Skocz do zawartości

Noov

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 318Ci '00

Osiągnięcia Noov

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam, mam nowy nabytek prosto z niemiec i zastanawiam jaki olej zalac :) Licze na Wasza pomoc bo jestem zielony w sprawach olejow. Model: E46 318ci Silnik: m43tu19 118km Przebieg: 138 000 km Styl jazdy: zwykle spokojnie Użytkowanie: mieszane Zużycie bieżące na l/1000km: --- Instalacja LPG: nie DPF: nie Dotychczas: Karteczka pod maska mowi, ze wlany jest 5W40 i widnieje tylko logo Fuchsa. Z gory dzieki ;)
  2. Dla potomnych. Winna była sonda lambda. Pojechałem podpiąć auto pod kompa i wyszła właśnie ona. Usunęli mi błąd i od tego czasu auto śmigało dobrze na benzynie przez jakiś tydzień do czasu aż nie zaczął padać deszcz. Zajechałem wówczas do mechanika, który spojrzał na wiązke idącą do sondy i aż złapał się za głowe co za spec to robił. Wszystko owinięte na taśme izolacyjną, kable roztopione bo nie podwieszono ich i leżały luzem na kolektorze/wydechu, kostka pęknięta w pół, sklejona i masakrycznie zaśniedziała. Mechanik stwierdził, że nie miało prawa to działać.
  3. Witam wszystkich :D jestem świeżym kierowcą i od niedawna posiadaczem e36 95 rok z silnikiem 1.6 m43. Po przejechaniu ok 3k km pojawił się pewien problem z którym chcę zwrócić się do was o pomoc. Mianowicie auto nie bardzo chce współpracować na benzynie, na gazie jest wszystko ok. Po odpaleniu gdy silnik jest zimny i czekaniu na biegu jałowym, przez ok 2-3min póki się lekko nie zagrzeje chodzi ok, obroty na początku ok 1000 po chwili spadają i trzymają się na normalnym poziomie 800, zaś po wcześniej wspomnianych 2-3min spadają na ok 500-600 i całe auto zaczyna mocno drżeć i od razu pojawia się wyczuwalny zapach benzyny wokół auta. Przy dodawaniu gazu auto nie wkręca się równomiernie, słychać strzały w tłumiku oraz jakby delikatne w dolocie. Każde kolejne odpalenie na ciepłym silniku owocuje od razu spadnięciem obrotów na 500-600 i wspomnianymi wyżej objawami. Idąc dalej powiem jak auto zachowuje się w czasie jazdy na benzynie. Otóż dusi się i nie ma siły przyspieszać. Po depnięciu gazu i przytrzymaniu nie reaguje, zaczyna być słyszalne tylko coś w stylu "buczenia", po kilku sekundach auto zrywa się czasem szarpiąc i idzie i wkręca się na obroty ok lecz po odjęciu gazu i ponownym dodaniu wszystko od nowa. Przejrzawszy kilkadziesiąt tematów z podobnymi problemami wygląda to na problem z sondą lambda lub z jakimś czujnikiem. Jeśli się mylę prosiłbym o wyprowadzenie mnie z błędu Przypominam, że na gazie jest wszystko w porządku. Obroty nie spadają jak na benzynie tylko stoją twardo na 800-900 (czasami zafalują np. przy dojeżdżaniu do świateł ale słyszałem, że to normalne w e36 :)), auto przyspiesza i jeździ normalnie. Problem występuje wyłącznie na benzynie. Gaz II gen. , świece nowe - mają ok 500km, filtr paliwa nowy - ma ok 300km, filtr powietrza ok. Auto odpala bez problemu na benzynie. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub zmagał się z czymś podobnym, prosiłbym o pomoc i ewentualne rady. :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.