Skocz do zawartości

digger123

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 320d

Osiągnięcia digger123

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. tak tylko się wyraziłem ze turbo przeładowuje ( może nie za bardzo celnie ) chodzi o to że przy podłączonym czujniku doładowania sztanga turbiny jest na samym dole co powoduje jak domniemywam pełne doładowanie, i jak można się domyślić w tej konfiguracji auto zwyczajnie nie odpali bo spaliny nie maja gdzie uciec. Jak odepnę czujnik doładowania - sztanga ustawia się mniej więcej w połowie auto odpala, z chwilą jak mu podepnę czujnik doładowania ( na pracującym silniku słychać jak sztanga leci w duł auto zaczyna obroty zaczynają słabnąć, rury od IC robią się twarde - wtedy też nie reaguje na pedał gazu - trzyma 800 obr / min z chwila wyjęcia czujnika inpa pokazuje 800 ( podejrzewam że jest to default, jak podepne pokazuje 1100) przy zapalonym silniku ( dzisiaj jeszcze zrobię zrzut dla potwierdzenia ) wirnik turbiny raczej nie ma oporów - znaczy palcem da się ruszyć - luzów też nie ma dlatego wskazuje mi to na błąd ciśnienia, tylo nie moge nigdzie znaleźć jak odczytac to cisnienie z czujnika w ECU
  2. why ?? czujnik cisnienia doładowania wymieniony na nówke - podstawiony drugi sterownik turbiny ( elektroniczny )- zachowuje sie tak samo, czujnik temp doladowania sprawdzony, nic wiecej mi nie przychodzi do głowy co moze byc nie tak turbina zwyczajnie jest "zamknieta" - sztanga ustawiona na max doładowanie, przy odpieciu czujnika doladowania sztanga wraca w środkowe połozenie, wsad ECU zaktualizowany winkfp - dalej to samo, jeszcze pozostało mi pomierzenie napiecia A_LDF na oscyloskopie bo jest to jak mniewam PWM z wypełnieniem 10%-95%, ale strzelam ze nowy czujnik powinien wystawiac dobry sygnał a jesli mam zostawić ECU to może podpowiesz gdzie szukać dalej
  3. Witam jak w tytule Ambient-pressure sensor według WDS jest to czujnik cisnienia umieszczony w ECU - da się go jakoś sprawdzić z "zewnątrz" puszki, jesli nie to jak rozebrać ECU - odkręciłem wszystkie śruby, ale wygląda tak jakby było jakoś zgrzane, nie chce na siłę żeby czegoś nie połamać, ecu nie ma błędów ale coś wydaje mi sie ze zaniża mi odczyt ciśnienia i z tego powodu turbo jest cały czas na max ustawione
  4. przelutuj kości i po problemie
  5. wiec u mnie "bez zapłonu " sztanga jest w połowie "zapłon" sztanga calkiem idzie na duł co uniemożliwia odpalenie silnika ( mysle ze jest to stan maxymalnego doładowania i spaliny nie maja jak sie wydostac sterowanie sztanga w inpa chodzi bez problemów od od LDS:0 do LDS 100 pełen wychył także kierownice na bank nie zapieczone - czujnik cisnienia doładowania nówka - bez poprawy auto jest po wymianie wtrysku i teraz nie wiem czy coś gdzieś nagrzebałem czy coś jeszcze zmusza sztange po zapłonie do zajęcia dolnej pozycji
  6. nikt nie zerknie pod maske - to zajmie sekunde
  7. Witam mógłby ktoś sprawdzić w jakim położeniu znajduje się "trzpień " turbiny sterujący, po przekręceniu zapłonu i po uruchomieniu silnika oraz w czasie tzw spoczynku dzięki z góry
  8. wsadzona jest mitshubishi, podłączone są wszystkie 4 sygnały ( masa ,+,2 sygnały sterujące) , według WDS garet ma tylko 3 ( mase, +, sygnał sterujący ), rozumiem że wtedy sygnał sterujący ( nr 3 na wtyczce ) należy wypiąć, tylko czy ma on wisieć sobie w powietrzu ( nie podlączony do niczego ), nie wiem czy nie należy przeprowadzić jakiejś adaptacji /zmiany softu etc. Z tego co się wyczytałem to obie te turbiny były wsadzane przez bmw ( czy jestem w błędzie )
  9. mam możliwość zakupienia po okazyjnej cenie, bardzo okazyjnej a stara pada
  10. witam samochód 320d silnik m47n2 chciałbym się dowiedzieć co ( i czy w ogóle) należy zmienić przy podmiance tych turbin wiem że mają inne sterowania - wtedy ten jeden dodatkowy sygnał z mitshubishi ma wisieć w powietrzu ?
  11. widzę że forum rozgadane ;) nie można się odnaleźć w odpowiedziach :) a tak na serio nikt nie potrafi podsunąć jakiegoś sensownej podpowiedzi w którą stronę mam iść dalej ?? - oczywiście odpowiedź typu jedź do ASO znam i ba, nawet znam odpowiedź jedź do najbliższego mechanika :) ze względu że w około mnie nie ma nikogo sensownego, a nie będę tyrał auta 100km lawetą, jestem naprawdę w stanie zapłacić za informacje ( ja już zrobię czarną robotę ) oczywiście do dogadania na PW p.s. nie chodzi o to że jestem skąpcem i nie zawiozę auta do mechanika aby mu nie dać zarobić, skoro było mnie stać na e90, stać mnie też na mechanika, chodzi o to że w okolicy ludzie zatrzymali się raczej na gaźnikach itd i boję się że się jeszcze bardziej spier....li , a nie chce mi się tracić czasu na wywożenie auta 100km dalej, druga strona jest taka że mam czym jeździć, także się nie pali mi za bardzo ( tylko ze jest to 1.0 fabia benzyna - przesiadka była straszna :( )
  12. w kodowałem wtryski tak powinny być ( cyl 1 jest 1 od chłodnicy tak dla jasności ) dawki korekt wahają się na zimnym silniku +/-0.3 także chyba nie jest tak źle - fakt że zajęło to silnikowi chwilkę aż się wszystko ustabilizowało ( gdyż pozamieniałem przez przypadek wtryski miejscami ), przy odpalonym silniku i zdjętej przepływce silnik reaguje na gaz - odczyt z inpa jest stały 1599.89 jednostek, jak podepnę przepływke pokazuje 2100 jednostek i jest to mniej więcej kolo wartości którą oczekuje silnik ( nadal nie wiem czy nie jest to za dużo ) i silnik nadal reaguje na gaz. Auto odpala z wypiętym czujnikiem doładowania na początku nie kopci w ogóle ale z czasem nagrzewania zaczyna dawać jak dobra lokomotywa do momentu aż prawie nic nie widać. Przy odpalonym silniku jak tylko próbuje podłączyć czujnik doładowania słychać jak turbina zmienia geometrie łopatek i silnik się dusi i gaśnie, świece żarowe sprawdzone ( jedna wymieniona na tym cylindrze na którym padł wtrysk - świeca też była w marnym stanie - tak jak ten wtrysk), jutro jeszcze dla pewności spróbuje spuścić paliwo wymienić filtr i zalać go ropą ( gdyż nie mam pewności czy czasami w baku nie ma benzyny. Zdemontowałem też separator było w nim trochę wody tak powiedzmy łyżeczka od herbaty może półtorej, czy to normalne, auto chwile stało ze zdjętym dolotem w padające dni ( separator jest już plastikowy) wszystko wyczyściłem. Silnik nie zasysa bo przy odpalonym silniku mogę swobodnie odkęcic korek oleju - i nie gaśnie. Panowie co dalej z tym fantem ??
  13. nikt nie pomoże?? To chociaż może ktoś mi powie dlaczego ECU myśli że powinien dostać aż taką dawkę powietrza ??
  14. oryginalny problem jest taki że auto nie pali z wpiętym czujnikiem ciśnienia doładowania,jak go wypnę to sztanga przy turbinie podnosi się o jakieś 10mm i auto odpala, jak pracuje jak mu tylko wepnę wtykę słychać jak turbo się "zamyka" i silnik nie ma gdzie odprowadzić spalin i zdycha. Czujnik sprawdziłem po wypięciu podaje 880 mbar a po w pięciu pokazuje ciśnienie atmosferyczne także chyba nie on jest temu winny. Dziwne jest to że oczekiwania silnika (1870.64) i podawane przez przepływkę ( 1834.26) są podobne i różnica nie przekracza 10% co sugeruje raczej że przepływka jest dobra, tylko dlaczego przy wpiętej i wypiętej przepływce wyniki pomiaru są takie same ?? jakie są prawidłowe odczyty inpa w waszych samochodach ( wielkości mg/stroke) bo skalą INPA raczej bym się nie sugerował i to że pokazuje akurat przy nich "!", jaki sygnał steruje tą sztangą od turbo i na podstawie jakich czujników jest wyliczany to może prędzej dojdę. Czy nie szczelność kolektora dolotowego mogła by takie coś robic że auto nie odpala - może jak montowałem kolektor po wymianie wtrysku, gdzieś się uszczelka podwinęła. drugi jest taki że auto strasznie kopci na biało ( fakt że był płukany katalizator), albo porostu silnik dostaje jakieś wielkie ilości paliwa ze względu na błąd czujników powietrza które dostaje się do silnika. Panowie pomocy, bo od czasu jak padł mi ten wtrysk jeżdżę 63konną fabią jeszcze tydzień i się tym zabije bo auto to jeździ jakby miało zapiętą 60 tonową przyczepę ;)
  15. na 90 % reaguje ale muszę to jeszcze raz sprawdzić, zastanawia mnie fakt że czy jest wpięta czy wypięta odczyty się nie zmieniają poza tym chyba przy wypiętej raczej nie powinien reagować na gaz bo ECU nie wie ile powietrza dostaje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.