Skocz do zawartości

Andrzej BMW

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Andrzej BMW

  • Urodziny 05.10.1985

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E36 SEDAN 2.0 1992r. - SWAP M50B25 :D
  • Lokalizacja
    Ostrów Wielkopolski / czasami Wrocław
  • Zawód
    logistyk / z wykształcenia automatyk

Osiągnięcia Andrzej BMW

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, Przypominam się w temacie przepływki - naprawdę we Wrocku, Ostrowie, Głogowie, Kaliszu itd itp ;) nie ma nikogo z M50B25 i sprawnym przepływomierzem? Może być z e34, nie musi być e36 :)
  2. Cześć, Zastanawiam się, czy po raz kolejny mam do wymiany dyferencjał? Objawy: - walenie z tylnej części auta, którego częstotliwość rośnie wraz ze wzrostem obrotów - walenie ustaje po wrzuceniu luzu - walenie ustaje, gdy obciążenie nie ulega zmianie - jak hamuje silnikiem to też wali - luz na połączeniu wału z dyfrem (mogę obrócić wał i dyfer o ok. 5 stopni), krzyżak ok - brak luzu - luz na lewej półosi (też ok 5 stopni) - prawa półoś - brak luzów - wydaje mi się, że walenie dobiega bardziej z lewej strony, ale może to autosugestia poprzez zdiagnozowanie luzów na kanale ;) - nie zawsze występują powyższe objawy Dyfer to "małą głowa" a ostatnio pod maskę zawitał M50B25 i lekkiego życia auto nie miało :D Będę wdzięczny za wszelkie diagnozy (ps. na pewno to nie podpora wału ani elastozłącze wału). Proszę się zapoznać. viewtopic.php?f=68&t=120678
  3. Tak, wiązka z silnika NV. Teraz pytanie, czy to przepływka - naprawde, nie ma forumowicza z okolic Ostrowa, Głogowa lub Wrocławia z M50b25 pod maską? Czyżbym miał białego kruka :D
  4. Z własnego doświadczenia (po SWAPie z M50B20 na M50B25) mogę powiedzieć, że padnie dyfer bo M50b20 jest na małej głowie... Sugeruję rozważyć zmianę dyfra (konieczna też wymiana wału i półosiek) na dużą głowę. Jak zależy Ci na przyspieszeniu to do tego wymień bebechy dyfra na przełożenie 3,45 albo jeszcze większe (z tego co wyczytałem pasują z e34).
  5. Cześć, POMOCY!!! poszukuję kogoś z okolic Ostrowa Wielkopolskiego/ ew. Wrocławia lub Głogowa, kto ma M50b25 (bez vanosa) pod maską i sprawną przepływkę Boscha. Chciałbym ją przełożyć i sprawdzić w moim aucie. Po podłączeniu mojego przepływomierza (kupiony w ciemno do SWAPu :evil: ) silnik faluje i gaśnie. Chciałbym sprawdzić czy to wina przepływomierza (komp pokazuje, że tak) czy może wiązki (wiązka jest z M50b20) albo nieszczelnego dolotu. Nie chcę utopić 300-400 PLN + koszty paliwa na drugi koniec polski za przepływomierzem, który i tak nie rozwiąże problemu. :D
  6. Naprawdę nikt nie potrafi pomóc? :(
  7. Jeśli chodzi o demontaż podsufitki w e36 sedan... Jak już pisałem, to było rok temu więc mogłem o czymś zapomnieć. 1) Demontujesz przednie panele na słupkach a - robisz to pociągając w kierunku prostopadłym do słupka - te osłony są mocowane na 3 albo 4 bolcach wciskanych do słupka. Trzeba uważać, by ich nie połamać bo to plastik. 2) Demontujesz lampki z tylnych słupków, demontujesz osłony tylnych głośników, roletę jeśli masz. Z tego co pamiętam, to później składałem oparcie i demontowałem fragment oparcia tylnych siedzeń (ten nie składany, najbliżej drzwi). Jak już to zrobisz, to możesz zdemontować osłony tylnych słupków - postępujesz tak samo jak w pierwszym punkcie - ciągniesz do siebie, tylko ostrożnie, by nie połamać. 3) Wyciągasz zaślepkę silnika szyberdachu, odkręcasz uchwyty pasażerów (po dwie śruby na każdy), demontujesz osłony przeciwsłoneczne (oba elementy) i uszczelkę wewnętrzną szyberdachu (ją się po prostu odchyla i wyłazi bez problemu). Teraz podsufitka trzyma się tylko na plastikach środkowych słupków. Trzeba ją lekko przesunąć w kierunku tylnej szyby (ona z tyłu jest zagięta) - w tym celu potrzebujesz pomocy drugiej osoby by minimalnie odgiąć oba słupki b jednocześnie. Jak ją już wysuniesz z tyłu to pozostaje Ci najtrudniejsza moim zdaniem operacja uwolnienia podsufitki ze słupków b, trzeba te słupki delikatnie odgiąć i odpowiednio manewrować podsufitką - tu liczy się cierpliwość. Podsufitka jest już luźna. 4) Z powrotem podnosisz tylne oparcie, rozkładasz fotele przednie na maksa (kładziesz je). 5) Najlepiej tą czynność robić w dwie osoby - podsufitkę wyciągasz przez tylne drzwi - jest ona elastyczna (w granicach rozsądku) i wyciągnięcie jej wcale nie jest takie trudne jak na co niektórych forach piszą :) Ja to zrobisz to dostęp do szyberdachu masz luks :D Montaż tak samo tylko w odwróconej kolejności.
  8. Hej, Przypominam się, by wrócić na pierwszą stronę. Naprawdę nikt mi nie jest w stanie pomóc?? Wiem, że będzie z tym trochę grzebania, ale warto się tego podjąć :) PLS. HELP :) - idzie lato a ja nie mam otwieranych okien, a klimy brak :D
  9. Cześć, Odnośnie twojego posta, popieram powyższe wypowiedzi, że 193 kuce są wystarczające. Ja mam 2.0 - 150 HP - po 20 latach pewnie ze 125 się ostało, zawieszenie TA Technix - czytałem dużo postów i podobno to to samo co MTS... Ogólnie zawieszenie nie jest złe, wiadomo, że to nie bilstein b6, koni str itd ale daje rade. Na torze gostyń (sporadycznie startuje) 2 sekundowy progres (53 zamiast 55s) w stosunku do seryjnego Sachsa z obniżonymi springani no name. Jeśli chodzi o gnicie... posprawdzaj kielichy!!! tak jak pisali poprzednicy. Ja w zimie polatałem bokiem i gniazdo tylnego amortyzatora wraz z nim wylądowało w bagażniku... Jeśli chodzi o ewentualne wypady na tor to poza zawieszeniem najważniejsze jest ogumienie. profil 55 na tor to maksimum, z gum polecam toyo r1r lub r888 - tanie nie są, ale z kim bym nie gadał to je poleca - mnie niestety nie stać :lol: Jak już zawias i opona będzie to trzeba auto usztywnić - do e36 oprócz rozpórki na przód i tył polecan xbrace na przód pod silnik - seryjnie montowany gadżet w e36 cabrio (na allegro chodzi w granicach 250-300 PLN). Potem kubeł i szelki. Silnik to high end - w m52 możesz zamienić kolektor dolotowy na ten z m50b25 - jest większy, przez co podniesiesz moc silnika - prosto i skutecznie. Masakra, ale się zapędziłem, nie zwróciłem uwagi na to, że post z 2011 :D:D:D
  10. Nie jestem na 100% pewny, ale czy nie wystarczy demontaż przednich i tylnych obić słupków by dostać się do odprowadzenia wody z szyberdachu?? Ja całą podsufitkę (obijałem sam czymś ala alcantara :D - wyszło super :) ) demontowałem w zeszłym roku i już dokładnie nie pamiętam - sprawdź to zanim zaczniesz wszystko wybebeszać. Poza tym nawet jeśli trzeba będzie opuścić podsufitkę to wcale nie musisz jej wyjmować z auta, spokojnie można zdemontować szyberdach bez wyciągania podsufitki z kabiny.
  11. Witam Wszystkich, Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jest to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum BMW, więc proszę o wyrozumiałość :mrgreen: Tak jak w tytule chciałbym zamienić moduł komfortu w moim e36 (Sedan 1992r., elektryczny szyberdach, centralny zamek, szyby manualne) - znalazłem taki temat na forum, ale nie było w nim rozwiązania problemu. Obecnie mam w aucie takie ustrojstwo - 61.35-1387961. W module tym są dwie wtyczki, które w żaden sposób nie pasują do nowego modułu, którym jest 61.35-8369482 (5 wtyczek). Dodam, że moduł ten kupiłem wraz z zestawem elektrycznych szyb, które chcę zamontować (4x, od każdego przycisku kable x4 cienkie, więc sterowanie idzie przez moduł...). Czy ktoś ma jakiś pomysł (schemat) jak to podłączyć? Zaznaczam, że nie interesuje mnie najprostsze rozwiązanie z odpuszczeniem modułu i puszczeniem sterowania szyb przez przekaźniki - ambicja mi nie pozwala :D Dodam, że dni starego modułu są już chyba policzone - w czasie jazdy co kilka sekund piszczy (dźwięk podobny do "onomatopeja" :D pii) - czy ktoś wie co to może znaczyć? Odstępy pomiędzy dźwiękami nie są równe. I mam jeszcze jedno pytanie off topic - czy mój stary moduł odpowiada w jakikolwiek sposób za sterowanie elektrycznym szyberdachem?? Jak by co to mam zdjęcia wszystkich elementów tylko nie wiem jak je wrzucić na forum... :oops:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.