Skocz do zawartości

treborzg

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i (2.2 170kM) M54 2003r.
  • Lokalizacja
    Zielona Góra

Osiągnięcia treborzg

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, To, że mogą być nie tylko uszczelniacze to już wiem. Sprawdzałem kompresję, i jest książkowa. 3 x przepłukałem silnik, żeby się pozbyć szlamu/nagaru, tego syfu co się zbiera i zapycha pierścienie. Nic nie pomogło. Więc na pierwszy rzut idą uszczelniacze, tym bardziej, że jest to podobno przypadłość BMW. A że jest to w miarę najtańszy zabieg to chcę zacząć od ich wymiany ale nie chcę zdejmować głowicy. Wiem, że jest to wykonalne i dlatego szukam sprawdzonego fachowca/warsztat, który wie co robi i dodatkowo czegoś więcej nie zepsuje. Dlatego oczekuje pomocy w tej kwestii. Z góry dziękuję i pozdrawiam,
  2. Witam, Czy może ktoś polecić (może ktoś już gdzieś wykonywał taki zabieg) sprawdzony warsztat w sprawie wymiany uszczelniaczy zaworowych ale bez zdejmowania głowicy w e46 320i R6 M54 w okolicach Zielonej Góry, Poznania, Kalisza ? Auto poddymia/wciąga olej a wszelkie płukanki i zmiany olejów się nie sprawdziły. Silnik ładnie pracuje/suchy/ma moc/obroty nie falują - tylko ten olej wciąga jak szalony. Obecnie jest zalany Mobil1 5W/50. Proszę o pomoc w namiarze na dobry/fachowy warsztat w temacie jak wyżej. Pozdrawiam wszystkich,
  3. Witam, Koledzy sprawa nie rozwiązana i wygląda następująco: Zdjąłem po kolei koła. INPA nie pokazywała żadnych błędów. Odpinałem po kolei kostki przy czujnikach i sprawdzałam INP-ą i od razu wywalał błąd. Po podłączeniu kostki, skasowaniu błędu już nie powracał. Zrobiłem tak z oby dwoma czujnikami i jest tak samo. Czyli one są chyba w porządku. Posprawdzałem i przeczyściłem też kostki przy lampach. Dalej nic jak nie poziomowały tak nie poziomują. Wciąż jest tak samo. Na zapłonie światła "latają" dół/góra. A na odpalonym silniku, tylko się zapalają i świecą na wprost. Nie ma jakiegoś opadania na dół, co by świadczyło o awarii czujników. Kostki w lampach też "siedzą" sztywno. W INPI-e zrobiłem też test świateł: e46 - body - light switch control - activate - wybór świateł do testu. Po tym światła się zapaliły ale też nic. Jak się zapaliły tak zostały. Niektórzy piszą o sprawdzeniu tym czujników w INPI-e, jednak nic takiego nie mogę znaleźć. Chyba że jest to jakoś dziwnie opisane (w english). Mógłby ktoś opisać po kroku jak do nich dojść w INP-ie. Proszę o pomoc bo mi się już kończą opcje. Pozdrawiam,
  4. Witam, Możesz podać jaka była przyczyna tego błędu. U mnie jest to samo z tym, że na desce wszystko świeci i jest OK. Tez mam ten błąd jako 'present'. Prześwietliłem net i nic na ten temat lub bładzenie po omacku może to... moze tamto... Z góry dzieki, Pozdrawiam,
  5. Dzięki ziomekthx, O to mi własnie chodziło, czy jak jeden czujnik jest walnięty to czy cały układ poziomowania bedzie nie działał. Bo coś nie chciało mi się wierzyć, że padły oba na raz. Dodatkowo, nie widzę żadnej zmiany, żeby swiatła jakoś zdecydowanie opadły niżej. Wydaje mi się, że świecą normalnie na wprost jak przedtem po wypoziomowaniu. Czy mógłbyś jeszcze podpowiedzieć po kroku jak dojść w INPI-e do tych testów czujników. Poczatkuję dopiero i nie chcę wcisnąć czegoś przez przypadek żeby nie uszkodzić. Z góry z podziękowaniem,
  6. Witam koledzy, Mam pewien dylemat i prosze o pomoc w rozwikłaniu. Prześledziłem mnóstwo postów - tu i tam ... i opinie są bardzo podzielone. A mianowicie ... Posiadam xenony w roczniku 2003 (oryginały) i nie mogę do końca stwirdzić czy sie poziomują czy też nie. Objawy: 1. Po przekręceniu tylko w zapłon i właczeniu świateł, obojetnie jakich (automat, postojówki, mijania), wykonuja ładny ruch dół i góra. 2. Natomiast po wyłaczeniu, ponownym już teraz odpaleniu auta i załaczeniu świateł świecą juz normalnie na wprost brak jest tego ... poziomowania. Tak więc w 1 opcji jest jakby OK a w 2-iej już chyba jest cos nie tak (tak mi się przynajmniej wydaje). Przyznam szczerze, że wczesniej nie zauważyłem czy po odpaleniu "chodziły czy nie" - auto mam od niedawna. Sprawdzałem INPĄ - i żadnych błędów nie pokazuje. Bezpieczniki sprawdziłem (light module - są 2 x 5A) - tez są Ok. Po zapaleniu świateł nacisnąłem na wahacz, linia światła na ścianie ugięla się jakieś 2cm (było dosć blisko) - nic się nie działo? Dopytuję jeszcze: Wiem że są czujniki na wahaczach i tutaj pytanie... czy jak jeden jest niesprawny to cały układ też będzie nie działał ? Wyczytałem, że jak są (lub jest ?) jakis uszkodzony (w tym miejscy nie wiem czy jeden, czy oba) to światła powinny się uruchomić i automatycznie ustawić na najnizszym poziomie? U mnie po prostu po odpaleniu auta i załaczeniu świecą na wprost. Wyczytalem też ... czyba z Opla, że zaraz po przekreceniu kluczyka ( odpaleniu auta)swiatła się automatycznie poziomują, nawet jak nie są załączone. Także, kierowca po ich włączeniu nie zobaczy poziomowania. Co prawda inny samochód ale zasada dzialania xenonów chyba w każdym aucie jest podobna (jak nie taka sama). Tak więc, czy tak powinno być ? Prosze o pomoc bo zdania są bardzo podzielone a sam juz nie wiem, czy u mnie to działa czy coś nie działa. I ewentualnie jak to "inaczej" sprawdzić lub co sprawdzić. Przepraszam, że taki byłem wylewny ale z tym poziomowaniem wielu wielbicieli swoich aut ma problemy i może innym też się na przyszłość przyda. Pozdrawiam wszystkich,
  7. Witam wszystkich, Mam małe pytanko w zakresie parametrów pracy auta w INPA. Program ładnie pokazuje wskazania różnych funkcji silnika itp., jednak to co mnie interesuje to jakie właściwie powinny być ich zakresu pracy ? To, że można sobie poobserwować jak się zachowują różne parametry, to i tak nic nie daje. To że coś w aucie siada, lub pracuje nie tak jak trzeba, to nie zawsze objawi się błędami (errorami w programie). Czy można gdzieś znaleźć spis tych właśnie poprawnych parametrów pracy silnika, różnych czujników itp. ? Prześledziłem wiele stron i nic nie znalazłem na ten temat. Są tylko informacje o błędach, jak autorowi coś w aucie nie pracuje jak należy. Nie jestem specjalistą w dziedzinie diagnostyki, ale dobrze byłoby wiedzieć czy coś już zaczyna szwankować czy jest OK. Mój motorek to e46 320i 2.2 (170kM) 2003r. Podczas sprawdzania - błędów brak. Będę wdzięczny za jakieś informacje. Pozdrawiam,
  8. Dzięki, Zauważyłem, że 330 jest droższe, ale to chyba zrozumiałe - większy motor to i cena w górę. Co do skrzyni ... są jakieś problemy z automatem ? Ciężko jest trafić ładne 330 z manualem. Dużo więcej jest automatów. Nie wiem czy to ma wpływ na większe spalanie czy są wadliwe ? Pozdrawiam,
  9. Witam wszystkich, Do tej pory jeździłem japońskimi ale czas spróbować coś "Made in Germany". Po długich poszukiwaniach i oględzinach wybór padł na BMW. Mam jednak dylemat ?! Po pierwsze - nie chcę diesla i kropka. Mój wybór to benzyna ale ... Które wziąć: 325 czy 330 z modelu e46 ? Ile palą to już wiem a jak z tymi silnikami ? Na temat JPN wiem dużo a na temat Niemców wiem niewiele i tu moja prośba o pomoc. Czym różnią się te silniki, jak z ich kosztami eksploatacji. Na co zwrócić uwagę przy kupnie e46 z którymś z podanych motorów. Co najczęściej w nich siada itp. Poza silnikami inny "help" również wskazany. Bym zapomniał: co lepsze manual czy automat i jak z ich eksploatacją ? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.