Skocz do zawartości

quest

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia quest

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. 8ka to auto klasy GT, nie zostało zbudowane by jeździć nim po torze, bmw miało dobrych inżynierów ale praw fizyki się nie da przeskoczyć, to waży dwie tony :) fakt kilku znajomych próbowało ( ) ale nie wiem czy to ma jakiś sens. Jeśli brakuje Ci mocy zawsze możesz kupić 5.4, ew. manuala, jest jeszcze CSi (380km). Mój kolega zbudował na bazie silnika M73, z dołożoną elektroniką M70 ósemkę, przy dyfrze ze szperą 3.10 wrażenia z przyszpieszenia były porównywalne z m3 e36 którym kiedyś jechałem. Tak czy inaczej na tor najlepsze będzie porsche, reszta wymienionych też nie bardzo się nada. (co tu w ogóle robi alfa!?) Nie dziwię się, że po lekturze tematu odechciewa się zakupu, większość opisywanych aut była bumerangami, nie mogącymi znaleść właściciela, mocno dojechanymi i naprawianymi "po polsku". Na szczęście przez ostanie lata (temat nie był tak naprawdę aktualizowany od 3 lat bo ósemkowicze przenieśli się na inne forum) to się zmienia. Zmienił się przedewszystkim odbiorca, ósemka straciła status auta szpanerskiego a stała/staje się cenionym klasykiem/przyszłym klasykiem. To widać choćby po rosnącej ilości artykułów w prasie branżowej (Automobilista, Classicauto, Top Gear) TV(jeden z ostatnich odc. Automaniaka) a także powolnym wzroście cen. Z zalet ósemki tak na szybko to - najwyższa seria BMW, do dziś nie doczekała się następcy - samochód nad którym przez 8 lat pracowało 2tys inżynierów, którego projekt kosztował miliard marek (najbogatsze teamy F1 nie mają takich budżetów) - brak utraty wartości w raz z wiekiem - auto w 100% zbudowane w Niemczech, przez Niemców i z niemieckich materiałów - pewna niepowtarzalność, tylko 250 egzemplarzy w PL - silnik v12 w wersji 850 - niska cena zakupu Koszty utrzymania tak jak już napisali poprzednicy są w granicach wyższych modeli bmw. W kwesti zakupu za dobre m70 trzeba zapłacić 10k EUR, M73 15k EUR, CSi 20k EUR. Za egzemplarze idealne, z przebiegami poniżej 100k, przemonożyć powyższe kwoty razy 2. Za nowe 850 w wersji podstawowej trzeba było zapłacić 140tys DM, mniej więcej tyle kosztowało 5-6 egzemplarzy e36 316. Najtańsze Ferrari (model 348) kosztowało około 160tys DM.
  2. to ósemka Tommekz, był tu chyba kiedyś moderatorem na forum. Sprowadzona ze szwajcari na początku 2001 roku :)
  3. ta osiem z częstochowy to prawdziwy rodzyn, jeszcze 2-3 lata temu rosła na niej trawa i schodził z niej klar, ogółem to jakieś 10 lat pod chmurką. Kontynuując temat spisu ósemek (przejąłem go od Marcina850 który założył ten wątek) doliczyliśmy się około 250 egzemplarzy które przeszły przez nasz kraj w ciągu ostatnich 7-8 lat. Gdyby ktoś posiadał informacje na temat jakichkolwiek ósemek w naszym kraju (zdjęcia etc.) i mógł się podzielić to proszę pisać w tym temacie/ew. na pw. :) pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.