Skocz do zawartości

dandi135

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 525 TDS aut. '92
    E39 530D aut. 2000r.

Osiągnięcia dandi135

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Tak to wygląda u mnie. Tłumik ewidentnie wali w dyfer po nieważ będąc w kanale szarpałem za rurę i są ślady po uderzeniach. W ogóle rura ma możliwość ruchów lewo prawo od 15 cm stanowczo za dużo. http://pics.tinypic.pl/i/00774/89l3e99fa2e9.jpg http://pics.tinypic.pl/i/00774/4fd0tens6n6m.jpg
  2. Witam! Mam problem z umocowaniem wydechu końcowego, chodzi o ostatnie mocowanie pod zderzakiem. U mnie to wygląda tak że mocowanie jest przykręcone do nadwozia (takie uszy na gumowe wieszaki). Po obu stronach wydechu mam podwieszony na tych gumowych kółkach lecz coś mi tam jeszcze brakuje, ponieważ tłumik stuka podczas jazdy o dyfer. Na końcówce wydechu jest takie coś co wygląda jak jakiś uchwyt do mocowania, ponieważ są tam dwa otwory lecz nie widzę żadnego miejsca gdzie mógłbym to przykęcić. Proszę o szczegółowy opis jak to powinno wyglądać ? A może ktoś byłby tak uprzejmy i zrobił zdjęcia ? Ja dzisiaj wieczorem zrobię kilka zdjęć tak aby dokładniej pokazać o co mi chodzi. Dziękuję Pozdrawiam
  3. Pomoże ktoś ? Czy dawka 4,5 mg\stroke jest dobra ustawiona w DIS-ie jest dobra ? Proszę o pomoc
  4. Witam ! W bawarce wymieniłem ostatnio nastawnik na używany ale sprzedawca zapewniał że jest w dobrym stanie. Część wymontowana była z rozbitego samochodu niestety przed kupnem nie miałem możliwości uruchomienia silnika bo nie było już kilku części. Na moim starym nastawniku silnik odpalał od strzała na zimnym i na ciepłym ale nie dało się jeździć bo silnik gasł w czasie jazdy np podczas hamowania co było niebezpieczne. Nastawnik wymieniałem sam i dawkę na interfejsie ADS w DIS-ie ustawiłem na 4,5 mg/stroke na rozgrzanym silniku. Teraz silnik nie gaśnie, na zimnym odpala od strzała ale na ciepłym po postoju ok 5-10 min trzeba już pokręcić ok 3 sekund. Do tego auto szarpie na 5 biegu w okolicach 100 km/h. Na starym nastawniku nic nie szarpało i odpalało dobrze a i żwawsze było. Teraz ma trochę muła szczególnie powyżej 100 km/h czuć spadek osiągów. Za te problemy nie winię pompy wtryskowej bo przed wymianą nastawnika były zupełnie inne objawy. Podejrzewam że ustawienie dawki paliwa coś by zmieniło ponieważ nie wiem jak ją poprawnie ustawić tzn jaką wartość ustawić ? Nigdzie nie mogę znaleść w jakim zakresie jest dobrze, gdzieś czytałem że norma jest od 3 do 9 mg/stroke. Ale nie wiem czy to pewne info jakaś za duża ta rozbieżność się wydaje. Proszę o pomoc i sugestie w kwestii ustawienia dawki. Dziękuję Pozdrawiam
  5. Tak NET.Framework 2.0 bo bez frameworka nie działał emulator głowicy.
  6. Witam! Mam interfejs ADS na rs 232 podłączam przez fizyczny port w laptopie bez żadnych przejściówek. Interfejs mam już prawie rok i wszystko działało doskonale do czasu aż musiałem zrobić format. Po instalacji systemu zainstalowałem INPĘ VMware, DiS wszystko wg instrukcji której używałem wcześniej. Mam BMW e34 525 TDS '92 i INPA nigdy się nie łączyła z silnikiem ale DIS działał, w INPIE też prawidłowo wykrywało zapłon. Teraz po podłączeniu interfejsu i włączam INPe, zapłon w aucie i nie działa ignition jest na OFF a jak wyłączę zapłon to ignition jest na ON całkiem na odwrót. Jak chcę się połączyć z jakimś modułem to wyskakuje błąd IFH 0003 DATA TRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED. W DIS-ie jest to samo wybieram model auta i DDE i też błąd IFH 0003. API test przechodzi. Nie wiem o co chodzi może coś z konfiguracją plików .ini ? Czy może orientuje się ktoś czy do portu rs 232 trzeba jakieś stery instalować?(na stronie producenta laptopa nic nie znalazłem) Czy możliwe jest jakieś uszkodzenie interfejsu? Proszę o pomoc Wrzucam ediabas.ini ;============================================================================= ;EDIABAS 6.4.7 Configuration [Configuration] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; EcuPath ; Description : ECU file path ; Default = . EcuPath =C:\EDIABAS\ECU ;----------------------------------------------------------------------------- ; SimulationPath ; Description : Simulation file path ; Default = . SimulationPath =C:\EDIABAS\SIMULATION ;----------------------------------------------------------------------------- ; TracePath ; Description : Trace file path ; Default = . TracePath =C:\EDIABAS\TRACE ;----------------------------------------------------------------------------- ; CodeMapping ; Description : Character mapping file path ; Default = . ;CodeMapping = C:\EDIABAS\BIN\ansi2oem.tab ;----------------------------------------------------------------------------- ; TraceSize ; Description : Maximum size of each trace file [KB] ; Value : 0..32767 ; Default = 1024 TraceSize = 32767 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ApiTrace ; Description : Enable/Disable API/User trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + time stamp ; 3 = User trace + time stamp + process id (Win32) ; 4 = Function trace ; 5 = Function trace + time stamp ; 6 = Function trace + time stamp + timing ; 7 = Function trace + time stamp + timing + process id (Win32) ; Default = 0 ApiTrace =0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhTrace ; Description : Enable/Disable IFH trace ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + interface ; 3 = User trace + interface + time stamp ; Default = 0 IfhTrace =0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IfhnTrace ; Description : Enable/Disable IFH network trace (with XREMOTE) ; Value : 0 = Trace disabled ; 1 = User trace ; 2 = User trace + interface ; 3 = User trace + interface + time stamp ; Default = 0 ;IfhnTrace = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceSys ; Description : Enable/Disable system trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceSys = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceBip ; Description : Enable/Disable BIP trace (runtime system) ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceBip = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceIfh ; Description : Enable/Disable IFH system trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceIfh = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemTraceNet ; Description : Enable/Disable network trace ; Value : 0 = Trace disabled ; Trace levels 1..7 ; Default = 0 SystemTraceNet = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; BipDebugLevel ; Description : BIP debug level of ECU files ; Value : 0..32767 ; Default = 0 BipDebugLevel = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; UbattHandling ; Description : Ubatt ON/OFF handling ; Value : 0 = Ubatt ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ubatt ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 UbattHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; IgnitionHandling ; Description : Ignition ON/OFF handling ; Value : 0 = Ignition ON/OFF: No EDIABAS error ; 1 = Ignition ON/OFF: EDIABAS error ; Default = 1 IgnitionHandling = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; ClampHandling ; Description : automatic check of clamps for Ubatt and Ignition ; Value : 0 = no automatic clamp check with send_and_receive ; 1 = automatic clamp check with send_and_receive ; Default = 1 ;ClampHandling = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; TaskPriority ; Description : EDIABAS process/thread priority (only Win32/16) ; Value : 0 = Optimal EDIABAS performance = 8 ; 1 = Minimal EDIABAS performance ; .. ; 10 = Maximal EDIABAS performance ; Default = 0 TaskPriority = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; LoadWin32 ; Description : Map EDIABAS Win16 calls to EDIABAS Win32 ; Value : 0 = Win16/32 Mapping disabled (Win16-->Win16) ; 1 = Win16/32 Mapping enabled (Win16-->Win32) ; Default = 0 for Windows 9x/Me ; Default = 1 for Windows NT4/2000/XP ;LoadWin32 = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; SystemResults ; Description : Enable/Disable system results (ubatt/ignition/jobstatus) ; Value : 0 = Disable system results ; 1 = Enable system results ; Default = 1 SystemResults = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; RetryComm ; Description : Repeat failed communication automatically (1x) ; Value : 0 = Retry disabled ; 1 = Retry enabled (1x) ; Default = 1 RetryComm = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Simulation ; Description : Enable/Disable ECU simulation ; Value : 0 = Simulation disabled ; 1 = Simulation enabled ; Default = 0 Simulation = 0 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Interface ; Description : Connected diagnosis interface ; Default = STD:OBD Interface =STD:OBD ; Additional information (in German) : ; Bitte beachten: Der HW-Treiber fuer das Interface muss installiert sein! ; Interface = STD:OBD ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Nachfolger von ADS / Anschluss an OBD-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\OBD\ODBSETUP (nur noetig fuer WIN NT4, WIN 2000, WIN XP) ; INI-Datei : Suchreihenfolge analog zu EDIABAS.ini ; Unterstuetzung : WIN3.xx : Nein ; WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = STD:FUNK ; Beschreibung : Funk-Diagnose Interface MDA von Fa. Siemens ; Installation : keine ; INI-Datei : FUNK.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = ADS ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss an Diagnose-Dose) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = KBUS ; Beschreibung : Serieller Pegelwandler (Anschluss direkt an K-Bus oder I-Bus) ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\ADS\ADS32\ADSSETUP (nur fuer WinNT4 noetig) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = EDIC ; Beschreibung : Serielles , PCMCIA , PC-Card Interface von Fa. Softing ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : EDICFW.INI, EDICHW.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = EDICC ; Beschreibung : EDIC-Card C oder EDIC-Card 2 CAN-Interface von Fa. Softing ; Installation : \EDIABAS\HARDWARE\EDIC\SETUP.EXE ; INI-Datei : XEDICC.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Ja ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Interface = STD:CAN ; Beschreibung : PCMCIA CAN-Interface CanCardX/XL von Fa. Vector ; Installation : keine (ausser Installation der CAN-Karte) ; INI-Datei : CAN32.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Nein ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Ansprechpartner: Hr. Jusko ; Telefon : +49-(0)89/382-35891 (Hotline) ; email : FLASH.SERVICE@BMW.DE (Hotline) ; Interface = STD:ADS4MOST ; Beschreibung : Most-Interfaces von Fa. Oasis ; Installation : keine (ausser Installation der Oasis-Karte) ; INI-Datei : ADS4MOST.INI ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : ? ; WIN95,98 32-Bit : ? ; WIN NT 4.0 : Ja ; WIN XP : Ja ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ; Interface = REMOTE ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : keine ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0, XP : Ja ; WIN XP : Ja ; Sonderfall : Interface OPPS ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ; Interface = REMOTE:name ; Beschreibung : Anbindung eines EDIABAS-Interfaces über TCP/IP ; Installation : Anpassung der Einträge in [TCP] auf beiden Seiten (ins.: RemoteHost, Port) ; INI-Datei : REMOTE.INI (insbesondere für Parallelbetrieb notwendig) ; In REMOTE.INI stehen unter [name] spezif. Einstellungen(z.B.: RemoteHost, Port) ; Unterstuetzung : WIN95,98 16-Bit : Nein ; WIN95,98 32-Bit : Ja ; WIN NT 4.0, XP : Ja ; WIN XP : Ja ; Sonderfall : Interface OPPS ; Ansprechpart.: Hr. Rowedder ; Telefon : 089 / 382-29159 ; email : Michael.Rowedder@bmw.de ;----------------------------------------------------------------------------- ; NetworkProtocol ; Description : Network protocol ; Default = NetworkProtocol = TCP ;============================================================================= ;TCP/IP Configuration [TCP] ;============================================================================= ;----------------------------------------------------------------------------- ; RemoteHost ; Description : server address/name ; Default = RemoteHost =192.168.68.30 ;----------------------------------------------------------------------------- ; Port ; Description : IP communication port ; Value : 1000 < port < 30000 ; Default = Port = 6801 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutConnect ; Description : Timeout for establishing the connection ; Default = 5000 TimeoutConnect = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutReceive ; Description : Timeout for receiving a message ; Default = 5000 TimeoutReceive = 2000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;TimeoutFunction ; Description : Timeout for a long function ; Default = 59000 TimeoutFunction = 10000 ;----------------------------------------------------------------------------- ;DisconnectOnApiEnd ; Description : Enable/Disable Disconnection with function call ApiEnd ; Value : 0 = Disconnection disabled ; 1 = Disconnection enabled ; Default = 0 ;DisconnectOnApiEnd = 1 ;----------------------------------------------------------------------------- ;InitCmd ; Description : Initialization command (normally for OPPS) ; Default = ;InitCmd0 = FE,04,00,03,01 ;InitCmd1 = FD,05,00,03,01 ;============================================================================= ; End Of File EDIABAS.ini ;============================================================================= [XEDIC] EdicApiPath= C:\EDIABAS\EDIC\EIDBSS EdicInterfaceNo= 2 I obd.ini [OBD] Port=Com1 Hardware=OBD RETRY=ON ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xF0000000 ;Tracelevel=0x0000FFFF ; Bit 0 = Funktionsaufruf ; Bit 1 = io Ergebnis ; Bit 2 = nio Ergebnis ; Bit 3 = Detailinfos ; Nibble 0 = readchar_wait ; Nibble 1 = main ; Nibble 2 = cmd ; Nibble 3 = obd ; Nibble 4 = send_and_receive_... ; Nibble 5 = read_telegram_... ; Nibble 6 = send_telegram ; Nibble 7 = SendData [uNIT_A] Port=Com2 Hardware=OBD [uNIT_B] Port=Com3 Hardware=OBD [uNIT_C] Port=Com4 Hardware=OBD [uNIT_D] Port=Com5 Hardware=OBD [uNIT_E] Port=Com6 Hardware=OBD [uNIT_F] Port=Com7 Hardware=OBD [uNIT_G] Port=Com8 Hardware=OBD [uNIT_H] Port=Com9 Hardware=OBD [uNIT_I] Port=Com10 Hardware=OBD [uNIT_J] Port=Com11 Hardware=OBD [uNIT_K] Port=Com12 Hardware=OBD [uNIT_L] Port=Com13 Hardware=OBD [uNIT_M] Port=Com14 Hardware=OBD [uNIT_N] Port=Com15 Hardware=OBD [uNIT_O] Port=Com16 Hardware=OBD
  7. Witam! Posiadam E34 525 TDS z automatyczną 5-cio biegową skrzynią. Posiadam też E39 z 2000 roku przed liftem z silniczkiem M57 z automatem, niestety E39 uległo wypadkowi. Przyszedł mi do głowy pomysł aby silnik z E39 zapakować do E34 i teraz rodzi się mnóstwo pytań. Czy skrzynia, wał, dyfer muszą też zostać zmienione ? Jakie przeróbki się wiążą z takim przedsięwzięciem? A może są jakieś znane Wam warsztaty, firmy które wykonały by ten swap mając wszystkie potrzebne graty? A może to jest gra nie warta świeczki? Szukałem trochę w google ale nic konkretnego nie wiem. Proszę o konkretne wypowiedzi
  8. Witam! Mam duży problem z rozbitą szybą w drzwiach kierowcy e39 kombi. Jest to szyba podwójna klejona z 2 szyb i z folią w środku ma ona 8 mm grubości. Obdzwoniłem różne hurtownie auto szyb, przeszukałem allegro i inne serwisy aukcyjne i nic nie znalazłem. Czy ma ktoś jakiś namiar gdzie mogę kupić taką szybę? Może ktoś z forum chce sprzedać? Dziękuję Pozdrawiam
  9. Witam! Od czasu kupna samochodu świeci mi kontrolka poduszek powietrznych do tej pory tego nie ruszałem ale teraz mam swój interfejs i postanowiłem to sprawdzić i są takie efekty: INPA: http://www.picshot.pl/files/24272_mnnej/ANG_INPA.jpg DIS: http://www.picshot.pl/files/24273_meqar/DIS_ABG.jpg Proszę o interpretację i możliwe przyczyny wystąpienia tych błędów. Dziękuję Pozdrawiam
  10. dandi135

    [E34] Problem hamulce

    Dzięki za pomoc I jeszcze jedno pytanie czy numer 5 na tym schemacie to jest napewno rurka biegnąca do prawego zacisku, a numer 4 do lewego? Pozdrawiam
  11. dandi135

    [E34] Problem hamulce

    Chodzi mi o numer 5 na tym schemacie. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA01&mospid=47379&btnr=34_0416&hg=34&fg=17 Gwint M10 ale długości nie ma podanej. Jak ktoś wie to proszę o podanie długości. Jak nazwać ten przewód aby sprzedawca w sklepie wiedział o co mi chodzi?
  12. dandi135

    [E34] Problem hamulce

    Witam! Mam następujący problem z hamulcami w e34 sedan. Pękła mi miedziana rurka biegnąca od trójnika z tyłu z lewej strony do tylnego prawego koła. Na allegro szukałem ale nie znalazłem tej rurki. Znalazłem aukcję gdzie można kupić przewód za 10zł za 1 metr ale nie wiem jakiej grubości musi być moj przewód i jakie końcówki muszą być. Nie wiem czy te przewody z metra będą z zarobionymi końcowkami czy będę musiał sam to zrobić. Jeżeli musiałbym sam zarabiać końcówki to czy są do tego potrzebne jakies specjalistyczne narzędzia czy można to zrobić samemu? Jakiej grubości ma być ten przewod i jakiej długości tak w przybliżeniu? Pozdrawiam
  13. Witam ponownie otoz pojawily sie nowe objawy. Gdy na 1 i na 2 biegu dodaje powoli gazu to slysze taki dziwny dzwiek jakby "trajkotanie", nie wiem jak too inaczej okreslic, jak wcisne gaz do konca to auto ciagnie jak trzeba i ten dzwiek zanika. Na pozostalych przelozeniach jest cisza. Pojawily sie irytujace wibracje przy predkosci 110-130 km\h przy nizszych predkosciach drgan nie ma i jak jade powyzej 130 to tez zanikaja. Na forum jest watek o wibracjach i go czytalem ale nie wiem czy to ma powiazanie z tarkotaniem? Prosze o odpowiedz czy te objawy sa bardzo powazne, w tym watku o wibracjach natknalem sie na informacje ze moze powodowac je konwerter ktory znajduje sie w skrzyni biegow, czy te trajkotanie ma z tym zwiazek? Co radzicie czy jechac tym samochodem na kolach czy moze lepiej nie?
  14. Bylem wczoraj w warsztacie gdzie pracuje polak i on mi powiedzial ze to na 100% sprzeglo hydrokinetyczne ale warsztat w ktorym on pracuje nie zajmuje sie tego typu sprawami i nie ma pojecia ile to kosztuje. Jakie sa koszty w Polsce? Powiedzidal ze do Polski raczej wroce bez problemu a pytam bo nie wiem ile kasy szykowac, musze jakos zaplanowac wydatki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.