8ka to auto klasy GT, nie zostało zbudowane by jeździć nim po torze, bmw miało dobrych inżynierów ale praw fizyki się nie da przeskoczyć, to waży dwie tony :) fakt kilku znajomych próbowało (
) ale nie wiem czy to ma jakiś sens. Jeśli brakuje Ci mocy zawsze możesz kupić 5.4, ew. manuala, jest jeszcze CSi (380km). Mój kolega zbudował na bazie silnika M73, z dołożoną elektroniką M70 ósemkę, przy dyfrze ze szperą 3.10 wrażenia z przyszpieszenia były porównywalne z m3 e36 którym kiedyś jechałem. Tak czy inaczej na tor najlepsze będzie porsche, reszta wymienionych też nie bardzo się nada. (co tu w ogóle robi alfa!?) Nie dziwię się, że po lekturze tematu odechciewa się zakupu, większość opisywanych aut była bumerangami, nie mogącymi znaleść właściciela, mocno dojechanymi i naprawianymi "po polsku". Na szczęście przez ostanie lata (temat nie był tak naprawdę aktualizowany od 3 lat bo ósemkowicze przenieśli się na inne forum) to się zmienia. Zmienił się przedewszystkim odbiorca, ósemka straciła status auta szpanerskiego a stała/staje się cenionym klasykiem/przyszłym klasykiem. To widać choćby po rosnącej ilości artykułów w prasie branżowej (Automobilista, Classicauto, Top Gear) TV(jeden z ostatnich odc. Automaniaka) a także powolnym wzroście cen. Z zalet ósemki tak na szybko to - najwyższa seria BMW, do dziś nie doczekała się następcy - samochód nad którym przez 8 lat pracowało 2tys inżynierów, którego projekt kosztował miliard marek (najbogatsze teamy F1 nie mają takich budżetów) - brak utraty wartości w raz z wiekiem - auto w 100% zbudowane w Niemczech, przez Niemców i z niemieckich materiałów - pewna niepowtarzalność, tylko 250 egzemplarzy w PL - silnik v12 w wersji 850 - niska cena zakupu Koszty utrzymania tak jak już napisali poprzednicy są w granicach wyższych modeli bmw. W kwesti zakupu za dobre m70 trzeba zapłacić 10k EUR, M73 15k EUR, CSi 20k EUR. Za egzemplarze idealne, z przebiegami poniżej 100k, przemonożyć powyższe kwoty razy 2. Za nowe 850 w wersji podstawowej trzeba było zapłacić 140tys DM, mniej więcej tyle kosztowało 5-6 egzemplarzy e36 316. Najtańsze Ferrari (model 348) kosztowało około 160tys DM.