Skocz do zawartości

go0ma

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i M43 sedan '93
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia go0ma

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ktos rozwiazal problem? U mnie jest dokladnie to samo. Jakby odkad zrobilo sie zimno. Stane na swiatlach a pozniej mam problem z wbiciem jedynki, dwojki. Po kilku kilometrach jest juz ok. Przy wbijaniu jedynki na wcisnietym sprzegle czuc nieraz jakby chcial lekko ruszyc ale stoi w miejscu.
  2. go0ma

    316i wzrasta poziom oleju.

    Póki co dopiero udało mi się uporać z wyciekiem płynu chłodniczego. Przed wyjazdem w trasę byłem u mechanika żeby sprawdzić czy węże nie są zbyt napompowane. Niestety w momencie próby odpowietrzenia urwał się łeb śruby ale po kilku minutach mechanik poradził sobie z wkręconą pozostałością (gwintem ) i dostałem nową śrubę. Na drugi dzień okazało się że mam poważny wyciek płynu, niestety tak się zamaskował że byłem pewny iż wycieka z pod zbiorniczka. Po całym dniu pracy, wymontowaniu chłodnicy, wybiciu zbiorniczka, wymianie uszczelek dopiero kolejnego dnia okazało się że płyn nie wyciekał z pod zbiorniczka wyrównawczego a z pod śruby odpowietrznika. Wydaje mi się że śruba którą dostałem była trochę inna, bez rantu pod łbem. Dopiero po założeniu o-ringa płyn przestał przedostawać się i kapać z pod zbiorniczka. Wygląda na to że cała operacja była nie potrzebna, zmarnowaliśmy cały dzień z ojcem. Ciekawe kiedy teraz zacznie naprawdę lecieć z pod zbiorniczka ;) Teraz dopiero będę mógł zaobserwować poziom płynu. Jednakże już wiem że znowu pod korkiem wlewu płynu zebrało się trochę masła, przejechałem 50km a przed trasą korek był czysty.
  3. go0ma

    316i wzrasta poziom oleju.

    Po odkreceniu korka wlewu to mi bryzga olej ( podobno te silniki tak maja ). Nie wiem jak bym mial zaobserwowac te opary benzyny. W PKSie w Brzegu sprawdzali mi obecność CO w chlodnicy, taka strzykawa z jakims plynem ktory mial zmienic kolor ale nic niby nie wykazalo. Panowie mieli srednie pojecie jak to zrobic, musieli dzwonic i sie dowiadywac wiec nie wiem czy ten test byl miarodajny. Pod kompa najwczesniej w poniedzialek podepne. Aktualnie pojawil sie nowy problem, wycieka mi plyn chlodniczy z pod zbiorniczka wyrównawczego, nie wiem jak do Wroclawia wróce :/
  4. go0ma

    316i wzrasta poziom oleju.

    Dzięki za podpowiedź. W piątek będę u kolejnych mechaników tym razem w Brzegu opolskim, mam nadzieje że znajdą chwile czasu na podpięcie pod kompa, zobaczymy wtedy co tam jeszcze siedzi. Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem że nawet jeżeli wtryski są dobre to mogą lać? Przez sondę lambda? Przypominam że były sprawdzane i są ok.
  5. go0ma

    316i wzrasta poziom oleju.

    Sprawdziłem te węże przy chłodnicy po przejechaniu 10km no i w sumie są twarde ale można je lekko ścisnąć. Nie wiem czy taki stopień twardości jest ok :/ Jeżeli chodzi o masło to pojawia się tylko na korku chłodnicy, na bagnecie to niby gdzie miałoby się zebrać? Nic tam nie widziałem. Jak dla mnie to bagnet śmierdzi benzyną, na pewno nie pachnie tak jak olej z butelki. Co do pęcherzyków to jak je zaobserwować? Mogę korek odkręcić jak wskazówka temp. jest na środku? Na odpalonym czy wyłączonym silniku?
  6. go0ma

    316i wzrasta poziom oleju.

    Witam. Kupiłem jakiś miesiąc temu e36 316i m43. Jest to moje pierwsze auto. Od początku poziom oleju był grubo ponad max. Sprzedawca-sąsiad zapewniał mnie że to na pewno "chłopaki" przelali podczas wymiany. Pojechałem zmienić olej do jednego z warsztatów polecanych na tym forum ( Wrocław ), oczywiście wcześniej poczytałem na temat i koniec końców chciałem tylko ściągnąć nadmiar tak aby sprawdzić czy nie dostaje się do niego benzyna ponieważ wydawało mi się że ją czuje na bagnecie. Pan mechanik zapewnił mnie że to nie ma sensu bo w tym silniku benzyna nie może się przedostawać do oleju a sam olej i tak wymaga wymiany ponieważ jest czarny jak w dieslu. Po namowie oczywiście olej został wymieniony wraz z filtrem. Dodatkowo Został zrobiony przegląd "po zakupowy" samochodu jako iż miałem go dopiero kilka dni. Kilka razy później zaglądałem na stan oleju, i wydawał być się ok. Po dwóch tygodniach zauważyłem jednak że olej wzrósł do max'a. Odwiedziłem więc inny warsztat. Po oględzinach przez mechanika umówiłem się na sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienia w cylindrach. Po sprawdzeniu wyszło że na pierwszych 3 cylindrach jest 15 barów a na ostatnim trochę mniej, jakoś 14,7 chociaż sam dokładnie nie wiem ponieważ manometr był mało dokładny. Wtryskiwacze podobno zostały sprawdzone bardzo dokładnie ( ustawione na 600 sekund w warsztacie obok ) są to 160, mechanik powiedział mi że są ok, jeden lekko nie dolewa czyli chodzi na 150 cokolwiek to znaczy. Po całej akcji niestety stwierdził że to pewnie pierścienie i za bardzo nie wie co ma mi doradzić bo remont jest raczej nie opłacalny. Spędziłem w tym warsztacie cały dzień, sam już nie wiem co mam robić. Myślałem że chociaż rok pojeżdżę tym autem, szczerze mówiąc już się bardzo do niego przywiązałem po miesiącu i planowałem wcale go nie sprzedawać :) Wspomnę jeszcze że dodatkowo wymieniany był termostat ponieważ silnik cały czas się nie dogrzewał, po 10 km wskaźnik temp. wchodził dopiero na pierwszą kreskę, po wymianie wskazówka temp. szybko dochodzi do połowy. Mechanik wspominał też ( przed wymianą termostatu ) o twardych przewodach tych od chłodnicy. Jeżdżę tym autem tylko do pracy, ok 20km dziennie. Nieraz też jakieś markety, wiadomo. Na korku od chłodnicy zbiera się taka kawowa maź, ostatnio ją wytarłem, teraz muszę zaobserwować kiedy się pojawi. Nie jestem pewny też czy nie ubywa płynu chłodniczego, muszę zaobserwować, po wymianie termostatu i dopełnieniu zaznaczyłem sobie stan i na drugi dzień jakby ubyło ale nie wiem czy to jeszcze gdzieś po prostu powietrze nie zeszło. Prosiłbym obeznanych o pomoc, ktoś tam mi podpowiedział, w sumie nawet w tym warsztacie, jeden ze stałych bywalców jak mniemam, żeby się nie zastanawiać i wymienić uszczelkę pod głowicą.
  7. Tak, Panowie posiadaja nawet 3 sztuki. Ja skupilem sie na tej drugiej srebrnej z mniejsza iloscia parchow z tylu przy nadkolach i z lepszym wyposazeniem. Opisalem to w watku do tamtego modelu.
  8. Bylem tam ogladalem nawet 3 auta, maja jeszcze czarna. Niestety w tej najlepiej wyposazonej przednie blotniki do wymiany. Bierze je rdza, widac parchy, prawe lekko stukniete, prostowane. Z tylu tez widac lekkie parchy takze przy nadkolach. Zderzak z tylu pukniety z lewej strony, przetarty, glebokie rysy. Oplaca sie brac w ogole z parchami? Mozna to zrobic dobrze? Aa i kierownica wytarta widac. Sprzedawca klnie sie ze bezwypadkowe, wszystko w oryginale. Jak bym sie zdecydowal to i tak jade na ASO potwierdzic stan techniczny. Doradzcie cos prosze ...
  9. No właśnie dokładnie o to mi chodziło, błąd w tłumaczeniu. Nikogo nie wprowadzam w błąd, to było pytanie.
  10. Witam. Kolejne auta do zbadania :) http://otomoto.pl/bmw-318-i-m-pakiet-xenon-harman-kardon-C29711813.html Numer podwozia WBAAY71050FZ47033 Kod typu AY71 Typ 318I (EUR) Typoszereg E E46 (4FL) Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik N42 Pojemność skokowa 2.00 Moc 105 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor TITANSILBER METALLIC (354) Tapicerka STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT) Data prod. 2002-07-01 S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu S338A M SPORTPAKET II M Pakiet sportowy II S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON System HiFi Harman Kardon S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk. S716A M AERODYNAMIKPAKET II Pakiet aerodynamiczny S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line S772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe S788A M LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. indywid. L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
  11. Witam. Proszę o info: http://otomoto.pl/bmw-318-i-m-paket-xeno-alcan-hifi-navi-C29450566.html Numer podwozia WBAAY71090CJ70311 Kod typu AY71 Typ 318I (EUR) Typoszereg E E46 (4FL) Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik N42 Pojemność skokowa 2.00 Moc 105 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor TITANSILBER METALLIC (354) Tapicerka STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT) Data prod. 2002-03-21 S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy S338A M SPORTPAKET II M Pakiet sportowy II S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS Radionawigacja S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk. S716A M AERODYNAMIKPAKET II Pakiet aerodynamiczny S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line S772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe S788A M LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. indywid. L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
  12. No dobra ale czy auto handle nie mają większej odpowiedzialności, nie muszą znać przeszłości auta? Jeżeli by się coś okazało to nie można ich pociągnąć do odpowiedzialności?
  13. Ja nie wymagam stanu salonowego, wymagam prawdy! Wiadomo że każdy chce zarobić, dam zarobić ale w granicach rozsądku ludzie, nikt nie lubi być oszukiwany. To co się dzieje to jakaś kpina.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.