Skocz do zawartości

Tomassos

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 316i N42

Osiągnięcia Tomassos

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Udało się!!! :D Wyczyściłem wnętrze na lustro, założyłem nowe uszczelki i od tego czasu silnik pracuje jak należy :) Po przejechaniu ponad 500 km cisza, pompa podciśnienia sucha :) Sama procedura nie jest skomplikowana i faktycznie sprowadza się do odkręcenie kilku śrubek, jest tylko jedno ale. Dostęp jest koszmarny!!! Odkręcenie pompy to nie łatwa sprawa, ale tak naprawdę cała zabawa zaczyna się w momencie skręcania wszystkiego, gdzie precyzyjnie trzeba połączyć pompę z wałkiem. Samo zaznaczenie położenia pompy po wyciągnięciu, w moim przypadku, na niewiele się zdało. Podczas wyciągania, całość musiała się przesunąć. Jako podpowiedź, której chyba zabrakło w opisie anglojęzycznego kolegi, mogę dodać, że bardzo pomocne jest odkręcenie osłony przedziału wentylatora (plastikowa osłona oddzielająca komorę silnika i przestrzeń dmuchawy, jeszcze jeden poziom niżej obudowy filtra przeciwpyłowego, do której notabene ta obudowa jest przykręcana) . Dzięki temu dostajemy kilka dodatkowych centymetrów miejsca, którego tak bardzo tam brakuje. Reasumując, problem łatwo zdiagnozować, przez odłączanie węża od vacuum. Jeżeli ma się wystarczająco dużo cierpliwości i zręczności śmiało można naprawić to samemu. Jeżeli jednak ktoś zdecyduje się oddać taką przypadłość do mechanika, należy uważać na magików, którzy próbują zabrać się za naprawę pompy vacuum, zaczynając od demontażu całego silnika. Podobno są tacy ;) Pozdrawiam
  2. Jak znajdę chwilę, to zrobię dokładnie tak jak zostało opisane w instrukcji :) Mam nadzieję, że niczego nie uszkodzę przy okazji ;) Wyczyszczę, wymienię wszystkie uszczelki i zobaczymy. Może obejdzie się bez potrzeby wymiany :) Dam znać, czy pomogło. Dzięki!
  3. Wymontowanie tej pompy polega wyłącznie na odłączeniu węża i odkręceniu trzech śrub? Z tego, co widzę, to ten zawór (membrana) jest chyba niewymienny?
  4. Wychodzi na to, że problem jest z pompą podciśnienia (vacuum pomp). Przeprowadziłem test z odłączaniem węża od wzmocnienia hamulca, podobnie jak na filmie Po odłączeniu, silnik pracuje idealnie, stuki ustępują :D Filmik z testu przeprowadzonego przeze mnie 18 sekunda odłączenie wężą 30 ponowne podłączenie Pytanie. Czy można z taką pompą jeździć (przynajmniej do wiosny :) )? Czy niczym to nie grozi? Czy mógł bym prosić o info od osób, które miały kiedyś do czynienia z wymianą, regeneracja tej pompy? Czy jest to prosta czynność? Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Póki co, znalazłem coś takiego http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91/2002-e46-318i-n42-vacuum-pump-repair-t89903/ Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc :D
  5. Też podejrzewam pompę podciśnienia (vacuum pomp). Moim zdaniem, jeżeli był by to łańcuch, stuki dochodziłyby raczej z przedniej części silnika. Jeżeli to faktycznie pompa, to czy można na razie tak z tym jeździć? Czy jednak trzeba jak najszybciej to naprawić? Czymś to grozi? Hannibal666 co tobie powiedzieli? Jest jakaś metoda sprawdzenia tej pompy?
  6. Witam, Zwracam się z prośbą do szanownego grona forumowiczów o pomoc w ustaleniu przyczyn dziwnego odgłosu mojego silnika. Co to może być? Stuki popychaczy zaworów, pompa podciśnienia (vacuum pomp)? Dodam, że silnik bez instalacji gazowej, stuki słyszalne raczej w górnej środkowej częsci silnika. Obroty silnika są równe. Auto jeździ bez najmniejszych problemów. Jedynie te niepokojące stuki. Z góry dziękuję za wszystkie pomocne wskazówki!!! :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.