Skocz do zawartości

krzysiiekb

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46

Osiągnięcia krzysiiekb

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Mam problem ze swoim samochodem - do tej pory nic się nie działo, a dzisiaj wsiadam, odpalam, silnik zaczął nierówno pracować, zapaliła się kontrolka silnika, później migała i nadal świeci ciągłym światłem. Podpiąłem u znajomego samochód pod komputer i wykazało następujące błędy: 2781 - Czujnik walka rozrządu zaworów wlotowych 272A - Multiplikatywna adaptacja mieszanki, bank 1; osiągnięto limit regulacyjny 1 274E - Identyfikacja wypadania zapłonu, błąd ogólnej liczby przypadków 2744 - Wypadanie zapłonu - cylinder 4 272B - Multiplikatywna adaptacja mieszanki, bank 2; osiągnięto limit regulacyjny 1 2743 - Wypadanie zapłonu - cylinder 3 2755 - Cewka zapłonowa 4 2850 - VANOS; czujnik sterowania 2852 - VANOS; czujnik referencyjny 2722 - Przedni czujnik lambda, bank 2; sygnał Myślę, że już ktoś pewnie spotkał się z takim lub podobnym problemem i tutaj pytanie od czego mam zacząć? Sprawdzać coś dalej czy wymieniać tak jak leci? Te błędy nie są jakoś ze sobą połączone - czyli, że mam uszkodzoną jedną rzecz, która wpłynęła na pozostałe i dlatego aż taką ilość błędów wyświetlił komputer? Czego dokładnie będę potrzebował do naprawy: 1) czujnik wałka rozrządu zaworów wlotowych; 2) cewka 3 i 4; 3) vanos - czujnik sterowania 4) vanos - czujnik referencyjny 5) 4x sonda lambda Proszę o podpowiedź czy wszystkiego szukać nowego czy któreś pozycje kupić używane ze względu na cenę? Jeśli ktoś może proszę o numery poszczególnych części lub rysunki odnośniki do zdjęć. Z góry dziękuję za wszystkie uwagi i podpowiedzi.
  2. Witam, proszę o pomoc przy diagnozie problemu: po odpaleniu auta po dłuższym postoju auta w garażu widać biały dym na prawo od akumulatora - co może być przyczyną takich objawów? Dym ustaje po jakimś czasie, zapach dymu podobny do palenia się przewodów lub elektroniki - ale to tylko moje odczucie, a z elektroniki raczej nie ma tam jakiś skomplikowanych podzespołów. Poza tym po podpięciu pod kompa nie ma żadnych błędów. Proszę o pomoc jak mogę sprawdzić i zdiagnozować ten problem. Z góry dzięki.
  3. Witam, niestety ciąg dalszy problemów z xenonem... jedną przetwornicę wymieniłem i nie działała - uszkodzona - nie była sprawdzana. druga po założeniu działała około dwóch dni i lampa przestała świecić, podobnie było w trzecim przypadku - trzy dni działania... Niestety nie stać mnie na przetwornicę na tydzień - proszę o pomoc co mam robić? Jaka może być przyczyna tej niesprawności i mankamentu? Bmw podpinane pod komputer nie pokazywało żadnych błędów, dopiero po uszkodzeniu pokazuje się: niskie napięcie na przetwornicy. Jak rozwiązać ten problem? Zacząłem dopiero przygodę z tą marką, a przez ten mankament, którego nawet porządni mechanicy nie potrafili naprawić poza wstawieniem nowej przetwornicy, która uległa uszkodzeniu mam już jej dość. proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i pomysłach co może być uszkodzone lub co mam jeszcze sprawdzić - zlecić do sprawdzenia?
  4. dziękuję za odpowiedzi. niestety po wymianie przetwornicy nadal nie mam oczka od strony pasażera. Nie wiem gdzie już leży przyczyna. I mam od razu kilka pytań: 1) co odpowiada za poziomowanie reflektora xenonowego 2) do ksenonu-przetwornicy w lampie podpina się dwa kable - za co który odpowiada 3) w jaki sposób mogę sprawdzić sprawność zapłonnika lampy 4) jak sprawdzić i czy jest możliwość uszkodzenia gniazda z podstawą pod przetwornicą 5) jak zdemontować a) zapłonnik b) podstawę przetwornicy z gniazdem i kablami *jaki jest koszt oby tych części? [bmw3 e46 lift 2.0 143km 2003r. 318i sedan] Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i sugestie. :piwo:
  5. Witam, zabrałem się za wyjęcie lampy od strony pasażera, ale utknąłem na pewnym etapie... Zdjąłem górną osłonę lampy, odkręciłem dwa wkręty na górnej części lampy, odkręciłem wkręt od strony chłodnicy. Gdzie jeszcze jest zamocowana lampa czy są jeszcze wkręty od dołu? Wydaje mi się, że są, ale kompletnie nie ma do nich dojścia. Czy trzeba zdjąć cały przedni zderzak w celu wymontowania lampy? Proszę o pomoc od kogoś kto się tym już zajmował u siebie i podpowie mi jak to zrobić, żeby nic nie uszkodzić?
  6. witam, prosze o informacje jak wykrecic przednia lampe w e46 po liftingu z 2003r ze spryskiwaczem. Co po kolei odkrecac, jak zdejmowac i gdzie znajde sruby tak zeby niczego nie uszkodzic. Z gory dziekuje za informacje, fotoporade lub cos w podobie. Pozdrawiam.
  7. Witam, kupiłem niedawno swoje nowe auto: BMW e46 2.0 143KM 2003r. po wejściu do kanału zobaczyłem pocenie się w dwóch miejscach: http://s1.pokazywarka.pl/i/2026915/122036/20121120745.jpg http://s1.pokazywarka.pl/i/2026915/899947/20121120743.jpg http://s1.pokazywarka.pl/i/2026915/800702/20121120744.jpg co do pierwszej fotki koledzy to nie będzie jakiś uszczelniacz półosi czy coś w tym stylu? na następnej fotce most/dyferencjał. czy warto go ruszać jeśli poci się w sposób widoczny na zdjęciu? jak sprawdzić stan oleju w dyfrze? są jakieś zestawy naprawcze? co tam się wymienia - uszczelniacze, zimmeringi ?
  8. aha. ten element to most/dyferencjał. czy warto go ruszać jeśli poci się w sposób widoczny na zdjęciu? jak sprawdzić stan oleju w dyfrze? są jakieś zestawy naprawcze? co tam się wymienia - uszczelniacze, zimmeringi ?
  9. Witam, kupiłem niedawno swoje nowe auto: BMW e46 2.0 143KM 2003r. po wejściu do kanału zobaczyłem pocenie się w dwóch miejscach: http://s1.pokazywarka.pl/i/2026915/122036/20121120745.jpg http://s1.pokazywarka.pl/i/2026915/899947/20121120743.jpg http://s1.pokazywarka.pl/i/2026915/800702/20121120744.jpg Proszę o pomoc w rozwiązaniu tych problemów. Czy to jakieś groźne objawy? Czy muszę od razu brać się za naprawy? Co może być przyczyną pocenia się elementów na zdjęciach oraz jakich części dokładnie potrzebuję, żeby dokonać naprawy? Czy naprawa będzie kosztowna? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sugestię. Pozdrawiam.
  10. Witam, podjechałem ponownie na komputer. Po diagnozie okazało się, że jedna przetwornica daje bardzo małe napięcie - czyli jest uszkodzona... Czy jest sens kupować używaną czy lepiej zainwestować w nową? Gdzie najlepiej nabyć taki sprzęt? Jak rozpoznać oryginalną przetwornicę i to że nie było przy niej majstrowane? Jak sprawdzić czy działa bez wpinania w instalację?
  11. W dniu dzisiejszym przełożyłem żarniki. Oba są sprawne. Dodatkowo w lampie, która nie świeci słychać dziwne buczenie - tylko zastanawiam się czego - uszkodzonej przetwornicy czy startera/zapłonnika? Jak to zdiagnozować? Pomyślałem o przełożeniu przetwornic - zamiana miejscami. Nie ma mniej inwazyjnego sposobu ich sprawdzenia? Dodam, że na komputerze zero komunikatów i symboli wskazujących na jakiekolwiek uszkodzenia. Czy ktoś mi może pokazać w którym miejscu znajduje się w lampie ta przetwornica i dać wskazówki o demontażu? http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/80/54/04/2980540466_2 Zapytam na zapas - co z regeneracją przetwornic? Robi to ktoś w woj.łódzkim ewentualnie w okolicach Warszawy?
  12. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi z Waszej strony. Niestety dzisiaj pojawił się kolejny poważny problem z moim BMW, a nawet istniał od początku. Chodzi o niedziałający xenon w lampie od strony pasażera. Zabrałem się właśnie z naprawę, ale niestety poległem. Rozpiska bezpieczników jest w języku niemieckim, a jak znalazłem polską to nie ma na liście bezpieczników od xenonów. Sprawdziłem wyrywkowo większość standardowych bezpieczników i wydaj się dobre. Gdzie mam szukać bezpieczników od xenonów? Co mogę sam sprawdzić przed wizytą u mechanika? Mógłby ktoś jeszcze wykonać zdjęcie kabli dochodzących do kseononu od strony pasażera? http://www.nossomoto.cal24.pl/zdjecia/AAAAAAAAAAAA/nawe/now/e46/138%20skrzynka%20bezpiecznikow%2050zl.JPG chciałem jeszcze zapytać do czego służą te trzy duże, pierwsze, czerwone bezpieczniki? co z komputerem? czy nie powinien mi wyświetlić, że mam przepalony żarnik i że nie mam jednego światła0? - jak to w bmw jest komunikowane? po wymianie coś się pokazało na chwilę jedno światło na desce rodzielczej przy autku z przodu, albo miałem zwidy, ale teraz kompletnie nic, mimo, że nie mam światła. Jakie czynności powinienem wykonać po wymianie lampy? Jakiś reset komputera? Odłączenie aku?
  13. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi z Waszej strony. Niestety dzisiaj pojawił się kolejny poważny problem z moim BMW, a nawet istniał od początku. Chodzi o niedziałający xenon w lampie od strony pasażera. Zabrałem się właśnie z naprawę, ale niestety poległem. Rozpiska bezpieczników jest w języku niemieckim, a jak znalazłem polską to nie ma na liście bezpieczników od xenonów. Sprawdziłem wyrywkowo większość standardowych bezpieczników i wydaj się dobre. Gdzie mam szukać bezpieczników od xenonów? Co mogę sam sprawdzić przed wizytą u mechanika? Wyjąłem stary żarnik, zmieniłem na nowy PHILIPSa (nie wiem już czy sprawny czy nie)? Proszę o szybką pomoc, gdyż nie chcę stracić dowodu podczas jutrzejszego wyjazdu.
  14. jaki płyn hamulcowy zakupić? jaki olej zastosować do tylnego mostu? co powinienem kupić do wymiany - jakieś uszczelki, oringi? - proszę o informację. auto czeka na sukcesywne dopieszczanie. w okresie zimowym nie będę się nim za bardzo poruszał. czy mogę odpiąć od niego akumulator i zabrać do domu bez żadnych konsekwencji? nie pokasują mi się jakieś ustawienia przepustnicy i nie porozkodowują różne rzeczy? kojarzycie może jakiej marki oryginalnie jest ten napinacz? ma ktoś lub może wykonać zdjęcie wiązki przewodów do ksenonów i ogólnie do lamp z przodu? z góry dziękuję. :cool2: :cool2:
  15. przepraszam za długą nieobecność, zaległości i nieodpisywanie... w międzyczasie zorganizowałem sobie żarniki philipsa, wykonałem zimową jazdę próbną - niestety na letnich oponach. paski przestały już "skrzypieć" oraz dokonałem zakupu książki "sam naprawiam". zrobiłem też mini sesję, ale na razie nie ma się czym chwalić. 18.co do płynu do chłodnicy to jaki najlepiej kupić, żebym nie zalał jakiegoś shit-u? 19.jaki płyn hamulcowy możecie mi polecić? czy w związku z tym, że mam xenon i spryskiwacze reflektorów muszę kupować jakiś specjalny płyn do spryskiwaczy zimowy, żeby nie uszkodzić lamp itp? 20.jak najwygodniej wymienić palnik w xenonie od strony pasażera? muszę wykręcać zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy? czy po odkręceniu tej zaślepki z tyłu lampy nie będę miał problemów z podmianką żarnika, czy muszę mieć jakieś specjalne wskazówki? 21.jakie istnieją sposoby kodowania kluczyka oprócz tego standardowego? centralka chodzi prawidłowo. 22.czy jadąc do BMW Arena w Łodzi lub Tłokiński udostępnią mi jakieś informację na temat serwisowania auta w Niemczech? Czego mogę się od nich dowiedzieć i ile będzie mnie kosztowała taka przyjemność? 23.co do oleju w tylnym moście to mechanik odradził mi ten zabieg, mówiąc, że jeżeli nic się nie dzieje, nie słychać niepokojących objawów to raczej nie należy tego ruszać - ma rację? 24.jakiej firmy i o jakich parametrach mam zastosować płyn do wspomagania kierownicy? 25.wymiana tego napinacza najbardziej mnie martwi. czy jest gdzieś na forum jakaś fotoporada? jakiej firmy go zakupić i jak zdiagnozować, że jest wadliwy? czy w serwisie BMW w Łodzi będą w stanie go zdiagnozować? jeśli tak to ile by mnie to kosztowało? 26.jak sprawdzić czy mam jakieś zawieszenie inne niż standardowe? wydaje mi się, że nieco niżej stoję od innych e46. jak rozpoznać m-pakiet i usportowione zawieszenie? 27.jaką końcówkę tłumika polecacie w dobrej jakości i cenie? oczywiście żeby nie buczała jak F16 tylko ładnie i z gustem komponowała się z autem. będę spawał tłumik przy końcu więc akurat mogę odciąć i wstawić coś ładniejszego od tej "słomki"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.