Skocz do zawartości

namrek

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X3 3.0D 218KM automat 2006 przed liftem
  • Lokalizacja
    Węgorzewo

Osiągnięcia namrek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Julek z Wegas próbował bezskutecznie przez dwa tygodnie, próbowałem jeszcze w dwóch innych miejscach, ale tam to nawet sam odczyt błędów był kłopotliwy. Kiedy wyczerpały się pomysły zostało ASO. W zasadzie chciałem od aso aby tylko dokładnie zdiagnozowali problem, bo nie wiedziałem czy problem nie tkwi w sterowniku abs-u - Julek podejrzewał że może być uszkodzony lub trzeba wgrać nowy soft do sterownika. W aso powiedzieli, że są w stanie to sprawdzić i zaadoptować czujnik i wgrać soft do abs-u. Wgranie nowego softu do sterownika abs-u po 2006roku z tego co się dowiedziałem od Julka i serwisu, możliwe jest jedynie on-line z fabryką BMW. Wiem, że aso jest ostatecznością i nie zawsze skuteczną, ale co miałem zrobić jak auto przez miesiąc czasu ma irytującą usterkę? Czujniki kąta skrętu rzeczywiście na allegro można nabyć za 200zł, nie znalazłem jednak czujnika z symbolem pasującym do mojego modelu, dlatego trzeba było kupić oryginał.
  2. Po wizycie w aso Białystok problem zniknął. Okazało się, iż czujnik kąta skrętu który zamontowałem był "surowy" i potrzebne było najpierw programowanie samego czujnika, potem dopiero adaptacja tego czujnika i ustawienie go w sterowniku abs-u - takie informacje podał mi serwisant. Prawdopodobnie po 2006roku sterowniki abs-u został zmienione i bez wizyty w aso ,żadne kompy nie są w stanie wykonać adaptacji niektórych podzespołów jak czujnik kąta skrętu. Tak czy inaczej, wszystko wróciło do normy nawet błędy w skrzyni rozdzielczej zniknęły. Został tylko błąd jakości oleju, który jest błędem informacyjnym i serwis bierze 170 zł za skasowanie tego błędu. Próbowałem skasować ten błąd inpą czy disem, ale bezskutecznie. Więc rada dla właścicieli x3 aby nie czekali z wymianą oleju aż się zapali błąd jakości, tylko wymienili olej wcześniej. Za adaptacje czujnika kąta skrętu aso wzięło 450zł, sam czujnik kosztował 740zł. Miałem w planie sprawdzenie słynnej zębatki na silniku sterującym skrzynią rozdzielczą, ale odpuściłem to sobie, skoro problemy zniknęły.
  3. Witam. Mam podobny problem ale mój przypadek jest trochę inny. Podczas jazdy najpierw zapaliła się kontrolka ciśnienia opon. Sprawdziłem opony, zrobiłem reset, pojechałem dalej. Po ponownym odpaleniu auta zapaliła się kontrolka 4x4. Po sprawdzeniu, komp znalazł błędy: czujnik kąta skrętu błąd, czujnik kąta skrętu błąd komunikacji; skrzynia rozdzielcza niewłaściwy stan oleju, złe parametry oleju i jeszcze jeden błąd nierozszyfrowany (kod). Wymieniłem olej i czujnik kąta skrętu, ale błędy wszystkie nadal zostały. Czujnika kąta skrętu nie można zaadaptować, błędy skrzyni rozdzielczej nadal zostały i nie dają się skasować. Najwyraźniej napędy są spięte na stałe, gdyż przy pełnym skręcie czuć jak ciągnie przednimi kołami i szarpie. Mechanik powiedział mi, że może być usterka w sterowniku ABSu, choć sam ABS działa (oczywiście bez DSP i asystenta zjazdu) i nie jest w stanie zdiagnozować na 100%. Pomysły się wyczerpały i pewnie zostanie diagnostyka w aso. Może ma ktoś wiedzę, gdzie leży problem. Z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.