Skocz do zawartości

szatraś

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW Z4M Roadster

Osiągnięcia szatraś

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Papierowe osiągi tylko potwierdzają wrażenia z jazdy jakie gwarantują E89 z poszczególnymi silnikami... 35i czy 35is to zupełnie inna bajka niż wszystkie pozostałe wersje ze słabszymi jednostkami. Jesli chodzi o N52 zastosowany w poliftowej E85, E86 i E89, to brzmi wyraźnie gorzej od M54 (montowanego w przedliftowym E85). Poza tym ciężko cokolwiek mu zarzucić. Natomiast N54B30, zarówno w wersji 306 i 340 km, to świetnie silniki, ciągnące od samego dołu za pomocą dwóch małych turbin. Poza tym jeśli chodzi o FUN z jazdy, to E89 jest o niebo nudniejsza w stosunku do poprzednika (głównie za sprawą kiepskiego zawieszenia nienadążającego za ekstremalną masą auta). Poza tym w Z4M montowali wysokoobrotowy S54B32 i szperę :twisted: Ceny 35i i 35is są stosunkowo niskie, ponieważ E89 straciła wyraźnie charakter auta sportowego, i dla większości ludzi to piękny, przyjemny cruiser w którym odpowiedniejszy wydaje się oszczędny silnik... Poza tym 35i czy 35is to nie są eMki, co wpływa wyraźnie na renomę (a zarazem cenę) tego auta.
  2. Tak jak wspomnial kolega swistar, to identyczne silniki, a jedyna roznica polega na sofcie. Poza tym 35is ma w standardzie automat i adaptacyjne zawieszenie. Lusterka sa seryjnie srebrne, wydech glosniejszy, a optyczny m-pakiet (seryjny) rozni sie troche od tego w 35i. Wiecej roznic nie ma o ile mnie pamiec nie myli. Jesli komus zalezy na manualu, to bierze 35i. W przeciwnym razie rozsadniej poszukac 35is. Co to znaczy "nie jest raczej ceniony"? To rewelacyjna jednostka pod wzgledem osiagow. A jesli mowimy o awaryjnosci, to akurat ten silnik stanowi najmniejszy problem w E89. Rowniez nie rozumiem wzmianki o M54 - to jedna z najlepszych R6 w historii motoryzacji... Poza tym te silniki nie maja ze soba wiele wspolnego...
  3. szatraś

    Pytania przed kupnem Z4

    Odczucia z jazdy są o wiele głębsze niz w przypadku np. E46 z M54B30. Ogolnie rzecz biorac sprawia wiele frajdy :) o wiele wiecej niz nawet sporo mocniejsze limuzyny. Roznica pomiedzy 3.0si a 3.0i jest znikoma jesli mowimy o osiagach. Nowsza jednostka w teorii wyroznia sie wieksza moca, ale tez brzmi zauwazalnie gorzej niz starszy motor. Uturbiona czworka to tragedia w porownaniu do trzylitrowej R6. Kultura pracy, dzwiek i krzywa mocy sa bajeczne :)
  4. szatraś

    Pytania przed kupnem Z4

    zetti Mowisz to na podstawie wlasnego doswiadczenia? Pytam, bo ze wszystkich znanych mi zrodel, jak i mojej zabawy z dachem wynika, ze to raczej niemozliwe. Silnik w obudowie przymocowany jest do szkieletu dachu i nie wyobrazam sobie wyjecia go, bez demontazu calej konstrukcji. Jesli chodzi o proby naprawy agregatu hydraulicznego to owszem, niektorym udalo sie go uratowac. W moim przypadku bylo juz za pozno, i wygladal on tak: http://i284.photobucket.com/albums/ll6/szatras/hyd_zpsjoypd4rw.jpg
  5. szatraś

    Pytania przed kupnem Z4

    Z4 E85 to zupelnie prosty w konstrukcji samochod, do sprawdzenia przez pierwszego lepszego mechanika majacego odrobine oleju w glowie :norty: Ja kupujac kiedys 3.0i, i pol roku temu Z4M sam zajalem sie dokladnymi ogledzinami na podnosniku. A mechanikiem nie jestem. Kilka uwag: -w wiekszosci egzemplarzy wystapily problemy z hydraulika dachu. Kanaly odprowadzajace wode czesto sie zapychaja przez liscie i inne smieci (w szczegolnosci gdy auto nie bylo garazowane), co skutkuje zalaniem agregatu hydraulicznego. Usterke mozna usunac samemu - w internecie znajduje sie sporo poradnikow. Glowny i w zasadzie jedyny koszt to nowa pompa. Ja do poprzedniej 3.0i kupilem za 360 euro, nowa oryginalna. Wymienilem sam - caly weekend z glowy :mad2: -w 3.0i podobnie jak w E46 pekaja tylne sprezyny. Warto sprawdzic czy sa cale. Ewentualna naprawa jest tania i prosta. -poza ///M stosowane bylo elektryczne wspomaganie. Sporo ludzi skarzy sie na tzw. sticky stearing - uklad w wyniku wyzszych temperatur potrafi sie "kleic" i nie odbija samodzielnie do pozycji centralnej. Nie znam jednak sposobow ani kosztow ewentualnej naprawy. Ten problem u mnie nie wystapil przez 3 lata uzytkowania 3.0i. -silnik M54B30 moze pobierac odrobine oleju (w rozsadnych ilosciach typu 0,5-1l na 10000km). To nic nadzwyczajnego. Poza powyzszym to naprawe trwala konstrukcja. Auto daje niesamowita frajdy z jazdy, zarowno z 2.5i jak i 3.0i. O emce juz nawet nie wspominam :twisted:
  6. Ktoś się wybiera dzisiaj pod narodowy? :D Ja wpadam gdzies o 19.
  7. szatraś

    Czasami nie odpala M54B30

    Witam :) Moje auto czasem nie odpala. Powiedzmy raz na dwadziescia uruchomien silnika. Przytrafia sie to chyba tylko podczas gdy jednostka jest rozgrzana, rozrusznik kreci ale silnik nie zalapuje. Za druga proba odpalenia startuje od razu bez ociagania. Gdzie moze lezec problem? Pozdrawiam Ps. temat celowo zamieszczony w tym dziale - pytanie dotyczy stricte silnika identycznego jak w E46.
  8. Witam I udało Ci się jakoś rozwiązać problem? Konieczna była wymiana szyby/czujnika? Niestety moja Z4 boryka się w podobnym problemem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.