Skocz do zawartości

luther

Zarejestrowani
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    x5 3.0d '07

Osiągnięcia luther

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. To bezpiecznik F32 pod nogami pasażera, po drodze jest jeszcze przekaźnik K126, jego też sprawdź https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/axSxNYa https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-m-sav/components-connectors/components/f-fuses/f32-fuse/1VnYgTg9yP http://fusesdiagram.com/wp-content/uploads/2017/01/En-bmw-x5e70-blok-salon-3.jpg
  2. Witam, Taki komunikat pojawia się również przy uszkodzonych czujkach parktronika, sprawdź.
  3. Witam Wg mnie objawy które opisujesz są spowodowane raczej zużytymi szczotkami i/lub komutatorem wirnika dmuchawy, uszkodzenie rezystora dmuchawy raczej powodowałoby całkowite unieruchomienie silnika. W każdym razie czeka cię demontaż i kontrola całości, bo rezystor dmuchawy zamontowany jest na jej obudowie, tak aby jego radiator mógł być chłodzony przepływającym powietrzem. Dostęp do całości uzyskasz po zdjęciu osłony pod nogami pasażera, jest tak trochę mało miejsca, i trzeba się położyć na 'do góry nogami' ale da radę to rozebrać. Opis masz tu; https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/QH51zKr PS Link podany przesz kolegę to budowa wentylatora 2rzędu siedzeń, przy 4 strefowej klimie. U mnie pomogło wyrównanie szczotek i komutatora drobnym papierem ściernym. Pzdr
  4. Cześć, Jeśli chodzi o tył to musisz sprawdzić gumową uszczelkę/peszel w widoczny w lewym górnym rogu po otwarciu bagażnika, przechodzą przez niego przewody ogrzewania szyby, świateł i wycieraczki. Pośpiesz się, bo u mnie w krótkim czasie zaciekająca woda uszkodziła moduł MULF.
  5. Cześć BMW zakłada żywotność filtra na 250000, na kilka kkm przed tym przebiegiem w sterowniku silnika zapisuje się błąd 452A-konieczność wymiany w serwisie, jeśli tego nie zrobisz po jakimś przebiegu pojawia się błąd 4D4A-zgłaszający na desce usterkę filtra (i wydaje mi się , że uniemożliwia rozpoczęcie procedury wypalania- ale nie mam pewności). Oba błędy mają się nijak do faktycznego zapełnienia filtra sadzą i pyłem, mierzonego przez czujniki, są związane TYLKO i wyłącznie z przekroczeniem limitu kilometrów przewidzianych do wymiany. I teraz najlepsze... jeżeli Twój filtr ma mały stopień zapełnienia, wystarczy poinformować sterownik silnika o wymianie filtra i cały proces odliczania zaczyna się od nowa, wszystkie błędy znikają. Można to zrobić bez problemu np DISem- jest tam procedura wymiany dpfa. Piszę to z doświadczeń własnych, aktualnie mam 306kkm i zero błędów w DDE. Tak więc na Twoim miejscu wstrzymałbym się z wymianą, do chwili pełnej oceny filtra programem diagnostycznym i ewentualnie próby oszukania sterownika. Pzdr
  6. Musisz podważyć i wysunąć o ok 1cm ten szary element i wtedy całość ciągniesz do góry, na króćcu wtryskiwacza jest mały o-ring i to on przepuszcza.
  7. Cześć, ja bym w takiej kolejności szukał rozwiązania problemu. 1. Przypisujesz pilot niezgodnie z procedurą, 2. Twój pilot jest uszkodzony 3. Kupiłeś pilot pracujący na innej częstotliwości ( 433Mhz modele z rynku Europejskiego, 315Mhz modele z rynku USA) - mało prawdopodobne bo piszesz że w serwisie kupowałeś. 4. Masz uszkodzony CAS odpowiedzialny za komunikację z pilotem Pzdr
  8. Tu masz opis: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-12-auxiliary-heating-with-control-element/ONvsFYJ
  9. Włączanie webasto to sekwencja 2 naciśnięć" 1. naciskasz dłużej ON do momentu gdy zapali się dioda, puszczasz ON 2. na krótko naciskasz ON - dioda zaczyna migać i dopiero wtedy daje sygnał do auta Jeśli to nie zadziała tzn że masz źle sparowany pilot z CAS auta. Pzdr
  10. luther

    E70 - webasto

    Webasto w E70 to sterowany cyfrowo Thermo Top V (w E53 chyba analogowe siedziały - ale to info do potwierdzenia). Dźwięk który słyszałeś e E53 po wyłączeniu silnika to procedura wygaszania pieca - po zdjęciu napięcia ze świecy żarowej (sztyftu) przez jakiś czas jeszcze pracuje wentylator w piecu (to jego słychać), mając na celu dopalenie resztek paliwa i wygaszenie żarzenia. I w E70 jest tak samo. Dobrze to widać w programie diagnostycznym - Webasto Thermo Test. W każdym razie u mnie w dieslu tak jest, myślę, że w webasto benzynowym jest podobnie. Pozdrawiam.
  11. luther

    E70 - webasto

    Wydaje mi się że taka opcja fabrycznie nie była nawet przewidziana - jako zabezpieczenie przed startem webasta np w garażu. Klikając co dnia godzinę potwierdzasz polecenie odpalenia pieca.
  12. luther

    E70 - webasto

    Wypij moje zdrowie :), nie ma to jak dobrze schłodzony browar w nagrzanym (webastem) samochodzie ;)
  13. luther

    E70 - webasto

    Witam, Moja wina, wydawało mi się że procedura opisana w poście była ok, ale znalazłem źródło: http://workshop-manuals.com/bmw/x_series_e70/x5_3.0d_m57t2_offrd/2_repair_instructions/64__heating_and_air_conditioning/12__auxil._heater_with_control_elements/3_ra__initializing_telestart_hand_transmitter_(t93)_(from_build_date_03_2007)/ Sprawdź to i bankowo zadziała, przed chwilą sprawdzałem u siebie. Aaaa i włączanie webasta z pilota to nie jest pojedyncze kliknięcie w ON a sekwencja 1-2 sek ON aż się zapali zielona dioda i potem ponownie krótki klik w ON - zielona dioda zaczyna migać. Mi obczajenie tego zajęło kilka godzin :) Pozdrawiam
  14. luther

    E70 - webasto

    Witam, 2 lata temu zakładałem taki piec u siebie, jest on sterowany cyfrowo, przez szynę danych LIN klimatronika, pilot jest zintegrowany z modułem CAS samochodu, czyli używa centralki centralnego zamka, procedurę przypisania masz tu: viewtopic.php?f=109&t=139690 (post usera Pawelusz) a tu przykładowa aukcja pilota jaki mam u siebie http://allegro.pl/pilot-webasto-bmw-x3-x5-x6-e60-e90-e91-i6599336189.html Przy zakupie zwróć uwagę czy pilot jest w wersji europejskiej czyli czyli działa na częstotliwości (bodajże) 434MHz, wersje US i japońskie są na 868MHz. Pozdrawiam
  15. luther

    Webasto 530xi

    Webasto włączasz wciskając dwukrotnie przycisk ON. Po pierwszym (nieco dłuższym) wciśnięciu zapala się na pilocie dioda, wtedy na chwilkę puszczasz ON i wciskasz ponownie (teraz krótko) - dioda zaczyna migać przez moment. PS sprawdź baterie w pilocie. Pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.