Skocz do zawartości

PiotrSL

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Będzie E90 :)

Osiągnięcia PiotrSL

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Mój wątek, więc chyba też mogę się wypowiedzieć. Kolego "tissot", moim zdaniem to ty snujesz dziwne założenia, cytuję: Reprezentujesz swoją postawą typową, niestety polską mentalność. Zamiast pogratulować koledze zakupu naprawdę niezłego samochodu, najpierw zadajesz dziwne pytania, żeby doszukać się jakiegoś błędu przy zakupie, potem kłócisz się z osobą, która ma dosyć trafne spostrzeżenia co do faktycznego przebiegu samochodu. Daj sobie spokój. Takim zachowaniem tylko zrażasz innych do marki BMW i negatywnie wpływasz na opinie o jej użytkownikach. Zamiast cieszyć się, że na forum pojawi się kolejny, ciekawy samochód, o który nowy właściciel na pewno będzie dbał, marnujesz tylko swój a przede wszystkim nasz czas. Może trochę popłynąłem, ale miałem już dość wścibstwa i zawiści przemawiającego przez nie tylko twoje wypowiedzi, tutaj nie ma o co rywalizować. Zamiast tego powinniśmy sobie pomagać, ale na pewno nie w taki sposób. Ja ze swojej strony jeszcze raz serdecznie gratuluje zakupu, życzę szerokości i tylko zadowolenia z jazdy! :)
  2. Jak na razie czekam na prawidłowy numer rejestracyjny z Holandii, bo to może wiele wyjaśnić.
  3. Dostałem nr rejestracyjny: 45-KVJ-7. Po wpisaniu go na stronie https://ovi.rdw.nl/ oraz innych podobnych pokazuje silnik benzynowy i czarny kolor. Dostałem zły numer czy zdarzają się błędy? Data 1 rejestracji mogłaby się zgadzać, ale VIN i zdjęcia mówią co innego wobec tablic.
  4. Tak jak pisałem wcześniej wyskoczył mu bąbel w jednej oponie i wymienił obie, pewnie stąd ta różnica. Te felgi, którą są na aucie to 17 czy 18? Co do wyposażenia brakuje mi podgrzewanych foteli, ale cóż, nie można mieć wszystkiego w używanym samochodzie. Może zbyt długo jeździłem E60, które zanim się nagrzało przy mrozach -20 stopni to ja zdążyłem zmarznąć :P U Ciebie w galerii też widzę większe szpary między błotnikiem przednim a drzwiami, wynika z tego, że tak E90 wychodzi z fabryki?
  5. Dzięki za informacje, rozumiem, że w podzespołach nic nie zmieniałeś? Myślałem, że da się rozkodować po polsku jeszcze gdzieś indziej niż przez bmw.pl, które nie działa w Google Chrome. Profil opony to stosunek wysokości opony do szerokości opony wyrażony w %, a więc logiczne jest podane przez Ciebie 225/45/18 i 255/40/18. Mi chodzi o to, że na zdjęciach widać, że przednie opony mają dużo wyższy profil od tylnych i zastanawiam się czy to niezbyt tani zabieg jak na taki samochód. A być może wynika to tylko z mojej dociekliwości ;)
  6. Ogłoszenie wróciło: http://otomoto.pl/bmw-318-oryginalny-m-pakiet-nawigacja-C27495618.html Czy szpary między błotnikami przednimi a drzwiami zawsze fabrycznie tak wyglądają w E90? Zauważam to już w kolejnym modelu.. Proszę o kolejne spostrzeżenia :)
  7. Dzięki wielkie, u mnie wszystko widać tak jak było w ogłoszeniu :) Jak klikniesz 2 razy na dane zdjęcie, a potem "powiększ" to się pokazuje :) Ciężko stronę w takiej formie odtworzyć? Mógłbyś przy okazji opisać jak to zrobić? Ogłoszenie ma wrócić, jest nadal aktualne, także proszę o kolejne porady.
  8. Wie ktoś czy da się znaleźć te ogłoszenie w jakimś archiwum? Ja próbowałem przez stronę http://moto.archiwumallegro.pl/ ale nie znajduje. Przesyłam jeszcze raz link do ogłoszenia: otomoto.pl/bmw-318-oryginalny-m-pakiet-nawigacja-C27495618.html Czy wcześniejsze pytania mam przekleić do innego działu, czy tutaj też mogę liczyć na odpowiedzi?
  9. Sprzedający to osoba prywatna, nie handlarz. O redukcji mocy czytałem na forum, natomiast osobiście nie widzę nic dziwnego w tej konfiguracji. Bardziej zdziwił mnie m-pakiet bez ksenonów, który jest w innym ogłoszeniu na otomoto. Rozumiem, że w papierach holenderskich wpisuje się datę rejestracji dlatego sprzedający widzi wszędzie 2010 rok? Proszę również o odpowiedź na moje pozostałe pytania: - zwiększenie mocy a podzespoły? - różny profil opon - czy to normalna praktyka? - jest ktoś z okolicy, kto mógłby przy okazji rzucić na nią okiem? - BTW gdzie można rozkodować VIN z automatycznym polskim tłumaczeniem? Kolejne opinie będą mile widziane :)
  10. Witam, link do ogłoszenia: BMW E90 318d M-PAKIET OTOMOTO Wszystkie opinie będą mile widziane. Do tej pory udało mi się dowiedzieć od sprzedającego, że po sprowadzeniu samochodu na zamówienie (niecały rok temu) podniesiono moc do 178 KM. Tutaj od razu moje pytanie - czy wszystkie podzespoły z 318d są przygotowane na taką moc? Samochód jest użytkowany tylko w mieście, spalanie ok. 8l/100km. Chyba ciężka noga, jeździłem dwoma 320 oraz jedną 318 i nigdy nie przekroczyłem 7,5l w mieście. Malowany był zderzak (ciekawe jak to sprawdzić swoją drogą?) i w jednym miejscu cieniowana maska. Reszta 100% oryginalny lakier. To jest opinia serwisu BMW, również po sprowadzeniu. Przed chwilą zauważyłem też, że profil przednich opon różni się od tylnych, a sprzedający wspomniał podczas rozmowy, że w jednym runflacie wyskoczył bombel i kupił 2 zwykłe opony. Co do rocznika podobno sam sprawdzał w ASO, bo we wszystkich dokumentach jest wpisany 2010 rok i usłyszał taką ciekawostkę, że "BMW uzupełnia bazę co pół roku, która jest zaokrąglana i stąd 12.2009 a nie 2010 w VINIE", wiecie coś na ten temat? A może ktoś z Was zna ten samochód, albo mógłby podjechać obejrzeć jeśli ma niedaleko? Z góry dziękuje za pomoc! VIN: Type Value VIN WBAPN11030VM56630 Type code PN11 Type 318D UL (EUR) E series E90 (MUE) Series 3 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine N47 Displacement 2.00 Power 105 Drive HECK Transmission MECH Colour ALPINWEISS 3 (300) Upholstery STOFF BLUE SHADOW/ALCANT./ANTHRAZIT (ANAT) Prod.date 2009-12-15 Options Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP-relevant vehicles S1CBA CO2 UMFANG CO2 equipment S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-speciifc S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Tyres with runflat properties S2MEA M LM RAEDER DOPPELSP. 194 M MISCHB. BMW alloy wheel, M double spoke 194 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Wheel bolt locks S302A ALARMANLAGE Alarm system S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering P337A M SPORTPAKET M Sports package S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package S4B9A INT.LEISTE ALUMINIUM FEINSCHLIFF Interieurleisten Alu Feinschliff Code Description (interface) Description (EPC) S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC), rear S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS Navigation system Business S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control, Teleservices S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite Code Description (interface) Description (EPC) S843A MOTORAUSLEGUNG Power reduction S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Acoustic fasten seat belt reminder S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Language version, Dutch S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Omission of non-combined operation S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR On-board literature, Dutch S8S2A KODIERUNG ALARMSIGNAL Coding, alarm signal S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatic locking during starting S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Exterior parts in vehicle colour S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
  11. Witam wszystkich, To ja jestem kolegą Patryka :) Ogłoszenie wróciło na otomoto: OTOMOTO, a wcześniej zniknęło, bo podobno ktoś zainteresowany prosił o rezerwacje i usunięcie oferty. Na wstępie dodam, iż jeździłem do tej pory kilkoma BMW (kiedyś prywatne e46 (320d), 3x służbowe e60 (530d i 520i), 2x służbowe e90 (318d i 320d)) i podobnie jak Patryk "choruje" na tę markę :) Zdecydowałem się natomiast pojechać obejrzeć to auto, gdyż mimo faktu dwukrotnego malowania, jestem zainteresowany zakupem właśnie białego e90. Zaznaczam też, że na mechanice nie znam się zbyt dobrze, dlatego zazwyczaj radziłem się Patryka, a teraz i Was proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedniego auta. Przejdźmy w takim razie do konkretów. Na oględziny samochodu wybrałem się razem z zakupionym parę dni wcześniej, miernikiem grubości lakieru AT600 oraz AT500. Po 3 godzinach jazdy dotarliśmy razem z małżonką na miejsce. Niestety zbliżała się już godzina 16 i powoli się ściemniało, dlatego pierwsze za co się zabrałem to zrobienie zdjęć, które zamieszczam poniżej. W trakcie fotografowania okazało się, że właścicielem auta jest osoba prywatna, posiadająca również bmw x6, a do tego bardzo sympatyczna bo spędziliśmy razem 2,5h.. Spytałem o różnice w spasowaniu błotników nad reflektorami i właściciel stwierdził, że lakiernik do malowania odkręcał je (zresztą są ślady na śrubach) i widocznie po ponownym przykręceniu powstały minimalne różnice. Następnie przeszedłem do pomiaru grubości lakieru. Wiedziałem przed przyjazdem, że auto podobno zostało kompletnie przemalowane na biało w Belgii (silnik był wyciągany do malowania komory, tak jak się to powinno zrobić, a nie jak się robi u nas :) , następnie zostało uszkodzone przez gradobicie, sprowadzone na kołach do Polski, gdzie zajęła się nim firma trudniąca się wyciąganiem wgnieceń, a następnie lakiernik poprawił lakier - poziome elementy malował, pionowe jak np. drzwi tylko cieniował pod kolor. Podczas badania grubości lakieru w płaskich miejscach takich jak dach, drzwi, maska i klapa bagażnika pomiar wskazywał 180-320 um. 200- 220 dach, 170 - 180 drzwi, 280 - 320 maska i górna powierzchnia tylnej klapy. Problem natomiast pojawił się gdy chciałem zmierzyć miejsca niezupełnie płaskie takie jak: załamania na masce, nadkola, tylną (pionową) część bagażnika i słupki drzwiowe. W miejscach tych, biała obudowa sondy czujnika jakby nie do końca przylegała do powierzchni lakieru i za każdym razem pomiar wskazywał inną wartość, np. od 320 do 980 um w tym samym miejscu, na załamaniu na masce. Nie wiem w takim razie czy tym miernikiem można dokładnie zmierzyć tylko powierzchnie zupełnie płaskie jak dach, maska, drzwi, górna część klapy bagażnika, a już jakikolwiek profil, czy zaokrąglenie powoduje, że pomiar jest niedokładny? Jeśli biała obudowa sondy minimalnie odstaje od mierzonej powierzchni, to już ten odstęp jest wliczany do pomiaru? Na odpowiedzi na te pytania czekam ze strony producenta miernika... Jak tylko otrzymam dam znać. Następnie zacząłem rozbierać wewnątrz auta wszystko co się dało. Schowek w bagażniku, dostęp do tylnych lamp, skrzynki z narzędziami, podnosiłem nawet tylną kanapę (właściciel nie wiedział, że da się to zrobić :) ). Wszędzie gdzie były oznaczenia widniała data 08 lub 09.2005. Co mnie zdziwiło, pod kanapą obok daty był napis "Czech Republic", nie wiedziałem, że Czesi są podwykonawcami dla BMW, ale też data 2005. Środek, mimo jasnego koloru, wyglądał na bardzo zadbany i potwierdzał przebieg auta. Potem wyruszyliśmy na "jazdę próbną". Tutaj jak dla mnie najmilsze zaskoczenie. Silnik, skrzynia biegów i turbina pracowały najlepiej ze wszystkich bmw, jakimi do tej pory miałem okazje jeździć. Żona stwierdziła nawet, że nie odczuwa dużej różnicy w zmianie biegów, szczególnie z 1 na 2 jak w naszym benzynowym hyundaiu coupe 07, naprawdę wszystko chodziło płynnie. Na zakrętach przy prędkości 10km/h i drugim biegu nie było żadnych zajączków, duszenia itp. Na prostej nic nie ściągało, zresztą właściciel podobno sprawdzał geometrię i wszystko jest w normie. Z usterek zauważyłem tylko niedziałający, lewy spryskiwacz przedniej szyby (ksenony niestety nie mają spryskiwaczy) i wydawało nam się, że lewa żarówka świeci trochę za nisko wobec prawej, ale być może to tylko złudzenie, ze względu na to, że prawa doświetla pobocze. Gdy wróciliśmy do domu przejrzałem zdjęcia i okazało się, że jest jakiś wyciek pod silnikiem, którego nie było widać po zmroku, przez zabudowy i tutaj pytanie do Was czy wiecie co to może być? Jutro przedzwonię do właściciela, zobaczymy co wie na ten temat. Patryk stwierdził też, że chyba było coś robione z podłużnicami, w miejscu gdzie wyglądają jakby ktoś je czymś obwinął, nie wiem jak to wygląda oryginalnie, tutaj też proszę o pomoc. Na zdjęciach znajduje się też tzw. "Car-pass", który potwierdza przebieg samochodu. Mi udało się odczytać informacje o innym komplecie kół (205/55/16) oraz alert o gaśnicy, reszty nie przetłumaczę, gdyż nie znam holenderskiego :) Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale chciałem jak najdokładniej opisać to co udało mi się dowiedzieć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.