Cześć wszystkim. Proszę o pomoc w związku ze zniknięciem w niewyjaśnionych okolicznościach wspomagania kierownicy. Jest to E91 320d 2006r, ze zwykłym wspomaganiem, bez żadnych dodatkowych czujników i mechanizmów. Podczas jazdy szarpnęło silnikiem, wspomaganie zniknęło i po 10 sekundach zaczęła bardzo głośno wyć pompa. Pasek na miejscu, olej na odpowiednim poziomie, brak jakichkolwiek wycieków. Zdjąłem pasek od pompy i pojechałem dalej bez wspomagania. Wymieniłem pompę na nową z zamiennika, pompę zalałem olejem, uzupełniłem zbiorniczek, kołem pasowym pokręciłem ręcznie przez dłuższą chwilę, żeby może nie zaczęła pracować na sucho. Odpalam silnik i dokładnie jest to samo. Po 10 sekundach zaczyna wyć tak samo jak stara pompa i oczywiście brak wspomagania.
Czy jest możliwe, że uległ uszkodzeniu zawór zwrotny, który znajduje się na wejściu oleju do maglownicy? 32416781261 jest to śruba drążona z zaworem, którą przykręcony jest wąż zasilający maglownicę.
To wygląda tak, jakby pompa robiła bardzo duże ciśnienie i nie mogła go przepchać dalej. Wycie połączone z wibracjami i do tego wysoka temperatura pompy.
Pozdrawiam i liczę na pomoc.