witam. ostatnio czytalem trocche o e90 i wynalazlem taka informacje ,,Największym zainteresowaniem cieszą się turbodiesle. W zasadzie nikt nie kwestionuje ich trwałości i doskonałej relacji osiągów do zużycia paliwa. Najbardziej newralgicznym elementem jest filtr cząstek stałych. Seryjnie miały go wszystkie modele 330d oraz 335d. W pozostałych początkowo montowano go w opcji, później także seryjnie. W zdecydowanej większości egzemplarzy komputer pokładowy odlicza przebieg do wymiany filtra (jest to zwykle ok. 200 tys. km, koszt ok. 6 tys. zł). Czasem rzeczywiście trzeba go wymienić, czasem wystarcza procedura regeneracji. O tym czy dany samochód ma filtr czy ni, możemy się wstępnie zorientować po kształcie końcówki układu wydechowego. Jeśli jest opuszczona w dół, filtra nie ma (lub był domontowany za dopłatą). Jeśli końcówki są ustawione poziomo i zakończone owalną rurką, filtr DPF jest obecny." Jak jest w rzeczywistosci jedni piszą że każda e90 ma ten filtr tu piszą że nie ma. Drugie mozliwosc jak nie diesel to poostaje benzyna. Tylko moje pytanie jaki najlepszy silnik benzynowy. Z tego co sie dowiadywalem to mniej awaryjny jest ten z poczatkowych lat produkcji a konkretniej nie są na bezpośrednim wtrysku. Odrazu mowię że nie interesują mnie bóg wie jakie osiągi tylko w miare tanie w ekspolatacji i jak najmniejsza awaryjność również nie pogardził bym silnikiem 4cylindrowym. Proszę o rzetelne odpowiedzi.