
Szyszon
Zarejestrowani-
Postów
55 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Szyszon
- Urodziny 09.03.1984
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e38 728iA 99r
-
Lokalizacja
Kedierzyn-Kozle
-
Zawód
Elektryk
Osiągnięcia Szyszon
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Zdjęcia :!: i jakiś filmik może?
-
Ja odkręcałem 4 torxy, odpinałem kostki, odpinałem linkę pod fotelem i wio na zewnątrz, pas mi wystarczył na tyle żeby go wyciągnąć.
-
Witam koledzy, ostatnio chcąc szybciej ruszyć, przełączyłem się na benzynę, depnąłem i... no właśnie, zaczął dziwnie iść do przodu, jakby nie palił na 1 cylinder. Teraz mam problemy bo samochodem trzęsie na jałowym i nie idzie jak powinien. Na LPG tego efektu nie ma. Odpalam na PB i za chwilę przełącza na LPG i chodzi normalnie. CO może być przyczyną? Świece? Czy idziemy w kierunku mechaniki - cylindry, pierścienie, zawory? http://img43.imageshack.us/img43/2447/14gr2.png edit: dodam, że miałem ok 8l PB w baku więc maaaało. Druga sprawa, przed chwilą po jeździe wszystko wróciło do normy (w inpie jeszcze nie sprawdzałem).
-
mk4 z mono strzałkowej na kolor 16:9
Szyszon odpowiedział(a) na Szyszon temat w Nawigacja samochodowa
Problem rozwiązałem, więc to na przyszłość: Przekodowanie czytnika mk4 dvd ze strzałkowej na normalną 16/9 jest możliwe za pomocą navcodera lub inpy. W inpie logujesz się na moduł nawigacji, i gdzieś w zakładce "active" będzie "mono/kolor", podobnie w navcoderze. Czytnik po takim zabiegu dalej będzie czarno widział świat, należy zainstalować soft mk4 color w nawigacji, ja wgrałem od razu najnowszy modyfikowany PL, poszło jak po maśle i czytnik normalnie działa! -
Czytnik MK3 - umarł? Brak łączności, ciemny ekran
Szyszon odpowiedział(a) na Szyszon temat w Nawigacja samochodowa
Już próbowałem różne softy do mk3... no nic, nagram coś jeszcze, jak wstanie to zostawiam, jak nie da znaku życia to oddaję. Dziwne, że ani inpa ani navcoder nie widzi w ogóle czytnika -
m52b20tu - gaz założony przy 280 tyś (stag 200, magicjet, scorpion reduktor), olej 10w40, przejeździłem 50 tyś bez żadnych problemów, regulacja i wymiana filtra co 10 tyś (gwarancja) - 40 zł. Samochód sprzedałem, ma najechane 350 tyś, padł elektrozawór w reduktorze i wtryski mają już dość. Spalanie ok 11-12 LPG teraz m52b28tu- kupiłem z gazem (stag 300, valteki, reduktor nie wiem), ostatnio padł elektrozawór w reduktorze, muszę wymienić węże gumowe bo są badziewnej jakości i pękają, do tego wtryski padają, ALE jak wspomniałem - kupiłem już z gazem. W 1 tyś zł powinienem się zmieścić z wymianą gratów na następne 80 tyś km. Spalanie ok 11-16 LPG (e38). Dodam - jestem zadowolony z instalacji i nigdy nie miałem większych problemów typu smród, wybuchy czy inne kwiatki, silniki jak działały tak działają, jedzie do przodu, do tyłu, skręca nawet!
-
Czytnik MK3 - umarł? Brak łączności, ciemny ekran
Szyszon opublikował(a) temat w Nawigacja samochodowa
Koledzy mam mały problem, dostałem okazyjnie czytnik mk3. Mam z nim problem ponieważ w ogóle samochód go nie widzi, wygląda to tak: -dioda power w ogóle się nie świeci -podświetlenie wsadu płyty zapala się na 2 sek jak nacisnę guzik wyciągania płyty -w samochodzie ciemność -czytnik pobiera płytę, miesza chwilę i wypluwa (każdą) -inpa nie widzi w ogóle modułu -navcoder również nie widzi jest jeszcze jakaś szansa na ożywienie tego sprzętu? -
Witajcie Koledzy, zakupiłem w końcu czytnik mk4 dvd, ale pochodzi on ze strzałkowej navi e46. Gdzieś wyczytałem, że spokojnie przeprogramuję go na 16:9, załadowałem inpę, wchodzę w navi komp, i znajduję: http://img36.imageshack.us/img36/1867/beznazwy1bg.jpg naciskam f3, ekran miga dwa razy jakby chciał "zaskoczyć" i dalej czerń... dioda power na czytniku normalnie się świeci (ciągle). Macie jakiś pomysł co dalej? może spróbować wgrać soft do mk4? Trochę się boję, bo koszt czytnika nie mały.... Niepokoi mnie również zapis w info sterownika czytnika: niby mk3 !?!?!? Rok produkcji właściwy.: http://img412.imageshack.us/img412/9461/beznazwy2xv.jpg Pozdrawiam
-
Dodam swoje 3 grosze, oleju w skrzyni się nie wymienia z prostego powodu: wymienia się skrzynie jako całość (część), która jest (przykładowo) obliczona na ok 200 tkm. Po tym przebiegu, auto według serwisów to już złom, który należy oddać do utylizacji. Ale Polacy jako naród do końca głupi nie są i dociągają przebiegów typu 400-500 tkm, dzięki właśnie serwisowi. Kupujesz samochód, który przerobił 300 tkm na drogach (czyli ktoś przesiedział, przepierdział,mieszkał ponad 200 dni w tej budzie) i liczysz na to, że olej w skrzyni jest taki jak w dniu zakupu samochodu? Po 10 latach? Albo dostosował się do zużycia części mechanicznych skrzyni? To ja poproszę tą kosmiczną technologię do silnika i żegnam się z serwisem oleju na kolejne 200-300 tkm. Nikt nie zmusza do wymiany oleju, chcesz, jeździj tak jak jest, każdy ma swoje racje, ja wymieniłem i ani lepiej ani gorzej, syfu nie było, ale przy przebiegu rzędu 300 tkm już rozglądam się za używaną skrzynią....
-
Na prostej drodze mój rusza od razu
-
Z mojej strony, pojeździj z pól godzinki po mieście na D (rozgrzej skrzynię) i staraj się jak najdelikatniej rozpędzać auto, na wysokich obrotach skrzynia przeważnie lepiej zmienia biegi, bądź wyczulony na każde szarpnięcie. Sprawdzaj steptronic jeśli takowy będzie, przeciągnij ją na kick-downie pod czerwone pole itp. pojeździj, szarpnięcia mogą być przyczyną sporych problemów bo koszt naprawy zaczyna się w najlepszym przypadku od 3-4 tyś... koszt używki to ok 1500 + olej i filtry.
-
Poczytaj forum o porannych problemach z odpalaniem, kołataniem obrotów i z paleniem nie na wszystkie cylindry. Odma jak najbardziej może być przyczyną, ale lista podejrzanych jest trochę dłuższa, a w niektórych przypadkach (ja) po roku poszukiwań brak pomysłów na stabilny start silnika. Z głównych podejrzanych: Odma Czujnik położenia wałka Nieszczelny dolot Filtr paliwa Świece/Cewki Jeśli gaz - to on może być winny Zapaćkane zawory Powodzenia!
-
Tak chyba musi być, ktoś mi pisał, że na twarz leci chłodniejsze (nie zimne) powietrze, żeby nie usypiać kierowcy... dmucha komuś ze środkowych kratek "GORĄCYM" powietrzem?
-
A co się bardziej opłaca biorąc pod uwagę stanowisko BMW - zapewnić, że olej jest dożywotni i wymieniać DROGIE padnięte skrzynie po 200 tys km, czy robić wymiany oleju co 80-100 tyś?
-
Bo skrzynia automatyczna jest elementem wyposażenia podlegającym wymianie po zużyciu, podobnie jak sprzęgło w manualu. Przewidziano taką na 200tyś km i dziękuję, olej longLIFE na styk wystarcza do tych 200 tys, czyli "teoretycznie" na cały LIFE skrzyni ;-) Nasze mają grubo ponad 200 i jeżdżą...