Skocz do zawartości

ekoDC

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 3 e46 / 1998 r. / 1895 cm3 / benzyna

Osiągnięcia ekoDC

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki, koledzy za odpowiedź. Ponieważ pierwszy raz będę przeprowadzał taką "operację" więc chce to zrobić porządnie. Mam jeszcze jedno pytanie czy kolejność czynności jest ok? 1. Mycie samochodu (ewentualnie glinka) 2. Polerowanie 3. Nałożenie preparatu typu Pre-Wax aby usunąć resztkę pasty polerskiej 4. Nałożenie wosku ochronnego. Zgadza się?
  2. Witam, Jakiś czas nie było mnie w kraju. W związku z tym moje BMW posłusznie stało pod blokiem i czekało. No właśnie pod blokiem. Po zmyciu zimowego brudu zauważłem sporo rys! których wcześniej nie było. Zanim zdecyduje się na polerkę w zakładzie lakierniczym, chce spróbować domowych metod. Jaki środek polecacie? http://s29.postimg.org/w1ablstbr/20150318_132848_1.jpg http://s12.postimg.org/jfrgzi6rh/20150318_132938_1.jpg
  3. I jak chłopaki jakaś odpowiedź albo chociaż wskazanie tematu w którym jest o konserwacji BMW?
  4. Kochani, Stałem się szczęśliwym posiadaczem pięknego BMW e46 '00, benzyna 1.8l Mam pytanie. Ponieważ jest to pierwsze auto w moim życiu, na jakie elementy podaczas jego użytkowania trzeba zwracać uwagę? O które elementy należy dbać najbardziej, które należy najczęściej konserwować. Jakie elementy są najbardziej wrażliwe. Proszę o jakiś króciutki przewodnik aby moja BMW żyła długo i szczęśliwie i służyła mojemu synowi gdy go będę miał i będzie wystarczająco dla niej duży :) Przy okazji chciałbym spytać jak się nazywa lub gdzie mogę dostać taką małą zaślepką którą się montuje w tapicerce, a w która wchodzi przycisk zamykania drzwi? Przepraszam ale nie wiem jak dokładniej ją opisać. Chodzi o ten trigger/przycisk koło szyby który się wciska aby zamknąć drzwi od środka. Aby nie wystawał perfidnie z tapicerki ma on taką okrągłą zaślepkę. Gdy montowałem nowy podnośnik szyby o którego uszkodzeniu poinformował mnie sprzedawca niestety go zgubiłem... Udało mi się znaleść zdjęcie pokazujące o jaką zaślepkę mi chodzi http://ifotos.pl/zobacz/zalepkajp_xwanrrn.jpg/ Potrzebuje jej nazwy aby ją znaleźć. Próbowałem już różnych nazw ale wciąż niemogę jej odszukać. Pozdrawiam
  5. Jeszcze raz dzięki za całą pomoc. Auto ma taki właśnie przebieg. To nie podlega dyskusji :). Wciąż jednak proszę o odpowiedź dlaczego akurat 5W40 czy 10W40 a nie naprzykład 0W50 skoro jest on w teorii lepszy. Domyślam się że chodzi o to że nie jest to już nowy silnik i nie powinno się lać takiego oleju mimo że jest lepszy. Tylko pytanie dlaczego :) ? P.S Dziękuje gratulacji za samochód. Wczoraj zostałem szczęśliwym nabywcą 850 :). Ale e46 to ciągle moje kochanie :). Żonka jest troche zazdrosna ale cóż.... :)
  6. Koledzy, Po pierwsze dzięki za pomoc. Po drugie. Najpierw użyje płukanki to wyczszczenia silnika po poprzednim oleju. Następnie zaleje silnik syntetykiem 10W40 (firmy jeszcze nie wybrałem) Po trzecie. Tak samochód ma taki przebieg. Jeździła nim żona mojego wujka. W zasadzie była to droga praca-dom + zakupy. W tym miejscu spytacie dlaczego nie spytam o poprzedni olej mojego wujka. Otóż nie mam obecnie z nimi kontaktu. Długa to historia i nie ma sensu się rozpisywać. Czy mógłbym poprosić aby ktoś odpowiedział na 1 pytanie w moim poście? Dlaczego 10W40 a nie np. 0W50 skoro to w teorii wyższej klasy olej? Pozdrawiam
  7. Witam, Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e46 318i 1998r, 1895cm3 kolor czarny ( kolor nie ma znaczenia ale jestem z niej dumny więc napisze :) : W dniu jutrzejszym chciałbym przeprowadzić wymianę oleju. Jest to mój pierwszy samochód i pierwsza wymiana oleju. Przeczytałem mnóstwo inf. w internecie na temat olejów. Nadmiar wiedzy spowodował jednak pytania. Oto one: 1. W interncie polecany jest przeważnie olej W10-40. Niemniej spotkałem się z oceną iż pierwsza wartość tej nazwy czyli 10W im niższa tym lepsze smarowanie w niskich temp. zaś druga część tj.40 im wyższa tym lepsze smarowanie w wyższych temp. czy zatem nie lepszy były olej o oznaczeniu 0W-60 ? 2. Dowiedziałem się również że nie należy używać oleju syntetycznego jeśli nie ma informacji jaki olej używany był wcześniej, aby nie doprowadzić do rozszczelnienia silnika. Pozostaje zatem pytanie czy użyć pół-syntetyka czy mineralnego oleju. Przeglądająć www spotkałem się z opinią iż jeśli jest to samochód starszy ( a swoje lata już ma ) z dużym przebiegiem ( obecnie 113 tys. ) to najlepiej użyć oleju minerlanego. Niemniej większość osób z którymi rozmawiałem poleca użyć pół-syntetyka. Co zatem użyć? 3. Pytanie 3 może banalne dla wyjadaczy, jednak dla mnie skomplikowane. Jak sprawdzić czy silnik bierze olej? czym to może skutkować? 4. Moja obecna BMW to moja miłość. Chciałbym aby był to pierwszy samochód mojego jeszcze nie narodzonego syna. Nie chce zatem wlewać byle czego. Nie mniej nie chce również wydawać pieniędzy tylko dlatego że dana firma jest bardziej renomowana. Co zatem proponujecie. Valvoline, Motul, Mobile 1, Castrol, Liquid Moly ? Może jeszcze coś innego? 5. Ostatnie moje pytanie z ciekawości. Co stało by się w przypadku gdyby poprzedni właściciel używał mineralnego oleju, a ja użyłbym pół-syntetyka ? To samo co w przypadku użycia po takim oleju oleju syntetycznego? Pozdrawiam i z góry dziękuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.