Skocz do zawartości

fedorek

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    lubuskie

Osiągnięcia fedorek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. marcin.monia.bmw - nie wiem czy faktycznie smarujesz wlasciwe miejsca. Skrzypienie spowodowane jest przez wykrecanie sie karoserii na nierownosciach. Karoseria "pracuje" inaczej niz przylgniete do niej drzwi. Nie smaruj tam gdzie wchodzi szyba. To bez sensu. Posmaruj cala linie styku drzwi z karoseria. Otworz drzwi i spokojnie przyjrzyj sie jak stykaja sie one z karoseria. Posmaruj tez uszczelki gumowe - zarowno te, ktore znajduja sie na drzwiach jak i te na karoserii. Po prostu wszystkie stykajace sie elementy drzwi i karosy przesmaruj preparatem do konserwacji uszczelek gumowych. Kiedys jak mialem Fiata Punto wersje 3-drzwiowa (drzwi byly ogromne i karoseria strasznie sie "wykrecala" - czuc to bylo na kazdej dziurze czy krawezniku) to skrzypieniu zapobieglo wreszcie "dociagniecie" drzwi do karoserii poprzez regulacje rygla zamka przykreconego do slupka karoserii. Na rycinie ponizej poluzowujesz sruby numer 6 i rygiel numer 8 minimalnie przesun w strone wnetrza pojazdu. Dociagnij sruby numer 6 z wyczuciem i sprawdz jak zamykaja sie drzwi. Jezeli przesuniesz za mocno, wowczas drzwi beda sie zatrzaskiwac tylko na jeden zamek. Musisz znalezc punkt, w ktorym drzwi beda sie zatrzaskiwac w miare swobodnie i zeby troszke je dociagnac. Staraj sie nie zmieniac polozenia rygla w pionie. %5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/85033_p.png Ile wiem, tyle pomoglem :) Powodzenia.
  2. wymienilem tydzien temu w sobote odpowietrznik skrzyni korbowej, poskladalem wszystko i na drugi dzien cos mi zaczelo klekotac pod maska w okolicach kokpitu na wolnych obrotach. Na zewnatrz nic nie slychac. To chyba cos z plastikow przykrywajacych silnik. Chyba musze jeszcze raz rozkrecic i poskladac. Jak lekko musne pedal gazu to pukanie znika. Dzisiaj jeszcze uslyszalem ze odglosy (takie brzeczenie) dochodzi w okolicach 2500 obr./min. W sobote rozkrece i zobacze. Mam nadzieje, ze to tylko oslony silnika lub obudowa filtra powietrza. Co sadzicie?
  3. fedorek

    odgłos pracy wtryskiwaczy?

    L-U-K-A-S Twoj silnik to tez 150 konny Common Rail?
  4. fedorek

    odgłos pracy wtryskiwaczy?

    w jaki sposob? samemu mozna czy w jakims warsztacie wyspecjalizowanym w dieslach?
  5. fedorek

    odgłos pracy wtryskiwaczy?

    Witam! Czy jak energicznie przyspieszacie Waszymi dieslami z common rail (150 KM) to slyszycie takie jakby cykanie od 3000 obr./min.? Czy to wtryskiwacze? Czy one leja czy co? Wczesniej mialem Mondeo TDCI i tez cykały wtryski. Pozdrawiam
  6. fedorek

    skrzypi fotel kierowcy

    ile jest srub mocujacych fotel? trzeba stosowac jakies specjalne tricki przy wyciaganiu fotela? Odlaczac akumulator, zeby nic sie nie stalo z pirotechnicznymi napinaczami pasow?
  7. fedorek

    skrzypi fotel kierowcy

    Witam! skrzypi mi fotel kierowcy, wtedy kiedy wsiadam lub wysiadam z auta oraz w zakretach. Skrzypi wowczas, kiedy wierce tylkiem w fotelu na lewo i prawo. Mam sterowanie fotela mechaniczne. Jak zdemontowalem plastik oslaniajacy dzwignie do regulacji fotela i psiknalem jego mocowania WD40 i wcisnalem z powrotem to problem jakby ustal na kilka tygodni. Kiedy powrocil, to wyczulem ze skrzypienie ustalo, kiedy ustawilem siedzisko w najnizszej pozycji. Po kilkunastu dniach znowy skrzypi. Nie wiem czy to skrzypienie pochodzi z plastikowej oslony czy moze ze sprezyn w macie siedziska. Czy ktos z Was mial taki problem? Pozdrawiam
  8. zamontowałem wczoraj separator - ten, ktory wczesniej pokazywalem Wam na zdjeciach. Dotychczas byl tam taki plastikowy koszyczek z nalozonym na niego materialem filtrujacym. Wywalilem go razem z o-ringiem, ktorym pod nim siedzial. Zalozylem nowy wklad, nowy o-ring i 2 nowe uszczelki (wszystko w komplecie). I jest OK. Wszystko pasowało. Przypominam, ze mam silnik M47N (150 koni) i nie wiem jak jest z silnikiem M47. W katalogu BMW nie widze, zeby do M47 byl dostepny samodzielny filterek badz odpowietrznik. Za zakupiony odpowietrznik do M47N zaplacilem w sieci FOTA (maja tez salony BMW w Polsce, dlatego podjechalem do nich; w moim miescie nie ma dealera BMW) 63,38 złotych brutto.
  9. faktycznie separator (breather) jest w porządku. Bolo73 potwierdził mi na privie, ze upewnial sie w ASO czy aby jest to nastepca filtra z M47. Potwierdza to słowa tudm-a, ze ten odpowietrznik silnika M47N to wynik ewolucji silnika M47. Zamieszczam zdjęcia odpowietrznika rozłozonego na czesci jak i w calosci: http://images27.fotosik.pl/135/f175333ed63472dfm.jpg http://images34.fotosik.pl/98/638474d9be021622m.jpg http://images26.fotosik.pl/136/e45b510ccd835819m.jpg a tak to sie prezentuje w katalogu BMW (pozycja 15): %5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/152234_p.png
  10. czyli chyba wszystko w porzadku. Ma to fantycznie forme odpowietrznika. Jak zdjalem pokrywke to sa tam takie dwa "kominki" o lejkowatym ksztalcie. W takim razie wezme sie za wymiane :)
  11. Witam, kupilem w Fota separator oleju (breather) do odpowietrzania skrzyni korbowej silnika do mojej 320d (M47N). W pudełku jest komplet dwóch uszczelek, o-ring i separator oleju. Ale nie ma nic co przypomina filtr. Wszystkie elementy separatora sa plastikowe. Nie ma zadnego wkladu filtrujacego z jakiegos wlokna albo siatki. Czy to jest normalne?? Wyglada to tak jakby mozna bylo rozebrac, wyczyscic i zmontowac ponownie po jakims czasie.
  12. aby nie bylo efektu skrzypienia podczas "wykręcania" się karoserii na nierównościach należy od czasu do czasu (co najmniej po każdym umyciu auta) posmarować uszczelkę numer 5 na poniższym obrazku: %5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/18162_p.png po jej wewnętrznej stronie (tam jest taki lekki meszek i to jego należy posmarować). mozna tez przesmarowac plynem do uszczelek te aluminiowa listwe do ktorej ww. uszczelka dolega po zamknieciu drzwi (na ponizszym obrazku jest to numer 1: %5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/99476_p.png ja smaruje takim plynem do uszczelek z gabeczka (chyba niemieckiej firmy "Z1"). U mnie trzeszcza tylko drzwi kierowcy. Chyba dlatego ze sa najczesciej otwierane i ta uszczelka ulega zuzyciu. Smaruje oczywiscie wszystkie furtki - na pewno nie zaszkodzi. Powodzenia! Mysle, ze temat jest zamkniety.
  13. Czym różni się silnik m47n od m47r? Wał korbowy i pompa paliwa jest inna. Chodzi mi o korbowód i panewki. Czy silnik m47r był montowany w bmw czy tylko w Roverach.
  14. Witam! Czy w Waszych autach tez wystepuje luz, kiedy rusza sie kierownica gora-dol. Luz jest delikatnie wyczuwalny. Jest on rozny dla roznego polozenia kierownicy. Kiedy jesy skarajnie opuszczona lub skrajnie podniesiona - luz jest bardziej wyczuwalny. Aby wyczuc luz nalezy chwaycic kierownice na godzinie 14:45 lub 18:00 i wykonywac delikatne ruchy gora-dol. Kiedys mialem tez podobny luz w E36 i myslalem ze w nowszych modelach nie ma tej dolegliwosci. Prosze o pomoc. Probowalem juz dociagnac mimosrod od regulacji kierownicy ale nic to nie pomoglo. Pozdrawiam.
  15. masz racje Mike68. Dawniej kierowcy w PRL nie mieli do dyspozycji specyfikow do uszczelek. Tylko smarowalo sie wazelina techniczna. Rownie zima wazelina zabezpiecza przed przymarzaniem uszczelek do drzwi. Wazelina to tani i sprawdzony przez naszych ojcow sposob na uszczelki :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.