Skocz do zawartości

Kaszana

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525iAT 2001

Osiągnięcia Kaszana

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam, Problem rozwiązany więc postanowiłem dla potomnych opisać co i jak. Problem z sondami był przez kretynów z warsztatu którzy celowo bądź nie podłączyli je odwrotnie (Nie zgodziłem się wcześniej zapłacić za wymiane dobrej sondy). Czyli dwie sondy z przodu bezpośrednio z tymi z tyłu a zasilanie tych z przodu z zasilaniem tych z tyłu. Wyobrażacie to sobie?? :mad2: Wypadanie zapłonu powodowało lewe powietrze. Żaden z wężyków podciśnieniowych czy to elementów dolotu nie był uszkodzony. Były za to sparciałe więc przy okazji wleciały nowe. Szukania było co nie miara. W końcu postanowiłem, że wymienie Odme wraz z kompletem przewodów. Stara była z 2008 roku. Po wymianie i odpaleniu nie mogłem uwierzyć, że to te same auto! Także ufff i krzyż na drogę oszustom z warsztatów. Dziekuje za pomoc, Pozdrawiam!
  2. Witam, Dziś wyjmując akumulator zauważyłem luźno dyndający węzyk w miejscu montażu akumulatora. Troszkę poszperałem i znalazłem takie oto zdjęcie: W sumie pierwszy raz coś takiego widzę. Jak anglojęzycznych fora przewiją się termin "VENT LINE". Jaką to rolę spełnia? Czy do każdego akumulatora można podpiąć ten węzyk? Jeśli tak to jakie są konsekwencje jego niepodpięcia? Pozdrawiam!
  3. Zapal wcześniej silnik i dopiero uruchom INPA lub inaczej zapal silnik dopiero podłącz interfejs do OBD i włącz inpa ten błąd to 20=IFH-0010: Datenuebertragung Interface/Steuergeraet gestoert IFH-0010: interfejs transmisji danych / Sterownik pewnie zakłócenia , masz gas ?, jesli tak to sterownik gazowy zakłóca diagnostykę często widać pewnie masz K-DCAN lepszym interfejsem do E46 jest prosty interfejs bez DCAN zwykły K-line ale tak samo myslę że do vin 10 to ediabas 6.4.7 to lipa lepszy ediabas 7.3.0 z instalatora Standard tools 2.12 Bingo! Wystarczyło odłączyć bezpiecznik od gazu i INPA śmiga jak powinna. Dzięki wielkie! Teraz trzeba będzie poprawić co ktoś spaprał :8)
  4. Kurcze, nie mam nic gdzie mógłbym je podłączyć. Nawet w zaznaczonych miejscach. Możliwe, żeby instalacja oryginalnie miała zostawione takie błąkające się kostki? Ktoś tam grzebał, w środku mam też komputer sterujący od instalacji gazowej. Ma ktoś może jakieś zdjęcia tych miejsc z BMW E39 zM54, najlepiej też 525i. Będę wdzięczny :8) Pozdrawiam
  5. Witam, Walczę dalej. W OBD Setup jest "All ok". EDIABAS w wersji 7.3.0. Problemem jest przerwanie połączenia z autem po jego odpaleniu. Ale dotyczy to tylko sterownika silnika. Reszta działa jak należy. Poniżej film jak to wygląda: https://youtu.be/PbhSKAYOKd4 Kurcze, brakuje mi już pomysłów i tematów do czytania na polskich i anglojęzycznych forach. Pozdrawiam :wink:
  6. Hej, Właśnie na podstawie tych filmów stwierdziłem, że prawdopodobnie moja DISa ma uszkodzoną membranę. Swoje wstawiłem tylko po to aby ktoś mnie w tym upewnił. DISa do tanich nie należy. Swoją drogą wyczytałem, że niektórzy podejmują się wymiany tejże gumy. Na ruskich stronach można ją normalnie kupić. Na polskich forach wyczytałem, że próbowano ją sklejać na rózne sposoby. Głupio by wymieniać cały element z powodu jednej gumki. Może ktoś z Was kojarzy gdzie w Polsce można dostać ten element?
  7. Hej :) Wykręciłem i podałem linki na YT do filmików pracy mojejgo DISa troszkę wyżej aby ktoś pomógł w ocenie jego pracy. Pozdrawiam!
  8. Witaj, Dziś dopiero odebrałęm zamówiony multimetr. Troszkę musiałem doczytać bo robiłem to pierwszy raz. Więc tak: Organoleptycznie bezpieczniki ok. Przejście na nich też jest. Na zapłonie pojawia się na nich około 12V. Więc tutaj chyba ok. Przy okazji sprawdziłem co tam za sterownik silnika siedzi. I niby ok bo MS43 a na nim mój nr VIN. Wypiąłem obie sondy regulacyjne. Na wtyczkach do nich idących nie ma prądu. Minus dałem do śruby w nadwoziu a plus przykładałem po kolei do każdego z 4 pinów na zapłonie i odpalonym aucie... Chciałem iść po przewodach jak napisałeś, ale wchodzą pod samochód gdzieś... a kanału nie mam. Gdzie te przewody się kończą? Chyba, że je źle sprawdziłem... :roll: Sprawdziłem też czy jest prąd na wtyczce od DISa - jest. A ten i tak się nie rusza czy to na zapłonie czy to podczas gazowania (na postoju). Śmietnik?
  9. Z inpa walcze dalej, niestety ciągłe sterownik silnika mnie rozłącza po odpaleniu samochodu. Dzięki za zaznaczenie miejsc co do wtyczek, niestety w tych miejscach ani w sumie nigdzie indziej nie ma niczego gdzie mógłbym je podłączyć... Od czego one są? Co do sond - sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce z ECU, są ok. Sprawdziłem też zawór DISA. Wydaje mi się, że jest niesprawny. Membrana nie trzyma a po podłączeniu brak reakcji klapki na przekręcenie kluczyka w pozycji zapłonu. Na pracującym silniku też nie widać żeby klapka pracowała. Mógłby ktoś to potwierdzić na podstawie nagranych filmów? I tak na koniec, gdy silnik się nagrzeje wydaje mi się, że slychać stukanie... Z góry dzięki, Pozdrawiam!
  10. Witam, Samochód to BMW E39 525iAT z 2001 roku. Silnik M54. Jest też LPG. Dalej walczę z wypadaniem zapłonów oraz błędem grzania wszystkich sond lambda. W skrzynce ze sterownikiem silnika są wolne dwie wtyczki. Kojarzy ktoś od czego są albo gdzie powinny być wpięte bo nie bardzo potrafiłem zlokalizować. Pozdrawiam!
  11. Witam, Auto to BMW E39 525iAT z 2001r. Silnik M54B25 + LPG. INPA: 5.0.2 BMW Standard Tools: 2.4.0 System Operacyjny: Windows 10 64 Bit Mam dziwny problem z INPA. Otóż mogę łączyć się z silnikiem tylko gdy nie pracuje. Jego uruchomienie automatycznie zrywa połączenie z nim... Z innymi modułami na odpalonym silniku mogę pracować. Choć bywało tak, że też odpalenie silnika kończyło moją pracę przy nich. Battery zapala się razem z Ignition po przekręceniu zapłonu. Niżej błędy jakie udało mi się uwiecznić: Proszę o pomoc, Pozdrawiam
  12. Witam, Auto to BMW E39 525iAT z 2001r. Silnik M54B25 + LPG. Ręce mi już opadają. Samochód był już w 2 warsztatach i w obu rozkładają ręce. Najchętniej to wymieniali by na ślepo wszystko po kolei aż do skutku. Ale nie tędy droga. Do rzeczy. Auto pracuje nierówno. Raz bardziej raz mniej, zależy jaki ma "humor". Podczas jazdy jest raczej ok, ma moc, nie szarpie. Lecz na postoju jest naprawdę źle. Pali się check. Inpa pokazuje błędy grzania 4 sond lambda. 2 przed i 2 za katalizatorem. Możliwe, żeby umarły jednocześnie? Dodatkowo wypadanie zapłonów na prawie wszystkich cylindrach. Wymieniono fajki i świece. Dolot szczelny. SCREENY Z INPY: Nie mam narazie dostępu do LiveDaty ponieważ jak tylko uruchomie silnik INPA zrywa połączenie. O to spytam w odpowiednim temacie. Z góry dziękuje za chęć pomocy, Pozdrawiam :wink:
  13. Witam, Dla potomnych: Czujnik wymagał ponownej kalibracji. Po niej skasowanie błędu i kontrolka znikła a kontrola trakcji działa jak należy. Miejmy nadzieję, że już nie wróci :norty: Wielkie dzięki za pomoc :cool2:
  14. Witam, Błędy -> https://imgur.com/a/sIIEz Bład 126 po skasowaniu nie wraca, niestety 97 pozostaje nie ugięty. Kontrolka dalej świeci. Czyli czujnik położenia kierownicy? Jeśli tak to czy zanim zdecyduje się na wymiane warto go ponownie INPA skalibrować? Pozdrawiam!
  15. Kaszana

    Problem ze zmieniarką

    Miałem podobnie. Pomogło wyciągniecie tego plastiku gdzie wkłada się płyty. Trochę przedmuchałem i założyłem z powrotem co na szczęście poskutkowało :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.