Skocz do zawartości

stanley_bmw

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E60 530 D rocznik 2004 M-pakiet
  • Lokalizacja
    Zielona Góra

Osiągnięcia stanley_bmw

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Szukam dobrego mechanika w Poznaniu lub okolicach, żeby mi wymienił ten moduł i go ożywił. Czy Mikołajczak to dobra opcja?
  2. Na wstępie wszystkiego dobrego z okazji Nowego Roku. Muszę pochwalić BMW za troskę o nasze bezpieczeństwo, ale zganić konstruktorów za pomysł z umieszczeniem modułu zarządzania energią w misce koła zapasowego. Podczas Świąt Bożego Narodzenia w bagażniku wylała mi się substancja (,,podpiwek" dla wtajemniczonych). O fakcie dowidziałem sie po około 24 h. Po wstępnych obserwacjach uznałem , że po za mokrą wykładziną i specyficznym zapachem nic się nie stało. Niestety były to miłe złego początki. Po 2 dniach zaczęła mi szaleć elektronika(,, Choinka na zegarach") najczęściej podczas hamowania wtedy za każdym razem wyskakiwały błędy ,,failure elektronic" ABS, wycieraczki itd. Pomyślałem sobie klocki się kończą więc może to z tym związane-polak potrafi zlekceważyć niemiecka myśl techniczną, no przecież my polaczki wszystko wiemy najlepiej. Wszedłem na fora poszukałem poczytałem mądre rady full kolesi ma to samo , można jeździć samo przejdzie. Ponieważ doczytałem się jednak , ze lubi być zalany moduł zarządzania energia w misce koła zapasowego zaraz inspekcja i okazało się , że mój modulik przy każdym zahamowaniu kompie się w smacznym podpiwku. Wysuszyłem miskę wytarłem moduł pomyślałem teraz przeschnie i będzie git. Był git do wczoraj. Po pracy wsiadam w swoje piękne M-pakiet przekręcam kluczyk a tu choinka na zegarach a rozrusznik na wakacjach. Myślę sobie spoko pełne opanowanie na dworze prawie minus, padł akumulator. No ale ja z natury jestem dobrym analitykiem wszystko muszę mieć poukładane więc odrazu pytanie do siebie hola hola nie jest az tak zimno , żeby aku padło tak szybko, i wtedy mnie tknęło i zaniepokoiło to dlaczego ten aku padł, wytężyłem wszystkie zmysły i co i poczułem , że coś śmierdzi, wcześnie j tez to czułem no ale dlaczego nie miało śmierdzieć z otoczenia z dworu w końcu centrum miasta. No ale mój analityczny mózg od razu kazał mi zaglądną do ,,nawalonego" podpiwkiem modułu to co zobaczyłem prawie zwaliło mnie z nóg. Takiej ,,hiroszymy" w BMW ja nie widziałem. Jak ktoś chętny moge na maila posłać zdjęcia. Moduł spalony doszczętnie. To że auto sie nie spaliło to chyba tylko przewidywalność projektantów BMW masa styropianowa, na której osadzony był Moduł prawdopodobnie tąpiąc się odizolowała palące sie przewody miedziane do momentu aż pętla zwarcia zostanie odcięta od zassilania, no chyba , że sie myle i bezpieczniki zadziałały ale na ta chwilę jeszcze ich nie sprawdzałem bo nie wiem gdzie są. OKI to tak ku przestrodze dla wszystkich jak komp coś krzyczy , nie bagatelizujcie sprawy , ja dostałem ,,żółta kartkę" od BMW ale mam nadal 4o tys w kieszeni. Na zakończenie powiem ,że jak komus sie przytrafi coś podobnego, śmiało możecie wypiąc ten moduł i dać go do sprawdzenia, Auto śmiga dalej co prawda bez CCC no ale jeździ. Szukam tego modułu teraz może ma ktoś wejścia gdzie go można za przyzwoite pieniądze kupić?
  3. Mierzyłem ciśnienie , ponieważ we wcześniejszym poście opisywałem dziwny wydobywający się dźwięk z okolic silnika. Mechanicy aby wykluczyć uszkodzenie tłoka, tłoków zaproponowali pomiar ciśnienia. Wydaje mi się , że ten pomiar eliminuje raczej hipotezę o uszkodzonym tłoku. Zatem następnym etapem będzie sprawdzenie panewek i może korbowodów po zrzuceniu miski olejowej. Jak to nie da rezultatu (odpowiedzi) , pozostanie zrzucenie głowicy, lub szukanie od razu następnego silnika.
  4. Pomierzyłem ciśnienie w cylindrach : na skrajnych jest około 25 a na 2, 3, 4 i 5 26-27 czy są to dobre ciśnienia?, mam silnik 3,0 D M57 TU rok 2004 .
  5. Panowie to właśnie wynika z tego spisu po rozkodowaniu , ale niech mi ktoś powie czy to są tylko jakieś wzmocnienia mechaniczne, typu sprężyny , amorki, tarcze itp, czy może jakiś system elektroniczny , który np. hydraulicznie obniża nadwozie ??, Ale widzę , że chyba nie ma tu narazie gigantów mądrzejszych ode mnie :lol:
  6. Panowie co to oznacza , że mam w pakiecie sportowe dostosowanie podwozia , jak sie to objawia i czym charakteryzuje?
  7. Panowie czy naprawdę nikt nie ma w tym temacie żadnego pomysłu?
  8. stanley_bmw

    Wymiana żarówek

    Panowie jestem posiadaczem E 60 od kilku tygodni, i jak słyszałem opowieści co trzeba zdemontować żeby wymienić żarówki w przednich reflektorach to się za głowę łapałem. W Alfa Romeo 166 tez był cyrk, aż tu dziś wchodzę na youtube a tam ful filmików jak zdemontować na parkingu przedni reflektor i wszystko na wierzchu!!!!
  9. Panowie czy może ktoś rozwikłał juz ten stukot, znalazłem podobny wątek ale nie ma odpowiedzi i diagnozy. Zamieszczam skrót do filmiku: Kupiłem auto z tym stukiem , podobno ujawniło się to po silnych mrozach tej zimy. Wymienione sprzęgło i dwumasa 2 tyg temu. Autko śmiga bez zarzutów, pięknie się zbiera , na autostradzie 7,2 l/100 km przy prędkości powyżej 160 km/h Co to może być za stukot?
  10. Chodzi mi o tą listwę po prawej stronie kierownicy tą długą, u mnie srebrna, Jeżeli jest tam gniazdo to powiedz czy tworzy monilit z listwą czy jest osobno montowane to gniazdo. Dopytuje dlatego , bo nie mam możliwości tam zaglądnąć, tylko macam palcami bo nie chce całej odrywać.
  11. Mam pytanie czy ktoś wie jak jest mocowany bolec do listwy ozdobnej kokpitu od strony kierownicy? W kokpicie siedzi taka biała spinka a w listwie powinien być bolec, u mnie go nie było więc go dokupiłem ale nie wiem jak ona tam się trzyma, czy jest do niego jakieś dodatkowe gniazdo przytwierdzone do listwy, czy może w listwie są jakieś prowadnice i trzymają ten bolec: http://allegro.pl/bolec-listwy-ozdobnej-kokpitu-bmw-e46-e60-e61-e90-i2264809323.html
  12. Mam drugi zapasowy odtwarzasz do E 60 jak sprawdzić czy on odtwarza MP3?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.