Skocz do zawartości

Zygiel93

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 2015 520xd
    E90 2005 320d

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Zygiel93

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Cześć, Dzisiaj, po niemal czterech tygodniach, odebrałem samochód od mechanika. Samochód to BMW F10 520xd sedan, rok produkcji 2016. Oddałem go na prewencyjną wymianę łańcucha rozrządu. W pierwszym tygodniu otrzymałem telefon, że niestety mam uszkodzony czujnik i jest ropa w wiązce paliwowej. Dodam, że gdy oddawałem samochód, nic się z nim nie działo. Niestety, taka usterka rzeczywiście występuje w tym modelu. Widziałem wiązkę - rzeczywiście była zalana ropą, a sterownik również na stykach był mokry. Mechanik zalecił zakup nowej wiązki, na co się zgodziłem. Po zamontowaniu nowej wiązki otrzymałem telefon, że jednak sterownik silnika również jest uszkodzony. Mechanik przeniósł dane z mojego sterownika, znalazł używany zamiennik i przeniósł dane na ten nowy - zgodnie z jego zapewnieniami. Dziś, po odbiorze samochodu, świeci się błąd od napędu. Mechanik powiedział mi, że to jakiś czujnik i wymieni go w poniedziałek. Jednak pojawił się również inny problem, którego nie było, gdy oddawałem w pełni sprawny samochód. Samochód nie zawsze reaguje na kluczyk. Sprawdzałem również zapasowym kluczykiem - jest to samo. W moim głównym kluczyku wymieniałem baterię dosłownie dwa miesiące temu. Czasami samochód nie chce się otworzyć, czasami zamknąć. Gdy go odpalam, wyświetla się błąd, że nie ma kluczyka, i muszę go zbliżyć do kolumny kierowniczej, żeby uruchomić pojazd. Dodatkowo, zauważyłem dziś coś, co zdarzyło się już dwa razy. Podchodząc do samochodu, nie wciskałem jeszcze przycisku na kluczyku ani nie ciągnąłem za klamkę, a samochód sam się otworzył i cały czas wydawał dźwięk, jakby próbował się otworzyć, mimo że był już otwarty. Było to charakterystyczne klikanie zamka, jakby ktoś wciskał przycisk na kluczyku, mimo że auto było już otwarte. Zaczynam się martwić, ponieważ nie dość, że nie miałem samochodu przez prawie cztery tygodnie, wydałem dużo pieniędzy, a nadal są problemy. Przy oddawaniu samochodu nie było żadnych usterek. Na zestaw do wymiany łańcucha z ASO wydałem: 3250 PLN Wiązka silnika + czujnik z ASO: 4000 PLN Za sterownik i przekopiowanie danych: 1200 PLN Za robociznę, sprężynę tylną (była pęknięta), oleje, filtry oraz czujnik od chłodnicy: 4220 PLN Łącznie: 12670 PLN - a samochód nadal ma błąd od napędu i problemy z kluczykiem. Nie wiem, co robić. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Ciężko mi uwierzyć na tyle przypadków na raz, ale może się mylę? Podczas rozmów z mechanikiem odnoszę wrażenie że nie wszystko mi mówi, ale może to tylko sichza bo szczerze cała sytuacja doprowadza mnie już do białej gorączki. Dzięki za wszelką pomoc i rady!
  2. Taki update, Dziwna sprawa, ale zmiana ciśnienia w oponach pomogła :D
  3. Coś w tym jest :D Dałem ciśnienie jak na tabliczce, mam wrażenie że jest ok, ale zobacze jeszcze jutro rano jak samochód będzie zimny. A co do oznaczeń sprawdziłem moja opona ma dokładnie oznaczenie 100v XL FR 3PMSF, co wg wujka google oznacza -100V indeks nośności 100-800 kg i V oznaczenie prędkości maksymalnej 240 km/h -RFP (Rim Fringe Protector) opona z osłoną na felgę no i XL tak jak mówicie jakieś wzmocnienie. -3PMSF czyli przyczepność na śniegu :P
  4. Cześć, Niedawno zakupiłem f10 520xd, jest to mój pierwszy samochód z xdrive. Parę dni temu dotarły do mnie nowe zimówki 245/45/r18 100v (bez opcji run on flat), na wulkanizacji napompowali mi wszystkie 4 koła na ciśnienie 2,7bar. Jednak gdy patrzę na naklejkę na słupku: Napisane jest iż przy rozmiarze 245/45 R18 100v powinno być 2.4 przód 2.6 tył lub przy dużym obciążeniu 2.7 przód i 3.2 tył. (Nie jestem pewien co M+S XL oznacza ale nie mam tego oznaczenia w tych oponach co kupiłem) Normalnie bym się tym nie przejmował, ale od czasu kiedy wyjechałem z wulkanizacji, mam wrażenie że auto dziwnie szarpie, i boje się że coś sobie uszkodzę z napędem (trochę się naczytałem) Teraz moje pytanie brzmi, czy powinienem napompować opony wg rozpiski 2.4 przód i 2.6 tył, czy xdrvie jednak pompuje się na te same cisnienie przód i tył a nalepka jest poprostu uniwersalna dla bmw f10? Oraz pytanie nr 2. Czy jest możliwe że xdrive szarpie przez to że cisnienie opon jest identyczne. Dodam jeszcze że na letnich oponach ciśnienie było na wszystkich kołach 2.2 i nic nie szarpało (letnie opony mają run on flat). A i kolejna rzecz którą zaobserwowałem, szarpanie występuje raczej jak samochód jest zimny, dopiero co odpalony po nocy. I szczególnie to czuć jak przesuwając się w korku dodaje sie gazu, wtedy mocno szarpie, również przy zwalnianiu z małej predkości czuć takie jakby hamowanie silnikiem, nie wiem jak to opisać ale jest to nienaturalne :). Pozdrawiam
  5. Cześć, Nietypowe pytanie, zakupiłem niedawno BMW f10 520xd luxury line, z dosyć bogatym wyposażeniem : -duża navi -kamera cofania -adaptive ledy -el otwierany i zamykany bagażnik - piękne beżowe skóry i wiele innych opcji których nie jestem w stanie spamiętać. Zastanawia mnie jednak fakt iż przy przełączniku do regulacji lewego oraz prawego lusterka nie ma przycisku który służy do złożenia lusterek. Próbowałem również przytrzymać przycisk zamknięcia dzwi na pilocie i również lusterka się nie składają. Czy jest to możliwe że przy tak bogatej wersji wyposażenia nie ma el. składanych lusterek? Czy w ogóle występuje f10 poliftowe bez el. składanych lusterek ??? Czy poprostu ja coś źle robie ? Dodam że samochód jest z Polskiego salonu BMW, serwisowany w ASO do 06/2021, czyli wykluczam tutaj jakieś przekładki, machloje etc.
  6. Witajcie, Dziwny problem się pojawił, na trasie po pokonaniu ok 600 km gdy zgasiłem silnik, oczywiście po odczekaniu zauważyłem dziwne stukanie. Gdy wróciłem już do domu (kolejne 300km) sytuacja się powtórzyła. Na drugi dzień podjechałem na myjnie dosłownie 800 metrów, nic się nie wydarzyło. Później moja kobieta jechała samochodem ok 10 km, jak wróciła mówiła że "znów stuka". Wsiadłem więc w auto, zrobiłem 2-3 kółka wkoło bloku, gaszę nic nie stuka. Wczoraj moja kobieta po przejeździe znów 10 km zauważyła że stuka i zrobiła nagranie które wrzuciłem na yt. Wniosek, dźwięk stukania pojawia się tylko wtedy kiedy samochód ma rozgrzany silnik. Czy ktoś może się domyśla co to może być? Niestety akurat jest długi świąteczny weekend ,więc ciężko z podjazdem do mechanika, i zastanawiamy się czy bezpiecznie jest jeździć samochodem, czy zaraz nam nie zgaśnie podczas jazdy. Dodam że jest to silnik 320d z 2005 roku moc 163 KM Pozdrawiam.
  7. Witam, proszę o rozkodowanie VIN- WBAAM11060JM37344 Z góry dziękuje :)
  8. Sorki za posta pod postem, przejechalem się, i kontrolki pogasły ABS i ASC działa. A co do swiatła STOP, jak dostać się do czujnika w e46, bo tam kolo pedału stop wszystko zabudowane :P
  9. byłem własnie u znajomego który też laik, ale coś tam ogarnia, i mówił że to pewnie czujnik, jak wracałem do domu, stała się kolejna tragedia, mianowicie. Zapaliły się kontroli ABS/RĘCZNY i KONTROLA TRAKCJI, tak samo abs i kontrola trakcji nie działają ;/ Chyba lepiej będzie jak jutro wybiore się do mechanika:P
  10. Witam, jak już pisałem mam problem ze światłem STOPU. Wczoraj zaobserwowałem że STOP poprostu nie działa, na początku myślałem że to bezpiecznik, ale po wyjęciu bezpiecznika nr9 nic nie wskazywało na to aby był spalony, dla pewności podmieniłem go na inny, jednak stop nadal nie działał. Więc teraz mam pytanie co to może być, i jeżeli to możliwe dla laika, jak to naprawić? Pozdrawiam, Zygiel93
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.