Skocz do zawartości

Berthold24

Zarejestrowani
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320d 2005r.
  • Lokalizacja
    Świdnik PL, Düsseldorf DE

Osiągnięcia Berthold24

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Jeszcze zapytałem o cenę regeneracji mechatronica włącznie z elektrozaworami to mi odpowiedzieli że oni elektrozaworów nie regenerują ani nie wymieniają tylko tłoczki bo elektrozawory się nie psują.
  2. Olej wymienię na pewno. Chyba zrobię też regenerację mechatronica bo przy kosztach wymiany oleju wychodzi, że mechatronic nie taki drogi jak olej. Obecnie mieszkam w Niemczech i dowiadywałem się o ceny w warsztacie ZF w Dortmundzie i powiedzieli mi takie koszta: - Wymiana oleju w skrzyni 655 Euro - Regeneracja mechatronica (tłoczki i blaszana płyta) 130 Euro - Jazda adaptacyjna po wszystkim 110 Euro
  3. Witajcie panowie. Od miesiąca posiadam BMW X5 E70 model 3.0sd z 2008 roku z przebiegiem 137.000 km. Zaobserwowałem, że skrzynia biegów często szarpie przy zmianie biegów z 2 na 3 i rzadziej z 3 na 4 szczególnie przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu, zarówno w trybie D jak i w trybie manualnym. Szarpanie pojawia się tylko przy przyspieszaniu, redukcja biegów w dół przy zwalnianiu odbywa się zawsze płynnie i gładko. Nie ma też żadnego szarpania przy dojeżdżaniu do świateł. W trybie manualnym skrzynia redukuje biegi do 2 aż do zatrzymania, nie zauważyłem żeby kiedykolwiek redukowała do 1. Dodam, że nie zaobserwowałem żadnego falowania obrotów ani szarpania w trakcie jazdy ze stałą prędkością. Z tego co się orientuję, nigdy nie był jeszcze wymieniany olej w skrzyni biegów ale przebieg jest jeszcze nie taki bardzo duży. Wkrótce zamierzam wymienić przepływomierz na nowy. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego szarpania przy przyspieszaniu? Czy powinienem pomyśleć o regeneracji mechatronica?
  4. I podobno korzysta z parametrów wtryskiwaczy benzynowych nie wymagając tworzenia własnych map w oparciu o dane z różnych czujników. Tylko zastanawiam się czy Prins VSI dobrze będzie współpracował z systemem valvetronic.
  5. A co Panowie sądzicie o zestawie Prins z dwoma parownikami? Lepszy byłby taki komplet czy poszczególne komponenty dobierane osobno od różnych producentów? Jeśli chodzi o Prinsa to myślę chyba o modelu VSI.
  6. No to może rzeczywiście najlepszy byłby ten LPGTech skoro ma odrębną opcję valvetronic. Czy LPGTech też posiada opcję wstępnego podgrzewania wtryskiwaczy? z innej beczki czy testowałeś już auto przy dużych prędkościach zbliżonych do maksymalnej pod kątem tego czy pod dużym obciążeniem nie przełącza na benzynę?
  7. Wielkie dzięki za info. Na pewno się przyda. A co sądzisz o sterowniku Agis? Podobno ma jakiś mocny procesor i potrafi sterować wtryskiem dla każdego cylindra w czasie rzeczywistym a nie w oparciu o poprzedni cykl wtryskowy.
  8. Wiem że dużo tych pytań, przepraszam. Po prostu bardzo mnie nurtuje ta kwestia bo w pewnym sensie ważą się losy zakupu auta. Jak już wspomniałem, chciałbym ładnych kilka lat pojeździć autem bez problemów a nie sprzedawać po roku nękany plagą usterek i błędów. 4 lata w Twoim przypadku na LPG bez problemów jak piszesz dodaje trochę otuchy. Rozumiem że bez problemów znaczy jak na benzynie pod względem pracy silnika? Dla niektórych np. falujące obroty na gazie czy szarpanie przy przełączaniu benzyny na gaz albo trudności w uruchomieniu zimnego auta nie zaliczają się do problemów tylko są to normalne symptomy nierozerwalnie związane z zasilaniem auta gazem. Co to znaczy że N62 jest silnikiem idealnym do 4 generacji LPG? czy wyjątkowo dobrze znosi zasilanie LPG w porównaniu do innych silników? czy LPG mu wyjątkowo mało szkodzi? czy może montaż instalacji LPG 4 generacji jest w tym silniku idealnie łatwa? Co do marek poszczególnych komponentów instalacji może nie jest aż taka bardzo ważna sprawa ale na przykład różnice w trwałości czy w trzymaniu zadanych parametrów mogą być. Na przykładzie wtryskiwaczy to Keihin wytrzymują podobno 200.000 km a dla porównania Valtek dużo mniej, około 50.000 km.
  9. a Ty w jakim warsztacie montowałeś swoją instalację LPG? ile płacisz na rok ubezpieczenia OC i ewentualnie AC? miałeś jakieś poważne usterki albo awarie w aucie od chwili zakupu nawet nie związane z LPG tylko ogólnie które musiałeś naprawiać?
  10. Dzięki za info. Ja też właśnie oglądałem filmiki Energy Gaz Polska i to właśnie ten gazownik stamtąd wypowiedział się na filmiku że nie montuje się 5 generacji do tego silnika i innych aut o dużej mocy i pojemności. Cieszę się że przejechałeś bezawaryjnie już 15.000 km ale z drugiej strony to dosyć krótki czas na większe wnioski ale zawsze to jakaś wskazówka. Jaki przebieg miało Twoje auto w chwili gazowania? Nie proponowali Tobie w Koszalinie montażu wtryskiwaczy Hana? Stosujesz jakiś lubryfikator? gdzie masz umieszczony wlew do tankowania gazu? czujesz dużą stratę mocy auta na gazie? czujesz jakieś szarpanie przy przełączaniu się benzyny na gaz? nie masz problemów z rozruchem auta? nie gaśnie Ci czasem samoczynnie auto na gazie? czy silnik pracuje stabilnie na gazie bez dławienia się, chwilowych zacięć lub falowania obrotów? nie wyświetla Ci się kontrolka Check Engine? musisz jeździć co jakiś czas do warsztatu na regulacje? Czytałem wypowiedź kogoś kto mówił że on musi średnio 15 razy w roku jeździć na regulacje a więc częściej niż raz w miesiącu. Na co musisz zwracać uwagę przy użytkowaniu auta na gaz, czego nie było wcześniej zanim założyłeś gaz? czy taką instalację jaką masz dobrali w całości samodzielnie panowie z NEPTUNA czy miałeś przy tym częściowo jakieś własne konkretne życzenia? Przepraszam za mnogość pytań ale mam wielki strach przed zakładaniem gazu i oglądając filmiki na You Tube czasem wpadam w panikę ile jest różnych możliwości że coś źle funkcjonuje i ile różnych problemów może wystąpić. Chciałbym auto na dłuższy czas użytkowania a nie tylko rok czy dwa więc zależałoby mi na dobrym funkcjonowaniu przez długi czas i wiele kilometrów np. 200.000 km. Poza tematem gazu jak się sprawuje Twoja skrzynia automatyczna w aucie? Słyszałem że przy przebiegach około 200.000 często wymagają regeneracji. Byłoby super gdybyś zapodał jakieś fotki bo jestem bardzo ciekaw jak to wygląda i jak zostało ładnie poupychane w przedziale silnikowym. Z góry dzięki raz jeszcze
  11. OK, wielkie dzięki za podpowiedź. Instalacja 5 generacji jest dla mnie o tyle interesująca, że tam nie ma parowników i co za tym idzie nie ma żadnej ingerencji w układ chłodzenia samochodu. 4 generacja podobno wymaga stosowania lubrykantów. Instalacja CNG jest o tyle mało ciekawa, że oprócz tego że droga to jest bardzo mała pojemność użytkowa butli gazowej. Ze względu na konieczność bardzo silnego sprężania CNG w butli 50-litrowej mieści się około 10 kg gazu a więc przy spalaniu rzędu 20 l/100 km zasięg samochodu wynosiłby na pełnej butli zaledwie około 50 km a więc masakra.
  12. Witam, jako, że nie jestem za bardzo zorientowany w temacie instalacji gazowych, postanowiłem zapytać kolegów forumowiczów o zdanie. Mianowicie ostatnio przeglądając zasoby internetu natrafiłem na wypowiedź pewnego gazownika, który twierdził że do tego silnika 4.8i jak też ogólnie do silników powyżej 3 litrów nie montuje się instalacji gazowych 5 generacji z wtryskiem gazu w formie ciekłej i bez parownika tylko instalacje 4 generacji z wtryskiem gazu w formie gazowej i z parownikiem. Trochę mnie ta informacja zmartwiła bo już oczami wyobraźni widziałem montaż instalacji 5 generacji bez parownika. Czy ten gazownik miał rację że się nie montuje do tego auta instalacji 5 generacji bez parownika czy tylko coś ściemniał? Pytanie numer dwa to jaki byście polecali zestaw, jakich firm jeśli chodzi o poszczególne elementy do skompletowania najlepszej waszym zdaniem instalacji gazowej do tego modelu? Będę wdzięczny za informacje.
  13. Ja niestety właśnie zwykle muszę wachlować biegami żeby wrzucić jedynkę. Z tego powodu nie będę zmieniał auta bo mi się bardzo podoba E90, prędzej bym coś kombinował z biegami. Nie mogę kurczę rozgryźć jakiejś reguły na te biegi, czasem wchodzą dobrze a czasem właśnie trzeba wachlować. Piszę tylko o jedynce bo reszta wchodzi prawidłowo czyli z wyczuwalnym oporem i precyzyjnie. Jak już któryś kolega z forum pisał próbowałem wciskać sprzęgło na 2 sekundy przed wrzuceniem jedynki i to rzeczywiście pomaga ale jeszcze nie wiem czy to ma być ten sposób. Zastanawiałem się już nad sprzęgłem ale poza tym biegiem to nie czuję żadnych innych objawów kłopotów sprzęgłowych. Byłem już u jednego fachowca od BMW w Bydgoszczy, zaprosiłem go na jazdę próbną i powiedział że rzeczywiście ciężko ta jedynka ale wszystko jest w porządku więc może ten typ tak rzeczywiście ma. Może przy okazji urlopu wybiorę się do kolejnego BMW fachowca żeby poznać jego zdanie na ten temat. A odnośnie sprzęgła zastanawiam się czy możliwe jest (oczywiście w warsztacie) wymontowanie sprzęgła aby wizualnie ocenić jego stan i ponowne zamontowanie bez wymiany jeśli jest dobre. Pewnie można to zrobić tylko nie każdemu by się chciało
  14. Ja jeszcze nie lakierowałem nic u nich ale to tylko kwestia czasu aż będę miał go więcej a z tego co słyszałem to mogą wziąć około 600 PLN za element
  15. Już spieszę z pomocą :D Polecę Ci dwóch lakierników jakich mi z kolei polecili spece od BMW z serwisu Auto-Rafmar w Bydgoszczy: 1. Bartczak Auto-System Pomoc Drogowa 86-031 Osielsko, ul. Szosa Gdańska 2 Tel.: 052 320 31 60 2. Carrera Motors - Napolski A. 85-184 Bydgoszcz, ul. Cmentarna 82 Tel.: 052 371 12 98
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.