
leniobec
Zarejestrowani-
Postów
35 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E46, M54B30, 2004, MS 45.0 for M56
Osiągnięcia leniobec
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Sondy okazały sie sprawne. Tylko na kablach poprzedni właściciel porobił jakieś cuda i nie działały poprawnie. Teraz po usunięciu tego i skasowaniu adaptacji sondy pracują tak: http://img822.imageshack.us/img822/669/0hn8.jpg Zastanawia mnie tylko jeszcze olej na pierwszej świecy. Na pozostałych go nie ma. Czy może to być wina uszczelek pod pokrywą zaworów?
-
Instalacja DIS na Vmware
leniobec odpowiedział(a) na nerwus temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Kolego oddaj ten kabel i przeczytaj moją odpowiedź na tej stronie: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=96&t=179936&p=1628476#p1628476 Kabel Vikena to porażka! Też miałem non stop błędy IFH-0009 i IFH-0003, a one mówią o braku właściwej komunikacji INPY z samochodem. Kupiłem E-Volt i działa idealnie. -
Jestem po badaniu ciśnienia, wychodzi na to że jest w porządku. Silnik był w sumie ciepły kiedy był badany, ale wyszło mi że niecałe 12 bar mam na cylindrach. Kiedy mechanik odkręcił świece na pierwszej tej od przodu był olej, pozostałe były czyste. Wiecie co może powodować pojawianie się oleju na pierwszej świecy? Być może dlatego mam problem z odpaleniem samochodu na ciepłym silniku? Na zimnym pali normalnie. Po zbadaniu ciśnienia, postanowiłem przyjrzeć się sondom lambda, i jak się okazało, mechanik kiedy się do do nich dostał, kable były posklejane taśmą, a gdy je ściągnął widać że było coś kombinowane z sondami. Na jednym z przewodów założony jakiś opornik, lub coś podobnego - nie znam się. Umówiłem się na wtorek że zostawię auto na cały dzień to mechanik przyjrzy się sondom dokładniej. Wstępnie badanie pokazało że jedna sonda przed kat. nie daje w ogóle odczytów, zaś druga daje ale jakby jakieś zbyt niskie. Mechanik powiedział, że mogły być sondy kombinowane bo auto może nie mieć katalizatora i stąd kombinowane sondy. Zastanawiam się co koleś od którego kupiłem auto kombinował. Teraz kiedy mechanik pogrzebał przy tych kablach od sond i pozaklejał je z powrotem auto w trakcie jazdy czasem dziwnie spada do 500 obrotów i silnikiem zaczyna terepać. Gdy go zgaszę i od nowa odpalę, powraca do normalnej pracy. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć czy powinienem wymienić te sondy?
-
Nikt nie miał ochoty mi odpisać, mimo to oddałem kabel Viakena, kupiłem kabel E-volt i działa bez problemu. Musiałem tylko plik obd.ini zmienić jak należy czyli: [OBD] Port=COM1 Hardware=OBD RETRY=ON MODE=NORMAL UBATT=OFF ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xF0000000 ;Tracelevel=0x0000FFFF ; Bit 0 = Funktionsaufruf ; Bit 1 = io Ergebnis ; Bit 2 = nio Ergebnis ; Bit 3 = Detailinfos ; Nibble 0 = readchar_wait ; Nibble 1 = main ; Nibble 2 = cmd ; Nibble 3 = obd ; Nibble 4 = send_and_receive_... ; Nibble 5 = read_telegram_... ; Nibble 6 = send_telegram ; Nibble 7 = SendData [UNIT_A] Port=Com1 Hardware=USB [UNIT_B] Port=Com2 Hardware=USB [UNIT_C] Port=Com3 Hardware=USB [UNIT_D] Port=Com4 Hardware=USB [UNIT_E] Port=Com5 Hardware=OBD [UNIT_F] Port=Com6 Hardware=OBD [UNIT_G] Port=Com7 Hardware=OBD [UNIT_H] Port=Com8 Hardware=OBD [UNIT_I] Port=Com9 Hardware=OBD [UNIT_J] Port=Com10 Hardware=OBD [UNIT_K] Port=Com11 Hardware=OBD [UNIT_L] Port=Com12 Hardware=OBD [UNIT_M] Port=Com13 Hardware=OBD [UNIT_N] Port=Com14 Hardware=OBD [UNIT_O] Port=Com15 Hardware=OBD [UNIT_P] Port=Com16 Hardware=OBD i zainstalować sterowniki na wersję nie najnowsza tylko 2.8.17. Kabel po wpisaniu w OBD.ini, UBATT=OFF, wykrywa akumulator po podłączeniu do laptopa, a po przekręceniu kluczyka wykrywa zapłon. Wszystko działa idealnie. NCS-Expert również. Nie polecam kabla z Viacena straciłem przez nich 3 tygodnie ponadto nie oddali mi jeszcze pieniędzy! PORAŻKA!
-
Łukasz taka diagnoza zasługuje nie tylko na dobre słowo. Niejeden mechanik za taką diagnozę bierze kupę kasy. :) Ty to robisz za free, to jest super. Na piątek jestem umówiony z mechanikiem na badanie ciśnienia cylindrów oraz wymianę świec. Zastanawiam się czy poradzi on sobie ze zmierzeniem tego ciśnienia bo nie ma sprzętu do tego pod DISa. Ponadto czy wymiana świec ma teraz sens skoro czeka mnie remont? Gdzie Ty to w tych logach wyczytałeś że przepływomierz odmierzył prawidłowo 12-20kg?
-
Dzięki Łukasz za EKSPERCKĄ analizę. Tak to profesjonalnie ująłeś, że do końca nie wiem czy nadal mam sondę walniętą czy nie. Podejrzewam, że chyba jest to co gorsze, czyli pierścienie na cylindrach i remont silnika... Uuuu :(. Trochę boli. Będę musiał poszukać kogoś uczciwego na Podkarpaciu. Może kogoś polecicie, kto zna się na tym i nie kradnie części, robi to za co mu się płaci? Tak niestety podejrzewałem, że będzie to szczelność na cylindrach. Na wtorek umówiłem się na badanie sond lambda, ale z tego co Łukasz piszesz nie ma to sensu, bo są one dobre? Dobrze Cię zrozumiałem? :oops: Zazdroszczę Ci Łukasz wiedzy i pozdrawiam! Dzięki takim ludziom to forum jest czymś naprawdę fajnym :wink:
-
Szkoda że nikt nie odpowiedział co mogą oznaczać te błędy. Jednak chyba doszedłem do sedna. Po sprawdzeniu sondy lambda pokazuje mi taki odczyt: http://img194.imageshack.us/img194/1186/testlambda3.jpg Czy dobrze czytam. Mam walniętą sondę na banku 2? Podpowiedzcie koledzy o którą to sondę chodzi i czy można stosować jakieś zamienniki bo orginalna w ASO około 700 zł.
-
Zabawa NCS - Nie odpale auta! POMOCY!
leniobec odpowiedział(a) na leniobec temat w Diagnoza komputerowa
Okazało się że właśnie tak zrobiłem. Przekodowałem chyba modół AEWS i domyślnie miałem ustawione odpalanie silnika tylko kiedy wciśnięte będzie sprzęgło. To był problem który sprawił, to zamieszanie. :oops: Przepraszam koledzy! -
Zabawa NCS - Nie odpale auta! POMOCY!
leniobec odpowiedział(a) na leniobec temat w Diagnoza komputerowa
Dochodzę do wniosku że musiał być to ABG, AEWS, AKMB, ALSZ. Tymi się zacząłem nieszczęśliwie bawić. Niestety ale nie mam sczytanych konfiguracji jakie były na początku. Zastanawiam się czy załadowanie pustych FSW_PSW.MAN dla tych funkcji coś pomoże? Ponoć to przywraca ustawienia domyślne. Działa! Naprawiłem problem. J.W. -
Zabawa NCS - Nie odpale auta! POMOCY!
leniobec odpowiedział(a) na leniobec temat w Diagnoza komputerowa
Co znaczy przekoduj? Jakieś instrukcje dokładniejsze proszę bo ledwie znam NCS. Albo proszę o jakieś FAQ jak się go nauczyć. :) -
Zabawa NCS - Nie odpale auta! POMOCY!
leniobec odpowiedział(a) na leniobec temat w Diagnoza komputerowa
Nie pamiętam. Chyba wszedłem w AKMB lub w ALSZ. Pod blokiem nie mam zasięgu do internetu bo niestety nie mieszkam w domu. Dlatego zdalnie raczej nie da się połączyć. Może ktoś jest z Rzeszowa i zna się w temacie? -
Przyrzekam że już nic więcej nie dotknę, tylko pomóżcie mi uruchomić samochód! :) Usiłowałem uruchomić Światła do Jazdy Dziennej ale nie mogłem połączyć się z ALSZ. Tak się męczyłem, że zacząłem kombinować przy innych opcjach. Efektem jest to że przekręcając kluczyk samochód w ogóle nie reaguje. Akumulator jest naładowany i nie mam pojęcia którego ECU użyłem? Chciałbym teraz to naprawić, ale nie mam pomysłu co robić? Czeka mnie prawdopodobnie laweta. Tylko nie mam pojęcia kto w Rzeszowie mógłby pomoc z tematem? POMOCY! :oops:
-
Urban którą Inpę dokładnie pobrałeś? Masz jakiś link? mack10koro U mnie z tym samym interfejsem i sterownikami instaluje się tylko port COM, nie instaluje mi się Kontroler magistrali szeregowej USB. Może to jest powodem problemów z raz działającą INPĄ a innym razem brakiem łączności. Bardzo dziwnie się on zachowuje. Jak zainstalować ten kontroler?
-
Koledzy mam wersję USA 2004 Mb4B30 od dłuższego czasu zmagam sie z błędem "Service engining soon". Gdy zakładałem LPG gazownik po zdjęciu kolektora zauważył na zaworach olej: http://paulinapanek.itl.pl/tmp/1.jpg Po odczytaniu błędów INPA wyglądają one tak: http://imageshack.us/a/img28/166/detail1fu.jpg http://imageshack.us/a/img14/8531/detail2i.jpg http://imageshack.us/a/img607/8392/detail3y.jpg http://imageshack.us/a/img20/7000/detail4d.jpg http://imageshack.us/a/img834/3356/detail5.jpg http://imageshack.us/a/img594/1641/detail6.jpg http://imageshack.us/a/img402/8140/detail7b.jpg http://imageshack.us/a/img811/4862/detail8.jpg Czy dobrze rozumie, że to złe odczyty sond lambda. Podejrzewam że mogą to być uszczelniacze zaworów do wymiany. Jak się do tego zabrać? Nie chciałbym ściągać głowicy i pchać się w duże koszty. Oczywiście błędy skasowałem ale problem nadal pozostał. Nie wiem co robić. Zamierzam zmienić świece i zbadać ciśnienie w tłokach, może to mi coś powie... Auto było uderzone w USA i zastanawiam się czy nie był zmieniany silnik. Gdy wchodzę do INPA i wybieram opcję F3 czyli model E46 Engine MS 43.0 for M54 - bo wydaje mis się że taki mam motor to wyskakuje mi błąd: http://imageshack.us/a/img836/9944/error1e.jpg Natomiast gdy wybiorę F4 czyli model E65 Engine MS 45 for M54 INPA komunikuje się z autem. Co jest tego powodem?
-
Instalacja DIS na Vmware
leniobec odpowiedział(a) na nerwus temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Dziękuję Ci Nerwus za odpowiedz. Podziwam twoje poświęcenie i konsekwencje w odpowiedzi na takie laickie pytania. Bardzo sie tu udzielasz co jest bezcenne dla osob ktore sie ucza jak np ja. Dzisiaj po pracy sproboje zrobic jak mowisz i wtedy zobacze co sie bedzie dzialo. Przy okazji koledzy, gdzie można znajeźć jakieś najlepiej w języku polskim opis podstawowych funkcji w DIS? Np instrukcję jak sprawdzić błędy, przeprowadzić jakieś testy. Jest coś w sieci podobnego w dostępie? Chciałbym się trochę pouczyć...