
kd540
Zarejestrowani-
Postów
29 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 540iA 1997
Osiągnięcia kd540
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Witam. Nie bede zakladal nowego tematu skoro juz jeden zrobilem o mojej skrzyni. Po 3 latach skrzynia ostatnio odmowila posluzenstwa, tj. po zmianie czujnika polozenia walka chcialem go przetestowac i skonczylo sie tym ,ze przy ruszaniu ze swiatel skrzynia troszke zaczela szarpac. Od razu zjechalem na bok i wywalilo mi blad o nazwie " pin not connected ignore error" oraz juz potem przy warsztacie " gear monitoring" i " gear monitoring 3/4 gear" Potem jeszcze sam gear monitoring 4 oraz " stall monitoring". Wiecie moze co konkretnie oznaczaja te bledy? Lub jaka jest ich przyczyna? Dolalem niecaly litr oleju, tamten stary nie smierdzail spalenizna i podczas jazdy probnej wszystko jest lux do momentu az chce wbic 4ty bieg, na manualu jest jakis strzal i nie wchodzi, tj. zostaje na trojce a na D wbija czworke i od razu tryb awaryjny oraz komunikat "getriebenotprogramm" Mial ktos podobnie? Nie chcem sie pchac w remonty u "specjalistow" ktorzy zmienia wszystkie bebechy i przy okazji to co trzeba, wole juz kupic uzywke tylko ze to loteria.
-
jak sie resetuje ta skrzynie gazem kolego? moze i dla mnie to pomoze. Niemal jestem pewien ze to jakis elektroniczny blad lub pierdolka. Moze wiec pomoze taki reset
-
kick down dziala zawsze tyle ze po redukcji trzyma mi bieg nawet jak spada do 4tys i puszcze gaz dalej jest to samo. Musze wtedy recznie wbic 4 lub 5.
-
no niestety skrzynia ma robic to co ja chcem :D i jadac przez cala polske musialem nieraz wbijac 5 recznie a tak nie bylo i tak nie powinno byc. Dzieki za porownanie kolego
-
Do powiedzmy 3tys wszystko odbywa sie jak nalezy ale jak zbijam bieg nizej to trzyma go nawet jak puszczam gaz. po prostu hamuje silnikiem cos jak w trybie sport. nie jestem pewien ale moglo sie to stac po tym jak ja pociagnalem ostro prawie do konca. myslicie ze mogla sie troche nadwyrezyc?
-
witam. Pare dni temu zauwazylem ze jak pociagne po obrotach powyzej 100kmh to skrzynia trzyma zapiety 3 lub 4 bieg i nie odpuszcza az do konca. Jak jade spokojnie wszystko gra. Na zmianie recznej tak samo.wszystko plynnie i bez slizgania nawet na zimnej skrzyni.komputer nic nie pokazal poza bledem w ukladzie chlodzenia ale to pewnie przez zmiane chlodnicy i mysle ze nie ma nic do tego.pozatym blad na liczniku. Jeden spec mowil ze to wina opon. Bo profil ma byc ten sam z tylu i przodu.natomiast u mnie stare gumy mialy przod 45 tyl 40 i tak samo nowe.obwodem jednak tylne sa sporo wyzsze (jakies 3cm) wiec przewalilem stare opony zeby to sprawdzic i problem pozostal. Zajechalem wiec do speca od automatow. Powiedzial ze komp nic nie znalazl.zdjal dekiel zeby zmienic olej filtr i uszczelke. Olej byl w miare czysty i malo opilkow. Ogolnie skrzynia pracuje ladnie tylko wlasnie problem pojawia sie przy wyprzedzaniu. zbije mi bieg a potem nie chce wrocic i musze to recznie robic. Jaklies pomysly?
-
nie rozni sie tylko kolorem i cena bo widzialem parametry z naftobazy petrochemii.pozatym osoby z mojego otoczenia uzywaja opalu jakies 15 lat i przejechaly na nim setki tys km roznymi samochodami.Zalewasz z karnistra barszcz i jezdzisz e65 z zaciekiem przy wlewie ?czy zrobiles jakies ulepszenie ze sznurkiem i nie masz tego problemu?a moze krok do przodu i wlasny dystrybutor?nie rob sobie jaj i nie pisz glupot.
-
Kolega co leje barszcz do e65 mnie zabil :D nie chce mi sie wierzyc ze z motorem wszystko w porzadku, bo o ile klasa czystosci opalu jest wyzsza niz ropy, o tyle opal nie zawiera parafiny, w ktorej z kolei jest woda, a to przeklada sie na zmiekczenie pracy silnika na normalnej ropie.Co za tym idzie opal jest bardziej wybuchowy bez niej.Podsumuwujac to musi byc jakis ewenement ze ci blad nie wyskoczyl nawet, w silniku gdzie masz z milion czujnikow a wtryski daja cisnienie paru tys. atmosfer.Co do ruskiej ropy to jest OK z dobrego zrodla, czyli np z baku swiezego tira bo on tez na byle czym nie pojedzie.Na opale CR na zdrowy rozum nie powienien pracowac za dlugo, ale kto nie ryzykuje ten nie wie :) Paru znajomym popadaly wtryski, pompy itp. w dti, cdi, hdi.Do beemki z CR nie widzialem zeby ktos zalewal.
-
daj troche czasu i powinny sie ulozyc jak wszystko jest w porzadku.dla znajomego zaczely po 2tys km piszczec a po paruset km znowu przestaly.
-
czyli reasumujac mozna zmiescic sie w 2tys i przejezdzic dobrze waszym zdaniem. oczywiscie zaraz jakis wielki koneser marki napisze mi ze majac 540 to tylko yokohama ew. michelin bo inczej to bedzie profanacja :D tylko maslac tym tokiem roczne utrzymanie bez paliwa przewyzszy wartosc samochodu :D dlatego jak ktos ma pisac takie glupoty to od razu zastrzegam ze nie biore ich pod uwage tylko rzeczowe odpowiedzi jak wszystkie wyzej sa cenione i dziekuje za nie. Moze ma ktos jeszcze jakies doswiadczenia z konkretnym modelem?
-
Dzięki za odpowiedzi chlopaki.Dla mnie też przydalaby sie ochrona rantu. Duza jest roznica w jezdzie miedzy np falkenami a drozszymi o 100-200zl za sztuke oponami topowych firm ?Znalazlem taki komplet z tej stronki: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=79923686.132.5399&typ=R-148801&ranzahl=4&Breite=255&Quer=40&Felge=17&Speed=W&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=132&sowigan=So http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=79923686.132.5399&typ=R-148798&ranzahl=4&Breite=235&Quer=45&Felge=17&Speed=W&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=132&sowigan=So Co myslicie ? Duzych przebiegow nie robie ale w miescie i tak dosc szybko sie zdzieraja przy zwawej jezdzie :) Pozdrawiam.
-
Witam. rozgladam sie za oponami letnimi na felgach 17 i juz wiem ze ok 2tys trzeba szykowac. Macie jakies typy ? Nawet konkretne oferty .Rozmiary to przod 235/45 r17 tyl 255/40 r17 Pozdrawiam.
-
kolega ze str. poprzedniej dobrze to wytlumaczyl.Ja dodam, żebys po prostu pojechal do jekiegos komisu chociaz i pojezdzil roznymi modelami.Pomimo ich mozliwych wad, raczej wrazenia z jazdy zachowasz, zwlaszcza roznice miedzy e46 a e39.podobnie z silnikami.Ja raczej proponuje benzyne, ewentualnie z gazem dla obnizenia kosztow, silnik powiedzmy 2,8?2,5?Musisz sie przejechac i zobaczyc co ci podchodzi.
-
Myśle ze przy normalnej jezdzie w ruchu niewielkie oczywiscie na niekorzysc m5, tak na zdrowy rozum, ale naprawde niewielkie.Za to przy ostrzejszej jezdzie m5 moze pokazac duzo wiecej i przez to spalic sporo wiecej od 540.Ogólnie jak dla mnie to wartości naprawde bardzo wzgledne.
-
witam. poprossze o rozkodowanie: WBADE610X0BU85043