Skocz do zawartości

Fireball

Zarejestrowani
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 325 tds touring 1999r.
    E36 cabrio 320i vanos 1994r.

Osiągnięcia Fireball

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. A mnie napisał że cała przeróbka wyglądała następująco: Z drugiej E30 z silnikiem 2,7 ETA, potrzebny był mu tylko dół silnika czyli tłoki, wał, i blok silnika. Do tego kupił całą górę silnika z 325i M20B25. Cała góra została poskładana na nowych częściach, do tego planowanie i honowanie. Oczywiście nowe pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowicę, pompa wody termostat, komputer silnika, przepływomierz, świece, kable zapłonowe, kopułka, palec rozdzielacza, sportowe kolektory wydechowe.
  2. Oferta nr. 2039082149 Daj znać jak coś będziesz wiedział...
  3. Na allegro jest właśnie wystawiona e30 z dołem od ety i górą od m20b25 po kapitalnym remoncie i dużą mocą, więc może jej właściciel mógłby coś Wam poradzić...
  4. A tutaj filmik z toru kyalami gdzie kiedyś odbywały się wyścigi formuły 1: i "trochę" driftu: i trochę "zwykłej" jazdy:
  5. I jeszcze coś: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=821489 http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=13435 http://www.alpina-archive.com/?page_id=7678 Polecam cierpliwie przejrzeć wszystkie podane przeze mnie linki. Trochę się naszukałem w necie i znalazłem jedną sztukę na sprzedaż, oczywiście w afryce, w przeliczeniu za kwotę 10442 euro.
  6. Sam poszukałem i znalazłem bardzo ciekawe informacje o południowo - afrykańskiej 325is: http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=1162 a tu opis po polsku: http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?t=11422
  7. Chyba sam narobiłem bałaganu więc małe sprostowanie: zgodnie z anglojęzyczną wikipedią było kilka wersji o tej samej nazwie "325 is", mianowicie: #1987-1991 325i/is - 2.5 L M20B25 I6, 168 km (125 kW) - Ameryka Północna #1989-1991 325iS - 2.7 L, 197 km (145 kW) - Południowa Afryka #1991-1992 325iS - 2.7 L, 210 km (155 kW) - Południowa Afryka Przede wszystkim jestem ciekawy co czyniło że silnik 2.7l miał aż 210 km? Czym różnił się od 325e?
  8. Hmmm, zauważam pewne rozbieżności w informacjach gdyż w wikipedii napisane jest że e30 325is miał silnik R6 2,7 l (2693 cm³) i 198 km czyli o tej samej pojemności co w 325 eta tylko ze zwiększoną mocą . Angielska wikipedia natomiast potwierdza to co napisał przedmówca więc jestem trochę zdezorientowany....
  9. Witam! Czy ktoś mógłby napisać szczegółowo jakie były różnice pomiędzy 325e a 325is (198km zgodnie z wikipedią) ? Oczywiście w obu przypadkach w budzie e30. Czy fabrycznie skrzynia biegów, wał napędowy i mechanizm różnicowy były w 325is inne niż w 325i, albo te same co w 325e ?
  10. Krzycho a mógłbyś napisać jak rozmontować fotele i kanapę w e36 na poszczególne części?
  11. Witam! Historia moich aut jest dość długa i pewnie nikogo ona nie interesuje, ale w skrócie napiszę że po zaniechanym planie przekładki z m42 na 2.5tds, oraz niedokończeniu przekładki mojego anglika, teraz najsensowniejszym pomysłem (poza walnięciem się porządnym młotkiem w łeb) wydaje mi się przekładka bebechów z anglika do mojej ostatniej jeżdżącej buni. Konkretnie przekładka z e36 cabrio 320i vanos 94r (która jest w automacie) do e36 coupe 318is 92r (skrzynia manualna). Prócz tego mam jeszcze dawcę e36 coupe m50 bez vanosa 92r w manualu. Poza swap'em silnika chciałbym jeszcze przełożyć skrzynię manualną w miejsce automatu, a więc dyfer też zmienię. W każdym razie mam nast. pytania: 1. Czy dyfer z m50 bez vanosa pasuje do m50 z vanosem? 2. Wał napędowy z dawcy bez vanosa został zdjęty przez poprzedniego właściciela, jest on rozdzielony i nie widzę na nim żadnych oznaczeń. Czy da się połączyć obie części prawidłowo, tzn. tak jak zostały wyważone względem siebie? 3.Jeśli nie to czy będzie pasował wał z m42? 4. Wiązkę silnika na pewno trzeba wymienić, ale co z wiązką kabinową? Pozornie wygląda podobnie, ale czy trzeba ją przerabiać? 5. Po przełożeniu skrzyni ręcznej ponoć trzeba spiąć któreś piny, wie ktoś o co chodzi?
  12. Mi się wydaje że można to naprawić bez lakierowania. Jest taka metoda, ale robią to tylko wysokiej klasy fachowcy. Natknąłem się w internecie na warsztat Car Dent Poland w Przybysławicach, który ponoć zajmuje się tym od lat, zresztą obejrzyj ten film:
  13. viewtopic.php?f=15&t=31432 W mojej z tego samego rocznika dzieje się to samo, widocznie choroba leciwych beemek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.