Skocz do zawartości

JanuszO

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520d '13, CLA '13

Osiągnięcia JanuszO

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Wymiana w motocyklach (i niektórych samochodach, zwłaszcza mocniejszych wersjach M, RS, AMG) wynika z faktu, że motocykle są zalewane w fabryce olejem o większej gęstości (często mineralnym) w celu lepszego/prawidłowego dotarcia silnika, a zwłaszcza osadzenia pierścieni. W dieslu i "zwykłych" silnikach benzynowych nie ma takiej konieczności.
  2. Może BMW wprowadza po cichu podobną rekomendację jak w Ameryce (10 000 mil zamiast 15 000 mil): http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=868294
  3. Cześć, to niestety jest dorbny problem konstrukcyjny w tym samochodzie. Oś ramienia jest źle skonstruowana i z czasem zaciera się i urywa. Przy odrobinie umiejętności można starą część naprawić. Nowa w ASO kosztuje chyba 104 PLN lub 134 PLN. To jest element 2 na rysunku. http://www.realoem.com/bmw/diagrams/a/z/200.png Aby wymienić potrzebujesz zdemontować prawe tylne koło i nadkole oraz wykładzinę w bagażniku. Cały element trzyma się na 4 plastikowych zatrzaskach. Wcześniej trzeba zdemontować gumową harmonijkę i mechanizm ryglowania (od strony bagażnika). Po demontażu trzeba przełożyć metalową pokrywę. Mi w E87 zajęło to niecałą godzine pracy - element jest identyczny.
  4. Problem występuje nadal. Wystarczy sprawdzić na realoem.com kody elementów rozrządu. Nowy dolny łańcuch z szynami jest z lutego 2013, a górny łańcuch z kwietnia 2013 (zarówno dla N47N jak i N57N). Problem w N57N występuje rzadziej, bo silnik jest mniej popularny oraz 6 cylindrów generuje mniej wibracji. Dodatkowo wygląda na to, że automatyczna skrzynia może wydłużać czas życia łańcucha. Niestety BMW dało ciała i jak tylko jest możliwość to trzeba wykupić wydłużoną gwarancję na silnik.
  5. Cześć, jeżeli pojawiają się błędy związane z czujnikiem położenia kierownicy oraz skokami napięcia to sprawdźcie również czujnik przeciążeń pod fotelem kierowcy. Miałem problem z powracającą kontrolką DTC w E91. Samochód był na gwarancji więc była standardowa procedura serwisu, wymieniamy aż problem ustąpi: - kalibracja optycznego czujnika położenia kierownicy (nic nie dało) - wymiana czujnika położenia kierownicy (nic nie dało) zostały zdiagnozowane skoki napięcia (cokolwiek miało to znaczyć) - wymiana akumulatora - wymiana regulatora napięcia - wymiana alternatora jak doszło do wymiany komputera DTC i negocjacji z centralą to sprawdzono wszystkie elementy w układzie i okazało się, że winny jest czujnik przeciążeń pod fotelem kierowcy za całe 200PLN. Czujnik miał wadę fabryczną i losowo na większej nierówności dawał zwarcie.
  6. Dla świętego spokoju wymień napinacz. Biorąc pod uwagę potencjalne problemy najlepszym rozwiązaniem jest wymiana napinacza co 30tys km. Napinacz kosztuje poniżej 150PLN, a wymiana to 5-10 minut roboty.
  7. Górny napinacz można wymienić bez problemu. Nie trzeba nic blokować - wykręcić stary i wkręcić nowy. Niestety problem dotyczy dolnego łańcucha, a właściwie szyn napinających. Aby dostać się do dolnego napinacza trzeba zdemontować skrzynię biegów i koło dwumasoe, a wtedu to już warto wymienić wszystko.
  8. Dla osób, które już miały naprawiany głośny rozrząd. Problem z prowadnicami dolnego łańcucha nie został do końca rozwiązany. Jest kolejny dokument PUMA: http://www.facebook.com/notes/bmw-problem-timing-chain/puma-measure-43863106-09/377876295635501 wynika z niego, że problem może pojawić się w silnikach wyprodukowanych po marcu 2011 oraz w silnikach wcześniej naprawianych. Silniki już naprawiane powinny być naprawione ponownie. Zgodnie z RealOEM: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UY11&mospid=52081&btnr=11_4088&hg=11&fg=25 w styczniu 2013 wprowadzono kolejną wersję prowadnic dolnego łańcucha rozrządu.
  9. Możesz wskazać w którym miejscu dokładnie znajduje się napinacz ? Chodzi o dojście,czy wymienia go się z kanału czy z góry silnika ? Napinacz jest z przodu silnika po prawej stronie (od strony pasażera) za kołem pasowym. Do wymiany potrzebny jest tylko jeden klucz nasadowy 27. Wymieniamy z góry silnika bez usuwania osłon. Podczas wymiany trzeba podłożyć szmatę pod napinacz aby olej nie wylał się na pasek klinowy - trochę pocieknie.
  10. Mój napinacz był wymieniany w 2009 roku. Z dokumentu wynika, że problem był na początku akcji serwisowej więc szansa na kupno starego w 2012 jest mała. Biorąc pod uwagę ile czasu BMW zajęło poprawienie problemów z rozrządem w silnikach N47 to najlepszym rozwiązaniem jest potraktowanie napinacza jako części eksploatacyjnej i wymiana co 30 tys. km (co 2-3 wymiany oleju).
  11. Cześć, chciałbym przywitać się na forum i jednocześnie zwrócić uwagę osób posiadających jedynkę, której dotyczy problem napinacza łańcucha. Na forum wielokrotnie opisywany jest problem przeskakujących łańcuchów rozrządu w silniku N45 mimo przeprowadzonej wymiany w ramach akcji serwisowej. Może to wynikać z faktu, że serwisy w ramach akcji serwisowej wstawiały wadliwe napinacze co oznacza, że po 20-30 tysiącach problem z napinaczem powróci. W moim samochodzie w ramach akcji serwisowej wstawiony został napinacz starego typu. Na forum babybmw.net znalazłem link do dokumentu pozwalającego na odróżnienie gołym okiem jaki typ napinacza jest zainstalowany w naszym samochodzie - łeb śruby w starym typie ma ok. 10 mm wysokości w nowym ok 5 mm wysokości. http://www.swag.de/uploads/media/SWAGprof_BMW_Kettenspanner_4c_GB_0212.pdf Jeżeli macie napinacz starego typu to należy go wymienić - może to powodować wyciąganie łańcucha. Nowy napinacz to koszt w ASO 130 PLN, wymienić go można pod blokiem w 15 minut. Pozdr, Janusz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.