w temacie mam problem z jedną srubą od kolektorą ,tą przy kanale ssącym bez klapy wirowej (u góry kolektora ). Problem jest taki że po sprawdzeniu stanu moich klapek złożyłem wszystko do kupy ale tą śrubę musiałem ukszkodzić . Albo uszkodziłem jej gwint ,albo gwint gniazda w pokrywie zaworów albo sam gwint ciagle trzyma się śruby ale puścił gniazda w pokrywie zaworów. Pryzszedł jednak czas na ponowną kontrolę stanu klapek i nie wiem co zrobić. Po odkręceniu pozostałych śrub kolektor dalej siedzi. Co polecacie robić ? Ciąć łeb śruby? Da się dostać taką śrubę samą ? Podpowiedzcie coś pozdro
  5. ja mam taką omegę i kolego popłynąłeś z tym wyposażeniem. Gdzie masz 10 poduszek? Może kolanowe były ? Omega miała tylko 4 poduszki bo do tylu została konstrukcyjnie przystosowana.Nigdy nie dostała kurtyn. Samo auto jest gorzej wykonane od e39 (jakoś montażu ,trwałość elementów ) ale ma te materiały przyjemniejsze ,gdyż wszystkie plastiki są miękkie ,nie ma tak że to co poniżej oczu kierowcy to plastik jak z golfa II jak np. w audi a6 czy alfie 166. Auto jest konstrukcyjnie przestarzałe ,co niesie za sobą niską cene elementów eksploatacyjnych i ogromną prostotę konstrukcji. Zawieszenie jest trwałe i tanie w naprawie.Można regulować każdy parametr w geometrii podowzia.Nagłośnienie w przeciwieństwie do e39 wie po co jest w samochodzie zamontowane. Z silnikiem m57 d25 idzie tym jakoś od biedy jechać ,spalanie z automatem ma 7.6 l z 20 tys.km (realne, nie z kompa ). Gdyby dodać jej trochę mocy było by auto prawie idealne moim zdaniem i na moje wymagania. Prowadzi się bardzo dobrze na normalnych oponach 225 jedzie bardzo stabilnie ,i faktycznie buja jak ponton ale ja to lubię,już takich aut nie robią niestety. Jeśli miałbym wybierać między omegą taką jak mam a e39 z przed liftu to tylko omega bo wygląd e39 przedliftowej jest nieco epokowy już ,ale poliftowe e39 bardzo mi się podobają.
  6. jarek1986

    odma 525d

    przebieg nieznany ,na liczniku coś koło 234 tkm. Około 2 miesięcy temu zaczął dymić z pod korka jak na tym filmie ale olej też znikał wcześniej . A to dymienie ustaje po dodaniu gazu . Auto odpala od razu , pracuje ładnie ,nie dymi ani trochę . :roll:
  7. jarek1986

    odma 525d

    wymieniłem całą kompletną
  8. jarek1986

    odma 525d

    co może być przyczyną że po wymianie odmy na nową vaico w wężu łączącym odmę z przewodem zasilającym turbo ciagle jest mokro od oleju? Stara odma mimo że z 2007 roku to ciągle wyglądała dobrze . W 2000 km znikło mi około pół litra oleju ,być może ma na to wpływ stan turbiny bo na pewno nie jest idealna ale zastanawia mnie dlaczego wężyk od odmy jest zalany olejem. Dlaczego na tym forum znikają tematy?
  9. skrzynia 6 biegowa na pewno będzie nieco dłuższa od tej 5 biegowej to pewne, wał będzie trzeba skrócić
  10. panowie czy do silnika m57 z 2002 roku trzeba już tylko i wyłącznie lać olej z normą LL-04 czy można także LL-01? Czym różnią się m57 z 99 a 2002 roku? Czy norma LL-04 dotyczxy tylko aut z dpf-em?
  11. ja chciałbym zmienić przed zimą ,bo jednak różnica między full a semi w minus 10 czy 15 na dworze bez garażu przy zimnym starcie jest znacząca
  12. jarek1986

    temperatura 525d e39

    tak trzymajce :)
  13. czy wlewalibyście olej 5w40 do silnika który co najmniej 4 lata jeździ już na 10w40? chodzi o m57. Do tej pory lałem w autach z reguły oleje syntetyczne ,ale w obecnym ktoś wolał przyoszczędzić. Już dwa razy wracałem do syntetyka po tym jak ktoś lał pół ,ale były to krótsze okresy czasu ,a po tylu latach trochę się obawiam. Przebieg lub stan licznika :? to 218kkm ,nie mam żadnych dowodów na to ,ale też stan auta nie mówi żeby było to 400kkm.
  14. jarek1986

    temperatura 525d e39

    Mnie to na szczęście wiele nie kosztowało ,bardziej szkoda paliwa które wyjeździł ,a sobie nie załował bo średnie spalanie nakręcił ponad 10 na komputerze :) Będę musiał sobie sprawić interfejs własny i dobrze oblukać tą przepłwkę ,no ale skoro auto z nią jest jednak nieco słabsze to jej życie już dobiegło końca pewnie.No i oczywiście przy najbliższej okazji wytargać chłodnice. ps. to forum nie potwierdza powszechnej opinii o waszej marce,widac że sporo tutaj osób co coś chcą podpowiedzieć i doradzić w dodatku komuś kto nawet nie ma bmw :) w przeciwieństwie do forum omegi gdzie sami ważniacy co wszystkie rozumy pozjadali pozdro
  15. jarek1986

    temperatura 525d e39

    no dokładnie nie jeździmy nowymi autami dzisiaj wątpliwości rozwiałem ,pierwsza to taka że wszyscy którzy twierdzili że bez przepływki auto jest w trybie awaryjnym i jest słabsze etc. nie mieli racji. Jest dokładnie odwrotnie ,auto z odpiętym przepływomierzem jest szybsze i elastyczniejsze. Setka 9.2 kontra 10.7 , jazda do 2300 obr. (chciałem sprawdzić różnicę w jeździe spokojnej ,rzadko przyśpiesza się od zera do setki) od prędkości 0 do 100km/h z przepływką wychodzi 34 bez niej 28.Mam automat bez możliwości ręcznej zmiany biegów więc musiałem się posiłkować książką pod pedałem gazu :D aby muc wcisnąć gaz tylko na tyle aby w obu próbach auto osiągało maksymalnie 2300 obr. Wniosek mój jest taki że przepływka- złom,spowalnia auto i kaszaniąc skład mieszanki podnosi temperaturę silnika. Pozytywne jest to że wskaźnik kabinowy mówi całkowitą prawdę o temp płynu. Wisko według mnie w pełni sprawne ,zaczyna spinać (słyszalnie ) od około 92-93 ,przy 97 jest spięte całkowicie ,nie da się już w tedy zatrzymać wiatraka (drewienkiem oczywiście). Niestety mechanik który robił mi diagnostykę nieco mnie zirytował twierdzeniem ze szukam dziury w całym ,bo skoro jest wisko to je słychać ,ale według mnie słychać je zbyt szybko i często. Tak więć zostaje mi tylko wyczyścić chłodnice aby poprawić przepływ powietrza i szukać nowej przepływki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.