Skocz do zawartości

waldiBMW320d

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320cd 2004

Osiągnięcia waldiBMW320d

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Sprawa rozwiązana. Byłem u kolegi z forum BMW aby zmienić mapę silnika w celu wyłączenia EGR (wyeliminowanie dostawania się do silnika spalin), całkowite wyłączenie to tylko poprzez zmianę mapy (w DISie można jedynie to ograniczyć, a zaślepienie wężyka EGR powoduje zaświecenie się kontrolki Check Engine) ale to tak na marginesie. Powracając do rzekomego oleju na pompie i alternatorze to śmieszna sprawa, pierwsze to kolega zdiagnozował, że nie jest to olej ze wspomagania ani nie z silnika. Po prostu wąż, który wychodzi z EGR do turbiny był nacięty w okolicy EGR pod takim kątem że zabrudzeniu ulegała pompa i jej okolice. W wężu jest 20barów, jak się rozgrzewał guma robiła się miękka i pod ciśnieniem sykało. Przejechałem 100 km i pompa suchutka. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.
  2. " wymieniłem uszczelkę na wężu ciśnieniowym, uciąłem kawałeczek węża przelewowego i zacisnąłem nową opaską." tak jak pisałem, przewody na połączeniu na pewno nie ciekną. Wygląda to mniej więcej tak: http://img833.imageshack.us/img833/1135/7van.jpg
  3. Olej na alternatorze. Witam. Mam taki problem, nie wiem czy będziecie w stanie mi pomóc bo problem jest na miarę Sherlocka Holmesa. Przeczytajcie po kolei uważnie mój post, będę bardzo wdzięczny. A mianowicie…. Swego czasu zauważyłem olej na alternatorze, zadzwoniłem do mojego serwisu i powiedzieli, że jak coś sprawdzali to coś im tam się wylało, nie wiem dokładnie o co chodziło. Wytarłem więc alternator i pompę wspomagania bo ona też była mokra do samej góry (łącznie z plastikowym zbiorniczkiem). Pojeździłem trochę – znowu jest pompa mokra i alternator, a wszystkie znaki wskazywały na to, że cieknie z pompy wspomagania. Wytarłem jeszcze raz dokładnie, zauważyłem że okolice pompy są suche. Przejechałem jakieś 10km, paczę pod maskę, zbiorniczek jest suchy a pompa zaczyna się pocić na spodzie, alternator suchy. Jeżdżę następne 20km, zaczyna pocić się też zbiorniczek – wbrew prawom fizyki olej wyraźnie idzie do góry, jak nagromadzają się go na pompie większe ilości to kapie na alternator. Wymieniłem więc pompę – inna używka. Ten sam schemat wydarzeń, okolice popy suche poza pompą i alternatorę. Tak samo jak wcześniej olej zaczyna gromadzić się na spodzie pompy, później zaczyna się mokry robić zbiorniczek aż wszystko zaczyna kapać na alternator. Sprawdzam, sprawdzam i sprawdzam, nie tylko ja bo też i inne osoby znające się na motoryzacji i naprawdę nie widać żadnego innego miejsca wycieku. Silnik jest suchy tylko pompa i alternator są mokre. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że mam pecha ale pompę którą zakupiłem muszę odesłać bo jest nie szczelna. Zakupiłem następną pompę, wymieniłem uszczelkę na wężu ciśnieniowym, uciąłem kawałeczek węża przelewowego i zacisnąłem nową opaską. Dalej to samo, identyczny schemat. Nie wiem , czy to jakieś siły pozaziemskie działają ale co to jest, skąd może olej przedostawać się coraz wyżej. Myślę sobie, że może jak wylał się olej do alternatora podczas kiedy auto było w serwisie to on cały czas paruje z alternatora do góry. Tak ale dlaczego najpierw mokra jest pompa od spodu, potem zbiorniczek a na końcu alternator.
  4. yoshimura01 wtryskiwacze pracują prawidłowo na zimnym silniku, sprawdzane auto całkowicie pod komputerem programem INPA oraz DIS. Samochód przez tydzień stał w warsztacie i mechanicy codziennie rano robili testy. Żadnych błędów, problemów z wtryskami ... A problem jak na filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=0u27HX2bXDU
  5. Witam. Wczoraj odebrałem auto z serwisu. Kompresja idealna więc sam silnik jest w porządku. Mechanicy pożyczyli mi nową pompę paliwa (tom która znajduje się miej więcej w połowie długości samochodu) po prawdopodobnie jak jest zimno -15stopni to się wiesze i nie daje odpowiedniego ciśnienia. Niestety dziś rano odpalił mi dopiero za trzecim razem więc już nie wiem co to może być. A może faktycznie ten czujnik położenia wału o którym pisze skarb :?:
  6. skarb przy okazji jutro zmierzę kompresje silnika bo takie objawy mogą dawać początki słabszej kompresji silnika. Jeśli wyjdzie poprawna to tak czy inaczej nic już nie będę wymieniał "na czuja" tylko poczekam aż to co powoduje moje poranne problemy z autem bardziej się uwidoczni i będzie wykrywalne podczas elektronicznej diagnostyki silnika.
  7. Sterownik świec żarowych wymieniony na nowy oryginalny BERU 2 tygodnie temu a objawy identyczne. skarb Ja już wymieniłem sterownik świec mimo iż serwis twierdził, że jest dobry i straciłem tylko 240zł + wymiana. Nie chcę ponownie wymieniać następnej części, której nie jestem pewien poza tym komputer jej nie wykazuje. Tak poza tym miałem kiedyś walnięty czujnik położenia wału w samochodzie innej marki, ale objawiało się to tym iż rozrusznik kręcił i kręcił a auto nic nie reagowało (czujnik nie podawał sygnału do komputera że "czas na zapłon") oraz potrafił zgasnąć podczas jazdy. Tak jak pisał: U mnie natomiast auto od razu próbuje zapalić więc wydaje mi się że czujnik podaje sygnał do komputera, nie gaśnie podczas jazdy. skarb chyba, że byłeś świadkiem identycznego przypadku jak u mnie i czujnik pomógł ale zakładając, że dana osoba miała wszystkie inne elementy odpowiedzialne za odpalania poprawne tak jak ja tzn, sterownik, świece, układ paliwowy, prąd do świec idealny ....
  8. Witam ponownie. Auto diagnozowane w serwisie BMW przez poranny tydzień. Codziennie rano odpalane i wszystko w porządku według diagnostyki tzn.: -układa paliwowy daje odpowiednie ciśnienia -prąd do świec dochodzi idealny -świece nowe i w 100% sprawne -czujniki temperatury i inne zdają się być również w porządku -żadnych błędów w pracy podczas diagnostyki komputerowej na zimnym jak i ciepłym silniku Może macie jeszcze jakieś propozycje :?:
  9. No myślę że sterownik świec, bo skoro ja regenerowałem wszystkie wtryski i nic nie dało co do porannego przebierania (pomogło tylko na szarpanie podczas jazdy) to za poranne odpalanie jest odpowiedzialny sterownik świec żarowych. Luki82 bardzo dziękuję za cenną informację.
  10. maniek21112 dzięki za wskazanie miejsca czujnika
  11. Dziękuję. Pewnie tak zrobię. Kiedyś miałem uszkodzony czujnik położenia wału w Renault Megane 1.6, był on bardzo łatwo dostępny, przeczyściłem go zwykłą szmatką a problem jak ręką odjął ale objawy były takie, że auto na zimnym idealnie paliło lecz jak już było rozgrzane to często nie paliło rozrusznik kręcił i kręcił ale czujnik nie podawał sygnału o ruchu wałem i nie było zapłonu. Na ciepłym czujnik tracił swoją rezystancję.
  12. 17 Czujnik ciśnienia 240KPA tak pisze w opisie ale może: http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walu-bmw-3-e46-318d-320d-330d-i2856711073.html
  13. Czy mógł by ktoś wskazać w jakiś sposób gdzie się znajduje czujnik położenia wału w mojej BMW 150kM
  14. Czujnika nie sprawdzałem. Zwrócę na to uwagę może to on jest przyczyną, boję się tylko żeby nie była to oznaka że silnik jest wyeksploatowany przez niewłaściwe traktowanie poprzedniego właściciela lecz powiem szczerze, że auto ogólnie jest zadbane i poza tym paleniem nic na to nie wskazuje.
  15. Jak już pisałem odnośnie przebierania podczas odpalania to podtrzymuję swoją opinię na ten temat: Regeneracja wtryskiwaczy nic nie dała, pomogła mi tylko w sprawie tracenia mocy, przerywania podczas jazdy. Przenoszę swój problem na: viewtopic.php?f=69&t=205334 gdyż moje BMW to e46 jak już na samym początku pisałem i nie chciał bym robić na forum bałaganu. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.