Skocz do zawartości

klurg

Zarejestrowani
  • Postów

    218
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana klurg w dniu 18 Września 2024

Użytkownicy przyznają klurg punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30 540i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia klurg

Wielki entuzjasta marki

Wielki entuzjasta marki (7/14)

  • Dedicated Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat

Najnowsze odznaki

14

Reputacja

  1. Truizm, a nawet gdyby było stać to zawsze pozostaje pytanie o sens takiego wydatku. Jeśli nie bierzesz auta na fakturę i nie rozliczasz przynajmniej częściowo w kosztach prowadzonej działalności (niezależnie od jej formy prawnej), to aby kupić nowy lub prawie nowy egzemplarz z topu marek premium trzeba mieć materialną sytuację z kategorii ,,fuck U money'' i po prostu być zafiksowanym na punkcie konkretnego modelu ,,no matter what''.
  2. Zgadzam się w 100%. Akurat ja jestem przykładem beneficjenta, na etapie zakupu, sytuacji gdy dany model jest sprowadzany z USA, co zaniża cenę na rynku także europejskich modeli. Otóż mowa o g30 540i. Sam byłem zdziwiony że egzemplarze przedliftowe z EU, niebite (z różnymi opcjami wyposażenia, ale bez biedy) potrafią chodzić niekiedy grubo poniżej 150 kpln (z zastrzeżeniem przebiegu w granicach do 200 tkm). Oczywiście sytuacja się odwróci przy odsprzedaży, ale i tak spadek wartości po 3-4 latach uzytkowania powinien się zamknąć w 50 kpln (tj zirka 35% ceny zakupu) dla samochodu wówczas 10/11-letniego, już po największych spadkach wartości.
  3. Odezwał się Pan Mądry co to kupuje i montuje tylko nowe oryginalne części, dla pewności z logo producenta. Gratuluję, zwłaszcza producentowi i pośrednikom. Rozumiem, że nie masz ochoty podzielić się swoją niewiedzą, bo niby do czego miałbyś ten,, delikatny miedziany drucik'' związać... , aha nie widziałeś na oczy mocowania osłon przednich tarcz w G30 i tak sobie piszesz. A co do pewności, to mam taką, że nie chciałbym Cię oglądać w pobliżu mojego auta.
  4. Krótko i na temat: g.... kogo obchodzi co i za ile kupujesz do swojego auta, o ile spełnia standardy i nie stanowi zagrożenia na drodze. Zwłaszcza jak 90% plus aktywnych na tym i innych forach kupuje i jeździ używanymi autami. Kurtyna
  5. Wujek dobra rada z Ciebie. Gdybym miał ochotę, a nie mam, zaprosiłbym żebyś pokazał jak się to robi. Po szczegółowości opisu wnoszę, że masz w takich naprawach dużą wprawę.
  6. Nie widzę sensu zakupu nowej osłony, jak mogę mieć w pełni sprawną używkę tego rodzaju części, jak się okazuje, za mniej niż 50% ceny nowej (BTW nawet tego nie sprawdzałem). Gratuluję trafności porównania funkcjonalności i wpływu na bezpieczeństwo jazdy klocków z osłoną tarczy. To jakieś własne historyczne doświadczenia kolegi z modelem E39? Prawda jest taka, że gdyby nie irytujące pobrzękiwanie na pewnych typach nierówności, jak nic nie gra w aucie i jest cicho, to wymiana osłony nie jest konieczna. Zrzuciłem jeszcze z ciekawości koło z przodu, żeby sprawdzić patent kolegi feel_x z podkładką. W G30 nie ma miejsca na włożenie płaskiego klucza między tarczę (jeśli jest założona) a śrubę mocującą osłonę żeby ją poluzować i włożyć podkładkę. Być może w F10 jest inna odległość tarcza - osłona.
  7. Ciekawy pomysł, nie wiem jak to rozwiązali w F10, w G30 mocowanie osłony (śrubami) do zawieszenia jest od strony tarczy, więc i tak trzeba ją zdjąć, żeby wykręcić śrubę. Zastanawiałem się przez chwilę nad podkładką, ale ori używane osłony w dobrym stanie wyszły mnie 200 PLN za komplet plus przesyłka, więc uznałem, że nie będę rzeźbił. Zależy mi na tym, aby nie,, dzwoniło''. Więcej wyszłaby mnie robocizna, ale uzgodnilem, że mechanik zrobi mi to w gratisie w ramach gestu handlowego. Najwyżej dostanie flaszkę w rozliczeniu jak wszystko będzie ok .
  8. Ale się temat rozwinął opony/koła na tapecie. Od siebie dodam, że przez wiele lat wymieniałem opony i za każdym razem wyważałem koła w tym samym, lokalnym zakładzie wulkanizacyjnym (sprzęt mają można rzec już historyczny), ale nigdy (poza rosnącą ceną za usługę...) nie mogłem na nich narzekać. Zero bicia, mrowienia na kierownicy etc. Może to kwestia bardziej czynnika ludzkiego, niekoniecznie sprzętu. Odkąd wzbogaciłem się o 2 oddzielne komplety - lato/zima - koła zakładam sam. Jak już ktoś napisał, to jest niezły trening, zwłaszcza przy rozmiarze 20'. Odnośnie zaś początkowego wątku, zamówiłem osłony, powinny dotrzeć po Świętach, jak wymienię dam znać, czy problem został rozwiązany (tak obstawiam).
  9. Jaki jest prawidłowy moment dokręcenia śrub w BMW?
  10. Wierzyć się nie chce... Nigdy z czymś takim się nie spotkałem, przy tak niewielkim zabrudzeniu... Może przyczyna leżała też po stronie samych tarcz/klocków? Co to był za producent? Sprawdzę w takim razie dokładnie swoje, założyłem zamienniki od TRW/Brembo.
  11. Zdolni ludzie..., teraz nawet jak się patrzy im na ręce mogą auto zepsuć.
  12. Rozmawiałem z delikwentem co wymieniał tarcze i klocki, oczywiście się zapiera, że to naturalne zużycie, że nie widział, że musiało się wydarzyć później etc etc. No ale dwie tarcze z obu stron w tym samym miejscu... Uzgodniliśmy, że wymieni z uwagi na dotychczasową współpracę (pozostanie koszt osłon). Co do samych tarcz to pamiętam o tym, żeby nie były upieprzone smarem itp. Wiadomo mechanik zostawi zawsze jakieś ślady choćby od rąk, ale to się usunie po krótkiej przejażdżce.
  13. Sprawdziłem dzisiaj osłony tarczy i faktycznie, trafiony zatopiony (na 99,99%), w obydwu przednich kołach, osłony tarczy maja urwane jedno (to samo) mocowanie na srubie (dolne przednie) i osłona może na nierównościach wpadać w drobne drgania i obijać w tym miejscu o zawieszenie, do którego powinna być sztywno mocowana i wydawać dźwięki dzwonienia, co sprawdziłem organoleptycznie. Parę tygodni temu miałem wymieniane tarcze i klocki z przodu, wiec pewnie mogę podziękować za ten prezent mechanikowi. W każdym razie, dziękuję za najprawdopodobniej trafną podpowiedź. Szkoda tyko, że do wymiany osłon trzeba zdemontować klocki i tarcze....
  14. To jest jakaś myśl, gdyż sam ostatnio zmieniałem koła i możliwe że z przodu zahaczyłem o tą osłonę... Temat do sprawdzenia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.