Z drugiej strony trochę nie do końca przemyślane rozwiązanie, jak chce się załatwiśc sprawę bez policji:) Chcąc nie chcąc jakoś się zjawią Myślę, że rozwiązanie jest przemyślane i pomaga ratować życie. Tylko nie jest przygotowane na krętaczy co to chcą się dogadać, czy tak biedne kraje jak Polska, gdzie za nieuzasadnione wezwanie karetki trzeba płacić. System nie jest w stanie stwierdzić, czy jeszcze żyjesz czy już nie, wzywa i koniec. Jak nie potrzebujesz karetki to oddzwaniasz do dyspozytorki i mówisz, że samochód dzwonił, ale nie potrzebujesz pomocy i tyle. Ale weź pod uwagę drugą sytuację, dostajesz strzała przy 80km/h, straciłeś przytomność, masz poważne obrażenia wewnętrzne, a dodatkowo z samochodu zaczyna wydobywać się paliwo.... Dobrze mieć wtedy taki system co ? Tym bardziej, że BMW raczej 40km/h to w mieście przy sporym natężeniu ruchu się jeździ, a tam tak łatwo poduszki się nie otwierają. Ponadto nawet przy stłuczce 40-50km/h mogą powstać obrażenia, kwalifikujące się do hospitalizacji. BMW 5er ma tylko 4 gwiazdki w teście ncap, a testy tam są robione przy 60km/h. Dlatego myślę, że system jest przemyślany, na tyle ile technologia pozwala, nigdy nie zastąpi człowieka. Nazbyt ufamy wszelakim systemom i oczekujemy od nich rozpatrywania przypadków na zasadzie mózgu człowieka. A to błąd, system to system, spełnia pewne założenia, ale nie jest istotą myślącą. Dlatego jak nie chcesz korzystać z funkcji SOS, to już Ci napisałem, weź NCS'a i przejrzyj moduł TCU pod tym kątem, sadzę, że da się wyłączyć tą opcję. Nie no jak już Wspomniałeś to może się przydać a może nawet uratować życie. Nie będę deaktywować, ale tylko bez sensownie się nie bawić i tyle. Miejmy nadzieje że nigdy się nie przyda, ale niech sobie lepiej czuwa:)