Skocz do zawartości

marsden

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    zastanawiam się

Osiągnięcia marsden

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Co do radia 1 din z dużym wysuwanym ekranem - no właśnie to kwestia gustu jest i mnie średnio podchodzi. Ale trzeba przyznać, że jest to zdecydowanie wygodniejsze w obsłudze niż jakiś dodatkowy ekranik na desce. Gdzieś czytałem, że jak się montuje nie-BMW radio, nie współpracujące z magistralą CAN auta to pojawiają się jakieś błędy (gdzie???) i potrzebne jest przeprogramowanie samochodu (ale czego dokładnie???), żeby tych błędów nie było. My akurat mamy kierownicę ze sterowaniem, więc potrzebny byłby moduł tłumaczący sterowanie cyfrowe po szynie CAN na sterowanie analogowe występujące w większości sprzętu nie produkowanego pod dany model samochodu. I jeszcze moduł CAN dla czujników parkowania, bo to też przez radio idzie. Ale to jest do kupienia bez problemu. Bardziej mnie martwią te błędy gdzieś w systemach samochodu, o których czytałem, a które jakoś się likwiduje. Pomyślę i porozglądam się jeszcze trochę, a jak coś już wydłubię to oczywiście dam znać. marsden
  2. Co do montażu iPada to wersja nieco... zbyt wypasiona :) , a i tak nie spełnia moich założeń - kamery cofania do tego nijak się nie podłączy. Ogólnie potwierdzacie moje przeczucia - wymiana radia na niefirmowe choć pewnie możliwa to prosta nie jest. I pewnie wszyscy śmiagacie na originalnych sprzętach. Skończy się pewnie wyciągnięciem schowka i skrojeniem czegoś co będzie pasowało w dziurę. Osobiście myślałem o czymś na wzór tego: http://cgi.ebay.co.uk/7-GPS-Wireless-rear-camera-Bluetooth-AV-4GB-Card-128RAM-/120658710943?pt=UK_AudioTVElectronics_GPSSystems_GPSSystems&hash=item1c17d1d19f A o co chodzi z tym przeprogramowaniem auta przy instalacji nowego stereo zamiast fabrycznego, jakieś kasowanie błędów czy coś - wie ktoś? marsden
  3. Witam wszystkich - to pierwszy post po kupieniu nowego pojazdu. Od kilku dni cieszymy się nowym BMW 120i w wersji kabrio. Tym niemniej jak z każdym nowym samochodem trzeba go nieco dostosować do własnych potrzeb. W kwestii audio wzięliśmy podstawowy Businees. A co chcemy to - navi-GPS i kamera cofania (fajnie jakby jeszcze bluetooth telefoniczny się znalazł). Z różnych powodów nie chcieliśmy fabrycznej navigacji/idrive'a. Szukałem trochę w googlach i tu na forum, ale nie widzę odpowiedzi na moje wątpliwości. I tu pytanie do ekspertów - prośba o radę. OPCJA 1 - wymiana radia business na coś typu wszystko w jednym w rozmiarze 2 din. Najwygodniejsze z punktu widzenia użytkownika i tak miałem w dotychczasowych autach. Nie jest tu jednak prosto ze względu na to, że w E88 nie ma gdzie tego zamontować. Są gotowe zestawy do modyfikacji deski pod 2 din w hatchbackach, jednak w kabrio i coupe w panelu centralnym oprócz klimy i radia są też przyciski sterowania dachem i PDC, a takiej gotowej ramki na radio 2din już nie ma. Widziałem przeróbkę z coupe - gość po prostu zlecił wykonanie nowego 'plastiku' konsoli centralnej, przyciski PDC przeniósł nad szybę, itd. - dla mnie taka przeróbka idzie za daleko. Pytanie do ekspertów - Znacie miejsce, gdzie można kupić ramkę do montażu radia 2 din w E88??? OPCJA 2 - wymiana business na radio 1 din z wysuwanym ekranem. Tutaj montaż byłby prosty. Ramki do jedynek pozwalające na montaż typowego radia są ogólnie dostępne. Tyle, że to wygląda kiepsko - takie radio dosyć mocno wystaje z deski i jeszcze gorzej z wysuniętym ekranem. Odpada ze względów estetycznych. Nawet, gdyby nie wygląd to pozostaje jeszcze podłączenie tego do samochodu. Nasze auto ma sterowanie z kierownicy, czujniki parkowania przód+tył - wszystko to idzie do oryginalnego auta po szynie CAN. W internecie znalazłem przejściówki pozwalające na zachowanie piszczenia PDC po wywaleniu radia BMW a także na uzyskanie sterowania z kierownicy w nowym niefabrycznym radiu. Słyszałem jednak coś o konieczności przeprogramowania samochodu. Pytanie do ekspertów - co trzeba przeprogramować i po co i jak (nie chodzi mi o szczegóły techniczne, tylko o ryzyko całej operacji, utratę gwarancji na samochod, itd.)? Ma ktoś niefabryczne radio w BMW serii 1? OPCJA 3 - montaż osobnej nawigacji w otwieranym schowku na górze deski rozdzielczej. Rozwiązanie najprostsze, najtańsze, choć dużo mniej wygodne. Widziałem tu na forum hiszpański link do przeróbki oryginalnego ekranu BMW z nawigacją MIO. Ja bym raczej chciał pozostawić schowek otwierany ręcznie - nie zawsze mam ochotę 'ujawniać' fakt posiadania nawigacji. Choć z drugiej strony z racji kamery cofania - automatyczne uruchamianie ma sens. Tyle, że ja chciałbym coś z większym ekranem niż to MIO,a to chyba do oryginalnego ekranu/schowka BMW nie wejdzie. Tutaj trzeba wziąć miarkę i kombinować. Podsumowując to OPCJA 3 jest w tej chwili jedynym rozwiązaniem. Tym niemniej proszę forumowiczów o komentarz do OPCJI 1 i OPCJI 2, a zwłaszcza: A. Pytanie do ekspertów - Znacie miejsce, gdzie można kupić ramkę do montażu radia 2 din w E88? B. Ma ktoś niefabryczne radio w BMW serii 1? Co trzeba przeprogramować w samochodzie przy montażu takiego radia i po co i jak (nie chodzi mi o szczegóły techniczne, tylko o ryzyko całej operacji, utratę gwarancji na samochod, itd.)? serdecznie pozdrawiam marsden
  4. Dzięki za odpowiedzi. Czyli ze wspomaganiem wymyślam :), ale hamulce mogłyby być lepsze :) Mnie się ten kabrio bardzo, bardzo podoba. Miejsca na tylnej kanapie jest całkiem dużo, tzn. dużo na nogi, niestety mechanizm zamykający dach umieszczony po bokach skutecznie ogranicza szerokość kanapy - gdyby nie to byłby idealny! Ale dla dwójki dzieciaków+foteliki będzie OK, bo już sprawdzaliśmy. Bagażnik duży - zwłaszcza jak do tej pory miało sie do czynienia z MINI w wersji kabrio, gdzie bagażnik jest wielkości dużego schowka na rękawiczki :) Komfortu się spodziewaliśmy, ale bardzo zaskoczyła nas ta cicha jazda - nawet z otwartym dachem szum powietrza/opon/silnika nie jest dokuczliwy (znów porównuję z MINI kabrio). Zobaczymy - w poniedziałek kolejna jazda testowa, choć tym razem juz nie BMW. No a potem trzeba będzie policzyć kasę i podjąć decyzję :) pozdrawiam marsden
  5. Witam wszystkich, To mój pierwszy post. Dziś też miałem po raz pierwszy kontakt z BMW serii 1 w wersji kabrio, model 118d sport - jazda testowa. Zaczęliśmy szukać nowego samochodu, bo dzieciaki rosną i nasz MINI jest już nieco za mały dla zestawu rodzic+2 dzieci, a jednocześnie nie chcemy rezygnować z przyjemności posiadania otwieranego dachu. BMW serii 1 wydaje się sensowną opcją niewielkiego kabrio. Niewielkie, ale jednak na tylnej kanapie jest sporo miejsca i bagażnik też niczego sobie. Ogólnie samochód bardzo się nam podoba i wielkością odpowiada naszym wymaganiom. Co pozytywne - świetne zawieszenie, cichy (a jak na kabriolet to nawet bardzo cichy!), świetne wnętrze, niezła ergonomia - wszystko działa w sposób przyjazny kierowcy. Natomiast zdziwiło mnie parę szczegółów i chciałbym zapytać posiadaczy jedynek, czy to wina samochodu demonstracyjnego, czy tak jest we wszystkich bmkach. Oto pytania: 1) Słabe hamulce! Bardzo trudno było wyczuć hamulce - lekkie przychamowanie ok, ale mocniejsze wdepnięcie przed zakrętem nie dawało efektu jakiego bym się spodziewał, pomimo coraz mocniejszego naciskania na pedał nie miałem wrażenia, że smochód mocniej hamuje, generalnie trudno było mieć do tych hamulców zaufanie. (Samochód miał 2tys. na liczniku) 2) Mała kierownica - do tego można się przyzwyczaić więc ok, ale wspomganie kierownicy jest zbyt mocne, samochód był bardzo nerwowy, wspomaganie nie zmniejszło się przy wiekszych prędkościach, bardzo lekko obracająca się kierownica nie dawała też dobrego poczucia przy wchodzeniu w zakręty, co nie pozwalało na pełne poczucie bezpieczeństwa 3) O silniku nie będę pisał, bo diesli nie lubię, a akurat nie było benzyny demonstracyjnej. Jak się zdecydujemy to raczej na model 120 z 170km pod maską - dobry wybór??? Chętnie poczytam też wszelkie inne komentarze na temat kabrioletów jedynek. pozdrawiam marsden
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.