Skocz do zawartości

Don marcin

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 2.0D

Osiągnięcia Don marcin

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. To jak będzie będzie działać to zależy co się z tym sterownikiem wykona. Tu nie chodzi o kodowanie sterowania webastem w IHKA tylko o kodowanie samego EPROM procesora w webasto, wszystko da się zrobić tylko zależy od tego na ile jest to inwazyjne i na ile pozwalają umiejętności. Nie będę się spierał bo ja tego nie robię, ani nie dawałem tego do robienia, ale słysząc to od człowieka który siedzi już kilka lat w sterownikach od webasta i który naprawił mi sterownik wydaje się to być prawdziwe. Można gdybać i polemizować, jak przyjdzie czas na taką potrzebę to wszystko stanie się jasne.
  2. Mówił mi, że we wszystkich BMW e46 i e39 da się tak zrobić, nie twierdzę, że to na 100% prawda bo tego nie robiłem i nie mam z czym takie coś zrobić, ale może akurat mój znajomy będzie miał taką potrzebę to sprawdzimy to. Sterownik mi naprawił i w rozsądnej cenie, a więc jednak coś potrafi. Nie mówił nic o dodatkowych wiązkach, tym bardziej cena nie wskazuje na to aby coś takiego miał robić. Jak znajomy będzie to robił to dam znać na forum czy faktycznie jest to prawdą. Pozdrawiam.
  3. No i w moim przypadku wszystko zakończone sukcesem. Podsumowanie - Sterownik w moim webasto pochodzi od webasto Audi - Sterownik jest analogowy - Pokazywana temperatura była oznaką uszkoczonego termistora, 1 rezystora i kondensatora, koszt naprawy 160zł w Toruniu - Webasto sterowane jest w dwojaki sposób: - +12 na pin 1: Praca jako ogrzewanie postojowe - Masa na pin 3: Praca jako dogrzewacz - Dokupiłem ciekawą radiolinię czterokanałową z możliwością regulacji sygnału, koszt 120zł Teraz wszystko działa jak należy, sterowanie pilotem, uruchamiany klimatornik ogólnie bajka. Poprzednio jeszcze musiałem wymienić pompkę obiegową, kupiłem od thermo top V gdzie ona posiada odpływ w drugą stronę. Rozwiązałem ten problem przekładając wąż na drugą stronę. Ciekawostę podam, że gość u którego naprawiałem sterownik powiedział, że potrafi zaprogramować sterownik sterowany cyfrowo (takie jak są w bmw) na sterowanie analogowo, koszt takiej usługi 50zł. Na PW mogę dać namiary.
  4. Witam, otóż napotkałem kolejny problem w webasto. Webasto sterowane jest analogowo. Po podłączeniu interfejsu z thermo testem wyskakuje błąd czujnika temperatury. Na statusie ukazuje się cały czas temperatura 98C. Przy próbie uruchomienia webasta włącza się jedynie pompka obiegowa. Odlutowałem więc termistor z płytki webasta. Po sprawdzeniu go miernikiem okazuje się, że jest to termistor Typu NTC (rezystancja spada wraz z większą temperaturą) i przyjmuje on wartości 8-10k ohm w warunkach domowej temperatury. Sam termistor wydaje się być sprawny. Wykonałem również próbę podłączenia opornika w formie potencjometru, gdzie zmieniałem rezystancję od 5k do 12k. Na statusie w thermo teście nic się nie zmieniało. Ktoś miał już taki przypadek? Orientuje się ktoś jakie komponenty na płytce mogły paść, które są związane bezpośrednio z termistorem?
  5. Nie zrozumiałeś co napisałem. Odpalam webasto, lecz z 3-ciego pinu MASĄ, a więc mam sterowane analogowo, tyle że sterowanie innego typu. Podejrzewam, że ktoś zmieniał już sterownik w webasto, gdyż po podpięciu interfejsu i thermo test wykazuje, że sterownik jest z marki Audi. Nie wiem jak jest w rzeczywistości, ale najważniejsze, że działa. Dzięki temu nie muszę bawić się we wiązki, tylko podłączyć zwykły przekaźnik pod 3 pin i uruchamiać z byle jakiego źródła sygnału (nawet ze sterownika do centralnego z allegro za 30zł). Powiedz jeszcze jakie oferujesz piloty i centralki, jest to oryginalny telestart?
  6. Dzięki Wania126 za pokierowanie, lecz Pan TC nie okazał się pomocny. Skłamał bądź wykazał się małą wiedzą, gdyż rzekomo twierdził, że mój pokazany sterownik jest na 100% cyfrowy i bez jego wiązki nic nie uruchomię, a która mało u niego nie kosztuje. Nie chciał nawet wyjaśnić co ta jego wiązka daje, poprostu chciał dobrze zarobić w bardzo prostej sprawie, osobiście go nie polecam w tych sprawach. Pomocny okazał się w moim przypadku artykuł LINK z forum o Roverach. Okazało się bowiem, że napewno mam sterownik sterowany analogowo, lecz ten drugiego typu sterowany pinem 3 z kostki X1. Ten pin jest sterowany MASĄ. Wcześniej próbowałem odpalić plusem pin 1 co nic nie dawało, ale najwyraźniej też nic nie popsuło. W linku tym jest tabelka jak rozróżnić jaki mamy typ sterownika po naklejce. Niestety wszystkie liczby modelu nie pasowały do mojego. Pasował jedynie początek 9 i końcówka B, lecz prawdopodobnie to wystarczy do ustalenia jak ten sterownik jest sterowany. Gdy skończę wszystko podłączać, wyjaśnię co dokładnie trzeba zrobić w przypadku sterownika tego typu, pozdrawiam!
  7. Witam. Niedawno kupiłem E46 z webasto. Obecnie działa jako dogrzewacz silnika, jednak chcę je uruchamiać jako ogrzewanie postojowe. Moje webasto wygląda tak: http://img835.imageshack.us/img835/3884/imag0153a.th.jpghttp://img819.imageshack.us/img819/6563/imag0154l.th.jpghttp://img809.imageshack.us/img809/914/imag0155s.th.jpghttp://img835.imageshack.us/img835/8012/imag0157mr.th.jpg Na jednej z naklejek jest oznaczone jako thermo top Z, a na drugiej jako thermo top C... Jest ktoś w stanie wyjaśnić o co chodzi? moje pytania są następujące: 1. To webasto sterowane jest analogowo? 2. Do uruchomienia wymagany jest czujnik temperatury zewnętrznej? (prawdopodobnie go niemam, gdyż nie widać go w lewym wlocie powietrza w zderzaku) 3. Które Piny muszą mieć podpięte +12 do uruchomienia? 4. Jeśli webasto się uruchomi to po odcięciu sygnału uruchamiającego, dalej będzie chodzić do zakończenia programu dogrzewania? Do tej pory próbowałem podpiąć +12 do pinu 1 we wtyczce z 7-mioma pinami, lecz nic się nie uruchomiło. Odnalazłem też wymagany przewód w panelu klimatronika, który odpowiada za jego uruchomienie (zielono-żółty z lewej wtyczki). Będę wdzięczny za wszelką pomoc, pozdrawiam :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.