
lato
Zarejestrowani-
Postów
63 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Małopolska
Osiągnięcia lato
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Dołączam się do tematu i proszę o rady. Czemu tak dziwnie stuka lub jakby cos obcieralo przy skrecie? Co może być przyczyną tak jakby uderzeń w moście przy ruszaniu? Czy jeśli nie mam oleju w moście to go uszkodze jadąc nawet bardzo spokojnie do mechanika?
-
Sprawa wyglada w następujący sposób. Jedni FaChOwcy ustawili mi rozrzad i vanosa i auto jezdzilo bynajmniej dziwnie. Pojechalem do nich bo na kompie wywalilo blad, oni wykasowali i powiedzieli ze jest ok i ze to tylko raz bylo. Postanowilem odwiedzic innego machanika. Tutaj byłem mile zaskoczony poniewaz koles kompa podpiął i sprawdził wszystko. Teraz potrzeba mi znawców, którzy wiedzą jak to się je. Miałem złe kąty bo tolerancja ustawienia wałka w pozycji zero jest -5:+5 - fabryka 2,4 ale lańcuch się naciąga i troszkę się to może właśnie zmieniać. Ja miałęm -6,25 na wolnych a na pełnym przestawieniu osiągał 0 a powinien podchodzic pod 6-7. Takie info udzielił mi ten mechanik. Zabrał sie za wałek dolotowy i poskładał go tak jak należy stwierdzając ze to co było to jakaś fantazja i ze dziwi go ze auto tak jechało :shock: . Poustwiał dzisiaj to i problem jest nadal. Wałek nie przekreca sie wiecej niz do 0!! Dostałem info ze albo zawóre w Vanosie sie walnął albo tłoczek sie zapiekł lub gdzieś przycina. Wcześniej też stwierdził ze ten tłoczek dość porysoany i ma ząbki . Dosyć tym wszystkim przejęty odwiedziłem jeszcze jednego Mechanika i usłyszałem, że Vanos nie kończy pracy tylko jest źle ustawiony a wymienia się go dlatego że się tłucze. Takich sytuacji żeby im się tłok blokował to chyba się im nie zdarzyły. I teraz proszę o pomoc. Czy ten mechanik który mi robi to ma rację z tym że Vanos się popsół czy może tez ma mierne pojęcie o tym? Zakupiłem jeden Vanos i nie wygląda specjalnie lepiej a tłoczek jest też porysowany bo on tam się wysuwa i chowa. Co powiecie na tą sytuacji i jakie rady macie?? Dzx.
-
Odpowiedz jest prosta. SAME PLUSY !!!! Spalanie identyczne a maszyna trzyma górę. Po modzie nie zdążylem przepiąć biegu tak szybko sie dokręcił. Przyrost równe 20 KM mierzone w takich samych warunkach na tej samej hamowni. Po dalszych modach na zle ustwionym wanosie z otwartą puszką powietrza wyszło 228 :D Teraz sie ustawia Vanos i rozrząd, który został ustwiony przez FACHOWCÓW, którzy od ponad 20 lat robią BMW i na moją sugestie ze coś jest nie tak z rozrządem chyba otrzymałem odpowiedz o ich doświadczeniu z BMW. NIE POLECAM FIRMY EDIS W KRAKOWIE KOŁO RONDA GRZEGÓRZECKIEGO PRZY ULICY KOTLARSKIEJ!!!!!!! Syfiarze i patalachy!!!!! Wg nich dobry napinacz wciskam palcem a olej tryska na 4 świata strony a sondy lamba nie da się załozyć bez zdejmowania kolektorów. Przepraszam za tą REKLAMĘ tego zakładu. Omijajcie go szerokim łukiem!!!!!
-
I wlasnie tego chce uniknac. NIe mam zamiaru tracic komfortu jazdy bo u nas na tych drogach zawias musi dobrze wybierac. Taczki powoduja ze mozesz sobie krzywde zrobic bo hamowanie jest duzo gorsze, skrecanie przy jeździe znormalną prędkością może skończyć się przeleceniem na inny pas. Gwintu nie chce bo rząd kasy zupełnie inny. Może pokażę co mnie interesuje. http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=7658&t_id=33&d_id=90640 http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=77742 http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=7018&t_id=33&d_id=90487 to jest eibach i pytanie ktore z tych byloby lepsze, chyba to do -50 ale... http://www.koni.com.pl/1130.php a tu koni, i to samo pytanie czy 1130 czy 1150, bo 1130 to obnizenie o 40mm wiec tez mi odpowiada.
-
Kujon ale chodzi o to ze Jezu tez bedzie maszyne obnizal. Poza tym Jezu ma bilteiny a nie eibacha amorki. Ja chce obnizyc maszyne powiedzmy o 20-30 mm w stosunku do tego co mam czyli ok 40-50 do serii i interesuja mnie zestawy dedykowane. Koni ma regulacje twardości a eibach nie wiem czy ma cos. Ogólnie to Koni wydaje się mi bardziej profi. Nie wiem gdzie dorwales za taka kase eibacha bo nowy caly zestaw to ok 2300, chyba ze ktos ma jakies dobre uklady i ma taniej :)
-
Panowie powiedzcie który zawias będzie lepszy do buni. Serie mam w m techniku i interesuje mnie tylko caly komplet czyli amory i sprezynki. Gwint raczej nie wchodzi w gre ze wzgledu na kase i brak komfortu. Za wszystkie info bardzo dziekuje. Zalezy mi zeby posadzic jakies 20mm nizej niz m technik.
-
koledzy co myslicie o czyms takim? http://www.allegro.pl/item241818478_zawieszenie_gwintowane_bmw_e36_supersport.html jest sens to wkladac do maszyny czy moze sprezynki ac schnitzer i amory bilstein beda lepsiejsze? Nigdzie nei ma ani HR ani Eibachow. :/ Koszt jest jak na gwint takiej firmy pozytywny jednak czy jazda nie bedzie zbyt twarda? mozna to wyregolowac lub porownac z zawiasem na b8? ma ktos doswiadczenie?
-
to teraz rozbiore zawias i zobacze co tam siedzi. Jak jest seria i dobrze wyjda na badaniach to zostaja a jak nie to pewnie b8 wrzuce i obnize troszke. Co do zawiasu m3 to qrcze ogladalem naprawde cale zawieszenie to roznice moga i pewnie sa w uzytych materialach. Tak to konstrukcyjnie nie wiem czy m sport nie byl mocniejszym i twardszym zawiasem o m3. Porownojac moje auto do m3 to moja jest nizej na 100%, szczególnie tyl.
-
jesli mozesz to zapodaj foty. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wg bilsteina i bmw mam amory marki bilstein i wychodzi ze na 99% sa to B8. Nie wiem w jakim stanie sa te co mam i nei wiem czy to sa oryginalne ale bede dokladnie sprawdzal. A co gorsza w serwisie dowiedzialem sie ze zawieszenie m technik to nie to samo co m sport. Ja mam to drugie. Taki sam dziwnt dylemat byl przy ustawianiu zbieznosci. Powiedz jeszcze jak obnizyles zawias bo ponoc ja mam cos nizej niz seria(w tyle na 100% jest nizej ale czy z przodu tez to nei wiem).
-
daj znac jaki zestawik zalozyles i jakies fotki podrzuc
-
fajnie ze napisales bo widzialem twoja wypowiedz w innym temacie zwiazanym z zawiasem. Jednak zależy mi aby autko troszke siadlo z przodu. Niewiele, mysle ze 30mm spokojnie wystarczy i nieporownywalnie zmieni wyglad maszyny. Masz rozeznanie co wlozyć zeby jak najlepiej wspolpracowalo z b8? A co do utwardzania to ja nie chce miec mega twardo i nisko. Ja chce miec komfort bez bujania. To co jest teraz ejst troszke zbyt ulegle i kiwa na boki-przypuszczam ze albo amor slaby albo od zwyklego modelu wlozony bo tak wypowiadaja sie ci co nie maja pojecia ze zwykle b4 pasuje idealnie do mtechnika. DORADZCIE COS PANOWIE. Please...... :)
-
Zamierzam sprawdzic dokladnie zawias bo po szalenstwie na torze doszedlem do wniosku ze chyba cos jest nie tak. W wyniku poszukiwan i sprawdzania okazalo sie ze seria w 328 m technik to bilstein b8 co mnie bardzo zaskoczylo. Jednak informacja ze m3 3,2 jest na bilstenie b6. Sprawdzajac dalej okazalo sie ze mka ma slabsze stabilizatory: czytaj ciensze. Mozecie mi poradzic co zakladac? Tyl fajnie siedzi ale przod jest dos wysoko. Moze by to posadzic tak z 30mm bo wiecej to juz niejest dobrze na nasze drogi. Myslicie ze zalozenie sprezynek i amorow od m3 bedzie ciekawsze niz wymiana sprezynek na -30-35 i do tego nowe bilsteiny?
-
A masz mozliwosc dotarcia do dokladnych parametrow? Chcialbym pokombinowac z walkami w M52 i dazyc do shricka ale nie wiem w ktora strone sie kierowac i z jakiego motoru szukac walka ostrzejszego niz oryginal.
-
Koledzy jeśli możecie i potraficie to podajcie mi parametry wałków rozrządu stosowanych w BMW 24V oraz parametry wałków sportowy i usportowionych dobrych firm. Może już ktoś próbował eksperymentować z seryjnymi wałkami stosowanym w innych modelach silników? Proszę pomóżcie jeśli coś wiecie w tym temacie.
-
Czesc, Spalanie to w zaleznosci jak jezdzisz ale spokojnie w trasie tak jednostajnym tempem bez pokazywania mocy niewiele powyzej 7 jest do osiagniecia (wczoraj zrobilem taki wynik jak wracalem od rodziny w tempe spacerowym bo taki ruch). Normalnie jadac to tak ok 8 wezmie. Jak jedziesz miedzy 160-180 to pod 10 wychodzi (do tego jeszcze dociskasz sobie pod v maxa :D ). Po miescie hmmm... pewnie 12 wezmie. Nie jezdzilem nigdy calym zbiornikiem po miescie, zawsze sie jakies 100-180km na trasie zrobilo ale nigdy nei spalil wiecej niz 13 nawet jak 90 % jazdy to byly wyscigi. Co do osiagow to nie sa takie zle zwazywszy na moc i mase pojazdu jednak z e46 lepiej do e36 sie nie przystawiaj :twisted: :twisted2: Milego uzytkowania. A gazu nie zakladaj. musialbys duzo, bardzo duzo jezdzic zeby sie zwrocilo a poza tym wyzsze koszty badan technicznych, dodatkowe przeglady, zawsze cos sie sypnie niby nie od gazu ale w innych autach tak sie nie dzieje itp. itd. Wiem bo mialem sekwencje w poprzednim wymiataczu ;)