Skocz do zawartości

stiw

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 330i 2006

Osiągnięcia stiw

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. a programik skad?? Można pobrac z netu Inpę.
  2. Hej, super akumulator w tym aucie to podstawa bo brak odpowiedniego prądu to kolejne błędy na kompie, a jak mówiłem mało co nie przegrzałem na amen samochodu jak po odłączeniu akumulatora bo się rozładował i ponownym podłączeniu, zawiesiła się pompa wodna i nie chciała się zrestartować. Generalnie pobór prądu w tym samochodzie jest kosmiczny,a do tego mam pełen wypas wersję łacznie z podświetlaniem klamek. Akumulator wytrzymuje dwa trzy lata. Potem nowy. Nie mam jakiś przebić, instalacji i zwarć aby coś mimochodem pobierało na stałe...Po prostu jest tyle napakowanych odbiorników, czujników itd. że akumulatory padają jak muchy..Tera kupiłem Vartę Silver Dynamic z najwyższej półki, i po roku użytkowania na razie daje radę, ale jak długo to nie wiem. Pozdr Przemek
  3. Hej wiem że to forum BMW,ale powiem ci że kiedyś myślałem tylko o BMW, teraz jakoś nie przeszło, nie podniecam się już tak jak kiedyś. Owszem świtne auto ale jakoś to wszystko spowszechniało dopóki właśnie nie przesiadłem się na motor,oczywiście autem też śmigam ale ostatnio mniej. Każda chwilka i ładna pogoda to motorek. I powiem Ci że za 35 tys. PLN (kupiłem nowego z salonu) mam taką radochę że cieszę się jak dzieciak..Choć apetyt rośnie w miarę...Kiedyś stałem swoim Triumphem na światełkach i podjechał gościu nowym motorkiem BMW s1000rr, 193 KM przy wadze niecałych 200 kg. Jak przycisnął to mnie zamórowało, mój ma 108 KM, przy wadze 167 kg i to robi wrażenie,ale ta BMK-a to kosmos.. Dwie stówki robi uwaga...w 6,9 sek.Słabo ??:)))
  4. Hej, co do Motula to też słyszałem dużo dobrego ba....mam go nawet zalanego, 10W40 300V duble ester, tylko że w ..motocyklu :) Mam fajnego nakeda Triumpha Street Tripla R, i na tym Motulku świetnie idzie.Ale jedna rzecz jest istotna, im bardziej sportowy olej i jazda tym częściej go wymieniej.Niby banalna prawda ale wielu o tym zapomina, i grzeje 30 tys. km od wymiany do wymiany, uważam że w przypadku 335i i takim przebiegu to wymianka co 10 tys. km. Generalnie ta polecam, markę Motul. Natomiast co do tego czy będzie mniej brał tego oleju, to mam watpliwości, ale może się mylę. Bardzo duzo czytałem o olejach i akurat wysilone Motule 300V z serii np: Racing, niestety potrafią ubywać, w szybkiem tempie, z silnika. Jak auto czy motor nowy to nie ma kłopotu, ale jak trochę tysiączków ma na zegarach i do tego ostro jeżdzony to może być różnie. Tak na marginesie jak przejadę się moim Triumphem a potem moją 330i E90, to wydaje mi się że to auto jest dla emerytów, i w ogóle nie idzie...No ale cóż zrobić jak Triumph robi setkę w 3,5 sek, a dwie stówki w niecałe 12 sekund :) Pozdrowionka Przemek
  5. Hej, wybierz Castrola TWS 10W/60. Gęstszy olej charakteryzyje sie tym (z wieksza wartością początkową np: 10-15W) że w niskich temperaturach wolniej zaczyna optymalnie smarowac, dociera do wszystkich elementów, ale dużej różnicy nie ma pomiedzy 5W a 10W. Za to przez to że jest bardziej gęsty nie spala się tak jak np: 0W, jeżeli masz auto z przebiegiem 170 tys. KM i turbinami, to może to najlepszy czas aby przejść na taki olej. On ma jeszcze jedną b dużą zaletę: Jest dużo bardziej odporny na ciepło: zdecydowanie wyższa niż np: 5W/30 temperatura zapłonu oleju, Jeżlei miałeś 5W/30 to przy ostrym dawaniu po garach ten olej mógł dojść do krytycznej temp (dużo niższej niż 10W/60: i w konsekwencji mogłeś spowowodać kiepskie smarowanie. 30W to zdecydowanie za mało na tak wysilony silnik 335i który zreszta ma swoje przypadłości jeżeli chodzi o nagrzewanie.
  6. Hej to jeżeli wszystko w normie z silnikiem i osprzętem, ale jednak pali olej to propnuję zmienić olej na taki jak jest w M-ce 10/60, bardziej odporny na ciepło i trochę bardziej gęsty i nie powinien brać.
  7. Kolego, oświeć nas jak sobie wyobrażasz zrobienie przeglądu mapy zapłonu? Co gorsza, źle wyregulowanej (ciekawe przez kogo). :?: Hej, po pierwsze to co ja bym zrobił to spr. czy miało tuning mechaniczny i elektroniczny, jeżeli odp: TAK Lecę dalej i sprawdzm po kolei mapę chip-a na kompie, czy mocno zmienia zapłon w/s standard potem włożył bym standard chip i zobaczył czy dalej bierze olej, jak: TAK To szukamy dalej, turbina itd.. Generalnie 335i różni się tylko/aż dołożeniem turbin w/s silnika 330i oraz zmianą ciśnienia śprężania, i kilkoma innymi drobiazgami. Z tego co czytalem często pada w 335i pompa wodna i jeżeli tak się kiedyż zadziało to mogło być to przyczyną kiepskiego chłodzenia, w konsekwencji przegrzania i problemów z braniem oleju.
  8. Hej mam 330i E90 z 2006, i uwazam że olej nie ma większego znaczenia do tego co piszesz. Ja jeżdze tylko na Castrolu 0W/40 i wszystko jest super żadnego brania oleju, na 15 tys km nie dolewam nic. To że bierze olej jest pewnie z innej przyczyny, może silnik po złym tuningu, może kidyś się przegrzał i teraz to wychodzi, może turbina cieknie itd. itp. Generalnie proponuję sprawdzić ciśnienie na cylingrach i zrobienie przeglądu turbiny i mapy zapłonu które to moga być źle wyregulowane. Pozdrawiam Przemek
  9. Hej, nie mam auta po wielkich przejściach, owszem bys strzał w USA, ale większość aut ma strzały. Generalnie poducha zapaliła się dwa razy bo: 1 raz uszkodział się czujnik maty siedzenia pasażera, i cała mata do wymiany bo naprawić tego nie mozna (1400 PLN w servisie). Drugi raz poducha się zapaliła bo wykrył dużą rezystancję przy akumulatorze. Okazało się że poprzedni właściciel nie chciał zakupic nowej klemy pirotechnicznej (560 PLN kawałek kabla) tylko wolał założyc opornik, który oszukiwał kompa.Niestety opornik padł i trzeba założyć nową klemę pirotechniczną służącą do tego że jak jest wypadek to ona odcina prąd aby nie doszło do pożaru. Generalnie wszystkie wymienione usterki które miałem sa zwiazązane z elektorniką, a już najbardziej wkurzajacy to jest akumulator który średnio wytrzymuje 2-3 lata. Potem sa kłopoty, niedaj bóg aby nie było odpowiedniego prądu w instalacji to potrafi się np: pompa wodna zawiesić co doprowadzi do przegrzania silnika, bo nie otwiera się drugi obieg itd. Auto jest wrażliwe na wiele rzeczy a szczególnie elektoronika. Mechanicznie jest jak najbardziej dobrze żadnych problemów, wszystko super.
  10. Hej mam od 3 lat E90 330i 258 KM z roku 2006 sedan sprowadzony z USA, wcześniej E46 323i 170 KM sedan Europa. I powiem tak 323i jest o ok 200 kg lżejsza i to się czuje na zakrętach, jest leciutka i świetnia w prowadzeniu pomino 1400 kg, E90 waży 1600 kg i 18 calowe felgi i full wypas i owszem jest większy, lepiej wyposażone ale brakuje lekkości poruszania E46, szczególnie na winklach. Co do awaryjności to niestety w moim e90 szwankuje elektornika, np: zapala się poducha powietrzna, kontrolka silnika, czuniki opon itd. Nie sa to jakieś wielkie awarie które uniemożliwają dalsza jazdę, wszytko chodzi normalnie, tylko jakiś czujnik z miliona chyba które sa w tym aucie coś tam wykrył i się zaświeciło, trzeba mieć kompa na stałe w domu aby to kasować..W E46 nie było tych kłopotów.Za to po względem mechanicznym typu: zawieszenie, E90 jest dużo trwalsze niż E46. Mam 75 tys. przebiegu i żadnym luzów w E46 po 66 tys. km oba wahacze były do wymiany. Generalnie polecam E90 tylko wersję EU a nie USA które konstrukcyjnie mają jednak trochę różnić, np: inny filtr powietrza, inne modułu kontroli paliwa i szczelności, lampy itd. To wszystko powoduje że USA częściej się niestety psuje, ale głównie pod kątem elektorniki.. Co do silnika do jest super 258 km daje radę prawie zawsze, ale 13-15 literków po mieście wciąga bez problemu (automat). Nie jeździłem 335i ale na pewno wcika lepiej bo turbina, myślę jednak że pod wzgledem awarii silnika i osprzętu 330i jest lepszym wyborem, choć mega torpeda to to nie jest ale mi w zupełności wystarczy aby wciagać wiekszość aut na trasie. Pozdrawiam Przemek
  11. Hej mam E90 330i N52 258 KM z 2006 roku, sprowadzony z USA, zapaliła mi się tez konktrolka Service Engine Soon, temat już przerabiam od kilku miesięcy, mam kompa i kasuje ten błąd ale błąd powraca i nie jestem w stanie precyzyjnie określić usterki. Generalnie komp czyta go jako nieszczelność 0,05 mm pomiedzy wlewem paliwa a zbiornikiem. Amerykańcy wymyślili sobie tzw moduł DMTL z filtrem węglowym który odpowiada za sprawdzenie szczelności tego połączenia wlew paliwa - zbiornik aby nie wydobywały się opady paliwa oraz to filtruje. Ich dbałość o środowisko wymusiła montaż tego ustrojstwa, w europejskich wersjach tego nie ma. Problem polega na tym że trzeba to całe dziadostwo rozebrać i wszystko dokładnie sprawdzić. Najczęściej problemem jest uszkodzony korek wlewu paliwa który najłatwiej wymienić na nowy (koszt ok. 80 PLN). Ja to wymieniłem ale to nic nie dało dalej błąd poraca. Auto chodzi normalnie żadnych problemów z mocą itd. itp. Jedynie wkurza ta kontrolka. Pojechałem do servisu aby to sprawdzili, dam znać jak zdiagnozują właściwy problem. Prawdopodobnie będzie trzeba wymienić, ten filtr węglowy lub cały moduł DMTL. Koszt ok 1000 PLN z robocizną. Pozdrawiam Przemek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.