Skocz do zawartości

Mirrors

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 520i 1991

Osiągnięcia Mirrors

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. zapomniałem dodać, że to 24V. Słyszałem, że oryginalnie do benzyny 2.0 i 2.5 były 65ah ale można dać nieco większy. Nieco więkrzy chciałbym dać z uwagi na to, że mam wypas: elek szyby, elek lusterka, sprzęt: wzmacniacz, skrzynie basową, głośniki,radio, nawigację, cb radio itp.... Czyli rozumiem, że 65ah to minimum a jakie jest maximum? tzn jaki można dać największy, żeby nie przesadzić, żeby alternator dawał radę, bo jak się da za duży to nie będzie dawał rady i będzie wiecznie niedoładowany co skróci jego żywotność.
  2. Witam, z uwagi na to, że wyszukiwanie zaawansowane forum w danej chwili nie działa i prosi spróbować ponownie później, zakładam temat, gdyż zdania są bardzo podzielone a chcę dokonać właściwego wyboru. Auto: E34 2.0 Benzyna 150km 1991r. bez vanosa (ponoć wersja jeszcze z małymi alternatorami) skrzynia automatyczna 5hp18 (nie wiem czy skrzynia ma tu znaczenie?) Wiadomo, że jeśli będzie za mało ah to będzie źle a jeśli za dużo, to też, bo alternator nie da rady do końca naładować akumulatora, co skróci jego żywotość. Dlatego interesuje mnie przedział od minimum do maximum czyli ile ah najmniej, a ile ah najwięcej będzie do mojego auta najodpowiedniejsze. Później pozostanie tylko określić czy mam golasa czy bogato wyposażony z dodatkowym wyposarzeniem audio itp.. i wybrać w moim przypadku wybiore ten najwiękrzy jaki można z uwagi na to że mam dużo dodatkowych rzeczy... Czekam na fachowe informacje...
  3. Witam, ponownie. Zaznaczę, że skrzynie miałem rozebraną i jest po naprawie. Jest zalana nowym olejem. Sprzęgło również po regeneracji. Problem najprawdopodobniej może dotyczyć sterownika ale nie mam pewności... Byłem ostatnio w trasie i teraz mogę napisać więcej... Przedewszystkim jak auto się rozgrzeje pojawiają się szarpnięcia podczas przejścia z 2 na 3 bieg. Szarpnięcia są również przy zmianie z wyżeszego biegu na niższy (nie mówie o redukcji podczas przyspieszania z kickdownem tylko jak puszczam gaz tracąc prędkość i wtedy też szarpie zmieniając na mniejsze biegi adekwatnie do prędkości). Kolejna rzecz: Kiedy jadąc na danym biegu, wcisnę kick down aby zredukować i przyspieszyć, dzieje się to ale nie raz po wciśnięciu albo zamuli i zrobi to po czasie albo nie zrobi tego wogóle. Nieraz jest tak, że wcisne kickdown i minie pare sekund i dopiero po czasie redukuje na mniejszy i podczas tego słychać jakiś strzał i nagłe drastyczne wyrwanie do przodu (zaznaczam, że konweter jest po regeneracji). Kolejna rzecz: jadąc w trasie zauważyłem coś: nie wiem czy we wszystkich tych skrzyniach tak jest. U mnie 5 bieg wchodzi kiedy osiągniemy 80km'h. Widzę to obserwójąć obrotomierz i ekonomizer, który spada, kiedy wchodzimy na wyższy bieg. Jadąc na 4 biegu, zbliżając się do 80tki czuję jakby 5 bieg wszedł tak jakby do połowy. Obrotomież i ekonomizer lekko spada a potem jak lekko przekroczę 80tkę to wtedy wchodzi waściwie na 5ty bieg i obrotomież i ekonomizer spada jeszcze bardziej. czy to możliwe, że 5 bieg ma 2 wejścia jedno delikatne i drugie właściwe? Zaznaczę, że tak było do tej pory a teraz zrobiło się tak, że niezważywszy na te 2 wejścia 5tki ona wogóle nie chce wejść. osiągając 80km'h czuje, że skrzynia chce wrzucić 5 bieg i są takie silne uderzenia pochodzące ze skrzyni takie ogromne jakby bicie serca i dopiero albo jak mocno przyspiesze albo popuszcze gaz pozwala jej wtedy wejść. Kolejna rzecz czasami po przejściu z P albo z N na R czasami szarpnie a czasami łagoodnie nieraz aż cały tył podskoczy. No i na koniec jeszcze drobna rzecz: czasami po odpaleniu zamiast D pokaże 2 albo co innego potem jeszcze raz zmienie i jest normalnie ale to chyba normalne? Czy to wszystko to wina sterownika?
  4. Jeśli chodzi o regenerację konwerterów to ponoć zdecydowanie firma samko (sam am regenerowałem) a jeśli chodzi o naprawę sterownika, gdzie najlepiej to wysłać?
  5. Witam, zauważyłem, że robi się to coraz mocniejsze, byłem u pana, który tą skrzynię rozkręcał i składał od podstaw... Twierdzi, że mechanicznie skrzynia oraz konwerter są ok. Uważa, że to wina sterownika, który ma już 21 lat tyle co auto i tam są jakieś sprężyny i to sterownik za to odpowiada. powiedział, że sterowników się nie naprawia, nowych nie ma, stosuje się ewentualnie podmiany...Mam pytanie do Was... Czy sterowniki ogólnie poddaje się regeneracji? A może dać auto na diagnostykę tam, gdzie wcześniej wykryli mi niesprawny czujnik?
  6. Oczywiście po wymianie tego czujnika problem z trybem awaryjnym zniknął.... Ale jest jeszcze jedna rzecz, która mnie niepokoi i coraz częściej jest zauważalna... Sprzęgło i skrzynia ogólnie pracują bdb skrzynia płynnie zmienia biegi ale: zaznaczam, że to 5hp18 (czrana tabliczka olej dexron III mobila) wszystkie przejścia są płynniutkie a przejście z 2jki na 3jkę jest ewidentnie nie tak płynne jak pozostałe przejścia, nie powiem, że szarpie ale nie jest tak płynne tylko wyczuwalne jest takie bardziej drastyczne przejście takie bardziej oporowe, że czuć takie mocne drgnięcie i to mnie niepokoi. najbardziej jest to widoczne jadąc na 2jce i powoli przyspieszając i wtedy najbardziej jest wyczuwalne to przejście, na zimnej skrzyni tego nie ma... i co to może być, czy zwracać się z tym do pana, który tą skrzynię całą rozbierał?
  7. skrzynia po remoncie, sprzęgło po regeneracji, wszystko zostało zamontowane, zalane nowym olejem Mobil 320 atf dexron III. Przyszedłem w nocy po auto na parking, odpaliłem je, poczekałem aż wszystko się porozgrzewa, odjeżdżam: jedynka, dwójka i szarpnięcie, czyli przejście w tryb awaryjny. czyli ten sam problem, co przed wyjęciem skrzyni, nic nie pomogło. Szlak mnie trafił, co mam teraz robić?
  8. według oficjalnej strony ZF http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/5HP18.pdf wychodzi na to że jeśli jest czarna tabliczka to ma być DEXRON III a jeśli zielona, to ma być LT 71141 a ten Ravenol fluid 4/5hp jest LT 71141 a ja mam czarną tabliczkę, więc muszę go odmienić na Dexron III ? ......właśnie wróciłem, odmieniłem na mobil atf 320 (dexron III) czy dobrze zrobilem? spisałem z tabliczki: 0010458 1056 000 064 1 219 225
  9. nie znalazłem tu odp. na moje pytanie. jakoś nic mi to nie mówi... mi chodzi tylko o te 3 linki, które podałem. chodzi o to czy ten pierwszy olej AtF 4/5hp fluid też jest dexronem III? a jeśli nie to który wybrać czy ten ravenol atf fluid 4/5hp czy ravenol dexron III?
  10. Jestem po naprawie skrzyni i regeneracji sprzęgła. Moja skrzynia, to 5hp18 z czarną tabliczką w E34. Byłem u fachowca, który robił mi skrzynię. Powiedział, że to jest najlepszy olej dla mojej skrzyni: http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/15-ravenol-atf-fluid-54-hp.html oprócz tego znalazłem jeszcze 2 inne rodzaje olejów tej firmy z oznaczeniem dexron III: http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/10-ravenol-atf-dexron-f-iii.html http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/12-ravenol-atf-dexron-iii-h.html Wydałem tyle na skrzynię, muszę dobrać odpowiedni olej. Mam teraz mentlik... Proszę, zerknijcie łaskawie na te 3 linki są tam poszczególne opisy każdego oleju. Czy któryś z nich będzie odpowiedni? Jeśli tak, któy będzie lepszy? Czy ten pierwszy ATF Fluid 5/4 HP , który zalecił mechanik od skrzyń, też jest specyfikacji Dexron III ?
  11. Byłem na diagnostyce w sprawdzonym serwisie. oto wydruk: http://images47.fotosik.pl/1443/802fa45e67cd7e69.jpg UWAGI: turbina do wymiany, sprzęgło się grzeje całkowita przyczyna nie znana. zlecili zgłosić się do gościa od automatów. czy te uwagi mogą wskazywać na sprzęgło hydrokinetyczne? sprzęgło się grzeje i wchodzi tryb awaryjny
  12. Odnośnie wymiany: nie sądze, że trzeba wymieniać całe zegary... Po odkręceniu, wyjęciu i otworzeniu zegarów można jest rozdzielić na 2 osobne części: same zegary ze wskazówkami oraz zieloną elektroniczną płytkę, na której są żarówki z 2 wyciąganymi wyświetlaczami (jeden od wyświetlania biegów, drugi od przebiegu i licznika przejechanych kilometrów) i tu jest moje pytanie czy wymienić same wyświetlacze, czy problem tkwi w twj płytce na której się przykręca żarówki. a może wyświetlacze zostawić i samą płytkę zmienić?
  13. Problem dosyć częsty. Na wyświetlaczu nie palą się wszystkie kreski cyfr. Na drugim wyświetlaczu czasami nie pokazuje na jakim biegu jade (PRND) tablica wogóle nie jest podświetlona. Nie pomogły dociskania aluminiowych ząbków na taśmie i żadne przeczyszczenie. Jak rozwiązać ten problem? Wymiana taśm? a może wymiana obydwu wyświetlaczów na sprawne używki? albo wymiana całej płytki, na której są żarówki na sprawną używkę? 2.0 benz. 1991 automat 5bieg. (S E *)
  14. Witam, wydaje mi się, że problem jest powszechnie znany. Polega na tym, że dosyć często śilnik łapie obroty a skrzynia załapuje z opóźnieniem i często rusza zbyt drastycznie wręcz wyrywając. Po pewnym czasie załącza się tryb awaryjny tzn. na wyświetlaczu jest słoneczko z wykrzyknikiem. Czasami ponowne odpalenie pomoże. Co należy w tym wypadku zrobić. Niektórzy piszą, że to może być komp od skrzyni, albo przeciekający olej z miski, że trzeba wymienić olej w skrzyni, że to może być czujnik prędkości... Co należy w takim wypadku zrobić? Automat 5biegowy (S E *) 2.0 1991r
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.