Skocz do zawartości

piotrtoli

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 523i 99r

Osiągnięcia piotrtoli

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. witam temat pewnie juz poruszany ale nie moge znalesc przyczyny moich objawów a mianowicie: auto potrafi stac tydzien i odpali ale zdarza sie czesto ze nie wytrzymuje jednej nocy na komputerza pokładowym test nr 9 pokazuje za kazdym razem 9,2V do tylu spada prad w akumlatorze i jeszcze jedno co mnie dziwi ze za każdym razem jak spadnie do tej wartosci 9,2v to resetuje sie komputer pokladowy(tzn ze musze od nowa wpisac sume 5 ostatnich cyfr ) co moze byc przyczyna?czy bmw e39 ma jakies zabezpieczenie przed calkowitym rozladowaniem akumulatora mi sie wydaje ze jakby bylo zwarcie to by akumulator caly sie rozladowal.. P.S. alternator ładuje akumulator sprawdzone miernikiem ma 14,2v Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
  2. na zegarach masz dwa przyciski od zerowania km i ten po prawej stronie przytwrzymaj ten przycisk az wyskoczy TEST NR 01 musisz wejsc na test numer 19 zatwierdzasz test (lewym przyciskiem tym od zerowania km) potem wybierz test nr 07 i tam masz temp wody,obroty,i temp otoczenia
  3. mi sie wydaje ze temp w czasie jazdy czyli 94-95 stopni jest odpowiednia poniewaz kupujac termostat napisane jest na nim ze sie otwiera przy 92 stopniach wrzucajac go do szklanki z gotowana woda nic sie nie dzieje ale gotujac go w czajniku przez 20 sekund otwiera sie czyli jakby bylo mniej niz 90 stopni to by sie nie otworzyl termostat tak mi sie wydaje moze sie myle.interesuje mnie temp podczas postaju czy w aucie Goldi_Cz-Wa temperatura na postoju czyli te 102-103 jest odpowiednia?
  4. po zdiagnozowaniu usterki okazalo sie ze uszkodzony byl termostat,chłodnica bylo uszkodozna w dolnym punkcia przy łaczeniu ze zbiorniczkiem wyrównaczym pekl plastik.po wyminie chłodnicy i termostatu jak narazie po przejechaniu 3000tys km nic sie nie dzieje ale temp caly czas pod kontrola mam jeszcze jedno pytanie: podczas jazdy temperatura wody oscyluje miedzy 94-95 podczas postoju wzrasta do 98-99-100 stopni potem wl ogrzewanie na maxa i spada do 93 czy moze to byc uszkodzone visco czy taka temperatura jest poprawna ?
  5. co do rozwalenie albo chłodnicy albo zbiorniczka pisalem ze visco zaczeło głosno wyc,szukajac troche w internecie znalazlem ze zalaczyl sie wiatrak klimatyzacji na 3 bieg,tak jakby chcial pomóc chłodzic chłodnice wody tylko dlaczego sie zalaczyl jezeli temperatura silinika byla na polowie(100% czujnik temperatury dziala) czy jest jeszcze jakis czujnik np przy chłodnicy który jest połaczony z wiatrakiem klimatyzacji
  6. pompe wymieniłem ponieważ miala luzy na łozysku i przez te luzy uciekał płyn,kupilem nowa skf w zestawie była uszczelka załozona juz na pompe,a kupilem tez obudowe termostatu bo odpowietrznik pekł a dodatkowo uszczelke na termostat,w sobote bedzie holowana do domu wiec bede sprawdzal mam nadzieje ze to tylko korek.
  7. witam.mam e39 523i z 99 roku,po zakupie jej w kwietniu zrobilem juz 20 tys km w tym czasie wymieniłem tylko czujnik połozenia walu,ale do zeczy: jakies 2 tyg temu zauwazylem luz na kole pasowym tym od pompy wody po mojej diagnozie okazalo sie ze to łozysko od pompy wody powoli zaczeło puszczac płyn chłodniczy wiec nie zastanawiając sie zamowilem nowa pompe wody firmy skf z plastikowym wirnikiem,po wymianie starej pompy (orginalna bmw z metalowym wirnikiem ) i zamontowaniem nowej pozostało zalanie układu płynem chłodzacym i tu zaczeły sie schody.. zalalem tak jak pisali na forum starajac sie ja odpowietrzyc wszystko bylo pieknie pompa widac bylo ze dziala bo byl strumien wody w zbiorniczku po pojechaniu do sklepu jakies 3 km na poczatku nic sie nie dzialo ale wracajac temperatura zaczeła rosnac jakies 300 m przed domem(wskazówka nie dotkneła czerwonego pola) wąz ten górny od obudowy termostatu był twardy jak kamien,szukanie na forum nastepny dzien znowu odpowietrzanie tym razem dmuchanie w zbiorniczek z odkreconymi odpowietrznikami uciekło duzo powietrza stan płynu ok pochodzil 20 minut( 2 tys obrotów) nic sie nie dzialo wiec na trase jezdzilem jakies 20 minut troche wstawiajac jej,nastepny dzien rano stan w zbiorniczku ponizej minimum 4 cm wiec dolalem płynu mysle pewnie ok ale na komputerze kuhlwasser prufen,na drugi dzien jeszcze cm opadło wiec takze dolalem `napis na wyswietlaczu nie znikal.wiec w trase 1000 km do domu ,po przejechaniu 330km nic sie nie dzialo temperatura wskaznik posrodku i na autostradzie trafilismy na korek po 35 minutach wł silnika na postoju rozsadzilo albo chlodnice albo zbiornik wyrównawczy nie wiem tego stoi u znajomego pod berlinem dziwne bylo zachowanie visco w momencie pekniecia zaczeło silnie wyc czyli kreciło sie jakby mialo odłeciec .moje pytnie jest takie :co spowodowało ze rozwalilo albo chłodnice albo zbiorniczek dodam jeszcze ze temperatura nie wzrosla w momencie rozwalenia po zauwazeniu wycieku wyl. silnik,pozdrawiam i czekam na odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.