
KrEcHoL
Zarejestrowani-
Postów
23 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Slupsk
Osiągnięcia KrEcHoL
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
wstepna diagnoza spalone sprzeglo w skrzyni olej byl czarny wiec wszystko wskazuje na to ze sie skrzynia wysypala najdziwniejsze jest to ze zadnych objawow wczesniej nie bylo... :(
-
Witam. Mam maly problem ze swoim malenstwem... mianowicie sprawa wyglada nastepujaco : pewnego dnia mechanik stwierdzil ze do wymiany jest podpora walu i przegub elastyczny walu zamowil nowe czesci zmienil i przez kilka dni wszystko bylo dobrze auto rewelacyjnie zmienialo biegi wszystko bylo cacy ale pewnego dnia po dodaniu gazu w zakrecie cos zaczelo walic tak ze auto zaczelo sie trzasc za chwile przeszlo i jechalo dalej normalnie po jakims czasie objawy zaczely sie nasilac i przy przyspieszaniu znowu zaczelo trzasc cala buda przy spokojnej jezdzie nic sie nie dzialo wiec dojechalem do domu i zostawilem auto jakis czas pozniej skrzynia przeszla w tryb serwisowy tzn rusza przy wysokich obrotach i dalej spokojnie sie toczy nie chce ryzykowac zakatowania skrzyni wiec postanowilem zapytac czy moze ktos ma podobne doswiadczenia albo jest w stanie cos doradzic bo szkoda zniszczyc auto
-
Lekko mowiac to cudo mozna sobie w d.... wsadzic mamy cos takiego w octavii zamontowane w servisie i fakt przez 3 lata chodzilo dobrze teraz cyrki nie wlacza sie jedna pozycja zarowki leca momentalnie wiec szczerze nie polecam tego badziewa... jak masz dobrego elektryka to pogadaj z gosciem wiem ze robia sami takie cuda i dzialaja latami gotowego nie polecam !!
-
zbigniewst czytaj co napisalem wyzej nie wiem jak jest w innych ale u mnie nie ma 3 biegow i opornik jest tylko jeden na pierwszym biegu drugi bieg idzie do czujnika w chlodnicy a jesli wentylator kreci a temp nie spada to bardzo mozliwe ze chlodnica padla jesli visco jest nowe pompa sprawna termostat tez nic nie zmienia a wentylator kreci to sprawdzilbym ta chlodnice a przydaloby sie sprawdzic czy jest dobrze odpowietrzona u mnie robilo sie to samo pojechalem do goscia odpowietrzyl mi uklad zmienil plyn na orginal bmw i znacznie mnie sie grzala ale problem zniknal dopiero jak zaczal dzialac wentylator tzn temp dochodzi do 104 st (test nr 7) wlacza sie pierwszy bieg wentylatora i zaczyna spadac nie wiem jak to bedzie dalej bo do 108 stopni nie dam rady jej dogrzac
-
Bo skoro wentylator nie wlacza sie przy 108 stopniach na drugim biegu to co ma do rzeczy opornik pierwszego biegu?? Bartek skoro nawet drugi bieg nie chodzi a strzalka idzie pod czerwone pole to moze byc to tez wina pompy wody sprawdz jeszcze ja byc moze cos z nia jest nie tak.
-
Jesli nie chodzi wentylator to zapomnij o cudach :) niestety u mnie nie dzialal i do tego doszedl jeszcze jeden problem czujnik w chlodnicy ktory zalacza jesli temp przekroczy 104 stopnie (wlacza sie pierwszy bieg) i 108 stopnii (wlacza sie drugi bieg) sprawdz czy jak wlaczysz klime to ten wentylator zaczyna krecic jesli tak to nie ma wielkiego problemu jesli nie to wentylator jest do wymiany (na allegro nowy ok 450 - 600 zl) nie kombinuj z opornikiem bo moze to nic nie dac a co do 3 biegow to nie wiem jak w innych BMW ale w moim sa 2 pierwszy od klimy i "dochladzania" a drugi od "wychladzania" jesli visco masz nowe to powalcz z tym wentylatorem i nie sluchaj niektorych rad ze visco nie wyrabia ze sie nie zalacza itp. Jesli szukasz kogos w trojmiescie kto zna sie na BMW to polecam Adam serwis gosc jest mocno qmaty w temacie BMW i napewno cos poradzi. Jakbys chcial namiar to pisz.
-
wentylator wlacza sie przy wlaczeniu klimy wiec jesli o to chodzi to smiga klima nie chlodzi. Bez wlaczonej klimy silnik tez sie grzeje tzn przez pierwszych 15 min temp stoi na 92 stopniach po 15 minutach zaczyna rosnac i to tylko na postoju jak obroty sa kolo 2500 to wtedy temp spada sprawdzilem dzisiaj ta rurke idaca od chlodnicy do pompy jest goraca ale miekka co wydaje mi sie dosc dziwne bo jak dobrze pamietam przed wymiana pompy nie szlo jej scisnac a teraz zgniatam ja spokojnie reka. Co do wentylatora przed chlodnica to uruchamia sie go na 2 sposoby pierwszym jest wlaczenie klimy wtedy wentylator rusza na 1 biegu w momencie jak temperatura przekroczy 108 stopni wtedy powinien sie zalaczyc ten wentylator ale na drugim biegu i za ten drugi sposob odpowiada termowlacznik wentylatora klimatyzacji czyli taki maly czujnik wmontowany w chlodnice od strony pasazera ale nawet przy tej temp wentylator sie nie zalacza mam 3 czujniki jeden stary drugi nowke sztuke a trzeci wyjety ze swiezo przywiezionej e38 i na zadnym nie wlacza sie 2 bieg.
-
mialem to samo u siebie i okazalo sie ze rozrusznik potrzebowal naprawy co jakis czas palil ladnie ale po jakims czasie zacinal sie nie odpalala bylo jedynie slychac cykanie po jakims czasie bylo slychac takie glosne pukniecie i zapalala. Poszedl do regeneracji i od tego czasu nie ma z nim najmiejszych problemow.
-
no wlasnie w tym problem ze nie zalacza ten ktory mialem wymienilismy na nowy i wlaczal sie tylko na 1 bieg przy 104 stopniach pojechalem do elektryka stwierdzil ze z instalacja wszystko jest dobrze i ze czujnik (ktory ma miesiac) jest trafiony mielismy jeszcze jeden wyjety z innej e38 i tez problem jest ten sam tylko ze teraz nawet nie wlacza sie 1 bieg przy 104 stopniach
-
Z klima i temp problem dalej wystepuje tzn wentylator sie nie zalaczal okazalo sie ze wysiadl silnik zmienilismy silnik i po wlaczeniu klimy wentylator zaczyna krecic ale zimne powietrze nie leci wyglada to tak jakby skonczyl sie czynnik ale byl klima byla nabijana 3 miesiace temu. Idac dalej silnik zaczal sie grzac wymienilismy pompe visco i termostat problem dalej wystepuje tzn przez jakis czas trzyma temperature ale w korkach zaczyna sie grzac do 102 - 103 stopni jak rusze to temp spada kolejny postoj i temp znowu w gore. A druga rzecz wentylator klimy wlacza sie tylko przy wlaczeniu klimy i tylko na 1 bieg drugi bieg sie nie uruchamia nawet po przekroczeniu 112 stopni a z tego co pytalem to powinien sie wlaczyc przy 108 na krotko wentylator smiga wymienilismy czujnik w chlodnicy i chodzil ale tylko na 1 biegu jak temp przekroczyla 104 stopni to wtedy zalaczal sie 1 bieg i ja dochladzal. Moze ktos wie gdzie jeszcze szukac problemu bo ja juz nie mam sily.
-
Problem z automatem 4HP24 ślizga się sprzęgło
KrEcHoL odpowiedział(a) na dawca1 temat w Ogólnie o BMW serii 7
Mialem podobna rzecz u siebie tylko ze z inna skrzynia ale problem dokladnie ten sam naprawa skrzyni nie pomogla zawsze bylo uderzenie przy zmianie niektorych biegow okazalo sie ze siadl sterownik od skrzyni wiec moze u Ciebie problem jest ten sam. -
wstepnie zdiagnozowana przyczyna : slizgajacy sie pasek wieloklinowy. A co do tego ze klima nie ma nic do rzeczy to hm jezdzac bez klimy zrobie 1000 km i silnik sie nie zagrzeje a tylko wlacze klime i odrazu zaczyna sie cyrk. Zaczne od paska zobacze czy pomoze. Jak cos bede wiedzial to opisze.
-
Witam. Dzisiaj nabilem klime bo troche za cieplo sie zrobilo. Sprawdzili szczelnosc automatem i wszystko bylo dobrze dojechalem do domu klima chodzila caly czas pozniej przejechalem pare kilometrow i zauwazylem ze silnik zaczyna sie grzac wylaczylem klime przejechalem jeszcze kilka km i temp spadla za jakis czas wlaczylem klime i temp byla dobra pozniej znowu wyskoczyla i to dosc wysoko bo przekroczyla 3/4. Postalem troche za zgaszonym silnikiem i temp nie spadala wlaczylem nawiewy i nic temp taka sama dopiero jak wlaczylem ogrzewanie przedniej szyby i ogrzewanie wykrecilem na 30 stopni to temp silnika momentalnie spadla to samo dzieje sie w trakcie jazdy jak wlaczy sie ogrzewanie przedniej szyby to temp spada. Moze ktos spotkal sie z podobnym problemem i moze cos poradzic. PS przed chwila zrobilem test temperatury przy wylaczonej klimie temp jest 102-103 a po wlaczeniu klimy najpierw wzrosla do 110 a pozniej leciala dalej przy 118 wlaczylem ogrzewanie na max i temp spadla do 106 stopni
-
Witam. Chcialem pogratulowac wszystkim uzytkownikom BMW - panowie dobry wybor :) a wszystkim specjalistom od naszych cudownych aut chcialem pogratulowac zalozenia forum. Rewelacja mozna znalezc duzo ciekawych i pomocnych informacji (a mowia ze bmw to wydatki a tu prosze na forum mozna znalezc porady "zrob to sam")
-
Kosmetyki - porady i wymiana doświadczeń
KrEcHoL odpowiedział(a) na Sebast - BMW Klub Polska temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
panowie to moze by tak zrobic jakies podsumowanie albo ankiete co kto uwaza za najlepsze zebrac to w jeden post i dac wszystkim tym ktorzy chca wyczyscic autko ? a co do felg mam dobry plyn (w sumie jest to jakis kwas) wzery z klockow zeszly po kilku myciach ale niestety tam gdzie cos jest nie tak z felga potrafi sie zrobic jasno niebieski "zaciek" wiec radzilbym ostroznie dawkowac jak sobie przypomne jak sie to nazywa to dopisze :)