patiomkin11
Zarejestrowani-
Postów
22 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e60
Osiągnięcia patiomkin11
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Stary moduł wywalony (osobny AHL)- został tylko LM z zintegrowanym AHL. Zielona dioda nie miga i brak błędów. Problem jest taki, że nie mogę wgrać numeru VIN do lewego sterownika silników krokowych (z tego co wyczytałem, regulacja może nie działać jeżeli numery się nie zgadzają a chyba na postoju nie można sprawdzić czy to działa - w diagnozie wszystko jest ok (ruszają się)). Z prawym nie ma problemu. W Tool32 jest opcja w LM_AHL którą można wgrać VIN do lewego i prawego sterownika, i niby się wgrywa, ale przy odczycie w inpie widać, że wgrał się tylko do prawego, a w lewym jest tylko numer seryjny (?). Nie wiem czy coś przeoczyłem. Bardzo bym prosił o wskazówki co z tym zrobić. http://i1067.photobucket.com/albums/u434/patiomkin11/MMM.jpg?t=1332427897
-
Stary moduł wywalony (osobny AHL)- został tylko LM z zintegrowanym AHL. Zielona dioda nie miga i brak błędów. Problem jest taki, że nie mogę wgrać numeru VIN do lewego sterownika silników krokowych (z tego co wyczytałem, regulacja może nie działać jeżeli numery się nie zgadzają a chyba na postoju nie można sprawdzić czy to działa - w diagnozie wszystko jest ok (ruszają się)). Z prawym nie ma problemu. W Tool32 jest opcja w LM_AHL którą można wgrać VIN do lewego i prawego sterownika, i niby się wgrywa, ale przy odczycie w inpie widać, że wgrał się tylko do prawego, a w lewym jest tylko numer seryjny (?). Nie wiem czy coś przeoczyłem. Bardzo bym prosił o wskazówki co z tym zrobić.
-
Muszę uściślić - z tego co wyczytałem to od 3.2005 moduł świateł LM został zintegrowany z AHL. Ten który znajomy kupił jest z 9.2005 więc to już nowsza opcja i pewnie dlatego jest problem z komunikacją ze sterownikami SCM. W starej wiązce był podłączony AHL oddzielnie więc najpewniej był tam stary moduł LM. Czy gdy "wyrzucę" moduł AHL i odtworzę połączenia SCM do LM to czy trzeba usunąć z wyposażenia wozu dane o AHL? Jeżeli tak, to jak to zrobić? Bardzo bym prosił o podpowiedź bo uczenie się wszystkiego od początku trwa wieki, szczególnie że wozu nie mam pod ręką. Znajomy i tak mi zapewnia "rozrywkę" dorzucając sprzęt audio, tv i inne bajery... A i mam jeszcze pytanie - ostatnio przytargał fotele z elektrycznie regulowanymi zagłowkami, wysuwanym "podudziem" i pamięciami ustawień. Podłączyłem je i działaja (kolejna modyfikacja wiązki) ale nie mam pewności czy są podgrzewane. Czy przy takim "wyposażeniu" foteli było podgrzewanie w standardzie?
-
Wracając do mojego problemu. Dziś udało mi się wgrać numer win do prawego SMC przez tool32, w ktorym pokazuje ze wgrał się do lewego i prawego a mimo to inpa pokazuje tylko w prawym poprawny. Upewnilem się jakie moduły tam siedzą i jest to LM_AHL i ALC. Nie wiem co miał wcześniej wgrany LM - chodzi o światła. Czy można w jakiś sposób wgrać ustawienia w LM tak, aby był widoczny ALC (do którego podłączone są czujniki zawieszenia jak i SMC - w WDS ten moduł ma oznaczenie a214 i aby można było to później dokodować?
-
Dobra, niczego nie ubilem, ale tez wielkich zmian nie ma. Vin udalo mi sie dodac do modulu swiatel ale nie udalo mi sie pokonac bledow komunikacji z silnikami krokowymi i czujnikami w lampach mimo ze te sa sprawne. Czy jest jakas opcja ktora umozliwia przeskanowanie wszystkich modulow w wozie i zgranie "stanu faktycznego"? Chodzi mi o to, zeby wszystko dostroilo sie do siebie w sensie kompatybilnosci. W wozie na bank wystepuje modul lear (tak jest na nim napisane - czarny z niebieskim zlaczem) do ktorego zrobilem polaczenia zgodnie z oryginalna wiazka (podobnie jak z modulem swiatel tym pod kolumna kier.). Czujniki na zawieszeniu sa podlaczone prawidlowo i dzialaja - sparawdzilem w inpie.
-
Jeszcze raz dzieki. Mam nadzieje ze nic nie ubije.
-
Wielkie dzięki. Czyli może być tak, że połączenia są prawidłowe, a wywala się przez to że ma inne niż zakodowane wyposażenie?
-
Zaraz mnie coś trafi... Wczoraj przysiadłem do tego LCM i wgrałem oprogramowanie z prawidłowym vin, Ale w ncs ciągle wywala mi stary numer mimo że w inpie jest ok. Kolejna sprawa że nie wiem w jakiej opcji był wóz z którego pochodzi ten moduł i ciągle wywala komunikat, że brak łączności z sterownikami silników krokowych i na wyświelaczu pokazuje się reflektor ze strzałkami. W tej chwili są xenony i jest podłączony AHL i go wykrywa, ale chyba kłóci się z LCM albo ja nad interpretuję wskazania. Próbowałem go ugryźć pod tool32 i znalazłem opcje fvin ale nie mogę tego edytować. Bardzo bym prosił o pomoc bo osiwieję z tym wozem. Tak niewiele zostało, a stoję w miejscu... Z góry dziękuję za pomoc.
-
To E60 jest z 03.2004r. Myślę że aż tak intensywnie nie będę działał, bo moja wiedza w tym temacie jest cienka jak d... węża, a ten wóz robię tylko i wyłącznie ze względu na to, że znajomy jest w porządku wobec mnie. Elektryka w tym wozie (sedan) była doszczętnie zniszczona i kupił "pewną" - tak sprzedawca mówił nową wiązkę. Ktoś zaczął ją już podłączać i zmasakrował parę połączeń przez co, gdy okazało się że to jest wiązka od kombi wycofał się... Podsumowując - dzięki WDS wyprostowałem już chyba wszystko ale zostało parę błędów programowych i muszę się dopytać co i jak...
-
Jedynym modulem ktory jest oryginalny z tego samochodu to sterownok silnika... Czy z niego mozna odczytac oryginalny przebieg i przez ediabas tool32 wgrac go do innych modulow? Zrobilem sobie dwa interfejsy i chce postawic na cacy ten samochod zeby potem nie miec nikogo na sumieniu. Nie interesuja mnie rezystory w poduszkach i inne cuda. W DSC tez jest wbity numer VIN? Przepraszam za lamerskie pytania, ale BMW robie pierwszy raz (nie liczac "diody" w E30 szwagra) i musze najpierw doczytac sie a nie robic na wariata.
-
Dziękuję za info. Właśnie doczytałem - ale pewności nie mam - że w winkfp zmieniając soft, podaje się nr VIN. Czy to oznacza, że skasuje się przebieg? Kiepsko by było, jeżeli tak.
-
Nie wiem czy w dobrym dziale pisze ale mam juz metlik w glowie... E60 ktore reanimuje znajomemu, mialo rozkradzione moduly i musial jexdokupowac z roznych zrodel. LCM ma inny numer VIN i przez to ciagle wywala bledy. pytanie - czy numer vin w tym module moge zmienic w ncs i przy pomocy kabla obd/ads czy musze posiadac pasoft?
-
inpa i przejściówka RS232 -> USB pytanie
patiomkin11 odpowiedział(a) na patiomkin11 temat w Hardware
Dziękuję za info. -
inpa i przejściówka RS232 -> USB pytanie
patiomkin11 odpowiedział(a) na patiomkin11 temat w Hardware
no dobra, to zapytam inaczej - czy po zainstalowaniu w inpie jako odb i uzywajac przejsciowki na usb (ft232) zachowuje sie tak samo jak pod comem (oczywiscie mam na mysli zachowanie kontrolek bat i ing)? -
Czy ktos połączył się z M47 lub M57 new? DDE 5.0 - Inpa
patiomkin11 odpowiedział(a) na shaqal temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Tak, dokładnie :)