Skocz do zawartości

jacek_h

Zarejestrowani
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Sandomierz

Osiągnięcia jacek_h

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Przy normalnej jeździe nie zauważysz różnicy między przednim, a tylnym napędem. Szczególnie, że to najsłabszy silnik w E36 Przez dłuższy czas jeździłem na co dzień zarówno 2 litrowym bmw jak i innym samochodem 1,6 z przednim napędem, w normalnych warunkach kest to nieodczuwalne. Różnicę możesz odczuć w zimie, na lodzie, np. przy stromych podjazdach tył BMW się może slizgać, wtedy można wrzucić np. worek piasku do bagażnika żeby dociążyć tylnie koła.
  2. jacek_h

    SŁABE ŚWIATŁA MIJANIA

    Tak sobie czytam niektóre wypowiedzi na temat zakładania 100 do reflektorów, nieraz jadę nocą i się dziwię, czemu samochody z przeciwka tak mi walą po oczach, chociaż jadą na "krótkich". Teraz juz wiem, Panowie, przecież z takimi żarówkami normalnie oślepiacie wszystkich z przeciwka , wiem, że fajnie jest jak się ma "dzień" na drodze w nocy, ale pomyślcie trochę o innych.
  3. jacek_h

    Hardtop do BMW E30 cabrio

    Były modele z belką dachową i zdejmowanym dachem z przodu a tył był normalnie jak w cabrio nie wiem dokładnie jak nazywała sie ta wersja nadwozia. Ni jestem pewien na 100% ale chyba mozna było jako opcje dokupić twardy dach do e30 kiedyś gdzieś widziałęm takie ogłoszenie, ale to było dawno
  4. jacek_h

    BMW E36 - pare pytan

    Troche cierpliwości, nie każdy kilka razy dziennie przegląda forum i nie spodziewaj sie, że od razu będziesz miał odpowiedź. Poza tym postaraj się poszukać we wcześniejszych tematach, dużo było o instalacjach gazowych w tym także o butlach w kole, moze coś znajdziesz.
  5. Dalej poszukuję e34 Touringa, teraz wreszcie mam czas żeby pojechać za nim za granicę. Zdecydowałem, że nie będę brał TDS tylko benzynę z Vanosem,ale zastanawiam się czy wziąść 520 czy 525. Silnik ten sam M50 tylee 0,5 l więcej i jakieś 40KM, ale paradoksalnie słyszałem, że 525 pali minimalnie mniej(wg. danych fabrycznych). W ziązku z tym zwracam się z pytaniem to właścicieli 520 i 525 ile wam faktycznie palą te auta na benzynie/gazie (jeśli ktoś ma).Może ktoś mial oba silniki i ma porównanie. Chodzi mi o średnie spalanie, w mieście na trasie, maksymalne itd. czyli wszystkie możliwe informacje. I jeszcze mam pytanie czy w e34 występomał klimatronik i nawigacja ? Bo np. w ogłoszeniach znalazłem 525 TDS właśnie z navi kilmatonikiem i jeszcze czujnikiem cofania ?
  6. Ja obstawiam kable WN ewentualnie, coś związane z tą elektryką tj. cewki i inne połączenia, gdzieś musi występować przebicie jak jest mokro, potem wilgoć odparowuje i problem znika.
  7. tak mi się wydawało, że to antena, chyba będzie gorzej jak mi ktoś taką szybę stłucze. A a propos checkcontrol jak sprawdzic czy jest czy pokazuje jakiś komunikat po przekręceniu kluczyka, nawet jak wszystko jest ok ?
  8. Akurat z tym grilem to juz było wyżej w tym wątku, wcześniej były tylko w V8, a od 95 (właściwie ostatnie miesiace 94 też) były montowane we wszystkich modelach niezależnie od silnika.
  9. Jesscze jedno samochód jest jakieś 60 km ode mnie, mam namiary na goscia do domu, twierdził, że ma dużo chetnych, ale ja jakos nie widziałem tłumów.
  10. Znlazłem wreszcie w Polsce coś takiego: BMW 525 TDS touring 1995 rok - czyli szeroki gril i maska ciemnozielony metalik manual przebieg niby 160 tyś teoretycznie napisane, że pełne wyposażenie prócz skóry: - klima jest ale chyba nie klimatronic (od kiedy i czy montowali klimatronik w e34?) - jest komputer ale chyba nie ma checkcontrol -gośc nie wie czy ma niwo, ale ma kanał to można sprawdzić. cena 29,5 tyś Maiłem je jechać dokladnie oglądać, ale mam coraz wiecej wątpliwości: Samochód jest dopiero co przywieziony, nawet nie ma polskich tablic, tylko te z żółtym paskiem - a na tych podobno nie można jeździć, chyba że na lawecie :),wszystkie przeglądy i opłaty ma podobno zrobione, tylko wystarczy zarejestrować w urzędzie. Niby kupiony od drugiego włąsciciela, jakieś tam papiery ma, ale np. ksiązki serwisowej nie ma. za to ma komplet oryginalnych kluczy i chyba siateczki mocujace bagaż wgóle nie uzywane w schowku obok koła zapasowego. Po wstępnych oględzinach stwierdziłem, że fotel kierowcy jest dosc mocno wytarty, a to wskazuje na to, ze bardziej prawdopodobny przebieg to 260 tyś. Poważnych napraw powypadkowych na pierwszy rzut oka nie widać, być może były robione prawe drzwi, ale raczej w niemczech bo lakier nie jest świeży. No i ta cena czy wogóle jest atrakcyjna ? Co o tym samochodzie sądzicie ? Jeszcze takie pytanie bo zauważyłem, że ma coś wtopione w tylnie boczne szyby, nie wiem czy to ogrzewanie czy może antena ? Czy koledzy maja w kombii coś takiego ?
  11. To jednak sporo wychodzi, myslałem, ze bede mógł liczyc na podobne spalanie jak w mojej starej e28 520i, na trasie nie żadko chodziła poniżej 10, a w mieście max 14 co mi spaliła i to wszystko na najprostrzej(niestety) instalce. 18 litrów jak na 2 litrowy silnik to sporo moja 525A e12 automat, silnik gaźnikowy max.18 paliła na gazie. Jeśli tak palą wszystkie 520i e34 to chyba będe musial jeszcze raz rozpatrzec opcje 525tds. A jak ci pali na benzynie ?
  12. A mógłbyś jeszcze zdradzić, który to rok i jaka cena ? I jaką masz listę wyposażenia ? Tak samo jak Ciebie odstrasza mnie troche ilosc formalności zwiazanych z sprowdzeniem, chyba że zlecił bym komuś kto się tym zajmuje. Generalnie myśle ze auto z Niemiec czy Szwajcari jest bardziej zadbane i nie wytłuczone(nie jeździło po naszych drogach) i raczej serwisowane na oryginalnych częściach. Moja 520i e28 ostatnio schodziła pponiżej 10 średnio na gazie. Jeśli dobrze rozumiem to masz ją zagazowaną jaką instalke masz (której generacji, jaka firma ?) Czy w 520 są jakieś przeciwskazania typu plastikowy kolektor ? Dlatego napisałem,miedzy innymi napsiałem, że wolałbym manuala, chociaż wydaje mi się, że autoamty w BMW raczej były montowane właśnie w większych silnikach niż 2l. Czy w tym silniku kolektro jest plastikowy ? Ile ci wychodzi zużycie ? Jaką masz instalkę ? Chyba mam taki na oku nawet w moim mieście. Istotne jest, że właściciel warsztatu sam posiada BMW e30 chyba 325i w automacie, zresztą bardzo fajna wersja, ładna kremowa skóra itd. Wiem też, że zagazował dwie e32 (ich własciciela toche znam) kupił dla żony perłową 735i, a sobie czrna perła 750iL, jak go kiedyś spotkam to zapytam jak się sprawują instalki. Dobrze też się opiekował moją e28 i drugim samochodem.dalej sieopiekuje.
  13. Jeszcze jedno mi się przypomniało, wydaje mi si, ze e 34 przeszło kiedyś face lifting (zmieniona przednia atrapa). 1)Od którego roku/miesiąca ? 2)Czy wszystkie modele, czy też konkretne silniki ? 3) Jakie zmiany zostały wprowadzone , oprócz widocznej zmiany przedniej atrapy ?
  14. Chyba nie zaliczam się do zatwardziałych miłośników manuala, ponieważ moja pierwsza Beemka, miała właśnie automatczną skrzynię. Było to BMW 525 e12 z 1981r. , jeszcze z silnikiem na gaźniku, ale: 1)O ile latem jeździło się super to w zimie nieraz bywło cięzko np. z wyjechaniem pod stromy zaśnieżony podjazd, jednak w takich wypadkach przydaje sie nożne sprzęgło. Nie wiem jak jest w e34, pewnie skrzynia ma zimowy tryb pracy, bo jan ie miałem, w instrukcji były zalecenia żeby zimą jeździć na 1 albo 2, ale to tez niwiele pomagało. 2)Autoamtyczna skrzynia, chyba jest mniej trwała, moja e12 skończyła żywot między innymi dlatego, ze rozleciała się skrzynia, a właściwie sprzęgło, a koszt napray bądź wymiany był wysoki. Także ne wykluczam automata ale wolałbym manualna skrzynię. 1. Ile biegów ma automat w e34 ? 2. Jakie tryby pracy ? 3.Czy jest też takie coś jak KICK DOWN (albo jakos tak) ? 4.Jak sie sprawuje w zimie. ? 5. Ile jest większe zużycie paliwa ? 6. Czy te szkrzynie cieria na jakies ogólnie znane niedomagania ? 7. Jakie przebiegi wytrzymują ?
  15. Coś takiego właśnie obiło mi się o uszy, czyli Vanos polega mniej wiecej na tym samym co "nowy" wynalazek Toyoty - silniki VVTi Do 1997 r. nie znalazłem nigdzie samochodu z 1997r. najmłodzy był chyba 12/96 Może były produkowane do końca 96, a od 97 nowy model ? No właśnie, a tu prawie wszystkie poniżej 200 tyś (przebieg podawany w ogłoszeniach) Czy w e34 jest licznik przebiegu tradycyjny, czy wyświetlany na wyswietlaczu(ten chyba trudniej przekręcić) Czy mozna gdzieś sprawdzic stan aktyczny. Nie naleze do gatunku ścigantów drogowych :), nie przeżywam tez strasznie jak mnie jakiś podrasowany maluch wyprzedzi :)). Także osiągów raczej nie biorę mocno pod uwagę. W zasadzie na pierwszym miejscu jednak ekonomia, ponieważ jeżdzę dużo obecnym autem w 3 lata zrobiłem 160 tyś + czasem BMW 40 tyś. Według moich wyliczeń przyjmując aktualne koszty: benzyny - 3,92 ropy - 3,20 gazu - 1,67 Przyjmując spalanie: 525 TDS - 10/100 520i - 11/100 520i na gazie 13/100 Nie wiem jakie spalanie ma benzynowa 525 ? Przyjmując nie zmienne cany tych paliw, przy załozeniu że samochodem zrobie w nastepne 100 000 km, nie liczac innych kosztów: 525 TDS - 32 000 zł 520i - 43 120 zł 520i na gazie - 21 710 zł jeśli sie nie pomyliłem i założone dane są przawdziwe to na 100 000 km oszczędzam jakieś 10 000 zł, jesli kupię bez instalacji - 2 500 - zostaje 7 500 zł, bo raczej wtrysku gazu nie będę zakładał(wtedy nie ma spadku mocy, a moze być wzrost, nie ma wzrostu spalania). Powiedzmy, że 2500 będę musiał wydac na częstsza zmianę świec, przewodów WN, uszczelki, przepywomierz pewnie też by sie zmieścił (chociaż to urzadzenie nie jest tak delikatne jak się sadzi, mój przeżył wiele wystrzałów-przez moja głupotę bo w porę nie zmieniłem kopułki -i żyje do tej pory) Całe obliczenia biorą w łeb jeśli sie zmieni dotychczasowy stosunek cen paliw. W jakich silnikach i jakich rocznikach występuje Vanos ? Czemu służy Check Contol ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.