
carquest
Zarejestrowani-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 530d 242KM
Osiągnięcia carquest
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Szemat/Kolory Kabli do podlaczenia siedzen
carquest odpowiedział(a) na chanky temat w E90, E91, E92, E93
Malo informacji podajesz... tez szukalem schematow jak instalowalem fotelez M3 E90 do zwyklego E90. Nie znalazlem schematow ale jest to do przelozenia i chodzi perfekcyjnie. Nikt nie wie co ci poradzic jezeli nie wiemy czy to fotele elektryczne czy manual , czy masz ogrzewanie i w druga strone jak masz w nowych;) . Powiem , ze po dwuch dniach zamieszania i poglebiania w glowie problematyki zrobilem mix jogutrowy instalacji z nowych foteli i starych. To samo ze sterownikami tak by auto wyjsciem mialo wejsciowa konfiguracje taka sama w fotelu i dziala. Jezeli nei dziala, to zle zmontowane. -
Tuning BMW Z4 3.0si 265KM ( seria )
carquest odpowiedział(a) na Copka temat w Silniki benzynowe wolnossące
Witam, zaczne od tego ze posiadasz BMW:) Nie jest to taka latwa zabawa jak sie czyta na forach typo zaloz filtr i masz 20KM:). Akurat zajmusie zajmuje sie modyfikacjami aut i tak sie skalda,z e obecnie mam w firmie rozpoczeta modyfikacje E90 325i :twisted: Moege smialo powiedziec, ze ktos moze zalozyc 50 turbo do hondy 20 do 50 do innych marek ale nie zrobi tego dobrze w BMW jezeli nie siedzi w tematyce BMW. Tu nei chodzi o zalozenie kompresora mechanicznie, nie chodzi o mozliwosc zgrania oprogramowania i dokonania korekt zaplonu, paliwa ..... W tych silnikach jest to "more tricky" . Konstrukcyjnie jest wiele zaleznosci ktore trzeba wiedziec z konstrukcji "palety BMW" by dokonywac efektywnych zmian. Niestety nie jest to e36 i tu zabawy w garazu przy piwie nie skutkuja in plus ale moga sie skonczyc zamrozeniem auta na miesiace he he. I dlatego kwota 10 000 w tym silniku to troche malo by zrobic to profesionalnie, za 14000 bedziesz w stanie zamknac projekt pelnym dostosowaneim auta do 1. zamontowania zestawu kompresora - programowania ecu - przeprogramowaniu auta do dokonania modyfikacji programu w ECU. Co do Twojego pytania o kontrowersje o oznaczenie SI - ciesz sie,z e jest to SI , bo jest fatwiej i taniej! Obecnie od tygodnia robie wersje modyfikacje 325i 214Km i pylo by pieknie gdyby auto nialo konfiguracje wersji SI. Auto pozostaje wolno ssace, ale sciagam mu wszelkie ograniczenia i dopiero po dostosowaniu technicznie auta, auto zostanei przeprogramowane. Te auta sa sprzedawane od californi po Japonie Arabie po Norwegie i uwierz mi, ze podzespoly numeracja sa takei same ale ograniczenia wersji sa dostosowane pod normy spalin, i wersje sprzedane przez BMW wiec jeden silnik N52 bedziesz robil w sposob A a kolegi N52 zupelnie inaczej na sposob B. Co do zakuwania, nie trzeba tego robic, orginalne tloki Mahle i korbowody posiadaja duze zapasy mocy. Suma sumarum, musisz byc pewny checi modyfikacji i jezeli w tym konkretnie Z4 bedzie to wymagalo dodatkowych 30h pracy, doposarzenia lub wymiany wyposarzenia, dokupienia czegosc do auta auta, musisz isc po bandzie i tego dokonac. Jezeli zaczneisz z zalozeniem 10000 to moze zrobisz to za 10000 a moze bedzie to wymagalo 16000tys i trzeba je wydac, poniewaz zostawienie w tych silnikach jednej rzeczy z uwagi na koszty , pograzy czas tunera, twoj a efekty beda mizern. Zuborzony zestaw bedzie malo wydajny lub po czasie awaryjny. Jezeli zaczniesz, musisz miec jaja skonczyc na rownie wysokim poziomie jak na poczatku. Dokladnie tak jak w instalacjach HIFI , ktos doszczednei wypluka sie na harmana , kupi sobie procesor dzwieku, kupi najnowsza plazme oraz glosniki za kupe kasy ael na kable wyda 200zl w mediaexpert zamiast konkretu 1000-2000 i koszt zestawu za 20000-30000 tys bedzie chodzil poruwnywalnie z samsungiem za 1500zl;) Pozdrawiam, lece spac;) -
Allo... u mnie tak było zapieczone ze poszedł gwint na pompie! Przy okazji wymieniłem pompę co jest o tyle ważne, że jeżeli nie masz pewności, że pompa była wymieniona na poprawiony model z metalowym wirnikiem, lepiej zrób dwa w jednym! Pierwotnie montowane były pompy z plastikowym wirnikiem, co często była powodem bardzo kosztownych napraw silnika!
-
Witam wszystkich załamanych problemami z akumulatorami:) Przerabiałem sprawę w grudniu :mad2: Maaaaasakra! A wiec tak... Mam E39 530D automat, navi itp. Alternator Valeo 150A 3 pinowy. Zacznę od początku... Przy zakupie auta sprzedawca dal mi gwarancje na 6 miesięczny akumulator Bannera. Myślałem OK:) Po jakimś czasie okazalo sie, ze nie mogę sprzątać auta z wlaczonym radyjkiem i wyswietlaczem NAVI - efekt to rozladowanie akumulatora...:) Z czasem sie przyzwyczaiłem i zwalałem winę na wyświetlacz . Przez dwa lata przyzwyczaiłem się do szanowania pradu przy wyłączonym silniku:) Auto odpalało zawsze bezproblemowo.... do tej zimy:) Jadąc do pracy ujrzałem rozpalające sie lampki ...... nie na choinkach w oknach a na mojej tablicy:) Prowadzę również sklep motoryzacyjny, więc nie było strasznie;) Do bety wstawiłem Boscha S5 110 :) Odpalam GYYT! Ładowanie i lampki zgasły... Ale jak to w życiu bywa, moje szczęście trwało jedynie przez okolo 10KM, zapaliła sie kontrolka ładowania i reszta choinki... co uświadomiło mi, że wina jest po stronie alternatora... :duh: Auto trafiło do zakładu, wymontowałem alternator i zawiozłem do jednego z lokalnych zakładów specjalizujących się w alternatorach - ( naprawa - włożenie ) 5 dni , nowe łożyska , szczotki ślizg lutowanie i czarownie PANIE BEDZIE MALINA - efekt na tydzień :mad2: :mad2: Przypomniałem sobie, ze miałem kontakt z Pewnym Panem, specjalizującym się jedynie w alternatorach i rozrusznikach z regionu śląska, którego kiedyś odebrałem jako pasjonata tego co robi. TAKIEJ OSOBY POTRZEBOWAŁEM!! Korzystałem z zakładów w regionie , ponieważ chciałem by auto zrobić w max 2 dni :norty: Jak zwykle skutkowało straconym czasem ;) Szybki tel.. i już przez tel dowiedziałem się, ze w tych alternatorach regulator jest porządny, ale często wskazywany z rutyny oraz z uwagi na baaaardzo wysoką cenę;) Diody zostały opisane jako pancerne:) Problem w tych alternatorach leży po stronie wirnika. Przerabiał wiele sztuk tego modelu i zapewnił, ze sobie poradzi. Wysłałem alternator do tego serwisu, gdzie potwierdziły się wcześniejsze przypuszczenia... Problem został rozwiązany przez wymianę całego wirnika, który ma wadę. Jeżeli ktoś nie jest w temacie, otrzyma raz wynik 14,5V ładowania raz 10V a raz 0V ... Auto jeździ bezproblemowo, sprawdzałem wczoraj ładowanie - jest OK:) Przy okazji wymieniłem napinacz od strony alternatora - rolka i nowy pasek, który da gwarancje naciągu! Obiecałem, ze jeżeli będę zadowolony z usługi , będę polecać usługi tego serwisu i tak też czynie! Dla zainteresowanych: J&J AUTO Jarosław Krzystek Panków44 58-125 Pszenno tel. 74/6406860 502424952 Pozdrawiam !
-
Jestem w szoku :cool2: Amerykanie ponownie udowadniaja, ze maja w spoleczenstwie mega kreatywne osoby! Czy ktos to powtorzy, czy nie...... mega plus za chceci i kreatywne myslenie:) Nalezy na koleszke spojrzec z pozytywnego punktu widzenia:) Nie kliknal na ebay... stworzyl cos i porownujac efekt koncowy,... chyle czola;) W PL wygladalo by to tak, ze ktos obil by u tapicera eco skora lub wycial panel z blachy aluminiowej...... lub kliknal na allegro :P He... jeszcze raz plus dla koleszki, ja oczywiscie jestem typowym obywatelem RP i stawiam na rozwiazania fabryczne;) Ale dzieki takim osobom rozrozniamy uzytkownikow samochodow ludzi, ktorzy cos wnosza ciekawego do motoryzacji i jeszcze szczegulowo udostępniają swoje pomysly. I musze tu przyznac, ze tego typu opisy DIY sa od zawsze szczegulowo tworzone jedynie przez kolegow z US;)
-
Witam... Przerabialem dwa razy problem ! Pierwszy raz kupilem w serwisie pomp z allegro regenerowana... cos 250- czy 300zl.... Auto od razu odrzylo... Ale po podlaczeniu do kompa 3,9bara... Mowie Wam.. to mizeria jak z chinskiej pompy. Ale mechanik, koszty ogulne i czas! czas! ... zostawilem. Po roku padla, z gwarancji oczywiscie nic nie wyszlo:) W tym czasie otworzylem wlasna firme motoryzacyjna i zamowilem Pierburga. 5-5,8 daje caly czas. Rewelacja, szczegulnie z uwagi na ostry program;) Teraz na szybkosci wskazowki: Jak zaczynasz tlumaczyc szarpanie skrzyni , inna zla prace skrzyni - nie wmawiaj sobie, ze jest to stara konstrukcja, skrzynia jest wolna :) Zainteresuj sie cisnieniem pompy, podcisnieniem . Zla praca nie przychodzi z dnia na dzien i mogles (jak ja kupic auto ktore ma stale nizsze cisnienie albo parametry powoli spadaja opadaja;) Jest to zdradliwe, poniewaz Przyzwyczajasz sie do objawow. Jak pompa pada stopniowo, auto jezdzi a ty czytasz posta o pompie jest dobrze, poniewaz mozesz pod domem sprawdzic... czy chodzi o pompe. Na filtrze paliwa macie czujnik, cisnienia jakie daje za filtrem twoja pompa. Wraz z informacja z pedalu przyspieszania (co chcesz uzyskac) sterownik stosuje mieszanke . ( uproszczeniu pomijajac powietrze itp.... Wyciagajac wtyczke z tego filtra paliwa, w kompie ppjawia sie magicznie 6bar :) I teraz zapytacie co nam to moze dac... ? Jezeli pompa daje cos jeszcze ponad np 2bary mozecie sprubowac na chwile rozpedzic sie, i sprawdzic czy jest poprawa. Jezeli pompa zyje, bedzie odczuwalna znaczna poprawa. Test nie pomaga w sytuacji gdy pompa nie zyje, poniewaz bez paliwa auto nei pojedzie;) Zalecam test dla ludzi z wyobraznia przez bardzo krótki czas. Nie wolno jezdzic tak na codzien, poniewaz mamy male cisnienie a dawkowanie bedzie jak dla pelnego cisnienia 6 bar, czyli max turbo malo paliwa... Auto smiga ale rosnie temperatura w komorze . Auto smiga .. Wiesz ze chodzi o paliwo. Jedziesz do mechanika lub do kumpla z kompem I teraz musisz sprawdzic, na kompie czy zmieniaja sie parametry z czujnika. Moze okazac sie, ze masz problem z tym wlasnie czujnikiem:) ! Pasuje od kolektora ssacego od fiata 1,8 16V ;) Byly przypadki, ze pompa ladnie pompuje, buczy a auto nie jedzie z uwagi na czujnik. Jezeli wyszlo, ze musisz zmienic pompe... Bosch - Pierburg i tylko nowe! Mam nadzieje, ze cos pomoglem... Polecam zainstawac PRE FILTR przed pompe:) Info na priv.... "gdzies to opisywalem pod profilem herodyn"
-
:) Wiec prosze o podpowiedz, jaki byl u ciebie problem?
-
Popieram stan w zbiorniku powyzej polowy oraz dbanie o cisnienie w oponach, co pamaga prawidlowo reagowac skrzynce oraz systemowi kontroli trakcji !!!!
-
Sprawdz na kompie cisnienie jakie daje Ci pompa wysokocisnieniowa
-
Witam, mam pytanie, jaki jest regulator napiecia w tym alternatorze? Jaki szukac i gdzie.. ? Jezeli przerabialiscie temat, prosze o informacje. http://img715.imageshack.us/img715/630/alternatorvaleobmwe39a.jpg[/img] Uploaded with ImageShack.us
-
Jezeli zdecydujecie si na Bilstein, mozna pisac do mnie , postaram sie pomoc :cool2:
-
Witam! Podlacze sie pod problem z BMW E61 535D. Auto trafilo do mnie bym rozwiazal kumplowi problem. W sumie auto bylo na wypalaniu DPF w serwisie, po ukazaniu sie info o Increased Emissions. Serwis Macars przeprowadzil wypalanie DPF i stwierdzil, ze nie bylo zle, ale moze pomoze: ) Nie pomoglo :) Znajomy zadzwonil w niedziele, ze w Lublinie podczas ruszania na skrzyzowaniu, uslyszal wredny glosny pisk, skrzypienie, lupniecie.... a potem nastala cisza:P Tej samej nocy zalecial z trasy, zostawil auto z prosba znalezienia wszystkich dolegliwosci . Wyszlismy na parking, nie sadzilem ze cos zobaczymy, nogi mi sie ugiely:P Kolo walu korbowego lezalo sobie na oslonie silnika, oraz pasek od klimy!!!!!!!! Zrobie fotke i moze jutro podrzuce;) Szczescie w nieszczesciu , ze glowny pasek napedowy oparl sie na pozostalosci tlmika drgan i jakos to pracowalo.... nie widzialem nigdy podobnego farta... przeciez jak by pompa wody stracila naped, to kaplica! Auto zabralem do mojego mechanika z ktorym wspolnie bedziemy prubowali rozwiazac pozostaly i najbardziej uciazliwy problem jakim jest informacja o Increased Emissions. wraz z ikona silnika. Objawem sa falujace obroty, przy probie utrzymania stalej predkosci 1500-2000 oraz 2500-3000 . Przy wcisnietym gazie, wkreci sie ladnie, nie widac skokow obrotow, ale wywala kod o emisji spalin. Auto zostalo dzis poddane wymianie gratow napedowych, filtrow itp.. Komp wyrzucil 3 problemy : Increased Emissions EGR Error MAF error MAP error oraz info o zaduzej ilosci powietrza w ukladzie dolotowym (nie pamietam nazwy usterki) Z moich ogledzin bez sciagania dzisiaj czegokolwiek, zauwazylem, ze przewody podcisnieniowe maja juz lata swietnosci za soba. Znalazlem przynajmniej 2 pekniecia !!!! W UK opisali, ze ich problem prowadzil do szeroko rozumianych problemow z kolektorem, takich jak rozwarstwianie i lewe powietrze. Wyjasnialo by to kod o zlym powietrzu ukladu dolotowego. Ktos inny mial to samo piowiazane z emisia spalin, ale winmy byl przewod podcisninia seleonidu, czyli zaworka podcisnienia sterujacego klapami oraz koniecznosci sprawdzenie MAP sensora - zaworu elektromechanicznego, EGR oraz klap kolektora. Sprawe klap w kolektorze, podcisnien przerabialem w mojej BMW E39, znany uzytkownikom tego modelu. Dlatego sadze, ze moze uda mi sie pokonac BMW E61 535D . Nie jestem pewien, czy dostepny komp ogarnie pomiary czujnikow przed DPF, w celu wyciagniecia wnioskoworaz eliminacji problemu. Zobaczymy:) Bankowo postaram znalezc czas opisac, czy po weekandzie rozwiazalem problem, czy nie... Pozdrawiam... Moje wczesniejsze loga na forum znajdziecie pod loginem Herodyn, do ktorego straciem dostep z przyczyn losowych :)