Skocz do zawartości

makfloorball

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    320d E90 2005
  • Lokalizacja
    Newcastle Upon Tyne

Osiągnięcia makfloorball

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, zainsalowalem jakis czas temu INPE i DISa. Czy ktos moglby podpowiedziec jak sprawdzic: - zawor EGR w DIS lub INPA? Jak to dokladnie zrobic w tym oprogramowaniu zeby stweirdzic wade. - Przeplywka - to samo, - DPF - tu jest ciekawa sprawa, robilem przeglad auta u mechanika i powiedzial mi ze mam dziwny zapach spalin w aucie i ze jest to na 100%, DPF. Jak zaczalem czytac o DPF, to kopara mi opadla, bo kiedy wklepalem mu nr auta na stronie BMW OEM, to tam go nie ma, rure mam skierowaną w dol, zatem nie powinno byc DPFa? Jak to sprawdzic? - Kolektor - czy w INPA albo DIS mozna sprawdzic czy kolektor jest zapchany albo prawie zapchany. Wiem że jest to troche odgrzewanie kotleta, ale nigdzie nie znalazlem zeby ktos opisal jak po kroku zdiagnozowac zawor EGR w DIS lub INPA, to samo z przeplywka. Prosilbym o pomoc. Zaczyna mnie martwic moje auto, a komputer auta nie pokazuje nic. Jakis czas temu mialem wymiane turbo, 5 miesiecy moze, i cos czuje ze ktorys z tych elementow sie przyczynil, wiec, wololbym turbo juz wiecej nie wymieniac... Dziekuje
  2. Jak do tej pory dowiedziałem się, że odpowiedzialny za to jest..licznik..no to sam sobie nie poradzę raczej..
  3. Cześć, chciałem zapytać, czy wiecie co jest odpowiedzialne w e90 320d, za tzw cykanie kierunkowskazów? Działają mi kierunki, ale nie ma ma tego cykania.. Dziekuje za pomoc
  4. Przepędziłem auto w weekend. I nic..coraz gożej. Sprawdziłem wtryski i cisnienie pompy w kompie i pokazuje, że wartości są ok. Wyczyściłem EGR. Dwa razy. Co prawda na 100% nie wiem czy ten tłoczek chodzi, ale auto jest dynamiczniejsze i ma więcej mocy. Więc czyszczenie coś dało. Zaczynam się w tym gubić co mechanik, to inna teoria. Ten co mi sprawdzał wtryski, powiedział, że może być jakiś z wtrysków mechanicznie uszkodzony. I że komp tego nie wykryje, nie chce mi się wierzyć..przecież wtedy pokazywałby odchylenia na wykresach wartości każdego z wtrysków. Ten post, który jest na forum, link od darcyn'a, jest tocoś podobnego, ale mój przypadek jest chyba gorszy. W ciągu trzech ostatnich dni, podczas odpalania po takim około 12h postoju, rano, albo wieczorem, auto prawie mi dwa razy zgasło. Odpalam na guzik i jest ok i po 5 sekundach obroty spadają niemal do zera i znowu wchodzą na 800obr. Dwa razy po każdym odpaleniu auta..zastanawiam się czy czasami odpalę po pracy żeby wrócić do domu. Sugerowano mi też, że to może być przepływka albo filtr cząstek stałych. OK..jak to sprawdzić bez podmiany części? Czy jest to możliwe podczas podłączenia kompa przez obserwowanie jakiś wartości? Czy nie podejrzewacie jednej z pomp i czy komputer powienien pokazać jeśli jakaś z pomp pada? Taka informacja jeszcze, auto ma delikatne wahanie obrotów, zwłaszcza po rozgrzaniu. Słychać jak silnik przebiera, im barciej ciepły tym lepiej się to wyczuwa, jak silnik nie równo pracuje, to delikatnie nawet autem trzęsie. Bardzo chętnie pojechałbym do dobrego mechanika..ale widzę, że tu chyba nie ma.. :mad2: --------------------- Własnie trochę poczytałem o przepływce, jak ktoś ma kompa i soft i wie gdzie zajrzeć to pewnie by to sprawdził, ale nie mechanik który sobie ściągnął sobie softa z neta i tyle..
  5. Nie czytałem. Ale jestem już po tej lekturze i częściowo kamień spadł mi z serca. Myślałem, że to moje auto z koperfildem zaczęło randkować.. Byłem dzisiaj na sprawdzeniu wtrysków i cisnienia z pompy wszystko idealnie... Myslę, że jak będę miał okazję to gdzie na autostradzie porozgrzewam auto i zobaczę co będzie. Nie ma sensu sprawdzać elementu po elemencie w aucie. Za drogi interes. z tym porządnym rozgrzaniem auta, to jest dobry pomysł. Ja mam do pracy z 6 km więc auto nie ma szans się dobrze rozgrzać. Potrzebuje dobrego rozgrzania. Kiedy podróżuje setki km to tego problemu nie ma, a zdarzały siętrasy do Polski..po 2000km. Więc coś w tym jest. Poza tym to już 8 letnie auto..Przebieg 120000mil. Żeby ktoś znalazł pomysł na tę dolegliwość.. Pozdrawiam. Ps. Jak coś padnie w aucie albo się zmieni, znajdę coś, dam znać..
  6. No niestety, z autem nic lepiej. Byłem u mechanika, żeby wyjeli drugi raz EGR i dokładnie sprawdzili przewody i przeczyścili EGR, by po pierwszym razie było lepiej. Ale nic z tego. W najbliższym czasie poszukam kogoś w okolicy, kto może mieć inpa, zastanawiam się ile podłączenie do kompa kosztowałoby mnie w ASO, tutaj lokalnie. Słyszałem, że w okolicach Newcastle jest bardzo dobry elektryk samochodowy, własnie ktoś mi organizuje namiary na niego, musze zapytać może ma inpa. A jeszcze taka sprawa, czy inpa pokaże jeśli coś jest z pompą paliwa, jedną albo drugą?
  7. Nie dotyczy uszczelek w drzwiach... Trzaski w podszybiu... Przyszła mi jeszcze taka rzecz do głowy. Sprawdzałeś możę uszczelkę od przedniej szyby? Zobacz czy jest cała. Może problem leży w mocowaniu przedniej szyby. Miałeś kiedyś wymienianą? Może gdzieś klej odpuścił, w taką zimę różnie może być. Zabierz kogoś do auta i niech spróbuje delikatnie wypychać szybę od środka w czasie jazdy. Wybierz też jakąś lekko wyboistą drogę. Niech kolega to wypycha na środku i przy rogach dookoła. Jeśli halas ustanie, to radził bym zdjąc plastiki zeby zobaczyc czy nie ma zarysowań dookoła szyby..jak by od lekkiego poruszania się no i sprawdz czy klej jest ok, czy trzyma..podociskaj palcami i zobacz jak się zachowuje. Zawsze można spróbować..
  8. Tak, zgadzam się, że tę korekcje na spryskiwaczach należy zbadać, może jakiś leje... Dam jeszcze pare dni, narazie jest ok. Nie ma tego braku mocy w czasie jazdy, ale to zbieranie się ze świateł..wydaje mi się że powinno być lepiej. Dziękuje za rady, będę w kontakcie, zobaczymy co będzie się dziać dalej. Po wyczyszczeniu auto chodzi lżej i jak ma obroty to ma większą moc. No zobaczymy. Poki co, pozdrawiam, dziekuje za wszystkie informacje
  9. Zatem poczyniłem pierwsze kroki. EGR został wyczyszczony, był zawalony niesamowicie, miałem okazję dopiero raz się przejechać, wieć narazie testuje. Auto jest bardziej dynamiczne, po pierwszej przejażdzce nie można nic powiedzieć, ale auto nie zwalniało samoczynnie...zobaczymy co dalej. Auto zostało podłączone do komuputera, choć było to jakieś standardowe narzędzie pokazało dwa błędy. Jeden z nich to: 4B90 Rail pressure monitoring at engine start - co pozostało pewnie w kompie po rozładowaniu akumulatora i nie zostało wykasowane, tak mi się wydaje.. ale drugi mnie irytuje: 4B10 smooth engine control - i tutaj pada podejrzenie na wtryski. W chwili obecnej zostawiliśmy tę sprawęi daje sobie tydzień minimum na testy. Mechanik podszedł do tego w ten sposób, że jeżeli teraz auto nie będzie dławić w czasie jazdy, to mógł być to zawalony EGR. Natomiast jeszcze chyba pozostaje problem tego startu auta na światłach, wydaje mi sięże taka maszyna powinna się zbierać szybciej..a on tak po sekundzie dopiero się zabiera...ale zobacze, testuje... Zastanawiałem się nad jakimś środkiem co się dolewa do paliwa żeby przeczyścić, przepalić* wszystko, żeby się przeczyściło. Co Wy na to i co polecacie? I jeszcze takie pytanie, czy może to być problem świec? Nie mam informacji od poprzedniego właściciela że były wymieniane i ja też tego nie robiłem, w historii pojazdu nic nie ma pełną historię. Kiedy się decydujecie na wymiane. Wiem od BMW, że tylko wtedy kiedy auto pokaże..ale jakoś nie mam zaufania.. Czekam na jakieś podpowiedzi..
  10. Ok, dziękuje, spróbuje coś poszukać lokalnie w pierwszym kroku.
  11. A gdzie i za ile? bardzo proszę o jakieś namiary.. :) albo chociaż o kosztorys:)
  12. No jest to wkut..ące..nie da się ukryć, ja nie mogłem tego umyć, pewnie to wina preparatu który kupiłem z polecenia w sklepie z cześciami do aut, nawet próbowałem w jednym miejscu alkoholem, nic, poprostu musiał minąć czas..
  13. TC mieszka w Leicester, też sporo do przejechania 190 mil... długa trasa. Ale dzięki, kontakty są, więc zawsze można się poradzić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.