Cześć BMW zakłada żywotność filtra na 250000, na kilka kkm przed tym przebiegiem w sterowniku silnika zapisuje się błąd 452A-konieczność wymiany w serwisie, jeśli tego nie zrobisz po jakimś przebiegu pojawia się błąd 4D4A-zgłaszający na desce usterkę filtra (i wydaje mi się , że uniemożliwia rozpoczęcie procedury wypalania- ale nie mam pewności). Oba błędy mają się nijak do faktycznego zapełnienia filtra sadzą i pyłem, mierzonego przez czujniki, są związane TYLKO i wyłącznie z przekroczeniem limitu kilometrów przewidzianych do wymiany. I teraz najlepsze... jeżeli Twój filtr ma mały stopień zapełnienia, wystarczy poinformować sterownik silnika o wymianie filtra i cały proces odliczania zaczyna się od nowa, wszystkie błędy znikają. Można to zrobić bez problemu np DISem- jest tam procedura wymiany dpfa. Piszę to z doświadczeń własnych, aktualnie mam 306kkm i zero błędów w DDE. Tak więc na Twoim miejscu wstrzymałbym się z wymianą, do chwili pełnej oceny filtra programem diagnostycznym i ewentualnie próby oszukania sterownika. Pzdr